Eka mese perheessä, volvo vaihtui.
Eka mese perheessä, volvo vaihtui.
Olen uusi tällä foorumilla, koska rapiat 30vuotta on tullut asuttua volvojen kanssa. Nyt hyvin palvellut V70 puolimiljoona ajettuna
vaihtui Mersuun, E 220 CDI -01 Elegance kilometrejä takana ostohetkellä 258t. Auto tuotu joskus Saksata joten ohjekirjat ovat saksaa
eikä niistä ole minulle mitään apua.
Kysynkin nyt.
-Onko automaattiloolan öljyt vaihdettava huuhtelemalla ja millä kilometreillä.
-Perässä pieni öljyvuoto, katsastaja ilmotti ominaisuudeksi, laittoi merkinnän rekisteriotteeseen, voiko näillä kilometreillä
olla murikan stefa vai onko huohotin tukossa. Mitä mahdollinen stefan vaihto kustantaa.
-Kuinka herkästi sähkövemeiden kytkimet vikaantuvat.
-mitä muita ongelmia odotettavissa, ruosteherkkä näyttäisi olevan.
Olen kyllä vieraillut foorumilla jo aikaisemmin, kiitokset etukäteen.
vaihtui Mersuun, E 220 CDI -01 Elegance kilometrejä takana ostohetkellä 258t. Auto tuotu joskus Saksata joten ohjekirjat ovat saksaa
eikä niistä ole minulle mitään apua.
Kysynkin nyt.
-Onko automaattiloolan öljyt vaihdettava huuhtelemalla ja millä kilometreillä.
-Perässä pieni öljyvuoto, katsastaja ilmotti ominaisuudeksi, laittoi merkinnän rekisteriotteeseen, voiko näillä kilometreillä
olla murikan stefa vai onko huohotin tukossa. Mitä mahdollinen stefan vaihto kustantaa.
-Kuinka herkästi sähkövemeiden kytkimet vikaantuvat.
-mitä muita ongelmia odotettavissa, ruosteherkkä näyttäisi olevan.
Olen kyllä vieraillut foorumilla jo aikaisemmin, kiitokset etukäteen.
Re: Eka mese perheessä, volvo vaihtui.
Ainahan automaatin öljynvaihdossa huuhtelu paras vaihtoehto on, mutta eipä noita huoltoliikkeissä muuten vaihdeta kuin valuttamalla, ellei asiakas pyydä huuhtelua. Öljypohjan kun ottaa irti, tulee varmaan vajaat 3,5 litraa ulos.
Olisiko automaattiöljynvaihto myös Väyrysessä 60000 km:n kohdalla ja sen jälkeen omistajan halusta riippuen?
Olisiko automaattiöljynvaihto myös Väyrysessä 60000 km:n kohdalla ja sen jälkeen omistajan halusta riippuen?
- LopenUupunut
- Mersumaanikko

taitaa olla väyrysessä turbiinissa proppu jolloin "kaikki" 9Litraa tulee ulos vaihteistosta.
ruostetta on ja tulee olemaan, siitä ei vaan kannata tehdä itselleen isoa numeroa.....
perästä en tiedä, jokuhan kirjoitti että "jos mersun perä ei vuoda se on tyhjä" ?
sähköosat vikaantuu ihan samalla tavalla kuin muissakin autoissa, eli joko tai....
ruostetta on ja tulee olemaan, siitä ei vaan kannata tehdä itselleen isoa numeroa.....
perästä en tiedä, jokuhan kirjoitti että "jos mersun perä ei vuoda se on tyhjä" ?
sähköosat vikaantuu ihan samalla tavalla kuin muissakin autoissa, eli joko tai....
Opel, "weird lieben autos"....
Pääpiirteittäin osat on halvemmat kuin volvossa. Sitten on tietty jotain karvaita poikkeuksia, niinkuin esim. laturi mikä maksaa viidenneksen auton hinnasta...
Mulla ei vuoda perä öljyä, liekö tyhjä?
Ruoste on tosiaan väyrysen kirous. syksyllä oli pukkuisen etulokarissa sanomista, nyt ku eilen pesin talven jäljiltä, nii saa näköjään maalauttaa ikkunoista alaspäin koko vehkeen...
Mulla ei vuoda perä öljyä, liekö tyhjä?
Ruoste on tosiaan väyrysen kirous. syksyllä oli pukkuisen etulokarissa sanomista, nyt ku eilen pesin talven jäljiltä, nii saa näköjään maalauttaa ikkunoista alaspäin koko vehkeen...
mulla on semmonen käsitys että ei se perän stefa yleensä vuoda vaan juurikin se huohotin on tukossa jolloin perän hengittää stefojen läpi ja öljyä tulee tietysti mukana
S203 C240 -01
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
Tämä taitaa riippua vuosimallista ja ehkä auton mallista. Sanoisin ettei tuossa ole enään proppua turpiinissa. Taisi poistua tuossa 98 paikkeillaLopenUupunut kirjoitti:taitaa olla väyrysessä turbiinissa proppu jolloin "kaikki" 9Litraa tulee ulos vaihteistosta.
Vai onko niitä alettu laittamaan uudestaan? Tästäkin taisi olla juttua jossain topikissa
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Ei nyt millään pahalla, mutta ei 10 vuotta vanhoja 258 tkm Mersuja ole olemassakaan. Asialla ei tosin ole mitään merkitystä, jos hinta/laatu muuten täsmäävät.
