kannentiivisteen poraus

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
tontsa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: La 12.06.2010 20:44

kannentiivisteen poraus

Viesti Kirjoittaja tontsa »

joo semmoista olisin kyselly,ku tuli tossa porailtua om606 kansipahviin ne vesireijät mitkä puuttuu,et haitttaako,kun porasin ne reijät vähän isommaksi mitä siinä massapahvis on..eli tuli porattua saman kokoset reijät mitä kannes on..mites vedenkierto tuleeko ongelmia? ja kyseessä om603 st...
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: kannentiivisteen poraus

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Yleensähän ne reiän koot ohjailee sitä veden virtausta, että on samanlaista myös siellä viimeisessä pytyn kohdalla kuin ekan joka lähimpänä vesipumppua yleensä. Eli varminta olis ollut tehdä samankokoiset reiät kuin orkkis massassakin. Mutta tiedä sitten kuinka tarkka mersu on tuosta?
Käyttis: W210 E55 AMG -00
tontsa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: La 12.06.2010 20:44

Re: kannentiivisteen poraus

Viesti Kirjoittaja tontsa »

no täytyy toivoa ettei sen takia tarvi taas kansiremppaa tehdä..
törkyturpa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Su 28.05.2006 17:45

Re: kannentiivisteen poraus

Viesti Kirjoittaja törkyturpa »

joo samaa asiaa itsekkin kysyin joskus enkä saanut ainuttakaan vastausta.itse vedin varman päälle ja reiät tein tismalleen saman kokoiseksi kuin siinä om603:n massatiivisteessä ja onhan tuo näköjään toiminut.

tuossa on jotain keskustelua ja jotain siinä mainitaan noista vesireikien suurentamisesta ettei välttämättä ole hyvä idea,tiedä sitten :roll:

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... eiki%C3%A4" onclick="window.open(this.href);return false;
124 300d st
tontsa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: La 12.06.2010 20:44

Re: kannentiivisteen poraus

Viesti Kirjoittaja tontsa »

ja sen verran viel tarkennetaan,et kolmesta vesireijästä tuli isompia mitä orkkis pahvis on.. :D
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: kannentiivisteen poraus

Viesti Kirjoittaja napa »

pääasiassa ne pikkureijät on ilmalukkojen ehkäisyä varten, varsinaiseen jäähdytystehoon niiden koolla ei yleensä ole käytännön vaikutusta... ellei sitten kairaa lohkostakin reikiä suuremmksi ja tee niistä aivan älyttömän kokoisia, jolloin taas käy helposti niin, että takimmaiset pytyt lämpöleikkaa ja etummaiset käy kylmänä :P
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
tontsa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: La 12.06.2010 20:44

Re: kannentiivisteen poraus

Viesti Kirjoittaja tontsa »

jep..tuskin kolmen reijän takia ongelmia tulee??
tontsa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: La 12.06.2010 20:44

Re: kannentiivisteen poraus

Viesti Kirjoittaja tontsa »

eipä oo mitään ongelmia ollu ja hienosti vetää st cossu uus iso öljynjäähdytin kans laitettu ja viel syyläri us partsista.. on se vaan ahdasta laittaa 190 mersuun noi kaikki jäähdyttimet.täytyy viel penkissä käyttää niin ei tarvi arpoa tehoja..
Kapanos
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: To 06.10.2011 17:05
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: kannentiivisteen poraus

Viesti Kirjoittaja Kapanos »

Millä porasit reijät metallipahviin?? omaani kokeilin normi porakoneella niin tuntuu repäsevän pahvin pilalle :evil:
190D 2.5d -89
E30 325 24v turbo 535hp/685nm 1,4bar
+ pari muuta bemaria
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: kannentiivisteen poraus

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tästä olikin puhetta mutta vaikka vesivaneri alle ja alumiinilevy päälle, alumiinissa reikä jonka läpi porataan. Samalla konstilla olen poraillut noita itse tehtyjä pahvitiivisteitä ei paikkoihin.

Motonetistakin saa kobolttiteriä mutta taitaa sen mennä tavallisella pikateräsporalla, ja varmaan kannattaa ostaa uusi terä ihan tätä varten.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: kannentiivisteen poraus

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Yleensähän se on ollu ongelma se kaikkein ohuin (teräs?) levy siinä tiivisteessä, mutta tuli mieleen että voiskohan siihe lyyä ne reijät? Jos olis teräväreunanen reijänkokonen putki, ja alasintavasten hujauttas, tai jotaki vahvaa rautaa vasten missä olis vaikka 0,5-1mm isompi reikä pohjalla... Jos siihe noin sais reijät, niin ne muuthan menee nätisti melkee millä vaan porakoneella... Tietysti pylväsmallisella parhaiten mutta kumminki. Vois olla kokeilemisen arvonen juttu. Jos jollaki vanha peltinen tiiviste missä on jo se ohkane lärpykkä nii vois koittaa?
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Vastaa Viestiin