200 cdi, piristystä+teoriaa
Mikäs setti ois paras 200cdi 00vm automaatti pelille jos teholukeman haluis iskee 250hv? 400tkm jo rullattu et ainakin laatikon tarkastus ja huolto sekä kone auki ja sieltä tarkistuksia& uutta osaa. Eli mikä kombo ois paras tuohon? Supereita on tullut ihailtua ja ois se vaan aika äijää saada tosta taksimallista toi 250hv ulos. Taksinahan toi on aiemmin ollutkin 

Parasta mahdollista keinoa en osaa sanoa, enkä reseptiä, mutta...
Suuttimien päivitys, coolerin suurennus, turbon vaihto,
mahdollinen laatikon vahvistus/remontointi, ohjelman teko/penkitys.
Projektia varmasti riittää, ja rahalliset varat kannattee kasvattaa suoraan suunnitelmastasi 50prosentilla.
Suuttimien päivitys, coolerin suurennus, turbon vaihto,
mahdollinen laatikon vahvistus/remontointi, ohjelman teko/penkitys.
Projektia varmasti riittää, ja rahalliset varat kannattee kasvattaa suoraan suunnitelmastasi 50prosentilla.
Mercedes-Benz A45 AMG -14
Joo toi rahoitus osuus on tiedossa. Toimiva setuppi kiinnostaa eniten. Vakio pakosarjalle en rakenna mitään. Lähinnä kiinnostaa tietää minkä kokoista mutkaa sinne pakosarjaan ei kannata laittaa sekä suuttimet. Karalalle ois tarkoitus ohjelman tekoon viedä jos niin pitkälle päästään. Ilman kompromissejä ois tarkoitus setuppi rakentaa
Kolmen baarin mappitemep kirjoitti:Parasta mahdollista keinoa en osaa sanoa, enkä reseptiä, mutta...
Suuttimien päivitys, coolerin suurennus, turbon vaihto,
mahdollinen laatikon vahvistus/remontointi, ohjelman teko/penkitys.
Projektia varmasti riittää, ja rahalliset varat kannattee kasvattaa suoraan suunnitelmastasi 50prosentilla.
Kolmen tuuman pakoputkisto
Vastuksettoman imuilman järjestäminen
= vaihda 320cdi Wäyryseen, pääset pelkällä ohjelmalla.
...siihen kun vaihdat sitten coolerin ja mapin, niin tuleekin jo aika mukavasti vetoja.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Osassa ahtimista on pantti 50€? Osaisko joku sanoa käykö noista 270 ahtimista joku "heittämällä" -99 W202 220CDI?
Esim tämä: http://cgi.ebay.de/Turbolader-Turbo-Mer ... 1c16367380
Sorry typerät kysymykset, olen ihan noviisi näissä jutuissa..
Esim tämä: http://cgi.ebay.de/Turbolader-Turbo-Mer ... 1c16367380
Sorry typerät kysymykset, olen ihan noviisi näissä jutuissa..
No se ei sovi ihan heittämällä, mutta pakosarjaan menee suoraan. Downpipen eli pakoputken alkupätkän lähtö on vissiin vähän eri kohdassa. Lisäksi ohjelmanmuutos tarvitaan koska vanha turbo on hukkaportillinen ja toi 270:n on vnt. Pientä askartelua vaatii mutta ilmeisesti tosi hyvä ahdin 200/220:iin. Ja samalla tyhjennät ne katalysaattorit
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
osaisko kukaan veikata/kertoa että käviskö w204 220 cdi:in tupla turbo pakosarja w202 ? Ja voisko tuo peräti olla niin hullu ajatus että se toimiskin vielä w202 oikein ?
Diiiiiiiissseli
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
Varmasti toimii jotenkin ja katsastussetä hyppii myös tasajalkaa sen virityksen nähdessään 

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
eli epäilet että kävis ? saattaahan se hyppiä
mutta periaatteessa ei se laitonta ole (kait korjatkaa jos olen väärässä) kunhan tehot ei nouse yli tehokkaimman w202 korimallin moottoriin nähän
mutta siis voisko tuikku vaikka valaista että mitä ongelmia näkee tässä ideassa (vaikka idea on tuhoon tuomittu jo samalla hetkellä kun se päähän putkahti
)



Diiiiiiiissseli
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
Ei se varsinaisesti laitonta ole, mutta tiellä et saa enää ajaa sillä eikä mene katsastuksesta läpi, siis jos se huomataan. Kaikenlainen virittely näihin vähäpäästöisiin on "kiellettyä", mutta ei noita perus ohjelmamuutoksia jne kukaan katso. Mutta miettisin vähän ennenkuin laittaisin kaks turboa vähäpäästöiseen 

