
EeKin s204/w209 + ex mursut
Re: w201 - Less is More und shit
Mä voisin ostaa noi sun Carlssonit jahka oot kunnostanu ne 

Dodge Charger 440 R/T 1969
Re: w201 - Less is More und shit
Noo hinta mitä pyytäisin on sen verra että et viitti ostaa.
Vähän jotain päivitystä tännekkin, RS:iin tilattu uudet kultaiset pultit/mutterit sekä eteen 2,5" ulkokehät.
Carlssoneihin myös hopeat pultit ja mutterit tulossa.
Sekä myös toiseen projektiin tilattu renkaita ja ym suunitelmia mielessä mut se sit ei kuulu mersufoorumille.
Vähän jotain päivitystä tännekkin, RS:iin tilattu uudet kultaiset pultit/mutterit sekä eteen 2,5" ulkokehät.
Carlssoneihin myös hopeat pultit ja mutterit tulossa.
Sekä myös toiseen projektiin tilattu renkaita ja ym suunitelmia mielessä mut se sit ei kuulu mersufoorumille.

Re: w201 - Less is More und shit
eepi kirjoitti:Noo hinta mitä pyytäisin on sen verra että et viitti ostaa.
Vähän jotain päivitystä tännekkin, RS:iin tilattu uudet kultaiset pultit/mutterit sekä eteen 2,5" ulkokehät.
Carlssoneihin myös hopeat pultit ja mutterit tulossa.
Sekä myös toiseen projektiin tilattu renkaita ja ym suunitelmia mielessä mut se sit ei kuulu mersufoorumille.![]()
Ootko ihan varma. Oon kuiteski aika hullu ?

Dodge Charger 440 R/T 1969
Re: w201 - Less is More und shit
Nonii, tarvis taas jelppiä. Mersu ei lähe käyntiin. Edellisellä sivulla juttua mitä kaikkea katottu ja tänään taas samat jutut katottu.
+
tulpat vaihdettu uusiin
virranajakaja tsekattu ja kosketuspinnat hiottu + pyörijä
Alipaineletkut tarkastettu, kaikki paikallaan
Bensa/ilma jakajasta vaihdettu pieni mustalaatikko jossa johtopaikka, sijaitsee siinä mistä bensaputket lähtee suuttimille. Se vuosi, ei vuoda enää.
Starttaa ja starttaa, kipinää tulee mutta ei vaan lähde käyntiin.
Bensapumppu hörähtää.
Hetken kun on startannu niin lievä bensankäry?
Olisko millään mitään käryä... itellä ei meinaa ei sit minkään näköstä käsitystä koko vehkeestä enää.
+
tulpat vaihdettu uusiin
virranajakaja tsekattu ja kosketuspinnat hiottu + pyörijä
Alipaineletkut tarkastettu, kaikki paikallaan
Bensa/ilma jakajasta vaihdettu pieni mustalaatikko jossa johtopaikka, sijaitsee siinä mistä bensaputket lähtee suuttimille. Se vuosi, ei vuoda enää.
Starttaa ja starttaa, kipinää tulee mutta ei vaan lähde käyntiin.
Bensapumppu hörähtää.
Hetken kun on startannu niin lievä bensankäry?
Olisko millään mitään käryä... itellä ei meinaa ei sit minkään näköstä käsitystä koko vehkeestä enää.

