280cdi v6 imusarjanläppämoottori+laturi ---> syy yhteys?
280cdi v6 imusarjanläppämoottori+laturi ---> syy yhteys?
Lataus häiriöt tuli läppämoottorin rikki menon yhteydessä.
Nyt merkkiliikkeessä läppäsysteemi laitettu uusi ja samalla joku uusi laturin ohjelmisto päivitys.
Edelleen herjaa akkua punaisella näytöllä ja mukavuus laitteet on pois päältä. Alkuviikosta herja tuli joskus, nyt joka kerta. Näytölle kun ottaa akun jännitteen, niin se näyttää auto sammuksissa n.12,3v. Ajon aikana ensin n.12,2 ja laskee n.11,7v:n.
Pikku akku uusittu.
Olisiko toisella vialla jotain yhteyttä lataukseen?
Onkohan tuossa mallissa ilma- vai nestejäähdytetty laturi?
Auto 280cdi v6 vm-06
Nyt merkkiliikkeessä läppäsysteemi laitettu uusi ja samalla joku uusi laturin ohjelmisto päivitys.
Edelleen herjaa akkua punaisella näytöllä ja mukavuus laitteet on pois päältä. Alkuviikosta herja tuli joskus, nyt joka kerta. Näytölle kun ottaa akun jännitteen, niin se näyttää auto sammuksissa n.12,3v. Ajon aikana ensin n.12,2 ja laskee n.11,7v:n.
Pikku akku uusittu.
Olisiko toisella vialla jotain yhteyttä lataukseen?
Onkohan tuossa mallissa ilma- vai nestejäähdytetty laturi?
Auto 280cdi v6 vm-06
Viimeksi muokannut 280cdi_ep, Su 24.04.2011 18:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 280cdi v6 imusarjanläppämoottori+lataus ---> syy yhteys?
Tavallinen laturi, säädin rikki
Re: 280cdi v6 imusarjanläppämoottori+lataus ---> syy yhteys?
Säädin ilmeisesti laturissa ja koko laturi pitää vaihtaa?
Tutkailinkin jo tuossa enempi ja totesin olevan tav.laturi.
Tuossa piti 100km ajaa ja jännite tippui 12v ---- 11,5v, Vähän vissiin lataa kun auto toimi(ilman mukavuus laitteita).
Tutkailinkin jo tuossa enempi ja totesin olevan tav.laturi.
Tuossa piti 100km ajaa ja jännite tippui 12v ---- 11,5v, Vähän vissiin lataa kun auto toimi(ilman mukavuus laitteita).
Re: 280cdi v6 imusarjanläppämoottori+laturi ---> syy yhteys?
Menikö imusarjan läppiä säätävä moottori (M55) sinulla muuten takuuseen? Hiljattain (muistaakseni 10/2010) ainakin jollain foorumilaisella meni takuuseen. Itselläkin vaihto-operaatioon varattu aika 3.5.2011 ja sen puolesta tieto kiinnostaisi...
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Re: 280cdi v6 imusarjanläppämoottori+laturi ---> syy yhteys?
En kysellyt toki takuun perään.
Itselläni autoliike korvasi puolet, hiljattain kun olen auton ostanut.
Mutta olis mukava tietää jos takuuseen tuon olisi saanut?
Itselläni autoliike korvasi puolet, hiljattain kun olen auton ostanut.
Mutta olis mukava tietää jos takuuseen tuon olisi saanut?
Re: 280cdi v6 imusarjanläppämoottori+laturi ---> syy yhteys?
Viime syksynä ainakin mennyt takuuseen. Jos linkissä asiasta maininnut (linkin viestiketjun viimeinen viesti) foorumilainen nimimerkillä "kojamo" on linjoilla niin kiinnostaisi tietää, että missä korjaamossa tuo takuutyö tehtiin? Osaisi sitten todentaa tapahtuman, jos lähimmällä Veholla aletaan pullikoimaan tuon takuun kanssa.280cdi_ep kirjoitti:En kysellyt toki takuun perään.
Itselläni autoliike korvasi puolet, hiljattain kun olen auton ostanut.
Mutta olis mukava tietää jos takuuseen tuon olisi saanut?
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=94167
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Re: 280cdi v6 imusarjanläppämoottori+laturi ---> syy yhteys?
Tänään sain 280:n huollosta ja imusarjan sulkumoottori oli moottorin vikatilaan menon syynä. 620€ tuli ko. korjaukselle hintaa, samalla toki puhdistettiin kaasuläppäkotelo ja tarkastettiin muutenkin paikkoja. Olikohan tämä sama työ (läppämoottori), joka meni merkkihuollossa takuuseen?
MB E280T CDI -06
MB C240 -01
MB C240 -01
Re: 280cdi v6 imusarjanläppämoottori+laturi ---> syy yhteys?
Autossani oli silloin voimassa "eurooppa takuu"eli meni siihen piikkiin.
Omavastuuta meni vain 10%.
Hyvinkäällä vaihtoivat.
Omavastuuta meni vain 10%.
Hyvinkäällä vaihtoivat.
E 220 CDI avantgarde STW -14
E 280 CDI avantgarde STW -07 EX
E 270 CDI avantgarde STW -01 EX
124 250 TD 93 EX
124 200 D 90 EX
Mustang-66 V8 Museorekisteröity EX
Pontiac GTO Convertible -67 Museorekisteröity.
E 280 CDI avantgarde STW -07 EX
E 270 CDI avantgarde STW -01 EX
124 250 TD 93 EX
124 200 D 90 EX
Mustang-66 V8 Museorekisteröity EX
Pontiac GTO Convertible -67 Museorekisteröity.