W211 koritakuu?
W211 koritakuu?
Kertokaa mitä niinsanotussa suomiautossa sanotaan koritakuusta.Käsittääkseni 8 vuotta tehtaan koritakuu.
Itelläni vosimallia 2003 farmari ja takaluukku kukkii.Myös kun takaovet aukasee ja kattoo pyöränkaaren ja muovisen helmalistan saumakohtaa
niin ruostepisteet molemmin puolin autoa.
Veholla kuvasivat vauriot ja laittovat tehtaalle kyselyn.
Ite olen sitämiltä että kun puhutaan takuusta niin en maksa sentiäkään.
Kertokaapa mitä mieltä olette? Tai jos jollakulla on jo kokemusta miten kävi.
Meikällä eka (Mersu) Ja mahollisesti viimenen jos eivät pidä lupaamasta koritakkusta kiini.
Kerron kyllä kaikille foorumilaisille miten kävi.
Itelläni vosimallia 2003 farmari ja takaluukku kukkii.Myös kun takaovet aukasee ja kattoo pyöränkaaren ja muovisen helmalistan saumakohtaa
niin ruostepisteet molemmin puolin autoa.
Veholla kuvasivat vauriot ja laittovat tehtaalle kyselyn.
Ite olen sitämiltä että kun puhutaan takuusta niin en maksa sentiäkään.
Kertokaapa mitä mieltä olette? Tai jos jollakulla on jo kokemusta miten kävi.
Meikällä eka (Mersu) Ja mahollisesti viimenen jos eivät pidä lupaamasta koritakkusta kiini.
Kerron kyllä kaikille foorumilaisille miten kävi.
Re: W211 koritakuu?
Eiköhän tohon voi jo etukäteen sanoa, että älä oottele liikoja. Joudut maksamaan 100 %, mutta Veho koittaa näyttää sen siten, että sun osuus on kokonaissummasta vaan 50 % kun ensin laittavat hintaan kertoimen 2.
Re: W211 koritakuu?
Minulla on omakohtasia kokemuksia tästä koritakuusta. Olen kertonut siitä jossakin viestissä täälä. Omalta kohaltani korjattavat kohteet oli:
- takaluukussa rekisterikilven alla sinkkipiikki, tehtaan korvaus 100%
- kuskin puolella takaoven pyörankaaren ja muovisen helmalistan kohalla oli maali lähteny. Tämähän on ihan vakiopaikka joka kukkii/maali lähtee. Tehtaan korvaus 100%. Jotkuhan on laittanu näihin kohtiin kiveniskuteippiä tai jotain niin ei kivet lentele enään ja paikka pysyy kunnossa.
- Kuskinpuolen takaovessa alimman sanaran alapuolella oli kaksi peukalonpään kokoista ruoste läikkää. Toisesta oli jo maalitkin tippunu mutta toisessa ruoste oli pukannnu maalin irti pellistä. Tehtaan korvaus 100%. Tässä kohin tosin paikallinen MB:n liike sössi. tehtaan ja maahaantuoja käski liikettä vaihtamaan koko oven, koska ruoste oli niin lähellä saumaa, että se on todennäköisesti saumassa. No Liike hio ja maalas. Katotaan miten saa tapella liikkeen kanssa.
Että tällaista tällä kertaa. Autohan on S211 E320 facelift ja huollatettu tähän mennessä vain merkkiliikkeessä.
EDIT: kuvasivat ruostekohat ja huoltokirjan kyllä todella tarkasti.
- takaluukussa rekisterikilven alla sinkkipiikki, tehtaan korvaus 100%
- kuskin puolella takaoven pyörankaaren ja muovisen helmalistan kohalla oli maali lähteny. Tämähän on ihan vakiopaikka joka kukkii/maali lähtee. Tehtaan korvaus 100%. Jotkuhan on laittanu näihin kohtiin kiveniskuteippiä tai jotain niin ei kivet lentele enään ja paikka pysyy kunnossa.
- Kuskinpuolen takaovessa alimman sanaran alapuolella oli kaksi peukalonpään kokoista ruoste läikkää. Toisesta oli jo maalitkin tippunu mutta toisessa ruoste oli pukannnu maalin irti pellistä. Tehtaan korvaus 100%. Tässä kohin tosin paikallinen MB:n liike sössi. tehtaan ja maahaantuoja käski liikettä vaihtamaan koko oven, koska ruoste oli niin lähellä saumaa, että se on todennäköisesti saumassa. No Liike hio ja maalas. Katotaan miten saa tapella liikkeen kanssa.
