Sprintterin osto
Sprintterin osto
Olen miettiny Sprintterin ostoa 2.9 td koneella, minkälaisia vikoja semmosessa on vai onko niissä mitään vikoja?kokemuksia autosta? 
Re: Sprintterin osto
Mätää mätää ja mätää.
Kylkivalojen luota, liukuoven kiskon luota, takaovet kokonaan ja niiden ympäristö.
Oikeastaan joka paikasta. Vaikuttaa että mersu on ensin maalannut auton, ja vasta sitten on tehty koriin tarvittavat reijät valoille yms. osille. eikä sen jälkeen ole suojattu mitään.
Koneissa ei suurempia.
Jos Sprintsift-laatikolla niin siitä kannattaa vaihtaa 25€ maksava sprintsift-rele n.50tkm välein, niin ei tarvitse uusia 300€ maksavaa pumppua 100tkm välein. (lisäksi, rele on penkin alla helpossa paikassa, pumpun vaihto taas ei joka tohvelisankarilta onnistu)
Perät huutaa lähes aina.
Kylkivalojen luota, liukuoven kiskon luota, takaovet kokonaan ja niiden ympäristö.
Oikeastaan joka paikasta. Vaikuttaa että mersu on ensin maalannut auton, ja vasta sitten on tehty koriin tarvittavat reijät valoille yms. osille. eikä sen jälkeen ole suojattu mitään.
Koneissa ei suurempia.
Jos Sprintsift-laatikolla niin siitä kannattaa vaihtaa 25€ maksava sprintsift-rele n.50tkm välein, niin ei tarvitse uusia 300€ maksavaa pumppua 100tkm välein. (lisäksi, rele on penkin alla helpossa paikassa, pumpun vaihto taas ei joka tohvelisankarilta onnistu)
Perät huutaa lähes aina.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Kelpo kuljin
Kun huolehtii korista,eikä päästä ruostumaan.
kuluu raidetangonpäitä ,jarrulevyjä yms evukkaita.
Kone, kohtuu kestävä/taloudellinen 10 liepeillä kulutus.
osia löytyy nurkista.
Terveisin Jamppa
Kun huolehtii korista,eikä päästä ruostumaan.
kuluu raidetangonpäitä ,jarrulevyjä yms evukkaita.
Kone, kohtuu kestävä/taloudellinen 10 liepeillä kulutus.
osia löytyy nurkista.
Terveisin Jamppa
Ruosteet ei niin haittaa ku ne pystyy ite laittaa niin ei tuu kalliiks
Se tekniikka puoli mua vaan mietitytti että minkälainen se on ja mitä lapsen tauteja siinä on
Terve
Itsellä ollu useampi 400-500 ajettua kone on perusvahva.
Toisilla menny kansipahveja ,kun alkanut vuotamaan.
Kytkin kuoleentuu aikanaan ,vaihdelaatikoista tarkista 3 ja 4 vaihteen toiminta
automaatit perus kauraa,ei noissa tainu vielä olla sprint shiftejä
Kaikenkaikkiaan tekniika melko selkeää ,pois lukien sähköpumppu.
Eli omatoimi henkilön korjattavissa.
Terveisin Jamppa
Itsellä ollu useampi 400-500 ajettua kone on perusvahva.
Toisilla menny kansipahveja ,kun alkanut vuotamaan.
automaatit perus kauraa,ei noissa tainu vielä olla sprint shiftejä
Kaikenkaikkiaan tekniika melko selkeää ,pois lukien sähköpumppu.
Eli omatoimi henkilön korjattavissa.
Terveisin Jamppa
Millä tavalla ne rupee oireileen?jamppa kirjoitti:Terve
Terveisin Jamppa
No kytkin ottaa kiini todella poljin pohjassa(vikaa voi olla myös muovisessa kytkinpolkimessa ,jossa hahlonreikä kuluu väljäksi.
Vaihdelaatikko tuuttaa varattua,jos esi synkkaus alkaa loppua.
Terveisin Jamppa
Vaihdelaatikko tuuttaa varattua,jos esi synkkaus alkaa loppua.
Terveisin Jamppa
Just cruisailin faijan -98 mallisella sprinterillä jolla ajettu 1 106 000. Ihan jees peli vieläkin ,toki ei enää uudenveroinen.Kukkaakin meinaa pukkaa,mut pellillä ja maalilla ollaan vielä selvitty!
MB w124 230 coupe -91
2x w123 (124 tekniikalla)
Mb sprinter 312d 97 ml 1033000 km
2x w123 (124 tekniikalla)
Mb sprinter 312d 97 ml 1033000 km
Vuosi sitten tuli paniikki ostaa paku ja tietenkin Ducato koska pirusti kokemusta -98 -04 välisistä malleista.
Olin jo rautatieasemalla nousemas junaan kun yksi Ducaton myyjä soitti että vetari ja jakohihna meni poikki. Heti uudestaan nettiin ja samalla suunnalla löytyi tonnia kalliimpi Sprintteri.
Ehdottomasti paras ostos ikinä. Sprintteriä osaa huoltaa ja korjata tyhmäkin. Ruostetta ovista löytyy mutta alusta on virheetön. Jamppa kertoi -97-98 mallien olevan pelleiltä parempikuntoisia, mutta odottakoon kun kesä tulee niin auto kiiltää kauniisti.
Itellä on raskaankaluston kuskin tausta niin Sprinu on just Ok, mutta henkilöautokuskeille joku pikku Hiase voi olla näppärämpi.
t: -99 pitkä-korkea.
Olin jo rautatieasemalla nousemas junaan kun yksi Ducaton myyjä soitti että vetari ja jakohihna meni poikki. Heti uudestaan nettiin ja samalla suunnalla löytyi tonnia kalliimpi Sprintteri.
Ehdottomasti paras ostos ikinä. Sprintteriä osaa huoltaa ja korjata tyhmäkin. Ruostetta ovista löytyy mutta alusta on virheetön. Jamppa kertoi -97-98 mallien olevan pelleiltä parempikuntoisia, mutta odottakoon kun kesä tulee niin auto kiiltää kauniisti.
Itellä on raskaankaluston kuskin tausta niin Sprinu on just Ok, mutta henkilöautokuskeille joku pikku Hiase voi olla näppärämpi.
t: -99 pitkä-korkea.
Eli uskaltaa osataa sprintterin
Mä oon tuossa yhtä sprintteriä katellu mikä on kuormaautoks katsastettu ja 6 hengelle, niin ajattelin kysästä täältä kokemuksia sprintteristä että uskaltaako sellasen ostaa. Mut näköjään uskaltaa 
Samallainen on omakin ja siinä saattaa olla kuorma-auton perä eli ykkönen on lähes tarpeeton mutta kakkosella joutuu luistattamaan. Sprintterin kytkin ei kuitenkaan ole kuin kuorma-autois että seistään kaasupolkimella kuormasta riippumatta.
Perän voi vaihtaa jos alkaa harmittamaan ja egr heti pois toiminnasta.
Perän voi vaihtaa jos alkaa harmittamaan ja egr heti pois toiminnasta.