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
Vähä päästöisiäm saa muutella/viritellä
kun vaan täyttä kaikki tyyppi hyväksyntä päästöt
ja pystyy näyttämään sen toteen(esim vtt pussi testi)
lisäksi sitten on ne muutviritämistä koskevat rajat
kun vaan täyttä kaikki tyyppi hyväksyntä päästöt
ja pystyy näyttämään sen toteen(esim vtt pussi testi)
lisäksi sitten on ne muutviritämistä koskevat rajat
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
Ei siinä ole käsittääkseni softan, ohjauksen, tai toimivuuden suhteen mitään kummallista.Juha91 kirjoitti:eli epäilet että kävis ? saattaahan se hyppiämutta periaatteessa ei se laitonta ole (kait korjatkaa jos olen väärässä) kunhan tehot ei nouse yli tehokkaimman w202 korimallin moottoriin nähän
mutta siis voisko tuikku vaikka valaista että mitä ongelmia näkee tässä ideassa (vaikka idea on tuhoon tuomittu jo samalla hetkellä kun se päähän putkahti
)
Hukkaportin ohjaus softassa ihan jo vakiona, vieläpä toimiva sellainen.
Ihan vakioahdin paketilla voisi päästä jo siihen, mihin AMG,n suuttimetkin riittää matalammalla paineella, eli ~60hv/suutin.
Vääntöä on tulossa niin rajusti, että automaatti olisi helpoin tapa siitä nauttimiseen, tosin, riittävällä panostuksella manuaalinkin kytkimen saa pitämään.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
eli periaatteessa toimiva idea jos vain putkisto passaa ? Vääntööhän tuolla sais kyllä kivasti ja jos tekköö sillee että pistää toisen vähän pienemmän turbon ja toisen isomman koon turbon niin sais ala vääntöjäkin mukavasti ja toinen lähtis messiin vähän korkeemmalla (ainakin näin kuvittelentuikku kirjoitti:Ei siinä ole käsittääkseni softan, ohjauksen, tai toimivuuden suhteen mitään kummallista.Juha91 kirjoitti:eli epäilet että kävis ? saattaahan se hyppiämutta periaatteessa ei se laitonta ole (kait korjatkaa jos olen väärässä) kunhan tehot ei nouse yli tehokkaimman w202 korimallin moottoriin nähän
mutta siis voisko tuikku vaikka valaista että mitä ongelmia näkee tässä ideassa (vaikka idea on tuhoon tuomittu jo samalla hetkellä kun se päähän putkahti
)
Hukkaportin ohjaus softassa ihan jo vakiona, vieläpä toimiva sellainen.
Ihan vakioahdin paketilla voisi päästä jo siihen, mihin AMG,n suuttimetkin riittää matalammalla paineella, eli ~60hv/suutin.
Vääntöä on tulossa niin rajusti, että automaatti olisi helpoin tapa siitä nauttimiseen, tosin, riittävällä panostuksella manuaalinkin kytkimen saa pitämään.



Diiiiiiiissseli
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
.
Ei siellä mitään sellaista rajoitetta ole, mitä ei saisi muutettua.
3bar mappianturin tarvii korkeammille ahdoille.
Kahden kilon ahdot riittää kyllä, myös kannentiivistekkään ei paljoa enempää tarvitse.
270cdi,n vauhtipyörä/kykinpaketti kestää jo aika paljon.
Vielä parempi on varmaan sen tuplaturbon oma vakiopaketti.
Ei siellä mitään sellaista rajoitetta ole, mitä ei saisi muutettua.
3bar mappianturin tarvii korkeammille ahdoille.
Kahden kilon ahdot riittää kyllä, myös kannentiivistekkään ei paljoa enempää tarvitse.
270cdi,n vauhtipyörä/kykinpaketti kestää jo aika paljon.
Vielä parempi on varmaan sen tuplaturbon oma vakiopaketti.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
Ja jos edellä mainitut ei ratkise kytkimen kesto(pito) onkelmaa niin
CNC koneesen sopiva metallin pala mistä nakertta uuden sopivan vauhti pyörä,
siihen sitten jatkoksi vaikka useempi levyine tiltton sinteripaloilla
CNC koneesen sopiva metallin pala mistä nakertta uuden sopivan vauhti pyörä,
siihen sitten jatkoksi vaikka useempi levyine tiltton sinteripaloilla
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
Eli w204 220cdi:in kytkin kävisköhän tuo 350cdi:in kytkin viel kun kumminkin molemmat koneet on käsittääkseni tupla turboja ja saattas olla kestävempi tuo 350cdi:in kytkin. Sitten tyhmiin kysymyksiin mistä nuita 3bar:in mappeja saa ? Ja kannattaako suuttimia rueta vaihteleen vaikka amg suuttimiin ? Ja mikä paikka ois paras paikka käydä softa päivittämässä ?
Diiiiiiiissseli
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
Onko 350cditä manuaalina? 320cdi:tä ei oo. Unohda jo koko juttu, rahaa tulee menemään vähintään 5000€ ennenku se toimii, ja katsastussetä ei tykkää
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
nyt on pakko kysyä että missä päin asut tuikku ? kun taas palasin tän tarinan ääreen niin huomasin lauseen seassa maininnan kajaanin veho
ja sitten ite piristys asioihin, olettaen että mersu käyttää garrettia turbona niin minkä mallin garretti on 320 cdi:ssä ? ja minkälaisia muutoksia joutuu tekemään että saa tuon 320 cdi:in turbon paikalleen saamiseksi ? ja olenko käsittäny oikein että osaisit ohjelmoida ecua ? mitä olen välillä lueskellut tuota väikky tarinaa niin sain sellaisen käsityksen että osaisit ohjelmointia 