Että tällaista tällä kertaa. Autohan on S211 E320 facelift ja huollatettu tähän mennessä vain merkkiliikkeessä.
EDIT: kuvasivat ruostekohat ja huoltokirjan kyllä todella tarkasti.
S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Re: W211 koritakuu?
Siis ei jumalauta, joko noi faceliftitkin kukkii! Miten h**vetissä se on mahollista... Eikai ny 4-5-vuotias auto saa ruostua vaikka miten pitäis.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: W211 koritakuu?
sulta jäi sitten näkemäti telkkariohjelma "hehkulamppuhuijaus" ?....masaf1 kirjoitti:Siis ei jumalauta, joko noi faceliftitkin kukkii! Miten h**vetissä se on mahollista... Eikai ny 4-5-vuotias auto saa ruostua vaikka miten pitäis.

http://www.vastavalo.fi/vanha-ruosteine ... 56710.html" onclick="window.open(this.href);return false;
on toi keula vaan hiano...mutta mainittua ruostetta en kyllä näe missään....?
Opel, "weird lieben autos"....
Re: W211 koritakuu?
Siiheen takaoveen on varmaan jääny jotain likaa valmistuksessa ja kukki siitä yhestä kohtaa. Muualta en oo ruostetta löytäny vaikka joka pesun yhteydessä pyyhin ovenkarmit yms.masaf1 kirjoitti:Siis ei jumalauta, joko noi faceliftitkin kukkii! Miten h**vetissä se on mahollista... Eikai ny 4-5-vuotias auto saa ruostua vaikka miten pitäis.

S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Re: W211 koritakuu?
Onko autoa koskaan vahattu?
Olen nähnyt aika uusia autoja ja maalipinta on tosi huonossa kunnossa,olipa merkki mikä tahansa.
Useimmissa tapauksissa ,maalipinnalle ei ole tehty mitään.
Vahaus olisi paras apu,ei tosin aina.??
Olen nähnyt aika uusia autoja ja maalipinta on tosi huonossa kunnossa,olipa merkki mikä tahansa.
Useimmissa tapauksissa ,maalipinnalle ei ole tehty mitään.
Vahaus olisi paras apu,ei tosin aina.??
Re: W211 koritakuu?
Tämä "kukkahan" oli B-pilaria vasten alimman saranan alapuolella. Merkkiliikkeessä sonavat, "osaatpa sinä kahtella, että mistä auto lähtee kukkimaan".PEPI kirjoitti:Siiheen takaoveen on varmaan jääny jotain likaa valmistuksessa ja kukki siitä yhestä kohtaa. Muualta en oo ruostetta löytäny vaikka joka pesun yhteydessä pyyhin ovenkarmit yms.masaf1 kirjoitti:Siis ei jumalauta, joko noi faceliftitkin kukkii! Miten h**vetissä se on mahollista... Eikai ny 4-5-vuotias auto saa ruostua vaikka miten pitäis.
Siittä en tiiä, että onko autoa aikaisempi omistaja vahannu. ite teetätin ruostesuojauksen yhteydessä kova vahauksen mutta kaippa se on jo lähteny. Pitäis ruveta vahaamaan tuo auto.
S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Re: W211 koritakuu?
Voihan se olla, että sinkitys on jäänyt vajaaksi tai liian ohueksi siitä kohtaa. Muilta osin en ole kyllä koskaan nähnyt tai kuullut näiden sinkkikoristen S/W211:sten kukkivan muualta, kuin paikoista joissa maali laitetaan alumiinin päälle.
Muiltaosin koritakuu taitaa mennä jotenkin niin, että on osoitettava ruostumisen alkaneen sisältä ulospäin, eikä ulkopinnasta sisäänpäin, näin takuussa ehkäistään rikkoutuneiden peltipintojen ruostumisen takuuseen meno.
Muiltaosin koritakuu taitaa mennä jotenkin niin, että on osoitettava ruostumisen alkaneen sisältä ulospäin, eikä ulkopinnasta sisäänpäin, näin takuussa ehkäistään rikkoutuneiden peltipintojen ruostumisen takuuseen meno.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Re: W211 koritakuu?
