w202 alustaa
w202 alustaa
Pitäis kevääksi kattella jotain -60mm/40mm madaltavaa alustasarjaa, bilsteinit tulee jos rahatilanne näyttää siltä mutta entäs nuo halvemmat setit?
http://www.europerformance.co.uk/pages/ ... ct=3733642" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.europerformance.co.uk/pages/ ... ct=3915775" onclick="window.open(this.href);return false;
Tekeekö tuollasilla yhtään mitää? Onhan toki bilsteinit aina bilsteinit mutta nyt pitäis vähä halvemmalla päästä.
http://www.europerformance.co.uk/pages/ ... ct=3733642" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.europerformance.co.uk/pages/ ... ct=3915775" onclick="window.open(this.href);return false;
Tekeekö tuollasilla yhtään mitää? Onhan toki bilsteinit aina bilsteinit mutta nyt pitäis vähä halvemmalla päästä.
Re: w202 alustaa
Ei kannata ottaa riskillä mitään tuntematonta alustaa mersuun, usein menee ihan kivireeks :S
Eibach ja Hr on ainakin hyväksi todettuja , 500 saa hr sarjan saksasta et itse panostaisin ainakin sen verran
Edit: Voisit koittaa Konin alustaa, itsellä olis tarkotus kevällä laittaa oman w202 alle kyseinen alusta, tulee konin sport iskareilla ja vogtlandin jousilla et pitäis olla ihan kohtuu paketti bilsteinin alustaankin verrattuna
Eibach ja Hr on ainakin hyväksi todettuja , 500 saa hr sarjan saksasta et itse panostaisin ainakin sen verran

Edit: Voisit koittaa Konin alustaa, itsellä olis tarkotus kevällä laittaa oman w202 alle kyseinen alusta, tulee konin sport iskareilla ja vogtlandin jousilla et pitäis olla ihan kohtuu paketti bilsteinin alustaankin verrattuna

-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: w202 alustaa
Ei kannata ruveta pihisteleen suosittelen Bilsteinin sprint iskareita ja H&R:n ja eibachin jousia.
(EX) MB C200 Kompressor Elegance vm:00 w203
(Ex) MB C230T Kompressor sport vm:98
(Ex) MB C230T Kompressor sport vm:98
Re: w202 alustaa
Noista halvemmista taitaa h&r olla paras? Sitä sais 400e
Kuinka huono sitten joku 200-300e halpis on? Taitaa kyllä harvalla olla kokemusta sellasista
http://cgi.ebay.de/Vogtland-Fahrwerk-Me ... 2eb2a9c35e" onclick="window.open(this.href);return false;
Eikös esim. tuo Vogtland oo ihan ok merkki?
Kuinka huono sitten joku 200-300e halpis on? Taitaa kyllä harvalla olla kokemusta sellasista
http://cgi.ebay.de/Vogtland-Fahrwerk-Me ... 2eb2a9c35e" onclick="window.open(this.href);return false;
Eikös esim. tuo Vogtland oo ihan ok merkki?
Re: w202 alustaa
Vogtlandin jouset mun tietääkseni eibachin valmistama jouset, eli ihan laatu tavaraa. Ei yhtä progressiivinen kun eibachin pro mutta ei huono...
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: w202 alustaa
ei viitti uutta juttua aloittaa eli mitä eroa nuilla jousikumeilla on muutako paksuus eri vuosimalleissa?? tietäis tilata nuo ohkasemmat jos vaa passaapi paikolleen
12290
2.54€
Etujousen säätökumi 1 5mm 1/96-
5682
3.42€
Etujousen säätökumi 1 8mm -12/95
12290
2.54€
Etujousen säätökumi 1 5mm 1/96-
5682
3.42€
Etujousen säätökumi 1 8mm -12/95
Re: w202 alustaa
ne vanhemman mallin kumit on semmoset niin ku 124:sessa, eli semmoseen tasapäiseen jouseen ja uudemmat on semmoseen "rälläkälläkatkastuun" niinku uuemmisa on, eli jousien mukaan täytyy kumit laittaa. ei käy ristiin.
Re: w202 alustaa
Tuossa suunnitellut laittaa hieman madallusta tuohon omaan maasturiin.
Eikös ole hyvä vaihtoehto laittaa sport mallista jouset ja iskarit?
Nuo sportin takajouset taitaa olla koneesta riippumatta samat?
Mites sitten jos tuohon 220D koneella olevaan laittaa 180 bensa koneisen vieterit? Tuleeko hommasta mitään vai onko ne miten paljon löysemmät?
Eikös ole hyvä vaihtoehto laittaa sport mallista jouset ja iskarit?
Nuo sportin takajouset taitaa olla koneesta riippumatta samat?
Mites sitten jos tuohon 220D koneella olevaan laittaa 180 bensa koneisen vieterit? Tuleeko hommasta mitään vai onko ne miten paljon löysemmät?
Re: w202 alustaa
Tuli vain mieleen ku nuo iskarit vielä meni katsastuksesta nätisti läpi että jos niille löis vain jokku madallusjouset? Kuitenki sportti malli niin luulis vielä iskarienki jotenki toimivan. Kellää kokemusta tälläsestä yhdistelmästä?
Re: w202 alustaa
Terve!
Tuli sitten ostettua tuollanen w202 280 man. Sport -95 ensiautoks. Kortti tulee vasta ens kesällä et nyt olis hyvää aikaa vähän laittaa tuota mersua.
Eli ajattelin jonkin laista säädettävää alustaa ensimmäisenä hankintana ja nyt olis kaks vaihtoehtoo puntarissa eli D2 coilover sarja ja Kw variant 2.
D2 alusta tuntuis ainakin ominaisuuksiin nähden halvalta. Kw 2 tuntus taas laadukkaammalta rosteritolppineen mut kokemuksia? Onko kellää?
Ja ymmärrrystä sitte jatkossakin, voi tulla välillä tyhmiä kysymyksiä/ideoita
Tuli sitten ostettua tuollanen w202 280 man. Sport -95 ensiautoks. Kortti tulee vasta ens kesällä et nyt olis hyvää aikaa vähän laittaa tuota mersua.
Eli ajattelin jonkin laista säädettävää alustaa ensimmäisenä hankintana ja nyt olis kaks vaihtoehtoo puntarissa eli D2 coilover sarja ja Kw variant 2.
D2 alusta tuntuis ainakin ominaisuuksiin nähden halvalta. Kw 2 tuntus taas laadukkaammalta rosteritolppineen mut kokemuksia? Onko kellää?
Ja ymmärrrystä sitte jatkossakin, voi tulla välillä tyhmiä kysymyksiä/ideoita