Re: w201 - Less is More und shit
tsekkaa että siellä imusarjan alla on se kumiletku paikallaan mikä tulee joutokäyntiventtiililtä sieltä öljynsuodatinjalan ja kannen takaosan kupeesta, työnnät vaan käden eestäpäin imusarjan alle niin tunnet kyllä onko se paikallaan. ja muutenkin ne huohotinletkut että eivät ole halki ja ovat kiinni joka paikasta.
Re: w201 - Less is More und shit
http://www.sg-motorsports.com/AFS%20Pot%20write-up.htm" onclick="window.open(this.href);return false; vaihtuiko tämä sinne ?
Re: w201 - Less is More und shit
Ei, se oli toinen, mikä on suunnilleen vastakkaisella puolella. Sisustan/tulipellin puolella.
Re: w201 - Less is More und shit
no juu sit ei pitäis mitää säädettävää olla.
Re: w201 - Less is More und shit
Mitenkäs moottorin lämpötunnistin-onko kokeiltu sen toiminta? Ei ainoastaan lämpötunnistin, vaan siitä lähtevä johto-joskus ollut mulla poikki johto anturinpäisen liittimen sisältä.
Re: w201 - Less is More und shit
Se muistaakseni on kunnossa, johdot myös kans. Pitääpi viel tarkastaa toi, voi itseasiassa hyvinki olla toi jos anturi tunnistää väärin niin kone ei suostu käynnistymään?
Re: w201 - Less is More und shit
kyllä mulla ainakin käyntiin lähtee vaikka irrottais tuon lämpöanturin piuhankin. pyörii vaan tosi huonosti sillon tyhjäkäyntiä mutta pärähtää tulille ilman mitään ongelmia. tsekkasitko jo tuon kumiletkun?
Re: w201 - Less is More und shit
Juu, paikoillaan oli jos kyse nyt oli siitä paksusta kumiletkusta imusarjan alle. Muutenkin äsken taas kattelin että kaikki on paikoillaan.
Ei vaan lähe...
Ei vaan lähe...
Re: w201 - Less is More und shit
ei vaan se ohut letku, siellä on alla yks liitos mistä lähtee 2 letkuu , toinen taakse ja toinen nokkaa kohti.
Re: w201 - Less is More und shit
Tulpanjohtojen kunto?
Re: w201 - Less is More und shit
Uusittu, oisko ne vuoden pari vanhat? Eli toisinsanoen ehkä yhden kokonaisen kesän ajetut niin eli käytännössä pränikät.
Se tässä nyt vielä ihmetyttääkin, viime syksynä kun auton sai käyntiin, kävin ajelemassa ja yöksi talliin. Aamulla auto lähti käyntiin pitkän startin jälkeen, auto ulos tallista ja sammutus, ei lähteny enää käyntiin. Siitä saakka auto ei oo mitenkään edes antanu toivoa että olis käynnistynyt... Anturivika tai jotain?
Auto on seisonu tallissa siitä saakka, hapettumia voi olla mutta en usko että niistä olis?
Rupee oikeesti vituttaamaan, en viittis autoakaa hinaamaa korjaamolle laskujen takia ja myöskin sen takia ainakun auto on ollu toisin käsissä sitä paskaa on tullu niin paljon niskaan että luotto ei oo korkeella antaa toiselle autoa.
Se tässä nyt vielä ihmetyttääkin, viime syksynä kun auton sai käyntiin, kävin ajelemassa ja yöksi talliin. Aamulla auto lähti käyntiin pitkän startin jälkeen, auto ulos tallista ja sammutus, ei lähteny enää käyntiin. Siitä saakka auto ei oo mitenkään edes antanu toivoa että olis käynnistynyt... Anturivika tai jotain?
Auto on seisonu tallissa siitä saakka, hapettumia voi olla mutta en usko että niistä olis?
Rupee oikeesti vituttaamaan, en viittis autoakaa hinaamaa korjaamolle laskujen takia ja myöskin sen takia ainakun auto on ollu toisin käsissä sitä paskaa on tullu niin paljon niskaan että luotto ei oo korkeella antaa toiselle autoa.

Re: w201 - Less is More und shit
ehkä pensapumppu ei saa ohjausvirtaa releeltä vaikka se avainta käännettäessä surahtaakin vähän niin se rele katkasee sen syötön heti kun rupee starttaa. tai sitte käynnistyssuutin on juminu auki-asentoon ja sitte on kanavat täynnä pensoo jos kerran haiseekii?
Re: w201 - Less is More und shit
Missä toi rele sijaitsee? Tarvii vissii jotain mittailla lukemia, sit menee yli mun ymmärryksen ku ruvetaa sähköistä puhumaan. 

Re: w201 - Less is More und shit
minkäs ikänen toi mersu on? vanhemmissa se on sulakerasian eessä semmonen musta laatikko josta kansi pois niin siinä on ja uudemmissa siellä akun takana sen muovilirpakkeen takana. lukee KRP ja jotain siinä ja nelimukisessa myös 6200rpm ja jottain muuta.
Re: w201 - Less is More und shit
ja siihen releenpohjaan kun syöttää 87 navan kohtaan suoraa virtaa akulta niin pitäs pumpun pyörii koko ajan ja sitte kun kokeilee käynnistää niin jos lähtee niin sitte relevika
EDIT: kannattaa kyllä käyttää tuokin käynnistyssuutin irti ja herkistellä se ihan +12 voltilla ja puhallella paineilmaa ja crc:tä siitä läpi. sen takia voisi olla aiheuttanut tuon että kun sammuttaa niin ei oo enää lähteny hyvin kun on jääny vuotamaan ja kastellu tulpat heti startin yhteydessä.
EDIT: kannattaa kyllä käyttää tuokin käynnistyssuutin irti ja herkistellä se ihan +12 voltilla ja puhallella paineilmaa ja crc:tä siitä läpi. sen takia voisi olla aiheuttanut tuon että kun sammuttaa niin ei oo enää lähteny hyvin kun on jääny vuotamaan ja kastellu tulpat heti startin yhteydessä.
Viimeksi muokannut Roobert, Su 01.05.2011 19:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: w201 - Less is More und shit
-92, taitaa olla akun takana.
Roobert sun tarvii tulla tänne päin vähä auttelee
Roobert sun tarvii tulla tänne päin vähä auttelee

