Mersuasiaa! W110/W123

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Avatar
massikkamies
Mersumies
Mersumies
Viestit: 563
Liittynyt: Su 14.01.2007 22:20
Paikkakunta: Humppila

Mersuasiaa! W110/W123

Viesti Kirjoittaja massikkamies »

No taas olis liuta tyhmiä kysymyksiä... :roll:

1. Mistä löytyy W123sen perän välitys? Onko murikassa joku peltilätkä tai vastaava?

2. Mistä löytyy W123sen vaihdelaatikon mallinumero?

3. Mikä on 280E:n normaali tyhjäkäyntinopeus? Tuntuu huutavan aikalailla...

Tällä erää ei nyt muuta tule mieleen. Kyselen lisää sitten kun keksin. Kiitos jo etukäteen vastauksista!
Viimeksi muokannut massikkamies, La 16.04.2011 19:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W123, W124, W201, W202 W210 ja Kaappi osia tarjolla! 045-8o46434
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3992
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Mersuaiheisia kysymyksiä...

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Morjes!

1. Emmä vaan tiedä... :?

2. Tähänkään ei ole varsinaisesti tietoa, mutta mulla on jostain sellainen aika vahva mielikuva, että ainakin automaattivaihteiston kyljessä jossain öljypohjan tuntumassa olis alumiinikilpi, jossa luulis tuon numeron kanssa olevan. Ilmeisesti siis niin, että sarjanumeron kuusi ensimmäistä numeroa ovat sen vaihteiston tyyppi (kuten 722112).

3. Tähän löytyi ihan oikein kirjallisuudesta vastaus: 750 +/- 50 rpm, lämpimällä moottorilla (= öljyn lämpötila 75...80 astetta C) ja automaattivaihteisilla vaihdevalitsin P-asennossa. Ainakin omassani moottori nostaa kylmänä tyhjäkäyntikierroksia ihan huomattavasti, joten käyntilämpötilalla on tosiaan merkitystä, samoin yllättävän iso ero on sillä, onko vaihdekeppi jossain muussa asennossa kuin P tai N.

T:Timo
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
massikkamies
Mersumies
Mersumies
Viestit: 563
Liittynyt: Su 14.01.2007 22:20
Paikkakunta: Humppila

Re: Mersuaiheisia kysymyksiä...

Viesti Kirjoittaja massikkamies »

Nozki kirjoitti:3. Tähän löytyi ihan oikein kirjallisuudesta vastaus: 750 +/- 50 rpm, lämpimällä moottorilla (= öljyn lämpötila 75...80 astetta C) ja automaattivaihteisilla vaihdevalitsin P-asennossa. Ainakin omassani moottori nostaa kylmänä tyhjäkäyntikierroksia ihan huomattavasti, joten käyntilämpötilalla on tosiaan merkitystä, samoin yllättävän iso ero on sillä, onko vaihdekeppi jossain muussa asennossa kuin P tai N.
No juu huutaa aika pahasti tyhjäkäynnillä kylmänä ja keppi asennossa P. Hain auton vasta toissapäivänä ettei vielä niin kovin tuttu, mutta jotenkin pisti se korvaan. Voiko sitä säätää jostain vai onko se ihan normaalia? (Ensimmäinen bensa-auto tuli viime syksynä niin hiukan on oppimista kun vaan Dieseleiden kanssa pelannu) :wink:
W123, W124, W201, W202 W210 ja Kaappi osia tarjolla! 045-8o46434
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3992
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Mersuaiheisia kysymyksiä...