MB s500 m278
MB sprinter om651
MB c203 om611
MB c280 m104/om606
MB sprinter om651
MB c203 om611
MB c280 m104/om606
Re: w202 alustaa
Onks kokemuksia? Lähinnä tuo kw:n setti kiinnostais mahd. eibachin vakaajien kans....R|ku kirjoitti:Terve!
Tuli sitten ostettua tuollanen w202 280 man. Sport -95 ensiautoks. Kortti tulee vasta ens kesällä et nyt olis hyvää aikaa vähän laittaa tuota mersua.
Eli ajattelin jonkin laista säädettävää alustaa ensimmäisenä hankintana ja nyt olis kaks vaihtoehtoo puntarissa eli D2 coilover sarja ja Kw variant 2.
D2 alusta tuntuis ainakin ominaisuuksiin nähden halvalta. Kw 2 tuntus taas laadukkaammalta rosteritolppineen mut kokemuksia? Onko kellää?
MB s500 m278
MB sprinter om651
MB c203 om611
MB c280 m104/om606
MB sprinter om651
MB c203 om611
MB c280 m104/om606
Re: w202 alustaa
R|ku kirjoitti:eibachin vakaajien kans....
mittaappa niitten vakio vakaajien paksuuet ja vertaa eibachin vakaajiin.
Re: w202 alustaa
moro!olen suunnitellu tuohon omaan nuita -30mm eibachin jousia niin eikö sitä ole vielä jotku kumet mitkä vaihtamalla keula tulee vielä vähän alas päin ettei ala keulimaan? minkä nimiset ne kumet on, mistä niitä saa,ja mitä ne maksaa? Autona c180 99´ classic
C180 facelift
Re: w202 alustaa
Jousen yläpäähän tulee ne kumitc180 kirjoitti:moro!olen suunnitellu tuohon omaan nuita -30mm eibachin jousia niin eikö sitä ole vielä jotku kumet mitkä vaihtamalla keula tulee vielä vähän alas päin ettei ala keulimaan? minkä nimiset ne kumet on, mistä niitä saa,ja mitä ne maksaa? Autona c180 99´ classic
http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie ... 3291/113/8" onclick="window.open(this.href);return false; kaikki 4 eri kokoa löytyy tuolta sivuilta
Re: w202 alustaa
Dodih sain omille vanteille kietastua 215/40 kumit ja nyt pitäs tontittaa auto.

