Otsikon kulkine alkanut kuluttamaan lähes 10L sekalaisessa ajossa ja kovemmilla kierroksilla vedättäessä käyntiääni muistuttaa pd volkkaria.Savua pukkaa vedossa myös huomattavan paljon.
En tiedä liittyykö samaan oireeseen kun tasaisen moottoritieajon jälkeen jää liikennevaloihin niin käy ikäänkuin kolmella pytyllä humputtaen,loppuu kun polkasee kaasua.
Ekana tulee suutinvika mieleen mutta saako sen selville vaikka Hartikaisella starilla vai pitääkö suuttimet irrotella yksitellen ja testata penkissä kuten paikallinen dieselpaja suositteli?
Kaikki hyvät neuvot otetaan kiitollisin mielin vastaan.
w202 220cdi savutus ja kulutus
w202 220cdi savutus ja kulutus
W202 220cdi
Re: w202 220cdi savutus ja kulutus
Yksi yleinen vika on, että imusarjan läpät on jäänyt kiinni asentoon. Haulla löytyy ohjeet mistä kohtaa läppien akselin näkee. Minä tein W202 CDI:ssä rautalangasta koukun, jolla vedin ja sidoin läpät aukiasentoon. Loppui savutus ja kelpasi katsastukseenkin.
Voi toki olla suutinvikaakin, mutta siihen varmaan muut vastaavat viisaampia.
Voi toki olla suutinvikaakin, mutta siihen varmaan muut vastaavat viisaampia.
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
Re: w202 220cdi savutus ja kulutus
Täytyypä viikonloppuna tutkia noita läppiä tarkemmin,josko samalla nuohoisi imusarjan,vielä kun sais tiedon noiden suuttimien kunnosta ja kuinka sen selvittää niin olisi taas eteenpäin.
W202 220cdi
Re: w202 220cdi savutus ja kulutus
Ja vika oli juuri se mitä veikattiin,läpät kiinni asennossa ja niitä liikutteleva tanko irti,lähti läpät tankoineen muille maille ja samalla nuohottiin imusarja.
30km testilenkki takana ja kulkupuoli parani roimasti eikä savuakaan enää pölläyttele
30km testilenkki takana ja kulkupuoli parani roimasti eikä savuakaan enää pölläyttele

W202 220cdi