Viesti Kirjoittaja Nozki »

massikkamies kirjoitti: No juu huutaa aika pahasti tyhjäkäynnillä kylmänä ja keppi asennossa P. Hain auton vasta toissapäivänä ettei vielä niin kovin tuttu, mutta jotenkin pisti se korvaan. Voiko sitä säätää jostain vai onko se ihan normaalia? (Ensimmäinen bensa-auto tuli viime syksynä niin hiukan on oppimista kun vaan Dieseleiden kanssa pelannu) :wink:
Joo, pystyy sitä säätämään, sitä varten on ihan oma ruuvinsakin siellä jossain. Itse en ole koskaan sellaista tehnyt, mutta tuossa kirjassa on siihen kyllä ohjeistusta. Voisin vaikka huomenna duunissa skannata siitä pätkän, koska pelkästään kirjoittamalla sitä on turha yrittää selittää, kun ei itsekään asiaa paremmin tunne... Huomenna illalla voisin varmaan laittaa jotakin juttua siitä näkyville sitten, jos ei joku muu sitä ennen ehdi.

Itselläkin oli tuota yksilöä ennen kokemusta ainoastaan MB:n dieseleistä, ja kylmänä se kuulostaa mun mielestäni käyvän tosi nopeaa tyhjäkäyntiä, mutta lämmettyään se ei ole kyllä kuulostanut mitenkään huomiota herättävältä. Tietenkin tuo moottori ylipäätään kuusisylinterisenä kuulostaa ainakin omaan korvaani käyvän normaalissa käytössä nopeammin kuin se itse asiassa käy, kun siinä tavalliseen neloskoneeseen nähden tulee samalla kierrosluvulla työtahteja 50% lisää. :D

No joo, tällasia tällä kertaa, palaillaan aiheeseen.

T:TTT
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
massikkamies
Mersumies
Mersumies
Viestit: 563
Liittynyt: Su 14.01.2007 22:20
Paikkakunta: Humppila

Re: Mersuaiheisia kysymyksiä...

Viesti Kirjoittaja massikkamies »

Niin tottakai kutonen käy erilailla kun nelonen. Mutta hyvä jos viittit laittaa ohjeet, kyllä sitä hiukan vois säätää pienemmälle.
W123, W124, W201, W202 W210 ja Kaappi osia tarjolla! 045-8o46434
onre
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 303
Liittynyt: Ke 17.03.2010 16:27
Paikkakunta: helsinki

Re: Mersuaiheisia kysymyksiä...

Viesti Kirjoittaja onre »

280E käy perstuntumalta toistatuhatta rundia kun kylmäkäyntirikastus on pelissä mukana. Käytä se lämpimäksi ja katso mitä tapahtuu.

Perän välityksen pitäis löytyä perän valukuoresta takaapäin katsomalla.

Jos tohdit pistää tänne (tai viestillä) auton VIN-koodin, voin kurkata WIS:stä että mikä laatikko tuossa on ollut. Omassani on kantakortin mukaan 722.3.
Avatar
Antti S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 427
Liittynyt: Ke 25.06.2008 09:23
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Mersuaiheisia kysymyksiä...

Viesti Kirjoittaja Antti S »

1) onko tietoa mistä autosta perä on alkujaan? Jos niin tuolta -> sopiva malli -> Getriebe & Fahrleistungen
Työkalu: Vito 116CDI 2018
Kesäautot: 300D autom -80, W123.130 ja C280 -99
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Avatar
jusa82
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2229
Liittynyt: Ti 14.09.2004 21:50
Paikkakunta: Koski TL

Re: Mersuaiheisia kysymyksiä...

Viesti Kirjoittaja jusa82 »

Perävälitys = tuurilla se perä joka on tehtaalla laitettu.

No ei nyt sentään.

Eli; auton alle ja katseet perän banjoon päin.
Siinä on sitten itse murikka osan alakulmassa semmoinen "puolikuun" muotoinen alue jota perän takakansi ei peitä.

Porakoneeseen teräsharja kiinni ja pörität varovasti sillä välityksen näkyviin. Pitäisi olla 3.46 jos puhutaan siitä 280:stä, jos olet ostanut sen.

Täältä voit tulla hakemaan oikeanlaisen perän autoosi jos sulla on siinä nyt kiinni 3.96, ainakin mitä juttujen perusteella (siis autoa rakenneltu aika vapaasti).
203 cdi
123 200 d mr

+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua

w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: Mersuaiheisia kysymyksiä...

