SL 500 1991 katto ongelmia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
speedmaster
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ke 30.03.2011 18:50

SL 500 1991 katto ongelmia

Viesti Kirjoittaja speedmaster »

terve!

olisi SL 500 1991 katto ongelmia...

tietääkö kukaan experttiä jolle voisi viedä katsottavaksi mikä vaivaa? vai onko liian tyyristä kiikuttaa veholle?
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Re: SL 500 1991 katto ongelmia

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Ehkä tieto sijainnistasi helpottaisi suosittelijoita, ellet ole valmis viemään kauemmas :wink:
Toisaalta, jos kerrot ongelmasta enemmän, voi joku kenties saman kokenut avittaa tälläkin palstalla..
Niin ja tervetuloa mersuforumille :)
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
speedmaster
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ke 30.03.2011 18:50

Re: SL 500 1991 katto ongelmia

Viesti Kirjoittaja speedmaster »

kiitos

täältä kankaapäästä porin kyljestä

eli ongelma on seuraava ikkunat ja penkinsähkösäädöt toimivat vain jompi kumpi ovista auki tai tietysti kumpikin auki ja vielä että avaimien ei tarvitse olla edes virtalukossa. katonavaus nappulassa ei vilku millään lailla missään vaiheessa valo. sekä turva kaari ei toimi lainkaan???
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: SL 500 1991 katto ongelmia

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

speedmaster kirjoitti:kiitos

täältä kankaapäästä porin kyljestä

eli ongelma on seuraava ikkunat ja penkinsähkösäädöt toimivat vain jompi kumpi ovista auki tai tietysti kumpikin auki ja vielä että avaimien ei tarvitse olla edes virtalukossa. katonavaus nappulassa ei vilku millään lailla missään vaiheessa valo. sekä turva kaari ei toimi lainkaan???
Ikkunoiden ja penkkien kuuluukiin liikkua vain ovi auki tai virta päällä.

Katon/turvakaaren ohjaus ei saa sähköä. Olisiko sulake palanut / ylijännitesuojareleen sulake palanut /
ylijännitesuojareleessä kylmä juotos.

Onko turvakaari / nappulan valo joskus toiminut?
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Re: SL 500 1991 katto ongelmia

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

speedmaster kirjoitti: eli ongelma on seuraava ikkunat ja penkinsähkösäädöt toimivat vain jompi kumpi ovista auki tai tietysti kumpikin auki ja vielä että avaimien ei tarvitse olla edes virtalukossa. katonavaus nappulassa ei vilku millään lailla missään vaiheessa valo. sekä turva kaari ei toimi lainkaan???
Toi on ominaisuus. Se, että jos ne eivät toimi ovien ollessa kiinni ja virtojen päällä voi johtua sulakerasiassa olevasta diodista, jonka tehtä on estää virran kulkua "väärään suuntaan".
Siis poksahtanut. :oops:

JarkkoN ennättikin ensin kommentoimaan. :D
-82 500 SEC

-92 SL500

-94 SL600

-97 SLK200

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-97 Honda VF 750 C Magna
speedmaster
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ke 30.03.2011 18:50

Re: SL 500 1991 katto ongelmia

Viesti Kirjoittaja speedmaster »

juu noniin nyt sitten löytyikin yksi rikkinäinen sulake mitä en heti ensimmäiseltä etsimältä löytänyt.... nyt alkoi sitten muuten jo pelittää kaikki mutta kovakatto ei vapauta lukkojalainkaan ei siis lähde avaamaan? kiinnipäin vetää kyllä kattoa....
speedmaster
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ke 30.03.2011 18:50

Re: SL 500 1991 katto ongelmia

Viesti Kirjoittaja speedmaster »

niin ja vaikka kovankaton poistaa manuaalisesti ei ala myöskään rättinousta omin voimin kiinni päin
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: SL 500 1991 katto ongelmia

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Toimiiko turvakaari?
Vilkkuuko tai palaako katkaisijassa valo?
Noudatitko käyttöohjetta tarkasti?
Onko hydraulinestettä riittävästi?
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
speedmaster
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ke 30.03.2011 18:50

Re: SL 500 1991 katto ongelmia

Viesti Kirjoittaja speedmaster »

Toimiiko turvakaari?
Vilkkuuko tai palaako katkaisijassa valo?
Noudatitko käyttöohjetta tarkasti?
Onko hydraulinestettä riittävästi?

turvakaari toimii, kyllä palaa / vilkkuu valo katkaisiassa, kyllä noita kattojan on avattu ollut muutama sl aikaisemminkin, hydraulinestettä on kyllä säiliössä hyvin...
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: SL 500 1991 katto ongelmia

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Täältä käsin on vaikea nähdä, mitä tapahtuu. Parasta olisi varmaankin lukea vikakoodit.
Ei muuta kuin Star tai Carsoft kiinni, tai mahtaisiko nämä jenkkiohjeet soveltua tuon ikäiseen:

http://www.peachparts.com/shopforum/sho ... p?t=193806" onclick="window.open(this.href);return false;

Mercedes Soft Top Controller Reset Procedure. R129 1989 thru 1994.

Locate the diagnostic connector: Under the black plastic cover near the hood-up switch on
the US passenger side of vehicle near the strut mount.

To recover codes from the soft top controller:

Connect a normally open (N.O. S.P.) switch between pin 1 and pin 10.
A simple push button switch with leads or a short jumper lead will also work OK.

