200 cdi, piristystä+teoriaa
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
Mulla olisi 350cdin ahdin, vm 2010 231hv koneesta.
gtb2056 eli ei siellä mitään tuplaturboa ole.
imusiipi 43,4mm / 56mm
pako 43mm / 50mm
sen verran vähän käytetty, että pakosiipikin on puhtaan oloinen...
gtb2056 eli ei siellä mitään tuplaturboa ole.
imusiipi 43,4mm / 56mm
pako 43mm / 50mm
sen verran vähän käytetty, että pakosiipikin on puhtaan oloinen...
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
itte asiassa uudessa c on jossakin mallissa on tupla-turbo nimittäin tällä kylällä on kyseinen c-malli taksina
paljo pitäsit hintaa ?

Diiiiiiiissseli
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
250cdi:ssä on jonkinlainen kaksoisturbo. Missä näissä vähän uudemmissa cdi:ssä, missä on jo muovinen imusarja niin toi ahtopaineanturi sijaitsee? Tossa vanhassa 200:sessahan se oli siinä imusarjan vieressä mutta missä tässä uudemmassa? Enhän mä sille meinaa mitään tehdä mutta kiinnostaa tietää 

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
joo. 250cdi on tuplilla ( isommassa n. 40mm imusiipi ) 350cdi on 3-litranen ja yhdellä gtb2056v ahtimella, 43,4mm siivellä.
ja on siis gtb2056 sarjan "suurin" . muita imusiipiä tässä kokoluokassa on 39,6mm ( alfa/volvo ) ja 41,5mm ( audi )
ja on siis gtb2056 sarjan "suurin" . muita imusiipiä tässä kokoluokassa on 39,6mm ( alfa/volvo ) ja 41,5mm ( audi )
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 1
- Liittynyt: La 02.04.2011 13:49
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
TYKKÄÄN! mutta kuinkas rekisteriotteen kanssa?
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
Jeesus että ihtee kiehtois edelleen tuo tupla-turbotus, mut haaveilu on halpaa,
tällä kylällä oleva taksi on 220 cdi ja siin on tupla-turbo kans,
muistaakseni jossakin oli puhetta tuosta tupla-turbo hommasta et ois tuosta 220cdi:stä kaks "eri versiota", en tiedä sit varmaksi :/


Diiiiiiiissseli
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
Tomosia systemejä myösJuha91 kirjoitti:Jeesus että ihtee kiehtois edelleen tuo tupla-turbotus, mut haaveilu on halpaa,tällä kylällä oleva taksi on 220 cdi ja siin on tupla-turbo kans,
muistaakseni jossakin oli puhetta tuosta tupla-turbo hommasta et ois tuosta 220cdi:stä kaks "eri versiota", en tiedä sit varmaksi :/
http://www.dieselpowerproducts.com/p-52 ... s67tt.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
kesäkuuhun 09 asti oli c-sarjan 220cdi yhdellä ahtimella. Siitä eteenpäin on tupla-ahdettu, miedommalla ohjelmalla, kuin 250cdi. Joskus aiemmin tästä ollu juttua jo. Glk 220cdi myös tupla-ahdettu.
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
ja kun tuota ahtimen hintaa kysyttiin, vastasin yv:llä 499e / paras tarjous.
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
Se ei käy näihin suoriin moottoreihin, vain siihen V6,seen.JTM kirjoitti:ja kun tuota ahtimen hintaa kysyttiin, vastasin yv:llä 499e / paras tarjous.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
muokkaamalla, muokkaamalla
onkos noissa uusissa c-sarjoissa ( tai sanotaan vanhahkoissa, ennen kesä -09 ) olevissa gtb1752 ahtimissa
minkämoinen pakopuoli ? kävisikö niihin, pesää vaihtamalla...