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Mä purin yhdestä 280:stä kaasarivehkeestä -76:sta perän pois, siinä oli harvinainen 3,58 välitys. Peränvälitys löytyy perästä stanssattuna, kuten Jusa yllä kertoikin. Vaihdelaatikon numero on myös lyöty vaihdelaatikon kylkeen, tosin en muista kummalle puolelle. Paskat pyyhkii pois, niin löytyy.
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5734
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: Mersuaiheisia kysymyksiä...

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

massikkamies kirjoitti:No taas olis liuta tyhmiä kysymyksiä... :roll:

1. Mistä löytyy W123sen perän välitys? Onko murikassa joku peltilätkä tai vastaava?

2. Mistä löytyy W123sen vaihdelaatikon mallinumero?

3. Mikä on 280E:n normaali tyhjäkäyntinopeus? Tuntuu huutavan aikalailla...

Tällä erää ei nyt muuta tule mieleen. Kyselen lisää sitten kun keksin. Kiitos jo etukäteen vastauksista!
1. tuossa nuin on perän välitys

Kuva

2.tossa kohtaa on automaattiaskin numero, kovasta en tiijä :oops: numero löytyy askin oikeelta puolelta :wink:

Kuva

3. sanosin jotta sellasen 700r/min olis sopivin :roll:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3992
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Mersuaiheisia kysymyksiä...

Viesti Kirjoittaja Nozki »

massikkamies kirjoitti:Niin tottakai kutonen käy erilailla kun nelonen. Mutta hyvä jos viittit laittaa ohjeet, kyllä sitä hiukan vois säätää pienemmälle.
Niin, en mä nyt ajatellutkaan, etteikö se olis aika selvä asia, että 6 sylinteriä ääntelevät yhdessä eri tavalla kuin 4, mutta tulinpa sen nyt jostain syystä kirjoittaneeksi keskellä yötä...

Mut anyways, mulla olis nyt skannattuna tuosta Technibooksin W123 korjauskäsiirjasta se pätkä, jossa opastetaan muun muassa tyhjäkäynnin säätö. Koska mulla ei siihen ole tekijänoikeuksia, niin en mielelläni laittaisi sitä mihinkään nettiin kaikkien nähtäville. Yritän siis laittaa sen meilillä - jos ei rupea kuulumaan, niin ilmoittele. Ja tietty voin sen lähettää muillekin - ilmoitelkaa, jos on tarvetta.

T:Timo
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
massikkamies
Mersumies
Mersumies
Viestit: 563
Liittynyt: Su 14.01.2007 22:20
Paikkakunta: Humppila

Re: Mersuaiheisia kysymyksiä...

Viesti Kirjoittaja massikkamies »

onre kirjoitti:Jos tohdit pistää tänne (tai viestillä) auton VIN-koodin, voin kurkata WIS:stä että mikä laatikko tuossa on ollut. Omassani on kantakortin mukaan 722.3.
:oops: Sen verran nuori mersumies ja vähän kokenut, että pitää ja niin hölmö kysymys tehdä että mistäs toi VIN-koodi löytyy :?: :oops:
Nozki kirjoitti:Niin, en mä nyt ajatellutkaan, etteikö se olis aika selvä asia, että 6 sylinteriä ääntelevät yhdessä eri tavalla kuin 4, mutta tulinpa sen nyt jostain syystä kirjoittaneeksi keskellä yötä...
Juu ei toi oma järki oikein sillon pelannu. Ei se aina tahdo pelata kyllä päivälläkään :lol:
jusa82 kirjoitti:Perävälitys = tuurilla se perä joka on tehtaalla laitettu.

No ei nyt sentään.

Eli; auton alle ja katseet perän banjoon päin.
Siinä on sitten itse murikka osan alakulmassa semmoinen "puolikuun" muotoinen alue jota perän takakansi ei peitä.

Porakoneeseen teräsharja kiinni ja pörität varovasti sillä välityksen näkyviin. Pitäisi olla 3.46 jos puhutaan siitä 280:stä, jos olet ostanut sen.