Uploaded with ImageShack.us
Tossa olis tän hetken traktori tilanne josta pitäs lähtee laskemaan
tilaa oli molemmissa n.7cm lokarin ja renkaan korkeimpaan kohtaa mitattuna.
ja jotain 38-38 ½ cm keskikupin keskelle.
Eli tuli ostettua camskillin kautta samalla apexin 35-30mm jouset(onkoha minkälaiset?) kun renkaat tuli ja noi pitäs alle laittaa,
mutta paljos noista kannattas laikkailla pois, riittäkö 1 kierros?
Ja autohan on -94, eli jos oikein olen ymmärtänyt ei laitontakaan pitäs olla jos jouset pysyy vaa paikallaan kun jousto ylimmillään?
Ei innostas montaa kertaa jumppailla edestakas nii kysytää viisammilta suuntaa antavaa neuvoa

Uploaded with ImageShack.us
Tossa olis tän hetken traktori tilanne josta pitäs lähtee laskemaan

tilaa oli molemmissa n.7cm lokarin ja renkaan korkeimpaan kohtaa mitattuna.
ja jotain 38-38 ½ cm keskikupin keskelle.
Eli tuli ostettua camskillin kautta samalla apexin 35-30mm jouset(onkoha minkälaiset?) kun renkaat tuli ja noi pitäs alle laittaa,
mutta paljos noista kannattas laikkailla pois, riittäkö 1 kierros?
Ja autohan on -94, eli jos oikein olen ymmärtänyt ei laitontakaan pitäs olla jos jouset pysyy vaa paikallaan kun jousto ylimmillään?
Ei innostas montaa kertaa jumppailla edestakas nii kysytää viisammilta suuntaa antavaa neuvoa

Re: w202 alustaa
Nonih sanokaas uskallanko laikkailla jousia ennen muutoskatsastusta vai en?
aattelin yhden kiekkan alkuu ottaa, 25mm lähtis..
aattelin yhden kiekkan alkuu ottaa, 25mm lähtis..
Re: w202 alustaa
Miksei? Pyöristät vielä vähä laikattua päätä ja maalaat, kukaa huomaa mitään jos kunnolla teetDaAmigo kirjoitti:Nonih sanokaas uskallanko laikkailla jousia ennen muutoskatsastusta vai en?
aattelin yhden kiekkan alkuu ottaa, 25mm lähtis..
Re: w202 alustaa
Noni alla olis, 2 kierrosta piti kaikista napata et sai tonttii.
Perse tosin laski turhan alas, mutta mutta 2kumit vast nii toivottavast nousee viel sieltä.
Oiskoha 4sta alkuu kokeltava uppoo rengas jonku verra kummiki kaareen?
ja pitäshän noit taka vanteitaki saada 20-40mm ulommas
kuvaa kansalle nähtäväksi tän hetken tilanteesta..

Perse tosin laski turhan alas, mutta mutta 2kumit vast nii toivottavast nousee viel sieltä.
Oiskoha 4sta alkuu kokeltava uppoo rengas jonku verra kummiki kaareen?
ja pitäshän noit taka vanteitaki saada 20-40mm ulommas

kuvaa kansalle nähtäväksi tän hetken tilanteesta..

Re: w202 alustaa
Sulle ei tullu "laikatessa" se mieleen että jos jousi lyhenee 2cm niin auto madaltuu melkein 4 senttiä? Ite laitoin vastaavankorkuiseen etupäähän ihan -30mm jouset ja laski tosi alas. Jos niistä olis rälläkällä kaks kierrosta ottanu pois nii nolis saanu jouset nakata menemään 

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: w202 alustaa
No ehkä täytyy myöntää et tuli vähä innostuttua liikaa
Mut iha tukevast vaikutti olevan jouset auto ylös nostettunakin. ei saanu käsinee irti, en kyl apinan raivol koittanu..
ja tilaaki just sopivast kaaren ja renkaan välis nyt kun 4 kumin taakse viskas
Pakoputken 2 keski vaimenninta vaa tipahti alle 8cm, pitää katto mite sais sentin ylemmäs..
Mitäs iskarii alle? bilsteiniä kehuttu paljon täällä, mut onko muita hyvin toimivia?


Mut iha tukevast vaikutti olevan jouset auto ylös nostettunakin. ei saanu käsinee irti, en kyl apinan raivol koittanu..
ja tilaaki just sopivast kaaren ja renkaan välis nyt kun 4 kumin taakse viskas

Pakoputken 2 keski vaimenninta vaa tipahti alle 8cm, pitää katto mite sais sentin ylemmäs..
Mitäs iskarii alle? bilsteiniä kehuttu paljon täällä, mut onko muita hyvin toimivia?
Re: w202 alustaa
Osta vaan Bilsteinin Sprintit, ne maksaa w202:seen n.500e kierros. Itse oon ainakin todella tyytyväinen kyseisiin iskareihin.Mitäs iskarii alle? bilsteiniä kehuttu paljon täällä, mut onko muita hyvin toimivia?
(EX) MB C200 Kompressor Elegance vm:00 w203
(Ex) MB C230T Kompressor sport vm:98
(Ex) MB C230T Kompressor sport vm:98
Re: w202 alustaa
Niin ja lopullisen korkuudenhan näkee vasta muutaman viikon päästä...S202 kirjoitti:Sulle ei tullu "laikatessa" se mieleen että jos jousi lyhenee 2cm niin auto madaltuu melkein 4 senttiä? Ite laitoin vastaavankorkuiseen etupäähän ihan -30mm jouset ja laski tosi alas. Jos niistä olis rälläkällä kaks kierrosta ottanu pois nii nolis saanu jouset nakata menemään