onkos noissa uusissa c-sarjoissa ( tai sanotaan vanhahkoissa, ennen kesä -09 ) olevissa gtb1752 ahtimissa
minkämoinen pakopuoli ? kävisikö niihin, pesää vaihtamalla...
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
Ainakin volkkarin GTB17-sarja on pikkupakopesäinen, pienempi kuin 20- ja 22-sarjat.
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
Morjes!
Kysymys on ehkä "vähän" OT mutta täällä tietoa tosiaa on ja ihan suoraa vastausta en tästä ketjusta ole löytänyt. Eli alla ois -01 270cdi automaatti, ja tarkotus olis nyt kesäntullen vähän tuota menopuolta piristää. Lastulla/vast. käynti on tietenkin ohjelmassa, mutta kysymys kuuluukin, että onko mitään suhteellisen helposti/edullisesti toteutettavaa lisäpiristystä saatavilla? esim. 30AMG tai jotkut muut suuttimet, onko niistä minkä verran hyötyä muuten vakiona toimivaan autoon laittaa? (Tiedetään, ei mopolla mahottomia...)
Olen tosiaankin itse kokolailla käsi näitten konepuolen virihommien kanssa ja vasta enismmäinen tiiseli mersu on nyt omistuksessa.
Kiitokset vastauksista...
Kysymys on ehkä "vähän" OT mutta täällä tietoa tosiaa on ja ihan suoraa vastausta en tästä ketjusta ole löytänyt. Eli alla ois -01 270cdi automaatti, ja tarkotus olis nyt kesäntullen vähän tuota menopuolta piristää. Lastulla/vast. käynti on tietenkin ohjelmassa, mutta kysymys kuuluukin, että onko mitään suhteellisen helposti/edullisesti toteutettavaa lisäpiristystä saatavilla? esim. 30AMG tai jotkut muut suuttimet, onko niistä minkä verran hyötyä muuten vakiona toimivaan autoon laittaa? (Tiedetään, ei mopolla mahottomia...)
Olen tosiaankin itse kokolailla käsi näitten konepuolen virihommien kanssa ja vasta enismmäinen tiiseli mersu on nyt omistuksessa.
Kiitokset vastauksista...
MB E280 CDI A -06
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
320 cdi:n ahdin ja uus ohjelma niin pääset niillä alkuun, eli n235hp vääntöjä n550nm..Yarppa kirjoitti:Morjes!
Kysymys on ehkä "vähän" OT mutta täällä tietoa tosiaa on ja ihan suoraa vastausta en tästä ketjusta ole löytänyt. Eli alla ois -01 270cdi automaatti, ja tarkotus olis nyt kesäntullen vähän tuota menopuolta piristää. Lastulla/vast. käynti on tietenkin ohjelmassa, mutta kysymys kuuluukin, että onko mitään suhteellisen helposti/edullisesti toteutettavaa lisäpiristystä saatavilla? esim. 30AMG tai jotkut muut suuttimet, onko niistä minkä verran hyötyä muuten vakiona toimivaan autoon laittaa? (Tiedetään, ei mopolla mahottomia...)
Olen tosiaankin itse kokolailla käsi näitten konepuolen virihommien kanssa ja vasta enismmäinen tiiseli mersu on nyt omistuksessa.
Kiitokset vastauksista...
Enemmänkin saa..sitten 3bar mapilla, isommalla coolerilla ja isommilla suuttimilla.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
Okei, kiitos vastauksesta. Onkos tuolla järjestyksellä kuinka paljon merkitystä, et käykö eka lastuttaan ja sit sopivan vastaan tullen koettas vaihtaa ton isomman ahtimen?
MB E280 CDI A -06
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
Onhan sillä ... niitä syöttöjä ei voi sinne laittaa "ennakkoon", odottelemaan suurempaa ahdinta.Yarppa kirjoitti:Okei, kiitos vastauksesta. Onkos tuolla järjestyksellä kuinka paljon merkitystä, et käykö eka lastuttaan ja sit sopivan vastaan tullen koettas vaihtaa ton isomman ahtimen?
Mappi ja ahdin ensin.
Silläkeinon sen softan voi rakentaa, että paremmalla coolerilla sitten teho nousee lisää, kun moottoriin menevä ilma viilenee.
Mutta parhaiten se softa rakentuu, kun kaikki tekniset muutokset on ensin tehty.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
No näinhän se tosiaan varmasti menee nyt kun oikein rupeaa miettimällä miettimään.
Onkos sitten hyviä ideoita mistä noita 320 ahtimia kannattas lähteä metästämään? Sakko saksasta tahi muualta ulkomailta kenties edullisemmin kun suomen maalta?