Täältä voit tulla hakemaan oikeanlaisen perän autoosi jos sulla on siinä nyt kiinni 3.96, ainakin mitä juttujen perusteella (siis autoa rakenneltu aika vapaasti).


No kun on pieni kutina että toi ei olis alkuperänen 280E. Voisko se olla mahdollista että se olis 200 bensa ollu. Otteessa kyllä ei oo mitään prosentteja. :roll: No eikös sekin selviä tolla VIN-koodilla. Niin ja on se se 280E mistä puhuin.

Edit: No löytyhän se koodi. En ookkan ennen tajunnu että se VIN-koodi on se mikä on siinä kilvessä :lol: Joka päivä oppii uutta kun avaa silmänsä ja kattoo mersun konepellin alle :D
W123, W124, W201, W202 W210 ja Kaappi osia tarjolla! 045-8o46434
Avatar
massikkamies
Mersumies
Mersumies
Viestit: 563
Liittynyt: Su 14.01.2007 22:20
Paikkakunta: Humppila

Re: Mersuaiheisia kysymyksiä...

Viesti Kirjoittaja massikkamies »

No niin! Oliskohan se tommonen: 123020100769809. Sen verran jostain löysin että ilmeisesti on ollu alunperin 200 bensa.
W123, W124, W201, W202 W210 ja Kaappi osia tarjolla! 045-8o46434
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3992
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Mersuaiheisia kysymyksiä...

Viesti Kirjoittaja Nozki »

massikkamies kirjoitti:No niin! Oliskohan se tommonen: 123020100769809. Sen verran jostain löysin että ilmeisesti on ollu alunperin 200 bensa.
Morjes taasen,

kuulostaa kyllä oikean suuntaiselta, mutta tuo ei ole tarkalleen oikea VIN-koodi. VIN-koodissa on aina 17 merkkiä. ("Siinä ei ole kuuttatoista merkkiä eikä siinä ole kahdeksaatoista merkkiä" kuten eräs nimeltä mainitsematon autotekniikan opettaja kuulemma piti tapanaan paasata.) :wink:

Alussa siinä pitäisi olla ainakin tämän ikäisissä WDB ja sen jälkeen juurikin 123-alkuinen numerosarja niin että niitä on sitten yhteensä 17 merkkiä. Tuossa on nyt yksi liikaa. Näppäilyvirhe varmaankin?

T:TTT

PS. Tulikse korjauskäsikirjan skannaus perille?
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
massikkamies
Mersumies
Mersumies
Viestit: 563
Liittynyt: Su 14.01.2007 22:20
Paikkakunta: Humppila

Re: Mersuaiheisia kysymyksiä...

Viesti Kirjoittaja massikkamies »

:shock: Ja kattoin vielä monta kertaa että se varmasti on oikein... täytyy huomenna tarkistaa. Ja sitä WDB:tä ihmettelin kun sitä ei siinä kilvessä lukenu...

Tulihan se! Kiitokset vielä siitä!
W123, W124, W201, W202 W210 ja Kaappi osia tarjolla! 045-8o46434
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3992
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Mersuaiheisia kysymyksiä...

Viesti Kirjoittaja Nozki »

massikkamies kirjoitti::shock: Ja kattoin vielä monta kertaa että se varmasti on oikein... täytyy huomenna tarkistaa. Ja sitä WDB:tä ihmettelin kun sitä ei siinä kilvessä lukenu...

Tulihan se! Kiitokset vielä siitä!
Okei, eipä kestä - hyvä että lähettäminen onnistui. :)

Siinä jäähdyttimen etupuolella olevassa alumiinilätkässä on VIN -koodi jostain syystä ilman WDB-alkua tosiaankin.
Sen sijaan muistelisin, että runkoon stanssattu numero sisältää myös tuon WDB:n. Se on siis konehuoneessa, tulipellin yläreunassa matkustajan puolella, tai keskivaiheilla. Ja kai sen vissiin rekisteriotteestakin pitäisi löytyä, sitä ne katsastuksessa tapaavat verrata juuri tuohon stanssattuun numeroon.

