7G-Tronic, 1-2 vaihdossa luistoa...

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
RikuK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 430
Liittynyt: Ke 30.04.2003 10:07

7G-Tronic, 1-2 vaihdossa luistoa...

Viesti Kirjoittaja RikuK »

Viikko takaperin vaihdettu lootaan uudet öljyt, tilattu huuhtelemalla merkkikorjaamolta.
Kaasu pohjassa tai reilulla (yli 1/2) kaasulla 1-2:lle vaihdossa kierrokset huutaa ja kauhea ääni+tärinä (samankaltainen kuin kytkin luistaisi). Saatta myös tökätä, eli tehot katoaa toviksi ja veto palaa sitten takaisin. Isommilla vaihteilla pelaa niinkuin pitääkin.

Testerillä tutkittu laatikon toiminta ennen operaatiota, eli vissiin solenoidiventtiilit yms. Kaikki kuulemma toimi hyvin. Autolla ajettu 155tkm.
Näitä oireita ei esiintynyt ennen öljynvaihtoa.
Veikkauksia kehiin mitä vi...a siellä on rävelletty tai mistä kiikastaa. :evil:
Avatar
Syprus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: La 07.07.2007 23:49
Paikkakunta: Oulu

Re: 7G-Tronic, 1-2 vaihdossa luistoa...

Viesti Kirjoittaja Syprus »

vies nopsaa takaisin huoltoliikkeeseen se auto eläkä luistata sitä laatikkoa. se ei meinaan ole mikään halpa laitos :|

jos se on veho tehnyt sen huollon kysäiseppä samalla paljonko sinne on öljyä kokonaisuudessaan laitettu?
Kuva
MB C 320 cdi Sport edition 2005 +200kw,+600nm(diesel power)
Avatar
RikuK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 430
Liittynyt: Ke 30.04.2003 10:07

Re: 7G-Tronic, 1-2 vaihdossa luistoa...

Viesti Kirjoittaja RikuK »

Autoa käytetty nyt huollossa ja ei kuulemma mitään epänormaalia... Ajetaan nyt sitten.
Öljyt oli vaihdettu vain osittain. Vaihdetaan huuhtelemalla kuulemma vain jos jotain vikaa ilmenee testerillä.
Avatar
Syprus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: La 07.07.2007 23:49
Paikkakunta: Oulu

Re: 7G-Tronic, 1-2 vaihdossa luistoa...

Viesti Kirjoittaja Syprus »

haha... kuulostaapa tutulta, itsekkin käytin viimekesänä veholla autoni vaihdelaatikon öljyn vaihdossa ja siitähän ne ongelmat sitten alkoi. huuhtelulla itsekkin ostin ja osittain ne vain vaihdettiin yms.
Kuva
MB C 320 cdi Sport edition 2005 +200kw,+600nm(diesel power)
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 7G-Tronic, 1-2 vaihdossa luistoa...

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Määrästä tarkka, tarkistus oikeassa lämpötilassa *:rin piuha kiinni,
Vaihto huuhtelemalla
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Re: 7G-Tronic, 1-2 vaihdossa luistoa...

Viesti Kirjoittaja Division »

Paljonko Vehon laskussa luki öljyä kuluneen, kun vaihtoivat ilman huuhtelemista?

V*tuttaa tuollainen käytös merkkiliikkeeltä. Vaikka asiakas tilaisi sen joka viikko huuhtelemalla niin silloinhan se huuhdellaan, kun siitä kerran saa laskuttaa. Itse pakotin työnjohtajan kirjoittamaan työtilaukseen isolla, että vaihdetaan huuhtelemalla ja vaihtoihan ne, mutta kyllä se maksoikin. Eipä tosin ole tarvinnut katua.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Roobert
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 25.02.2011 19:20

Re: 7G-Tronic, 1-2 vaihdossa luistoa...

Viesti Kirjoittaja Roobert »

Division kirjoitti:Paljonko Vehon laskussa luki öljyä kuluneen, kun vaihtoivat ilman huuhtelemista?

V*tuttaa tuollainen käytös merkkiliikkeeltä. Vaikka asiakas tilaisi sen joka viikko huuhtelemalla niin silloinhan se huuhdellaan, kun siitä kerran saa laskuttaa. Itse pakotin työnjohtajan kirjoittamaan työtilaukseen isolla, että vaihdetaan huuhtelemalla ja vaihtoihan ne, mutta kyllä se maksoikin. Eipä tosin ole tarvinnut katua.
tämä juuri ihmetyttää tässä laatikon huuhtelussa että miksei sitä per*ele voi huuhella jos sitä asiakas kerran haluaa? aina vaan uuvet öljyt laatikkoon mutta kun se ei oo hyvä kun jääpi aina se 3 dl sitä vanhaa ölppää sinne kiertoon. ei voi jummartaa. ja asiakashan työn maksaa, ei veho
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Re: 7G-Tronic, 1-2 vaihdossa luistoa...

