Moro,
Viime kesänä lomamatkalla lähdin ohittamaan ylämäkeen toista-autoa ja kesken kiihdytyksen kone meni johonkin vikatilaan, kun se lakkasi antamasta tehoja ja jäin auton rinnalle kiihdytyksessä.
Vikatila poistuu, kun käyttää virrat pois. Sama on toistunut myöhemminkin satunnaisesti mutta tyypillistä on että moottori joutuu hieman kovemmalle väännölle.
Kun sitten vein auton huoltoon ja lukivat vikakoodit sieltä löytyi huoltomiehen mukaan yksi ainoa vikakoodi eli tämä ahtopaineen säätöpoikkeama, joka voisi aiheuttaa tuon. Samaan hengenvetoon se sanoi että tuon vikakoodi voi tulla niin monesta paikasta, ja sanoi että tarkempi diagnoosi voisi ottaa aikaa (ja siis rahaa).
Oletteko törmänneet tällaiseen ongelmaan?
Autossa on katalysaattori tn rikki koska pitää helinää, voisiko tämä aiheuttaa tämän vian? Tästä haluaisin myös keskustellla lisää joten teen siitä oman topicin - voiko katalysaattorin korvata suoralla "putke" pätkällä. Kuulin että joku oli tehnyt mutta hevosmiesten tietotoimiston sijaan olisi hyvä saada oikeita kokemumuksia ja näkemyksiä ennen kuin rupiaa tekemään vaihtoa. Ei huvittaisi maksaa rahaa uudesta katalysaattorista jos kerran on toinenkin tapa "korjata" asia.
W210 290TDT ahtopaineen säätöpokkeama - tehot häviää
W210 290TDT ahtopaineen säätöpokkeama - tehot häviää
MB SLK230 1997
MB E290TDT 1997
MB E290TDT 1997
- turpomersu
- Sisäänajossa
- Viestit: 38
- Liittynyt: To 08.06.2006 11:27
- Paikkakunta: Espoo
Re: W210 290TDT ahtopaineen säätöpokkeama - tehot häviää
Samaa ongelma oli omassa -98 290 td:ssä. Ajettu 270 tkm. Vikatiloja alkoi ilmetä aina vain useammin. Toimenpiteet olivat katin poisto ja viimein kun Veholla luettiin vikakoodi niin ilmamassamittarin vaihto. Mittari maksaa Veholla maltaita, koska 600:en ilmamassamittari on sama. Aiheesta lisää viestiketjussa http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=90852
Kyllä maalla on mukavaa!
W210 E 290 TD
W210 E 290 TD
Re: W210 290TDT ahtopaineen säätöpokkeama - tehot häviää
Kiitos vastauksesta!
Jääkö tuosta ilmamassamittarista vikakoodi muistiin, eli oliko sinulla vikakoodissa juuri tuo?
Huoltomiehen mukaan omassani ei ollut vikailmoitusta ilmamassamittariin.
Jääkö tuosta ilmamassamittarista vikakoodi muistiin, eli oliko sinulla vikakoodissa juuri tuo?
Huoltomiehen mukaan omassani ei ollut vikailmoitusta ilmamassamittariin.
MB SLK230 1997
MB E290TDT 1997
MB E290TDT 1997
Re: W210 290TDT ahtopaineen säätöpokkeama - tehot häviää
Sikäli kun nyt vähäisellä kokemuksellani tiedän, ihan kaikki testerit ja ihan kaikki testaajat eivät saa kaikkia vikakoodeja näkyviin. Itse en enää omastakaan kokemuksesta luottaisi varsinkaan v**on testauksiin.
Ei se ole viritys, jos se toimii.
W220 320 CDI -02
S210 E420 -96
W124 300D -88
W220 320 CDI -02
S210 E420 -96
W124 300D -88
Re: W210 290TDT ahtopaineen säätöpokkeama - tehot häviää
turbo on päästänyt öljyä sinne ilmamäärä mittarille ja kun tulee pakkasta se jähmettyy siihen mittariin joten se ei saa oikeita arvoja. avaas se jossei ole suljettu tyystin se on aika varmasti aivan öljyn peitossa, yritä varovasti putsata se.
Re: W210 290TDT ahtopaineen säätöpokkeama - tehot häviää
Katti avattiin ja rojut poistettiin. Oli ollut aivan yhtä möykkyä.
Heti operoinnin jälkeen autolla oli aivan erilainen vaste kaasupolkimen painamiseen kuin aiemmin, vääntöä tuntui selkänojassa asti 2000-3000 kierroksen välillä. Liekö turbo pääsee nyt paremmin toimimaan?
Ensikilometrit tuolla eivät ole laittaneet konetta enää vikatilaan vaikka olen yrittänyt "väännättää" konetta. Täytyy seurailla lisää ja jos vika palaa jatkaa tuohon ilmamäärämittariin.
Suosittelen
Heti operoinnin jälkeen autolla oli aivan erilainen vaste kaasupolkimen painamiseen kuin aiemmin, vääntöä tuntui selkänojassa asti 2000-3000 kierroksen välillä. Liekö turbo pääsee nyt paremmin toimimaan?
Ensikilometrit tuolla eivät ole laittaneet konetta enää vikatilaan vaikka olen yrittänyt "väännättää" konetta. Täytyy seurailla lisää ja jos vika palaa jatkaa tuohon ilmamäärämittariin.
Suosittelen
MB SLK230 1997
MB E290TDT 1997
MB E290TDT 1997
Re: W210 290TDT ahtopaineen säätöpokkeama - tehot häviää
Oon kyllä itse sitä mieltä noista V***on testauksista, etää kun vikakoodi näytää jotain määrättyä vikaa niin se osa vaihdetaan
ilman sen kummempia selvittelyjä onko vika kyseisessä osasaa tää on kai V***hon ohjesääntö rahat pois köyhiltä
ilman sen kummempia selvittelyjä onko vika kyseisessä osasaa tää on kai V***hon ohjesääntö rahat pois köyhiltä
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W210 290TDT ahtopaineen säätöpokkeama - tehot häviää
Nyt on kolmas viikko menossa eikä kone ole mennyt kertakaan vikatilaan, kaikkeni olen kokeillut sen vikatilan aikaansaamiseksi mutta eipä enää onnistu.
Viallinen katti sai siis minun tapauksessa tämän aikaan.
Viallinen katti sai siis minun tapauksessa tämän aikaan.
MB SLK230 1997
MB E290TDT 1997
MB E290TDT 1997