Short (close switch) 2 to 4 seconds to read error codes.
The lamp in red (operate) top switch ( in the console ) will flash out a number of pulses.
Count the pulses and see the chart.

Short (close switch) 6 to 8 seconds to erase error code.

There may be multiple codes stored, so read / erase until all are cleared or the problem
Is located.

Some codes may require reading / resetting twice before they will erase.

The codes that will suspend operation of a soft top on the R129 are 21, 22, 26, and 30.

A code of "1" indicates no faults and no hard top in place, while a code of "20" indicates no faults and the hard top is assumed to be on the car.

2 = Limit switch, LEFT locked, soft top storage compartment cover.
3 = Limit switch, RIGHT locked, soft top storage compartment cover.
4 = Limit switch LEFT closed, soft top storage compartment.
5 = Limit switch RIGHT closed, soft top storage compartment cover.

6 = Limit switch LEFT locked, soft top fabric bow.
7 = Limit switch RIGHT locked, soft top fabric bow.
8 = Limit switch LEFT closed, soft top fabric bow.
9 = Limit switch RIGHT closed, soft top fabric bow.

10 = Limit switch LEFT front locked, soft top.
11 = Limit switch RIGHT front locked, soft top.

12 = Limit switch soft top storage compartment open.
13 = Limit switch soft top fabric bow raised.
14 = Limit switch soft top down in storage compartment.
15 = Limit switch soft top up ( secondary closing speed ).

16 = roll bar retracted switch.
17 = Left window failed to lower (limit switch open), bad fuse, or window relay on controller.
18 = Right window failed to lower (limit switch open), bad fuse, or window relay on controller

19 = Vehicle speed signal to controller missing or illogical.

20 = Hard top installed, no faults.

21 = Controller module / soft top switch circuit open.

22 = Roll bar switch activated.
23 = roll bar control unit not functioning.
24 = Roll bar crash deployed.

25 = contradicting switch inputs.

27 = insufficient voltage.
28 = Speedometer signal is missing.
29 = Wheel speed from ABS control module missing.
30 = Top operation disabled (due to #29).
_________________

Pin Number / Description (may be empty)
1 GND Ground
2 Self-diagnostic button (if present)
3 K-Line benzine engine diagnostic (CFI, KE) and DM
4 K-Line diesel engine diagnostic (EDS, ARA) or self-diagnostic LED (if present)
5 K-Line ASD, 4MATIC diagnostic
6 K-Line safety devices: Airbag, SRS, AB diagnostic. Service interval reset.
7 K-Line air-conditioner and heater (Tempmatic, Automatic) diagnostic
8 K-Line benzine engine diagnostic (HFM-SFI, DI)
9 K-Line ADS diagnostic
10 Engine speed sense (gasoline engine). K-Line for RST (R129), CST (W124)
11 K-Line Anti-thieft (ATA) diagnostic
12 K-Line IRCL diagnostic
13 K-Line Transmission Control Unit diagnostic (EGS, EATC)
14 K-Line Engine (ESCM, MAS) diagnostic, ISC, EA, EFP diagnostic, cruise-control (CC) diagnostic
16 +12v Power

RST= Roadster Soft Top
http://pinoutsguide.com/CarElectronics/" onclick="window.open(this.href);return false; ... nout.shtml
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Jouni H
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Pe 05.10.2007 12:50

Re: SL 500 1991 katto ongelmia

Viesti Kirjoittaja Jouni H »

"Onko hydraulinestettä riittävästi?",nolo kysymys, mutta mistä löytää R129:sta tällaisen säiliön? :oops:
speedmaster
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ke 30.03.2011 18:50

Re: SL 500 1991 katto ongelmia

Viesti Kirjoittaja speedmaster »

vararenkaan alta löytyy
speedmaster
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ke 30.03.2011 18:50

Re: SL 500 1991 katto ongelmia

Viesti Kirjoittaja speedmaster »

tutkinpa tuon ylimmäisen isomman litanian textiä tästä.... nuita vikakoodia oon koittanu kyllä jo lukea nappulan vilkutuksista jne en tiedä sitten pitäiskö alkaa noita kytkimiä yksitellen ohitella aika homma siinäkin vaan tuntuu vaan jotenkin siltä ettei niissä ole vikaa.. tässä on nyt jotain muuta hämärää. auttaisiko tieto että auto on seisonut pitkään mitenkään ja että niitä on kaksi tuossa pihassa ja kummassakin on sama vika?
teebe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 08.03.2011 21:13

Re: SL 500 1991 katto ongelmia

Viesti Kirjoittaja teebe »

mulla 320 sessä sama ongelma vein testeriin vikakoodit nollattiin ja alkoi pelittää...
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: SL 500 1991 katto ongelmia

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Mitä vikakoodeja näkyi?

Jos akku on irti riittävän kauan, vikakoodit ja kaikki muukin nollaantuu.
Vuorokausi saattaisi riittää.

Akussa pitää olla kuntoa ja jännitettä, muuten tulee ongelmia.

Ylijännitteen suojarele kannattaisi vaihtaa tai lämmittää juotokset, jos ei muuta keksi.
Katon ohjainlaite saa sieltä sähkönsä ja kylmä juotos aiheuttaa ongelmia.
Kylmä juotos on yleinen vika noissa 20 vuotta vanhoissa releissä.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Vastaa Viestiin