No nyt auto on tehdastakuuna korjattu,joten kyllä tehdas kulut maksoi kun oli aukoton hultokirja.petruska kirjoitti:Kertokaa mitä niinsanotussa suomiautossa sanotaan koritakuusta.Käsittääkseni 8 vuotta tehtaan koritakuu.
Itelläni vosimallia 2003 farmari ja takaluukku kukkii.Myös kun takaovet aukasee ja kattoo pyöränkaaren ja muovisen helmalistan saumakohtaa
niin ruostepisteet molemmin puolin autoa.
Veholla kuvasivat vauriot ja laittovat tehtaalle kyselyn.
Ite olen sitämiltä että kun puhutaan takuusta niin en maksa sentiäkään.
Kertokaapa mitä mieltä olette? Tai jos jollakulla on jo kokemusta miten kävi.
Meikällä eka (Mersu) Ja mahollisesti viimenen jos eivät pidä lupaamasta koritakkusta kiini.
Kerron kyllä kaikille foorumilaisille miten kävi.
Re: W211 koritakuu?
Mun on vrm turha mennä kyselemään korvauksia kun auto tuonti auto ja 2002 puolella valmistette 211? vai mahtaisiko antaa?
vaikka auto ollut mb tehdastyöntekijöiden työsuhde ajoneuvo 2007 asti.
vaikka auto ollut mb tehdastyöntekijöiden työsuhde ajoneuvo 2007 asti.
_____________________________
MB E s212 250cdi
[ex]MB E w211 270cdi -02
MB E s212 250cdi
[ex]MB E w211 270cdi -02
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Re: W211 koritakuu?
Jos autolla aukoton mb huoltohistoria ja mobilo life voimassa, niin 30 koritakuu on voimassa, vaikka auto olisi huollettu minkä tahansa maan mb-huollossa.K-N kirjoitti:Mun on vrm turha mennä kyselemään korvauksia kun auto tuonti auto ja 2002 puolella valmistette 211? vai mahtaisiko antaa?
vaikka auto ollut mb tehdastyöntekijöiden työsuhde ajoneuvo 2007 asti.
Onpa jännä tuo pepin homma... omissa (vm. 03 ja 04) 211: sissa ei ollut ruostetta missään, nykyisestä faceliftistä puhumattakaan.
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Re: W211 koritakuu?
Oma w211 facelift kävi tänään eka kertaa maahantulon jälkeen merkkihuollossa Suomessa kun on vielä tähän asti aukoton merkkihuoltohistoria. Samalla kysäisin ruostevaurioiden korjauksesta, joita olin havainnut takaluukussa sormenpään kokoisen kuplan kilven vieressä ja molemmissa etuovien mustassa ikkunapaneelissa. Tuomio suoralta kädeltä että mustat paneelit eivät ole korinosia, osta itse uudet. Ja arvatkaa, ruostekuplakaan ei kuulu koritakuuseen auton tarkastaneen herran mielestä, koska se voimassa vain 2v! No, ensi viikolla auto tutkitaan tarkemmin ja kuvataan tehtaan tuomiota varten. Villejä veikkauksia miten mersun käy? Jos ei korjata takuuseen (auto vasta 5 vuotias), niin mersun kaikilla takuulupauksilla(Mobilolla) saa pyyhkiä p**seen. Samalla omistan nyt 2 mersua samalla kertaa, ensimmäisen ja viimeisen... 

W211 E320cdi V6
Re: W211 koritakuu?
