villen80 kirjoitti:Hello,
Alla c 220 cdi -03 automaatti.
Matkassa pääsee todella rauhallisella ajolla 6.5 l / sadalle.
"normaalissa" matkavauhdissa(+100km/H) vie noin 7.5L/100 km.
Aiemmin omistamani w211 270 cdi meni pienemmällä kulutuksella.
Minkalaista kulutusta muilla?
/Ville
Mulla w203 facelift c200 cdi farkku automaatti. Ajotietkone näyttää 2 dl liian pieniä lukemia ja tässä olen ilmoittanut korjatut lukemat.
Kulutus kun ajaa max 85 km/h todellista, on noin 5.2-5.4 välillä Espoo-Hyvinkää eli vanhaa tietä pitkin.
Jos ajaa moottoritietä 120 todellista vauhtia, kulutus on noin 6.5 Hyvinkäälle.
Esikaupunkiajossa vie sellaisen 8-8.5, eli täällä kehäteillä pyöriessä ja välillä kaduilla hieman. Kaupunkikulutus on sitten ysin luokkaa, joskus lähempänä kymppiä eli mielestäni aivan hirveästi. Autolla on ajettu 170 tkm ja vakiorenkaat. Esim jos käyn Leppävaarasta Jumbossa ja takaisin, kulutus on tuskin alle 7.5 vaikka siinä tulee yli 20 km ajettua 80 vauhtia.
Tankillisen kulutus on yleensä 7.2-7.6. Yksi tankillinen meni 6.4 kun oli Varkauden reissu siinä.
Ex manuaali tdi octaviani ei vienyt missään oloissa tankillisella yli 6.3, ja kesällä pääsi tankillisella helposti alle 5.5den. Luulin ostaneeni modernia tekniikkaa (mersuni on vm.2004) Skodan tilalle jossa on ikivanha 90-luvun moottori, mutta mersu näyttää silti vievän 2 litraa enemmän, vaikka ei ole yhtään skodaa isompi auto (ainoastaan 300 kiloa painavampi).
Mun mielestä mun mersu kuluttaa hirveästi ja pitäs kai vaihtaa se 7-vaihteiseen blue efficiencyyn, siinä mennään koko ajan pienemmillä kierroksilla. Ainakin Spirinter 316cdi blue efficiency 7v.aut. menee taksissa kympillä, kun 315cdi 5-v aut. kuluttaa 12.2. Eli se 7v loota tiputtaa kulutusta aika paljon?