MB E280 CDI A -06
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
Ahtimista ovat ~500€ täällä saksassa pyydellet,
Jollain oli hetki sitten foorumilakin myynnissä edulinen
Jollain oli hetki sitten foorumilakin myynnissä edulinen
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
Okei, Kiitos tiedosta. Eipä noi sitten kovin pahan hintaisia ole. Laitoin osto-osastolle ilmoituksen asiasta mutta laitetaan tässäkin nyt vielä, että jos jollain jostain tuollainen sattuu löytymään/on tiedossa mistä vois kysellä niin halukkuutta sellaisen hankintaan löytyisi.
MB E280 CDI A -06
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
onko mitään hyötyä jos laittaa 270 cdi:stä korkea paine pumpun 220 cdi:in ?
Diiiiiiiissseli
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
Suurempi tuotto. 220:n pumppu riittää vajaaseen sataan milliin. Jos turbon vaihtaa isompaan, niin vaatii myös pumpun vaihdon että saa vakiosuuttimista kaikki irti.Juha91 kirjoitti:onko mitään hyötyä jos laittaa 270 cdi:stä korkea paine pumpun 220 cdi:in ?
Ihan hyvä resepti vaihtaa turbo,pumppu ja map. Sekä älijäähdytin/vesiruisku jos haluaa käyttää tehoja kesälläkin. Ja tietysti ohjelman oltava muutoksien mukainen.
S212 & W639
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
Mitäs tollasella 320 tai 270 pumpulla on hintaa nahkahousumaas?? Ilmeisesti suuttimia ei tarvi kovin nopeasti alkaa vaihteleen?? Tai kun tässäkin topikissa ei oo oikein vielä selvinnyt että amg vai vakio!
Liikunta haisee hieltä ja urheilu bensalta
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
Niin eikös 203 saa coolerin paljon helpommin vaihdettua ku 202:seen? Puskuri pois ja se on siinä ihan näkyvillä?
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
.
CR1, eli hukkaportillisessa järjestelmissä se pienin pumppu riittää alle sadan millin syöttöihin, sitten tuotto loppu ... ja meno kanssa.
CR2, eli VNT-ahtimillisissa järjestelmissä sama pumppu riittää vähän ylikin sataan milliin, kun sitä polttoaineen kulkua on hiukan enemmän mietitty.
CR3, eli 1600bar järjestelmissä pumpun tuotto sitten riittääkin.
Hukkaportillisissa autoissa normilastutuksella pumpun tuotto riittää vallan hyvin, ahdin niissä rajoittaa.
Pumpun tuoton ylittäville syöttömäärille oikeasti on tarvetta, vasta kun ahdin on vaihdettu suurempaan.
Vasta sitten päästään riittävän suuriin ilman määriin, jotta kaikki saadaan myös palamaankin kunnolla.
Mappianturi pitää vaihtaa, että ahtimen vaihdosta saa kaiken hyödyn irti suurempina ahtopaineina.
Suuttimia ei ole pakko vaihtaa ... sitä täytyy oikein haluta.
Vakiot suuttimet, kunnossa ollessaan riittä näissä nelipyttyisissä suunnilleen kahdensadan tasoon tehoissa ja jonnekkin 450 luokkaan väännöissä.
Jos nyt ei aivan sieltä pienimmältä nurkalta ole, mutta lähelle tuota nekin.
Isojen suuttimien kunnollinen toiminta vaatiikin jo sitten hiukan miettimistä ohjelman suhteen, sitä ei enää sitten puolessa tunnissa kunnolla tehdäkkään.
Vakioille suuttimille on näihin nelipyttyisiin hyvä ahdin se 270cdi,n vakio, joka on sinne aika helppo laittaa.
Viisipyttyiseen sitten se 320cdi,n ahdin.
320cdi,n ahdinta oikeastaan tarvii nelipyttyisessä vasta suurempien suuttimien kanssa.
Finnturbolle on tulossa näihin Garrettien pienelle akselille käypäinen billett-imusiipi.
Voi varmaan alkaa kyselemään.
Sillä ilman tuoton saa kompuraan oikeasti yli kolmensadan tasoon, minnekkä kaiken järjen mukaan pakopuolenkin pitäisi riittää.
Käy myös siihen gt23-AMG versioon, johon oikeastaan jo suosittelenkin, siinä kun saattaisi olla paineiden noston kanssa saumaa pidemmälle yli kolmensadan tehoon.
CR1, eli hukkaportillisessa järjestelmissä se pienin pumppu riittää alle sadan millin syöttöihin, sitten tuotto loppu ... ja meno kanssa.
CR2, eli VNT-ahtimillisissa järjestelmissä sama pumppu riittää vähän ylikin sataan milliin, kun sitä polttoaineen kulkua on hiukan enemmän mietitty.
CR3, eli 1600bar järjestelmissä pumpun tuotto sitten riittääkin.
Hukkaportillisissa autoissa normilastutuksella pumpun tuotto riittää vallan hyvin, ahdin niissä rajoittaa.
Pumpun tuoton ylittäville syöttömäärille oikeasti on tarvetta, vasta kun ahdin on vaihdettu suurempaan.
Vasta sitten päästään riittävän suuriin ilman määriin, jotta kaikki saadaan myös palamaankin kunnolla.
Mappianturi pitää vaihtaa, että ahtimen vaihdosta saa kaiken hyödyn irti suurempina ahtopaineina.
Suuttimia ei ole pakko vaihtaa ... sitä täytyy oikein haluta.