Mulla on omakohtaista kokemusta MobiloLife:n täysin mielivaltaisesta soveltamisesta. Oma autoni, Mersun ML 320 CDI VM 2005/2006 (2. sukupolvi), alkoi ruostumaan maalipinnan alla siten, että molempien etuovien takaosaan ilmestyi kuplia maalin alle (...säältä suojassa olevaan sisäpintaan) ja takalukuu alkoi ruostua koristelistan kohdalta, takalasin alta. Käytin autoni Vehossa kuvattavana toukokuussa 2011, jonka jälkeen lähti Veholta "hakemus" Saksaan tehtaalle, seuraavasti: pyydettiin kaksi uutta etuovea, sekä takaluukun uudelleenmaalaus. Tehtaan vastaus oli seuraava: Mersu maksaa korjauksesta 80 % ja omaan piikkiin menisi 20 %. Rahallisesti oma osuus olisi 1400 euroa. Vehon henkilö suositteli hyväksymään tehtaan tarjouksen, koska mm. koritakuu ei hänen mielestään koske peltiä, ainoastaan auton runkoa. Ja kyyseessähän ei (vielä) ollut puhkiruostuminen, vaan ainoastaan alkava ruoste. Näin ollen korjaus ei ollenkaan kuulunut MobiloLifen piiriin, vaan oli puhdasta hyväntekeväisyyttä tehtaalta, ns. good will korjaus. Kohtuullista, eikö?XV70D kirjoitti:Oma w211 facelift kävi tänään eka kertaa maahantulon jälkeen merkkihuollossa Suomessa kun on vielä tähän asti aukoton merkkihuoltohistoria. Samalla kysäisin ruostevaurioiden korjauksesta, joita olin havainnut takaluukussa sormenpään kokoisen kuplan kilven vieressä ja molemmissa etuovien mustassa ikkunapaneelissa. Tuomio suoralta kädeltä että mustat paneelit eivät ole korinosia, osta itse uudet. Ja arvatkaa, ruostekuplakaan ei kuulu koritakuuseen auton tarkastaneen herran mielestä, koska se voimassa vain 2v! No, ensi viikolla auto tutkitaan tarkemmin ja kuvataan tehtaan tuomiota varten. Villejä veikkauksia miten mersun käy? Jos ei korjata takuuseen (auto vasta 5 vuotias), niin mersun kaikilla takuulupauksilla(Mobilolla) saa pyyhkiä p**seen. Samalla omistan nyt 2 mersua samalla kertaa, ensimmäisen ja viimeisen...
Re: W211 koritakuu?
Tuostahan voi laskea että 3 luukun kunnostaminen maksaa Veholla n.7000€! Oikeasti korjaus ei taida maksaa edes tuota "omavastuuosuutta", eli kusetuksen makua...Carmaniac kirjoitti:Mulla on omakohtaista kokemusta MobiloLife:n täysin mielivaltaisesta soveltamisesta. Oma autoni, Mersun ML 320 CDI VM 2005/2006 (2. sukupolvi), alkoi ruostumaan maalipinnan alla siten, että molempien etuovien takaosaan ilmestyi kuplia maalin alle (...säältä suojassa olevaan sisäpintaan) ja takalukuu alkoi ruostua koristelistan kohdalta, takalasin alta. Käytin autoni Vehossa kuvattavana toukokuussa 2011, jonka jälkeen lähti Veholta "hakemus" Saksaan tehtaalle, seuraavasti: pyydettiin kaksi uutta etuovea, sekä takaluukun uudelleenmaalaus. Tehtaan vastaus oli seuraava: Mersu maksaa korjauksesta 80 % ja omaan piikkiin menisi 20 %. Rahallisesti oma osuus olisi 1400 euroa. Vehon henkilö suositteli hyväksymään tehtaan tarjouksen, koska mm. koritakuu ei hänen mielestään koske peltiä, ainoastaan auton runkoa. Ja kyyseessähän ei (vielä) ollut puhkiruostuminen, vaan ainoastaan alkava ruoste. Näin ollen korjaus ei ollenkaan kuulunut MobiloLifen piiriin, vaan oli puhdasta hyväntekeväisyyttä tehtaalta, ns. good will korjaus. Kohtuullista, eikö?XV70D kirjoitti:Oma w211 facelift kävi tänään eka kertaa maahantulon jälkeen merkkihuollossa Suomessa kun on vielä tähän asti aukoton merkkihuoltohistoria. Samalla kysäisin ruostevaurioiden korjauksesta, joita olin havainnut takaluukussa sormenpään kokoisen kuplan kilven vieressä ja molemmissa etuovien mustassa ikkunapaneelissa. Tuomio suoralta kädeltä että mustat paneelit eivät ole korinosia, osta itse uudet. Ja arvatkaa, ruostekuplakaan ei kuulu koritakuuseen auton tarkastaneen herran mielestä, koska se voimassa vain 2v! No, ensi viikolla auto tutkitaan tarkemmin ja kuvataan tehtaan tuomiota varten. Villejä veikkauksia miten mersun käy? Jos ei korjata takuuseen (auto vasta 5 vuotias), niin mersun kaikilla takuulupauksilla(Mobilolla) saa pyyhkiä p**seen. Samalla omistan nyt 2 mersua samalla kertaa, ensimmäisen ja viimeisen...