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

Roobert kirjoitti: mutta kun se ei oo hyvä kun jääpi aina se 3 dl sitä vanhaa ölppää sinne kiertoon. ei voi jummartaa. ja asiakashan työn maksaa, ei veho
Taitaa jäädä 3 litraa.
Roobert
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 25.02.2011 19:20

Re: 7G-Tronic, 1-2 vaihdossa luistoa...

Viesti Kirjoittaja Roobert »

litroja siis juu, ei desejä :oops: :lol:
jylppy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 565
Liittynyt: Ma 30.10.2006 08:26
Paikkakunta: Suomi

Re: 7G-Tronic, 1-2 vaihdossa luistoa...

Viesti Kirjoittaja jylppy »

Niinpä. Mää kans kysyin paikallisesta merkkiliikkeestä öljynvaihtoa huuhtelulla niin sain vastaukseksi et mee johonki muualle. Aika mahtavaa palvelua. Ei tartte kyllä siellä liikkeessä enää vierailla.
Nyk: Japanilainen vispilä

ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 7G-Tronic, 1-2 vaihdossa luistoa...

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jos salossa ei niin Somerolla on paikka missä vaihtuu huuhtelemalla
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
jylppy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 565
Liittynyt: Ma 30.10.2006 08:26
Paikkakunta: Suomi

Re: 7G-Tronic, 1-2 vaihdossa luistoa...

Viesti Kirjoittaja jylppy »

Ei tartte enää. Vaihdoin itte. Myös turbiinista sain vanhat pois. Nyt toimii laatikko aivan upeesti.
Nyk: Japanilainen vispilä

ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
Avatar
RikuK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 430
Liittynyt: Ke 30.04.2003 10:07

Re: 7G-Tronic, 1-2 vaihdossa luistoa...

Viesti Kirjoittaja RikuK »

Tuossa aiemmin kesällä tehtiin laatikkoon uudestaan öljynvaihto tälläkertaa huuhtelemalla ja laitettiin kuulemma tehtaan tällaisia tapauksia varten kehittämä uusi softa.

Asentaja kävi ennen operaatiota koeajolla ja totesi samat kuin minäkin: Turbiini sirisee (kaasupohjassa), hitaasti rullaamalla ja sitten uudestaan kiihdyttämällä tehot katoaa kuin leikaten, 2-3 vaihdossa esiintyy hyvin pieniä ja nopeita välivapaita ja sitten vaihde tarraa kerralla kiinni, sekä satunnaisia nykäisyjä ja luistoja ym. epämääräistä. Sitten oli vielä sellainen, että esim. 100km/h 7 vaihde päällä ei tarvinnut kummoinen "vastamäki" olla ja laatikko nakkaa heti 6:sta pesään.

Huuhtelun jälkeen toimi paremmin, ei kuitenkaan mielestäni aivan niinkuin pitäisi. Nyt ajettu vissiin n. 10tkm tuon jälkeen ja laatikko huononee käytännössä koko ajan hieman. 1-2 vaihdossa tuntuu kuin ajaisi jollain 50-luvun jenkillä jossa nopeus säädetään momentinmuuntimen luistolla. Eli kiekat on vaikka 2000rpm kun laatikko alkaa vaihtaa ykköselyä kakkoselle. Siinä ne suurinpiirtein pysyvätkin koko 2-vaihteen ajan nopeus kokoajan kasvaen, kunnes vaihtaa 3:lle nykäisyn/"välivapaan"/luiston kautta. Tätä isommat vaihteet pelaa niinkuin pitääkin, eli momentinmuunnin lukittuu ja kierrokset/nopeus kasvaa lineaarisesti.
7-GTronic vaihteistoa aikoinaan mainostettiin JOKAISELLA vaihteella lukittuvalla turbiinilla.

Kuvitellaanpa sitten ohitustilannetta: Ajan 70km/h ja 5-vaihde päällä. painan kaasun nopsasti noin puoleenväliin, laatikko empii hetken ja vaihtaa nykäisemällä 3:lle, siten, että koko voimalinja heilahtaa epämukavasti. Mieleen palaavat manuaalivaihteisen 124:sen voimalinjan hytkymiset ja heilumiset.
Mitä tuolle vaihteistolle voisi vielä tehdä? Vehon mukaan 7g:hen ei saa erikseen varaosana turbiinin lukkoventtiileitä eikä muitakaan solenoideja vaan pitää ostaa koko venttiilikoneisto (maksaa tietenkin ihan vitusti) onko näin?