Diiiiiiiissseli
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
.
Kajaanissa asun.
320cdi,n ahdin on Garrett gt2359vnt.
Niitä on kolmenlaisia, kaksi alipaineohjattua, ero pakoputken lähdössä, kolmas malli on sähköohjattu, ominaisuuksiltaan samanlaisia, hyviä.
Sähköohjatussa ahtoputken lähtö huonoon suuntaan, se pitää vaihtaa alipaineohjatusta, josta se käy suoraan.
Sovittelutyön määrä riippuu ahtimesta ja autosta.
Kiinnitys pakosarjaan on kaikissa cdi,ssä samanlainen, siihen se sopii suoraan.
Askartelutyöt liittyy siis lähinnä imu- ja pakoputkien lähtökappaleiden muutostöihin.
Öljyn tulolle ja lähdölle löytyy ihan varaosanumerolla uudet, tai jos haluaa, niin pikkuisella vääntelyllä ja sovittelulla aina entisen ahtimenkin osat saa kyllä käymään.
Alipaineohjatuissa liitetään letku vaan paikoilleen, sähköohjatuissa joutuu siipien ohjausta miettimään ja rakentamaan ohjausmoottorille telineen.
Monenlaisiin variaatioihin olen ohjelmia tehnyt.
Kajaanissa asun.
320cdi,n ahdin on Garrett gt2359vnt.
Niitä on kolmenlaisia, kaksi alipaineohjattua, ero pakoputken lähdössä, kolmas malli on sähköohjattu, ominaisuuksiltaan samanlaisia, hyviä.
Sähköohjatussa ahtoputken lähtö huonoon suuntaan, se pitää vaihtaa alipaineohjatusta, josta se käy suoraan.
Sovittelutyön määrä riippuu ahtimesta ja autosta.
Kiinnitys pakosarjaan on kaikissa cdi,ssä samanlainen, siihen se sopii suoraan.
Askartelutyöt liittyy siis lähinnä imu- ja pakoputkien lähtökappaleiden muutostöihin.
Öljyn tulolle ja lähdölle löytyy ihan varaosanumerolla uudet, tai jos haluaa, niin pikkuisella vääntelyllä ja sovittelulla aina entisen ahtimenkin osat saa kyllä käymään.
Alipaineohjatuissa liitetään letku vaan paikoilleen, sähköohjatuissa joutuu siipien ohjausta miettimään ja rakentamaan ohjausmoottorille telineen.
Monenlaisiin variaatioihin olen ohjelmia tehnyt.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
no pirskatti sinähän asut lähempänä kuin kuvittelin
kannattaako tuolle ahtimella tehä ohjelmoinnilla mitään ? esim 3 mappia ?

Diiiiiiiissseli
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
.
Kyllähän se ahtimen koon muutttaminen aiheuttaa aina muutostarpeen myös ohjelmaan.
Ominaisuuksia jää muuten hyödyntämättä ja todennäköisesti seuraa tietyissä tilanteissa ahtopaineesta johtuvia vikatiloja.
Jos ahdin ei toimi kunnolla, ei moottoristakaan saa kaikkia hyviä ominaisuuksia hyödynnytettyä.
Kolmen baarin mapilla mahdollistetaan suuremman ahtimen luomien mahdollisuuksien täysimääräinen hyödyntäminen.
Lisäksi ohjelmassa olevat turvarajat on mahdollista säilyttää, kun mapin lukualue laajenee.
Kyllähän se ahtimen koon muutttaminen aiheuttaa aina muutostarpeen myös ohjelmaan.
Ominaisuuksia jää muuten hyödyntämättä ja todennäköisesti seuraa tietyissä tilanteissa ahtopaineesta johtuvia vikatiloja.
Jos ahdin ei toimi kunnolla, ei moottoristakaan saa kaikkia hyviä ominaisuuksia hyödynnytettyä.
Kolmen baarin mapilla mahdollistetaan suuremman ahtimen luomien mahdollisuuksien täysimääräinen hyödyntäminen.
Lisäksi ohjelmassa olevat turvarajat on mahdollista säilyttää, kun mapin lukualue laajenee.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
.
Vaikka veholta, nelisen kymppiä.
Varaosanumero A006 153 99 28.
Vaikka veholta, nelisen kymppiä.
Varaosanumero A006 153 99 28.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
mahtavaa
vois käydä kyselee tuota mappia vaikka tänään kajaanin veholta, ei tuikku sulla ois sattunu jäämään 320 cdi:in turboa ? 


Diiiiiiiissseli