T:Timo
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
massikkamies
Mersumies
Mersumies
Viestit: 563
Liittynyt: Su 14.01.2007 22:20
Paikkakunta: Humppila

Re: Mersuaiheisia kysymyksiä...

Viesti Kirjoittaja massikkamies »

12302010076809

Noniin tossa olis se oikee. Oli yks 9 änkeny tonne kutosen ja kasin väliin! :lol:

Ja nyt sain selville sitten: Vaihdeloota on 722.112 ja perä välitys on 3.54
W123, W124, W201, W202 W210 ja Kaappi osia tarjolla! 045-8o46434
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3992
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Mersuaiheisia kysymyksiä...

Viesti Kirjoittaja Nozki »

No nyt kävi niin, että mä en tuolle löytänyt kantakorttia sen paremmin EPC:stä, WIS:istä kuin venäläiseltä VIN-dekooderisivultakaan. Ilmeisesti sen verran iäkäs auto, että sitä ei ole noihin systeemeihin syötetty.

Kuitenkin, sen verran EPC näytti, että nimenomaan W123 ja malli 200 on kyseessä alunperin ollut. Sen jos osaisi, niin pystyisi kai lukemaan suoraan tuosta VIN-koodista; ilmeisesti nuo kuusi ensimmäistä numeroa kertovat sen myös. Luulisin. :roll:

T:Timo
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Re: Mersuaiheisia kysymyksiä...

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Nyt tämä peräkin notettu esille. Niin kysympä seuraavaa. Autossa W123 300D automaatilla on 3.46 perä tällä hetkellä. Mikä perä tulis laittaa jotta kone ei kävis niin kovilla kierroksilla pikatiellä?
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Re: Mersuaiheisia kysymyksiä...

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Turbodieselin 3,07 perä olis passeli, kiihtyvyys kärsii mutta melu laskee. Myös jostain prefacelift w126 ässästä löytyy sopivia harvoja periä.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Julian
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ma 13.12.2010 23:03

Re: Mersuaiheisia kysymyksiä...

Viesti Kirjoittaja Julian »

Ostit massikkamies sen punaisen laatikkovikaisen varmaan ?.
Avatar
massikkamies
Mersumies
Mersumies
Viestit: 563
Liittynyt: Su 14.01.2007 22:20
Paikkakunta: Humppila

Re: Mersuaiheisia kysymyksiä...

Viesti Kirjoittaja massikkamies »

Julian kirjoitti:Ostit massikkamies sen punaisen laatikkovikaisen varmaan ?.
Kyllä! Tiedätkö sen historiasta jotain vai tarviitko osia? ;D Ajettiin se sentään kotio n. 50 kilometriä. :D Alamäissä löyty jopa kolmonen laatikosta :D Motti kyllä käy hienosti. Ja ostin siihen jo laatikonkin.
W123, W124, W201, W202 W210 ja Kaappi osia tarjolla! 045-8o46434
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: Mersuaiheisia kysymyksiä...

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Nyt tämä peräkin notettu esille. Niin kysympä seuraavaa. Autossa W123 300D automaatilla on 3.46 perä tällä hetkellä. Mikä perä tulis laittaa jotta kone ei kävis niin kovilla kierroksilla pikatiellä?
jari_w123 kirjoitti:Turbodieselin 3,07 perä olis passeli, kiihtyvyys kärsii mutta melu laskee. Myös jostain prefacelift w126 ässästä löytyy sopivia harvoja periä.
Tuotapa tuota, mitenkähän tuon automaattiaskin kanssa käy harventaminen.. 3.46sta 3.07kaan on aika iso hyppö.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Julian
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ma 13.12.2010 23:03

Re: Mersuaiheisia kysymyksiä...