Edittiä: Sellainen seikka tuli mieleeni, jotta hiukkassuodattimen tyhjennyspolton ollessa päällä, auton käytös muuttuu aika oleellisesti. Vaihteet vaihtuvat nopeammin, jouhevasmmin ja ilman suurempia nykäyksiä. Myös kaasuun vastaavuus on oleellisesti parempi. Voisiko olla niin, että vaihteiston käytökseen liittyvät syyt ovatkin jossain aivan muualla kuin laatikon mekaniikassa tms? :wtf:
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4779
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: 7G-Tronic, 1-2 vaihdossa luistoa...

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Onko "alkuperäisistä" toimista, siis siitä ensimmäisestä öljynvaihdosta mitään dokumenttia jäljellä ?
Tehtiinkö jotain muutakin, kun vaan se öljynvaihto.

Siinä tehtaan softapaketissa muuttuu aivan kaikki, muunmuassa koko moottorinohjaussoftakin.
Se siis kirjoitetaan kokonaan eri versio, kaikki entinen "peittyy" sinne alle.
Minun käsieni läpi kulkeneissa tapauksissa on ilmeisesti toimenpiteestä ollut asiakkaille apua, näin olen ymmärtänyt.
"lastun" joutuu tieten uudestaan tekemään, mutta se on tieten vaan sivuseikka tässä.

Mielestäni - ja kokemuksienikin mukaan laatikon ohjelmaa "ohjaillaan" moottorinohjauksen softan vääntötiedolla, sekä kierrosluvulla.
- Kaikkia näitä mersun oppivia.
Sillä, miten se vääntötieto kerrotaan laatikolle, saadaan juurikin ne osakaasuvaihdot väänneltyä halutuiksi.
Täyskaasuvaihdot tapahtuu sitten ilmeisesti käytännössä kierroslukuohjautuvasti.

Nyt vielä suosittelisin, että joko itse hommaat staarin ja seuraat sen kanssa laatikon ohjaimen livedataa eri ajotilanteissa - jolloin se tulee varmaan tolkusti tehtyä, tai saat joltain ko. laitteen omistajalta apuja.
Vikamuistin tuijottamisesta ei nyt ole apuja - varsinkaan jos se on tyhjä.
Varsinainen vikahan on nyt "kummallinen toiminta".
Ideana olisi siis nyt se, että toimimalla epäloogisesti, laatikon ohjaus saa pidettyä kaiken kondiksessa - eikä vikamuistiin tule mitään.
Laatikon ohjaus siis toimii suhteessa moottorinohjauksen antamaan tietoon, sekä antureiden välittämään dataan.
Pitäisi saada selville, mikä ohjauksen parametri antaa sitä epäloogista tietoa, jonka perusteella laatikko toimii sitten loppuviimein "väärin".
Koska, mikäli nyt oikein ymmärsin, niin todennäköisesti laatikkoa ei ole särjetty, se on vaan alkanut toimimaan väärin.
Tuon laatikon ohjain on jo sellainen, että siitä saa hurumykket tietoa ja asetuksia esiin staarilla.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

Eihän vaan ole lastua?
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Avatar
RikuK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 430
Liittynyt: Ke 30.04.2003 10:07

Re:

Viesti Kirjoittaja RikuK »

M.K kirjoitti:Eihän vaan ole lastua?
Tuskin on. Eikä varmasti ole tuon tehtaan softapäivityksen jälkeen. Tuntuu vaan kummalta kun tuo 1-2-3 epämääräisyys tuli tosiaan vasta tämän "öljyvaihdon" jälkeen. Huuhtelu paransi asiaa, mutta meno on tosiaan aika tervaista noilla pienemmillä vaihteilla. Kaasun painaminen pohjaan esim. 50km/h aiheuttaa ~sekunnin viiven kera melkoisen muulinpotkun selkään ja muutenkin toiminta on kaukana hienostuneesta..
No, huomenna vien muutenkin määräaikaishuoltoon (ei kuitenkaan merkkiliikeeseen) niin pitänee kysellä mitä pitäis tehdä. :?:
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 7G-Tronic, 1-2 vaihdossa luistoa...

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

RikuK kirjoitti: Mitä tuolle vaihteistolle voisi vielä tehdä? Vehon mukaan 7g:hen ei saa erikseen varaosana turbiinin lukkoventtiileitä eikä muitakaan solenoideja vaan pitää ostaa koko venttiilikoneisto (maksaa tietenkin ihan vitusti) onko näin?