Muistat vaan huoltaa autoa niin hyvin menee.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
On niitä, mutta varmaan harvemmin kulkevat dieselpolttoaineella toki. Itse tiedän yhden tuon ikäisen mersun, jolla on ajettu joku 30tkm. OikeastiDivision kirjoitti:Ei nyt millään pahalla, mutta ei 10 vuotta vanhoja 258 tkm Mersuja ole olemassakaan. Asialla ei tosin ole mitään merkitystä, jos hinta/laatu muuten täsmäävät.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko

Division kirjoitti:Ei nyt millään pahalla, mutta ei 10 vuotta vanhoja 258 tkm Mersuja ole olemassakaan. Asialla ei tosin ole mitään merkitystä, jos hinta/laatu muuten täsmäävät.
kyllä mä luulen että bensakoneisia (isoja) löytyy.....?
katokato....joku ehtikin jo
Opel, "weird lieben autos"....
Joo.LopenUupunut kirjoitti:Division kirjoitti:Ei nyt millään pahalla, mutta ei 10 vuotta vanhoja 258 tkm Mersuja ole olemassakaan. Asialla ei tosin ole mitään merkitystä, jos hinta/laatu muuten täsmäävät.
kyllä mä luulen että bensakoneisia (isoja) löytyy.....?
katokato....joku ehtikin jo
Väykyssä kyllä kestää nahat aika pirun hyvin. Itellä 267 tkm mittarissa, ja kaikki nahkaosat ihan uudenveroisia paitsi takapenkin käsikyynärnojan edessä joku edellisen omistajan roudaama tavara on jättänyt jälkeä (mikä tietysti vähän harmittaa kun muuten on niin hyväkuntoinen).
Ja miksei muka olis 258 tkm ajettuja 10 vuotta vanhoja Mersuja? Ohan mullakin 10,5-vuotias 267 tkm ajettu, eikä se nyt mitenkään ihmeellistä ole. 25,5 tkm vuodessa on ihan realistinen ajomäärä mille tahansa autolle. Ennen mua entinen omistaja oli ajanut Väykyllä keskimäärin 25,2 tkm vuodessa.
Paljoko sillä sitte pitäis ajaa Mersulla... 200 tkm vuodessa lentokenttätaksina niin ku Vehon vaihtotähdillä? Sittekö ne on hyviä?
Ja miksei muka olis 258 tkm ajettuja 10 vuotta vanhoja Mersuja? Ohan mullakin 10,5-vuotias 267 tkm ajettu, eikä se nyt mitenkään ihmeellistä ole. 25,5 tkm vuodessa on ihan realistinen ajomäärä mille tahansa autolle. Ennen mua entinen omistaja oli ajanut Väykyllä keskimäärin 25,2 tkm vuodessa.
Paljoko sillä sitte pitäis ajaa Mersulla... 200 tkm vuodessa lentokenttätaksina niin ku Vehon vaihtotähdillä? Sittekö ne on hyviä?
Osuu muuten nappiin tuo kommentti tässä topicissa, kun mitä noita vähän ikääntyneempiä on katsellut, Volvoja nimittäin, niin niissä ei tuo nahka tunnu olevan samaa laatutasoa. Halkeilee ja suorastaan hajoaa.masaf1 kirjoitti:Väykyssä kyllä kestää nahat aika pirun hyvin.
Minä oon katellu uudempiakin autoja hintaluokassa 30-50 000 €, niin vaikka ois kuinka vähän ajettu käytetty BMW (tuorein 3-sarja) tai tuoreempi MB (w211, w204), niin jotenkin vaikuttaa nahan laatu huonommalta, kun on selkeetä kulumaa, halkeilua ja nuhjuuntumista havaittavissa jo 80-120 tkm ajetuissa autoissa. Miltähän ne mahtaa näyttää 200-300 tkm ajettuna.
325xi esittelyautossa oli vaaleat nahat jo kuskin penkin kulmasta ihan kuluneen näköset, vaikka autossa oli kilsoja jotain 10 tkm.
325xi esittelyautossa oli vaaleat nahat jo kuskin penkin kulmasta ihan kuluneen näköset, vaikka autossa oli kilsoja jotain 10 tkm.
Nahkan kuntoon vaikuttaa moni asia, mutta huolenpitoa se vaatii. Omassa kalustossa on nappanahkat eli ohutta, pehmeää ja pirun hyvän laatuista, ei mitään perus "panssarinahkaa" ja hyvin on pysynyt kuosissa, tosin vaatii hoitoainetta 1-2kk välein näin ammattikäytössä. Ainoana asiana pelottaa noitten muotivaatteitten niitit, ketjut ym terävät detaljit, ne voi tehdä kerralla pahaa jälkeä.
Laiskan valinta ei ole nahkasisustus, mutta kyllä senkanssa tulee siviililiikenteessä toimeen suht helposti jos autonhoito on yhtään lähellä sydäntä. Hyväs suoja-ainees pitää niin puoli voittoa.
Laiskan valinta ei ole nahkasisustus, mutta kyllä senkanssa tulee siviililiikenteessä toimeen suht helposti jos autonhoito on yhtään lähellä sydäntä. Hyväs suoja-ainees pitää niin puoli voittoa.
Tiedät paikan, kokeile