W211 E320cdi V6
Re: W211 koritakuu?
No niin, kuvakset tehtaan lausuntoa varten tehty, reikä löytyi myös kuskin puolen takaoven karmin alareunasta... Jonoa kuulostaa olevan monta kuukautta päätöksen saamiseen.
W211 E320cdi V6
Re: W211 koritakuu?
Viimevuona mulla meni pari viikkoa kun saatiin tehtaalta vastaus. Nyt jos menee monta kuukautta niin ompa tehtaalla jonoa. Toki pitää muistaa, että heinä- ja elokuu on saksassa loma-aikaa.
S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Re: W211 koritakuu?
Faktahan on se, että koko ML ei ole maksanut paljon tuota enempää valmistuessaan tehtaalta. Kyllä ne niitä ovia ja luukkuja ovat varaosiksi tehneet johonkin varastoon, ja hinta ei varmaan ole kovin suuri. Tuleehan siihen tietysti logistiikkakulut + työt yms., mutta aika tähtitieteellistähän tuo kuitenkin on että 3 luukun kunnostaminen olis ~7000 €.XV70D kirjoitti:Tuostahan voi laskea että 3 luukun kunnostaminen maksaa Veholla n.7000€! Oikeasti korjaus ei taida maksaa edes tuota "omavastuuosuutta", eli kusetuksen makua...
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Re: W211 koritakuu?
petruska kirjoitti:No nyt auto on tehdastakuuna korjattu,joten kyllä tehdas kulut maksoi kun oli aukoton hultokirja.petruska kirjoitti:Kertokaa mitä niinsanotussa suomiautossa sanotaan koritakuusta.Käsittääkseni 8 vuotta tehtaan koritakuu.
Itelläni vosimallia 2003 farmari ja takaluukku kukkii.Myös kun takaovet aukasee ja kattoo pyöränkaaren ja muovisen helmalistan saumakohtaa
niin ruostepisteet molemmin puolin autoa.
Veholla kuvasivat vauriot ja laittovat tehtaalle kyselyn.
Ite olen sitämiltä että kun puhutaan takuusta niin en maksa sentiäkään.
Kertokaapa mitä mieltä olette? Tai jos jollakulla on jo kokemusta miten kävi.
Meikällä eka (Mersu) Ja mahollisesti viimenen jos eivät pidä lupaamasta koritakkusta kiini.
Kerron kyllä kaikille foorumilaisille miten kävi.
Näkyy 2004-2008 A6: nen lahovan ruotsalaisilla... meneeköhän heillä audin takuuseen?
http://www.vibilagare.se/nyheter/sankt- ... i-a6-33848" onclick="window.open(this.href);return false;

--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Re: W211 koritakuu?
No niin, vastaus tuli Mersulta. Kaikki vauriot korjataan Mobilolifen piikkiin, mutta sijaisautoa ei kuulemma anneta, vaikka Mobilolifen ehtojen mukaan se kuuluisi 5 päiväksi. Siitä vielä keskustellaan korjaamon kanssa...
W211 E320cdi V6
Re: W211 koritakuu?
Auton ruosteet korjattiin tehtaan goodwillinä, kustannukset itselle 0€. Takaluukku maalattiin kokonaan, samalla laitettiin etupäähän kuraläpät.
W211 E320cdi V6
Re: W211 koritakuu?
Kaverin 2006 ML kävi kuvattavana ja tuomio oli kaikki ovet sekä takaluukku uusiksi, kustannukset 12000€ josta kaverin maksettavaksi 2000€. Pari päivää sitten tuli soitto, että ei se 2000€ riitäkkään jos meinataan tehdä hyvä. En tiedä miten asia on sen jälkeen edenny.
Re: W211 koritakuu?
Jippii!dante kirjoitti:Kaverin 2006 ML kävi kuvattavana ja tuomio oli kaikki ovet sekä takaluukku uusiksi, kustannukset 12000€ josta kaverin maksettavaksi 2000€. Pari päivää sitten tuli soitto, että ei se 2000€ riitäkkään jos meinataan tehdä hyvä. En tiedä miten asia on sen jälkeen edenny.
Yhden 2005 Aakkosen omistaneena ja korjauttaneena taidan pysytellä noissa vanhoissa "umpilahoissa" paavoissa. Niissä pieni kosmetiikkahäiriö on arvokasta patinaa

Re: W211 koritakuu?
