Moro!
Nyt on muutaman kerran keväänsaapuessa känynyt niin, että kun hieman reippaammin kiihdyttää ja ennen kuin vaihtoisto kerkiää vaihtaa 3 vaihdetta sisään, rupeaa kaausa hölläämään, niin vaihtoisto "menee tilttiin". Ei pysty enään vaihtamaan itsekään vaihteita vaan mittaristossa on ja seisoo pelkkä D kirjain vaikka kuinka koittas vaihtaa itse pienempää tai suurempaa silmään. Pakki ja Neutral toimii normaalisti. Ongelma häviää vasta kun auton käynnistää uudestaan. Vaihteisto on perus 5 lovinen automaatti/tiptronic.
Onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa, tai tiedossa mistä vois tämmöinen johtua?
w203 automaattivaihteisto "lukittuu" kakkoselle
w203 automaattivaihteisto "lukittuu" kakkoselle
MB E280 CDI A -06
Re: w203 automaattivaihteisto "lukittuu" kakkoselle
Aika yleinen vika ,jossakin vaiheessa noissa aut,maatti laatikoissa on,johdinlevy rikki,tai öljyä päässyt sähköpistokkeeseen joka on laatikon läpiviennin yhteydessä.
Haulla sana ,automaatti ,saat paljon tietoa asiasta.
Lukaseppa tämä ,jos oisi apua.
esim.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... AUtomaatti" onclick="window.open(this.href);return false;
tai,täällä aika paljon eri sivuja.
http://www.mese.fi/forum/viewforum.php?f=47" onclick="window.open(this.href);return false;
Haulla sana ,automaatti ,saat paljon tietoa asiasta.
Lukaseppa tämä ,jos oisi apua.
esim.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... AUtomaatti" onclick="window.open(this.href);return false;
tai,täällä aika paljon eri sivuja.
http://www.mese.fi/forum/viewforum.php?f=47" onclick="window.open(this.href);return false;
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w203 automaattivaihteisto "lukittuu" kakkoselle
Hommasta löytyy paljon juttua kun tee vaikka haun "CDI203"Yarppa kirjoitti:Moro!
Nyt on muutaman kerran keväänsaapuessa känynyt niin, että kun hieman reippaammin kiihdyttää ja ennen kuin vaihtoisto kerkiää vaihtaa 3 vaihdetta sisään, rupeaa kaausa hölläämään, niin vaihtoisto "menee tilttiin". Ei pysty enään vaihtamaan itsekään vaihteita vaan mittaristossa on ja seisoo pelkkä D kirjain vaikka kuinka koittas vaihtaa itse pienempää tai suurempaa silmään. Pakki ja Neutral toimii normaalisti. Ongelma häviää vasta kun auton käynnistää uudestaan. Vaihteisto on perus 5 lovinen automaatti/tiptronic.
Onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa, tai tiedossa mistä vois tämmöinen johtua?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: w203 automaattivaihteisto "lukittuu" kakkoselle
Minulla oli kanssa sama ongelma 220 cdi:ssä, heti autoliikkestä oston jälkeen. josta käytiin pitkä kiistäminen että kuka korvaa (ostin auton käytettynä), mutta koska vika oli jo ostohetkellä niin liike joutui maksamaan. Terveisiä vaan Rinta Jupille.
Niin sitten itse asiaan.
Laatikko oljyt vaihtovat moneen kertaan. Johtosarjan uusivat, Johdinlevynkin vaihtoivat kahdesti xD (joka ei sillon paljon naurattanut)
Lopulta korjaamot ehdottivat Automaattilaatikko gurua, eli Siekkistä. Viimein vika löytyi. Vika oli vaihteiston venttiilikoneistossa, jossa yksi venttiili oli kulunut ja meni jumiin aina kiihdyttäessä.
Autoon vaihtoivat sitten tehdaskunnostetun venttiilikoneiston, joka kustanti töineen 700€ Tosin aikaisempiin "korjauksiin" ja vian etsintään kerkesi mennä jo melkein 2000€ mutta onneksi se oli liikkeen ongelma.
Tähän koko revohkaan kerkesi mennä aikaa 3 kuukautta. Silloin tuntui välillä aika turhauttavalta.
Niin sitten itse asiaan.
Laatikko oljyt vaihtovat moneen kertaan. Johtosarjan uusivat, Johdinlevynkin vaihtoivat kahdesti xD (joka ei sillon paljon naurattanut)
Lopulta korjaamot ehdottivat Automaattilaatikko gurua, eli Siekkistä. Viimein vika löytyi. Vika oli vaihteiston venttiilikoneistossa, jossa yksi venttiili oli kulunut ja meni jumiin aina kiihdyttäessä.
Autoon vaihtoivat sitten tehdaskunnostetun venttiilikoneiston, joka kustanti töineen 700€ Tosin aikaisempiin "korjauksiin" ja vian etsintään kerkesi mennä jo melkein 2000€ mutta onneksi se oli liikkeen ongelma.
Tähän koko revohkaan kerkesi mennä aikaa 3 kuukautta. Silloin tuntui välillä aika turhauttavalta.