Viesti Kirjoittaja Julian »

En tartte osia. Pistä kärry kuntoon vaan. Tuttu auto vaan noitten myynti ilmoitusten kautta. Meinasin ostaa ton vajaa 1,5 vuotta sitten kun se ei ollut vielä tolla jolta sinä ostit. Ehti mennä nenän edestä. Jo silloin oli nelonen ajoittain kateissa. Autossa oli silloin vielä punaiset kapselit ja mersun omat penkit jotka oli kyllä ihan riekaleina.
massikkamies kirjoitti:
Julian kirjoitti:Ostit massikkamies sen punaisen laatikkovikaisen varmaan ?.
Kyllä! Tiedätkö sen historiasta jotain vai tarviitko osia? ;D Ajettiin se sentään kotio n. 50 kilometriä. :D Alamäissä löyty jopa kolmonen laatikosta :D Motti kyllä käy hienosti. Ja ostin siihen jo laatikonkin.
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Re: Mersuaiheisia kysymyksiä...

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Petteri Kivimäki kirjoitti:
Nyt tämä peräkin notettu esille. Niin kysympä seuraavaa. Autossa W123 300D automaatilla on 3.46 perä tällä hetkellä. Mikä perä tulis laittaa jotta kone ei kävis niin kovilla kierroksilla pikatiellä?
jari_w123 kirjoitti:Turbodieselin 3,07 perä olis passeli, kiihtyvyys kärsii mutta melu laskee. Myös jostain prefacelift w126 ässästä löytyy sopivia harvoja periä.
Tuotapa tuota, mitenkähän tuon automaattiaskin kanssa käy harventaminen.. 3.46sta 3.07kaan on aika iso hyppö.
Lisätään nyt vielä se että autossa pitäisi olla turbodieselin laatikko, vaikka onkin vapari kone. En ole kyllä katsonut laatikon tyyppiä, tämä entisen omistajan suusta. Eli kone saattaisi hyytyä tolla toisella perällä? Olisko siitä joku välimalli?
Avatar
massikkamies
Mersumies
Mersumies
Viestit: 563
Liittynyt: Su 14.01.2007 22:20
Paikkakunta: Humppila

Re: Mersuasiaa! W110/W123

Viesti Kirjoittaja massikkamies »

Joo nyt siinä on jonkun riisikipon etupenkit. Lähtee kyllä sieltä ensimmäisenä romukuormaan. :lol: Komee vaaleet plyyshi-penkipäälliset on paitsi että etupenkkien ne oli takaluukussa märänä myttynä. :x Ja hiukan siinä on haperoo peltiä. Mutta kyllä siittä komee auto tulee.
W123, W124, W201, W202 W210 ja Kaappi osia tarjolla! 045-8o46434
Avatar
jusa82
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2229
Liittynyt: Ti 14.09.2004 21:50
Paikkakunta: Koski TL

Re: Mersuasiaa! W110/W123

Viesti Kirjoittaja jusa82 »

Ja bensaa palaa
203 cdi
123 200 d mr

+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua

w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Avatar
massikkamies
Mersumies
Mersumies
Viestit: 563
Liittynyt: Su 14.01.2007 22:20
Paikkakunta: Humppila

Re: Mersuasiaa! W110/W123

Viesti Kirjoittaja massikkamies »

jusa82 kirjoitti:Ja bensaa palaa
No juu en kyllä käyttöautoks tollasta huolis :wink:
W123, W124, W201, W202 W210 ja Kaappi osia tarjolla! 045-8o46434
Avatar
jusa82
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2229
Liittynyt: Ti 14.09.2004 21:50
Paikkakunta: Koski TL

Re: Mersuasiaa! W110/W123

Viesti Kirjoittaja jusa82 »

Perseaukisten puhetta :wink:
203 cdi
123 200 d mr

+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua

w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: Mersuasiaa! W110/W123

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Nii Jusa tais tarkotta tolla bensa palaa -kommentilla tuota perän harventamista 3.46sta 3.07kaan.

Ei toimi OM617kan kanssa kyllä 3.07 kovin mukavasti, uskon. Mulla itselläni on viislovisen Getragin perässä 3.69 ja se on justiinsa passeli.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Vastaa Viestiin