Semmosta tässä tuumailin (taas vaihteeksi, tietämätön)
Että Kun w201 on keskuslukko lähinnä alipaineella toimiva!
Että olisiko mahdotonta tehdä silleen että peräkontin saisi lukkoon ja auki sisältä napista? Peräkontin keskuslukkoon näyttää menevän ainakin ruskee, keltanen,punanen ja vissiin valkonen ja tietenkin paine??
no helpoinhan olis hommata ylimääräinen keskulukitusmoottori jolla ohjais pelkästään takaluukun lukkoa, sitten releleillä vaan ohjausta joko napin taikka kaukosäätimen kanssa. Tai sitten jonkun laista magneettiventtiiliä takaluukunlukon väliin ja mahdollista "varakeruusäiliötä" josta saisi pelkällle takalukolle tarvittavat ilmat.
Ite oon noita sähköisiä jälkiasennusmoottoreita laittanut kun olen lukkopesät poistanut kokonaan. Mutta ei kahta sanaa kumpi olisi the asennustapa, eli orkkis alipaineella toimiva
Siis toimiiko valot ollenkaan vai ei tuo "ovimodi" toimi?
Siis Tarkotin kun ajovalot on päällä ja oven aukasee niin alkaa sit huutaa .. Sisävalo ja lukuvalo pelaa mutta välillä ei oikeen taho kunnolla ottaa niitä sisä- ja lukuvaloa. Mutta tuo "ovi-modi" ei pelaa
Peilikolmion kiinnityksen suojalevy irti -->
Lukkopesän suoja irti -->
Oven aukaisukahvan suoja irti -->
10mm avaimella aukeava pultti irti -->
kahvarungon veto kojelautaa kohti -->
Oven aukaisukahvasta tanko irti -->
Pahvi löysää ja lähtee irti nostamalla..
Jos sulla on veivilasit niin lisäksi pitää vetää veivilasin muovinen suoja irti ja sen veivi lähtee sitten vetämällä.
JiiTee_ kirjoitti:Ainakin w124:sessa tapahtui näin:
Peilikolmion kiinnityksen suojalevy irti -->
Lukkopesän suoja irti -->
Oven aukaisukahvan suoja irti -->
10mm avaimella aukeava pultti irti -->
kahvarungon veto kojelautaa kohti -->
Oven aukaisukahvasta tanko irti -->
Pahvi löysää ja lähtee irti nostamalla..
Jos sulla on veivilasit niin lisäksi pitää vetää veivilasin muovinen suoja irti ja sen veivi lähtee sitten vetämällä.
Alfamerin "ilmestyskirjan" kaavioiden mukaan jos näihin on uskominen niin sen ovimoodin virta kulkee virtalukolta punaisella johdolla tietty sulakerasian pohjaan ja siitä sulakerasialta (sulake nro 13) 0,5mm2 punaisella johdolla etusisävalolle ja sieltä lähtee sitten 0,75mm2 ruskea-harmaalla johdolla vänkärin ovikatkaisijalle, kuskin ovikatkaisijalle sekä valosummerin katkaisijalle eli kaikki virta kulkee samalla ruskea-harmaalla piuhalla ja haaroittuvat sitten siellä vänkärin ovikatkaisijalla eli siellä voisi olla kontaktihäikkää. ja takaovien katkasimet menee taas seuraavasti: sulakerasialta (sulake nro 12) 0,75mm2 punaisella johdolla takasisävalolle josta sitten menee harmailla 0,75mm2 johdoilla takasisävalon katkaisimelle mitä ohjataan taasen tuolta takaovikatkaisijoista. eli tuossa on se sähköpuoli niistä. tosin voihan sieltä olla hapettunut sieltä säätönumiskasta sen ovimoodin kohdalta se raapaisupinta niin ei siksi pala. mutta tuossa nyt pikkasne tietoo noista.