-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: w202 alustaa
Mutta tuoshan laikattiin vanhoista jousista? Eihän ne enää mitenkään oleennu?Jolle kirjoitti:Niin ja lopullisen korkuudenhan näkee vasta muutaman viikon päästä...S202 kirjoitti:Sulle ei tullu "laikatessa" se mieleen että jos jousi lyhenee 2cm niin auto madaltuu melkein 4 senttiä? Ite laitoin vastaavankorkuiseen etupäähän ihan -30mm jouset ja laski tosi alas. Jos niistä olis rälläkällä kaks kierrosta ottanu pois nii nolis saanu jouset nakata menemään
Re: w202 alustaa
Mites muuten iskarit ylipäänsä madallusjousilla lasketun Classic/Elegance-alustan kanssa? Kannattaako käyttää Esprit/Sporttiin tarkoitettuja iskareita vakioiden sijasta?
S204
Re: w202 alustaa
Mistäs tuolla hinnalla sprinttiä suomesta saa? Itseäkin kiinnostaisOsta vaan Bilsteinin Sprintit, ne maksaa w202:seen n.500e kierros. Itse oon ainakin todella tyytyväinen kyseisiin iskareihin.

Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Re: w202 alustaa
Königiltä tilasin viime keväänä, ja makso kuitin mukaan 505,50e.C280 kirjoitti:Mistäs tuolla hinnalla sprinttiä suomesta saa? Itseäkin kiinnostaisOsta vaan Bilsteinin Sprintit, ne maksaa w202:seen n.500e kierros. Itse oon ainakin todella tyytyväinen kyseisiin iskareihin.
http://www.konig.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
(EX) MB C200 Kompressor Elegance vm:00 w203
(Ex) MB C230T Kompressor sport vm:98
(Ex) MB C230T Kompressor sport vm:98
Re: w202 alustaa
Kyyllähän niitten pitäis pikkumadalluksilla vielä pelataJonze kirjoitti:Mites muuten iskarit ylipäänsä madallusjousilla lasketun Classic/Elegance-alustan kanssa? Kannattaako käyttää Esprit/Sporttiin tarkoitettuja iskareita vakioiden sijasta?
Re: w202 alustaa
Onkos joku ennen touhunnut w202 kanssa joka on tehtaalla varustettu taxi-alustalla? Omassa on nuo kuormankantojouset ja iskarit ja olis tarkotus hiukan säätää korkeutta. Edessä ja takana siis 1 kumit ennestään ja auto on silti korkeampi kun classic alustaiset.
Meinasin laikalla nappasta kierroksen pois edestä ja takaa..
Meinasin laikalla nappasta kierroksen pois edestä ja takaa..
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: w202 alustaa
Sen verran päivitystä että etujousista lähti kierros pois ja keula tipahti 2,5 cm. Eli Projekti onnistui etupään osalta 

-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: w202 alustaa
Mitäs iskareita porukalla on käytössä w202 mersuissa? Riittääkö sachsin sport iskarit madallusjousien kanssa vai onko parempi jos hankkii samalla konit tai bilsteinit ?
Alkuperäisissä sporteissa houkuttelee se että tuntuu olevan kestävät (ettei tarvii 2 vuoden välein uusia iskareita tilailla) Olettaisin myös että sport iskarit antavat pehmeämmän kyydin kuin koni / bilstein ? Nou sportit saa saksasta johonkin 350 euroon, bilsteinit menee vajaa 500 ja konit sitten lähemmäs 550 euroa sarja.
Minkälaisella madalluksella noita sport iskareita voi vielä käyttää että toimivat kunnolla? Auto tulee varmaan olemaan aika lähelle sport-alustaisen korkeutta.
Alkuperäisissä sporteissa houkuttelee se että tuntuu olevan kestävät (ettei tarvii 2 vuoden välein uusia iskareita tilailla) Olettaisin myös että sport iskarit antavat pehmeämmän kyydin kuin koni / bilstein ? Nou sportit saa saksasta johonkin 350 euroon, bilsteinit menee vajaa 500 ja konit sitten lähemmäs 550 euroa sarja.
Minkälaisella madalluksella noita sport iskareita voi vielä käyttää että toimivat kunnolla? Auto tulee varmaan olemaan aika lähelle sport-alustaisen korkeutta.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A