Koritakuu kuulostaa hyvältä, jos moinen on. Omassa 04/05 211 repsikan takalokarin kaareen ilmestyny pieni kukkanen. Mites kun katolla olevat urat alkavat ruostumaan reunoistaan niin kuuluuko se samaan piiriin?
Vaikuttaakos takuuseen ajokilometrit vai onko se 8v riippumatta kilometreistä?
Vaikuttaakos takuuseen ajokilometrit vai onko se 8v riippumatta kilometreistä?
Some day, following the example of the United States of America, there will be a United States of Europe.
George Washington
MB W211, '05 200CDI
George Washington
MB W211, '05 200CDI
Aihetta lainatakseni. Moniko on kiinnostunut siitä kuinka alusta mätänee...
http://www.senotec.fi/kuvia.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.senotec.fi/kuvia.html" onclick="window.open(this.href);return false;
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Re:
M.K kirjoitti:Aihetta lainatakseni. Moniko on kiinnostunut siitä kuinka alusta mätänee...
http://www.senotec.fi/kuvia.html" onclick="window.open(this.href);return false;
212: nen näytti mielestäni normaalilta; onhan toki aina pohjapanssarin päällä hienoainesta.
Olenko tehtaan desantti ja sumuttava tähtikeulapartisaani, vai miksi kaikki omistamani mersut ( 6 kpl) ovat olleet ruosteettomia?
Entä olisiko tiheällä pesulla ja suolateiden karttelulla osuutta tapahtuneeseen?
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Re:
Aihetta lainatakseni, minua kiinnostaa kuka vastaa jos ruosteongelmia tulee standardisoidusta ruostesuojauksesta huolimatta. Eli hyväksyykö Mercedes-Benz SFS4085-standardin mukaisen käsittelyn, vai katkeaako good-will takuut?M.K kirjoitti:Aihetta lainatakseni. Moniko on kiinnostunut siitä kuinka alusta mätänee...
http://www.senotec.fi/kuvia.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Re:
Jälkikäteentehdyllä suojauksella on ihan omat takuunsa, joka edellyttävät tiettyjä asioita, mm. jatkokäsittelyitä. Ja MB myöntämät takuut koskettavat ainostaan heidän valmistusvirheitä ja sisältä ulospäin tapahtuvaa ruostumista. Eli suojauksella saadaan takuuvastuuta myös niille pinnoille joihin esim kivet lentää ja joihin MB ei sen vuoksi ota mitään takuu kantaa.Jussiboy kirjoitti:Aihetta lainatakseni, minua kiinnostaa kuka vastaa jos ruosteongelmia tulee standardisoidusta ruostesuojauksesta huolimatta. Eli hyväksyykö Mercedes-Benz SFS4085-standardin mukaisen käsittelyn, vai katkeaako good-will takuut?M.K kirjoitti:Aihetta lainatakseni. Moniko on kiinnostunut siitä kuinka alusta mätänee...
http://www.senotec.fi/kuvia.html" onclick="window.open(this.href);return false;
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Re: W211 koritakuu?
Pitää jakaa niitä positiivisiakin kokemuksia. Kävin esittelemässä 154 tkm ajetun W211 farkun vuosimallia 2006 takaluukussa takalasin pokkauksessa olevat pari pientä ruosteen alkua Veho Suutarilassa. Tsekkasivat nuo ja samalla koko muunkin auton ja sieltähän löytyi lisäksi alkavaa ruostetta sekä rekisterikilven alta että takakaarista. Totesivat samantien että todennäköisesti kaikki menee koritakuun piikkiin ja päätös tulee parin viikon sisällä. Näin myös kävi ja auto korjattiin valmistajan piikkiin. Voi olla että asiaani auttoi täydellinen Vehon huoltokirja.
Hyvää autoa pitää mielellään vähän kauemminkin, joten olen alkanut harkitsemaan ruostesuojausta. En älynnyt kysyä Suutarilassa sen vaikutusta koritakuuseen, onko kenelläkään kokemuksia asiasta?
Hyvää autoa pitää mielellään vähän kauemminkin, joten olen alkanut harkitsemaan ruostesuojausta. En älynnyt kysyä Suutarilassa sen vaikutusta koritakuuseen, onko kenelläkään kokemuksia asiasta?
S211 E280 CDI 4Matic -06 + Jeep Wrangler TJ -05 + Aprilia RSV Mille -99