Edittiä: Sellainen seikka tuli mieleeni, jotta hiukkassuodattimen tyhjennyspolton ollessa päällä, auton käytös muuttuu aika oleellisesti. Vaihteet vaihtuvat nopeammin, jouhevasmmin ja ilman suurempia nykäyksiä. Myös kaasuun vastaavuus on oleellisesti parempi. Voisiko olla niin, että vaihteiston käytökseen liittyvät syyt ovatkin jossain aivan muualla kuin laatikon mekaniikassa tms? :wtf:
"Vika" sataa tosiaan olla mootorin ohjauksen puolella,
Yksi oudosti vaihteleva tullut vastaan minkä kummalisuudet loppui heti
Mootorin ohjausboxsin ja sen uuden ohjelman laiton jälkeen,

Mitenkähän jos noita mainituja laatikon osia olisi tarjolla...
Muuta kautta kuin veh**o
Kunkahan paljon niitä kannataisi raahata?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
RikuK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 430
Liittynyt: Ke 30.04.2003 10:07

Re: 7G-Tronic, 1-2 vaihdossa luistoa...

Viesti Kirjoittaja RikuK »

Semmoinen kysymys muuten tuli mieleeni, että miten merkkiliike vaihtaa moottorinohjaussoftan tähän 280cdi:hin, jos kerta esim. lastutuksessa ecun purkki pitää sahata auki?
Avatar
ClubKRP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 376
Liittynyt: La 21.04.2007 08:07
Paikkakunta: Pohjois Satakunta

Re: 7G-Tronic, 1-2 vaihdossa luistoa...

Viesti Kirjoittaja ClubKRP »

Kuulostaa turbiini vialta.. mun vaihdettiin turpiini ni loppu tollaset.. olikos sieltä kitkapinnat loppu 1-2väliltä?? näin muistelisin..
Ettei vai oliskin huuhdeltu ekakerrallakin mut päästetty tyhjäx kun on vaihdettu huuhtelemalla?? :shock: ninkus käytetty kuivana?
ON kalustoa jos jonkin laista..
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 7G-Tronic, 1-2 vaihdossa luistoa...

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

RikuK kirjoitti:Semmoinen kysymys muuten tuli mieleeni, että miten merkkiliike vaihtaa moottorinohjaussoftan tähän 280cdi:hin, jos kerta esim. lastutuksessa ecun purkki pitää sahata auki?
Helposti suoraan samaa kautta mistä vikakoodit katellan ym tutkimukset tehdään,
Nillä on siihen homman (kokonaan tai ositain uuden ohjelman lataamiseen hyvät vehkeet)

E:eikä Itä tarvitse lastukseen sahata tai porata auki
(aukeaa muutenkin riskinsä joka tavalla tehtynä sahaamalla tms yksi metalli hippu vika paikkan boxsin sisään...)
Viimeksi muokannut CDI203, Ti 16.08.2011 11:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 7G-Tronic, 1-2 vaihdossa luistoa...

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

ClubKRP kirjoitti:Kuulostaa turbiini vialta.. mun vaihdettiin turpiini ni loppu tollaset.. olikos sieltä kitkapinnat loppu 1-2väliltä?? näin muistelisin..
Ettei vai oliskin huuhdeltu ekakerrallakin mut päästetty tyhjäx kun on vaihdettu huuhtelemalla?? :shock: ninkus käytetty kuivana?
Ei turbinissa ole kuin yhdet kitkapinnat (1-2 pakat ja pinnat on its elaatikossa)
Ja niiten tuhoutumisen takia öljyt pitää täyttä okieen eikä saa lämpöjä nostaa vaihdepäällä jarrua vasten(mitä näkee monessa paikassa tapahtuvan)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Crea
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: Ke 12.01.2005 21:17
Paikkakunta: Kaakana

Re: 7G-Tronic, 1-2 vaihdossa luistoa...

Viesti Kirjoittaja Crea »

Ajelin tuossa eilen kaverin GL:llää ja ihan samat oireet. Autolla ajettu vasta 23tkm :shock: Normaali ajolla ei ongelmia mut kick down ja täristää vaan. Tehot menee samalla.
Omassa GL:ssä ei tollasia oireita mut joskus kyllä nykäsee hieman, kuuluuku sit ton laatikon ominaisuuksiin? Öljyt vaihdettu 40tkm ja 97tkm huuhtelemalla.
Avatar
RikuK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 430
Liittynyt: Ke 30.04.2003 10:07

Re: 7G-Tronic, 1-2 vaihdossa luistoa...