Vakiot suuttimet, kunnossa ollessaan riittä näissä nelipyttyisissä suunnilleen kahdensadan tasoon tehoissa ja jonnekkin 450 luokkaan väännöissä.
Jos nyt ei aivan sieltä pienimmältä nurkalta ole, mutta lähelle tuota nekin.
Isojen suuttimien kunnollinen toiminta vaatiikin jo sitten hiukan miettimistä ohjelman suhteen, sitä ei enää sitten puolessa tunnissa kunnolla tehdäkkään.
Vakioille suuttimille on näihin nelipyttyisiin hyvä ahdin se 270cdi,n vakio, joka on sinne aika helppo laittaa.
Viisipyttyiseen sitten se 320cdi,n ahdin.
320cdi,n ahdinta oikeastaan tarvii nelipyttyisessä vasta suurempien suuttimien kanssa.
Finnturbolle on tulossa näihin Garrettien pienelle akselille käypäinen billett-imusiipi.
Voi varmaan alkaa kyselemään.
Sillä ilman tuoton saa kompuraan oikeasti yli kolmensadan tasoon, minnekkä kaiken järjen mukaan pakopuolenkin pitäisi riittää.
Käy myös siihen gt23-AMG versioon, johon oikeastaan jo suosittelenkin, siinä kun saattaisi olla paineiden noston kanssa saumaa pidemmälle yli kolmensadan tehoon.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
S202: mun mielestä tuossa 202:ssa on kans heti puskurin takana cooleri, ainakin mitä olen sinne vilkassu pikasesti 

Diiiiiiiissseli
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
On joo, mutta olis ilmeisesti pitäny irrottaa kaikki jäähdyttäjät että sen olis saanu pois ku joskus katoin 

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
sen ylä reuna näkyy kun avaa konepellin ja kurkaa alas päinJuha91 kirjoitti:S202: mun mielestä tuossa 202:ssa on kans heti puskurin takana cooleri, ainakin mitä olen sinne vilkassu pikasesti
purkautuu eteen päin, puskuri poisS202 kirjoitti:On joo, mutta olis ilmeisesti pitäny irrottaa kaikki jäähdyttäjät että sen olis saanu pois ku joskus katoin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
Tekijähemmot vois laittaa tähän topikkiin listan osista mitä tarvii kun 200cdi piristää. Eli mikä ahdin, suuttimet, map, pumppu, ja muut rensselit niin ei tarvis kahlata koko topikkia läpi. Itellä hakusessa 250hv ja jos enemmänkin tulee niin antaa tulla 

Liikunta haisee hieltä ja urheilu bensalta
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
Sellanen tarkennus vielä, että kun tuota turboa tässä metsästän, niin olihan kysymyksessä W211 320CDI turbo eli 204hv konnesta? eikä tuosta W210 vajaa 200 heppasesta vehkeestä? Vai onko niissä kenties sama?
MB E280 CDI A -06