Alatukivarren puslien vaihto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
spede10
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1134
Liittynyt: Ti 27.04.2004 13:46
Paikkakunta: Lahti

Alatukivarren puslien vaihto

Viesti Kirjoittaja spede10 »

300E -89 etualatukivarren puslat, 4 kpl kumipuslia, ovat tiensä päässä. Kuinka vaihto sujuu helpoimmin? Onko koko paketti irroitettava vai voiko sen tehdä montusta käsin?
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Tuohon taitaa löytyä joku kallis erikoistyökalu jolla vaihto onnistuu irroittamatta koko vartta autosta. Ilman tuota varmaankin helpoin tapa on irroittaa koko varsi ja tehdä sopivat holkit putkesta ja painaa prässillä pusla ulos.
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Ja ne säätöpultit saattavat olla vielä jumissa eli joudut rälläköimään ne poikki.
Kannataa varata päivä aikaa moiseen operaatioon varsinkin jos niitä puslia ei ole ennen vaihtanut.
Joku mersupurkaamo??
Avatar
PepeKyy
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 932
Liittynyt: Pe 15.08.2003 19:42
Paikkakunta: Koria

Viesti Kirjoittaja PepeKyy »

Mulla näyttääpi olevan sama homma edessä. Toiselta puolelta on kumit tursunneet pois ja välystä on melkoisesti :shock: Paikallaan kun kääntää rattia laidasta toiseen, kuuluu oikeen kolaus. Onhan tuo etupää vähän vetelältä tuntunutkin :lol: . Täytyypä tilata kumit ja ruvetat tuumailemaan miten ne sinne sopii. :roll:
Kalusto:
Mersu(ja)

*
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12755
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

kannattaa tosiaan varata koko päivä aikaa, jos ekaa kertaa tekee, ja vielä ilman kunnon välineitä.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Tänään vaihdettiin, samlla Eibachit vaihtui H&R:iin.

Ei mennyt vaihdossa kauaa, kaveri on ennenkin vaihtanut ja muutamassa tunnissa oli uudet alla, yksi pultti takerteli mutta kosaanilla heltisi.
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Muuttuiko yhtään ajoominaisuudet uusien puslien myötä? Kulmat kannattaa ehkä katsoa...
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Nelipyöräsuuntaukseen maanantaina.

Kyllähän se vähän jämäkämmäksi muuttui, paha vaan sanoa miten paljon puslat vaikutti kun jouset vaihtui samalla.

Toiselta puolelta oli puslat aika loppu, toisella oli ihan hyvät vielä.
Avatar
spede10
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1134
Liittynyt: Ti 27.04.2004 13:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja spede10 »

Kiitos neuvoista! Katsotaan, kuinka onnistuu!

Takapyörien säätötankojen vaihdossa meinasi mennä pikkusormi, kun toisen puolen kiinnityspultti piti rälläköidä poikki. Pääsi laikka hiukan haukkaamaan...!
Nyt on käsi taas siinä kunnossa, että voi jatkaa hommia.

Nelipyöräsuuntaus on ehdoton, jos tehdään pyöränkulmiin vaikuttavia hommia.
Viime syksynä vaihdatin vasemman raidetangon pään eräällä verstaalla. Kaveri väitti, ettei pyöriä tarvitse suunnata, koska he mittasivat tangon pituuden tarkasti.
No, jonkin ajan kuluttua kyllästyttyäni auton kiemurteluun, vein oikealle verstaalle ja haritusta oli vain vaivaiset 11 mm! Että se siitä mittaamisesta.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18041
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Varo semmosia verstaita,jotka luulevat saavansa aurauksen kohdalleen tangon pituutta mittailemalla. :wink:
wiimax.fi
Vastaa Viestiin