Viesti Kirjoittaja RikuK »

Melko mystistä, tänään taas tuntui loota pelaavan ihan ookoo, mitä nyt vähän venyttää 2:lla ennen 3:lle vaihtoa. Korjaamolla ehdottivat, että laitetaan joku lisäaine lootaöljyjen sekaan. Vaatis kuitenkin vissiin vielä kerran öljyjen vaihdon tämä operaatio. Jossain ML-mersussa oli ollut samaa vikaa ja tuo oli auttanut.
KL-varaosista kysyin tuota KYB-venttiilihommaa, niin kuulemma pyörintänopeusanturi on ainoa yksittäinen erillinen varaosa tähän 7-vaihteiseen.
280cdi_ep
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Pe 11.02.2011 18:18

Re: 7G-Tronic, 1-2 vaihdossa luistoa...

Viesti Kirjoittaja 280cdi_ep »

Mulla myös vast. laatikossa välillä ihmeellisiä vaihtoja.
1,2 välillä luistattaa ja kolmonen nykäisee eikä vaihda heti. Näin ei toki aina, välillä ainoastaan.
Jokus kokeillu nollata laatikon ja opettanut uudelleen ajo tyylin. Se auttanut hetkellisesti. Autolla ajetaaan 90% matkaajoa.
Ohjelmointi ollut mielessä, kuullut että laatikko alkanut toimia paremmin.
Yks huomio ollut että jos ilmansuodattimet on likaiset, niin vaihtaa melko huonosti.
Auto on 280cdi v6.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 7G-Tronic, 1-2 vaihdossa luistoa...

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

280cdi_ep kirjoitti:Mulla myös vast. laatikossa välillä ihmeellisiä vaihtoja.
1,2 välillä luistattaa ja kolmonen nykäisee eikä vaihda heti. Näin ei toki aina, välillä ainoastaan.
Jokus kokeillu nollata laatikon ja opettanut uudelleen ajo tyylin. Se auttanut hetkellisesti. Autolla ajetaaan 90% matkaajoa.
Ohjelmointi ollut mielessä, kuullut että laatikko alkanut toimia paremmin.
Yks huomio ollut että jos ilmansuodattimet on likaiset, niin vaihtaa melko huonosti.
Auto on 280cdi v6.

ensin jonnekin *:rin piuhan päähän ja katsomaan mitä on tallentunut,
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
280cdi_ep
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Pe 11.02.2011 18:18

Re: 7G-Tronic, 1-2 vaihdossa luistoa...

Viesti Kirjoittaja 280cdi_ep »

*:ssa käytetty, mitään ei ole löytynyt. Ja laatikon öljymäärä samalla tarkistettu.
Öljyt vaihdettu 15tkm sitten.
Huolto meinasi että vaihtaa hyvin.
Niin ja lämpöisenä erityisesti saattaa temppuilla.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 7G-Tronic, 1-2 vaihdossa luistoa...

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

280cdi_ep kirjoitti:*:ssa käytetty, mitään ei ole löytynyt. Ja laatikon öljymäärä samalla tarkistettu.
Öljyt vaihdettu 15tkm sitten.
Huolto meinasi että vaihtaa hyvin.
Niin ja lämpöisenä erityisesti saattaa temppuilla.
Ja öljynmäärän tarkastus tehtiin oikean lämpöisenä(eli ajon jäljiltä pitkähkö odotelu) että lämpö laskee sinne40-45c ?
mitäs arvoja *:ri näyti kun ajossa arvoja tutkaili ?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
280cdi_ep
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Pe 11.02.2011 18:18

Re: 7G-Tronic, 1-2 vaihdossa luistoa...

Viesti Kirjoittaja 280cdi_ep »

Ajossa ei vielä *:lla testattu.
Se pitäis vielä tehdä.
Onko jollain vika/ominaisuus poistunut Mb liikkeen päivityksellä?
Carman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: To 26.08.2010 12:29
Paikkakunta: Vilppula

Re: 7G-Tronic, 1-2 vaihdossa luistoa...

Viesti Kirjoittaja Carman »

Hiukan samanlaista oiretta oli mullakin ennen öljynvaihtoa.

Öljynvaihto ja adaptioden nollaus, toimii hienosti.
Viimeksi muokannut Carman, To 31.01.2013 23:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S212 E220 CDI A T -2012
S210 E280 A T 4matic -1997
280cdi_ep
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Pe 11.02.2011 18:18

Re: 7G-Tronic, 1-2 vaihdossa luistoa...

Viesti Kirjoittaja 280cdi_ep »

Ens viikolla kun muutenkin huollossa käyn, niin samalla tutkivat jos viimeisin softa päivitys auttaisi.
Vastaa Viestiin