Re: w201 - Less is More und shit
akun takaa löytyy sitten ja siinä tosiaan merkintä KRP tai just toi kierrosluku näkyy ja nelosmoottorin releessä myös 4-zyl. liian pitkä matka täältä savonmailta sinne tulla 

Re: w201 - Less is More und shit
Mersu käy!
Jumatsuikka et jakso vääntää vastaa, tyhjäkäyntimoottorista oli näimmä kiinni. Nyt käy ja surisee, etulasit vaihtoon ja tarvii katsastusasiat saada kondikseen.
Fifty/sixty mielellä jätänkö käyttikseksi kokonaan vai myynkö pois. Varmaankin käyttöautoksi jää.
Tuo nykyinen käyttis bemari saa lähteä, ajatukset harhailee ihan muualle, parempaa, harvinaisempaa, tehokkaampaa ja tähtäin keulalla.

Jumatsuikka et jakso vääntää vastaa, tyhjäkäyntimoottorista oli näimmä kiinni. Nyt käy ja surisee, etulasit vaihtoon ja tarvii katsastusasiat saada kondikseen.
Fifty/sixty mielellä jätänkö käyttikseksi kokonaan vai myynkö pois. Varmaankin käyttöautoksi jää.
Tuo nykyinen käyttis bemari saa lähteä, ajatukset harhailee ihan muualle, parempaa, harvinaisempaa, tehokkaampaa ja tähtäin keulalla.

Re: w201 - Less is More und shit
Hieno homma!!eepi kirjoitti:Mersu käy!![]()
Jumatsuikka et jakso vääntää vastaa, tyhjäkäyntimoottorista oli näimmä kiinni. Nyt käy ja surisee, etulasit vaihtoon ja tarvii katsastusasiat saada kondikseen.
Fifty/sixty mielellä jätänkö käyttikseksi kokonaan vai myynkö pois. Varmaankin käyttöautoksi jää.
Tuo nykyinen käyttis bemari saa lähteä, ajatukset harhailee ihan muualle, parempaa, harvinaisempaa, tehokkaampaa ja tähtäin keulalla.
Siis vaihdoitko tyhjäkäyntimoottorin uuteen vai kunnostitko vanhaa? Onko sulla kuvaa siitä vempeleestä? Vai onko se samanlainen näissä kaikissa ruisku W201:ssä?
Mikä on tuon BMW:n mottoritilavuus? Ja miten vertaisit tuota BMW:tä W201:seen, kun nehän ovat kuitenkin saman aikakauden vehkeitä? Itse en ole koskaan edes ajanut tuolla, oliko se E30-koppasella.
Re: w201 - Less is More und shit
No taisin laittaa sen väärin päin
Tais olla myös seisotuksen takia vähän kaikki jumissa.
Ei oo nyt kuvaa mutta se on siinä ilma/bensajakajan vieressä, imusarjassa kiinni kumituella.
Eikös se kaikissa ole samanlainen?
Bemaris 1.8 ruisku. Kyllähä tuo suora verrokki w201:n on. Mutta ei tossa mitään verrattavaa, mersu on huomattavasti laadukkaampi.
Esim takana rumpujarrut....
Ja ovenkahvat on järjenjättiläisen suunnittelemat, täytyy lähes kainalosta lähtee avaamaan ovea. Kattoluukun mekanismi on jotain paskaa valurautaa>rikkoutuminen varma jo parin tkm jälkeen (niin ei oo sähköä nähny)
Ei se paska ole, mutta verrattuna w201 niin on se jäljessä, tosin paremmin varusteluissa e30:ssa on "ajotietokonetta" ym semmoista ehkä vähän turhaakin sen aikakauden autoon, kun ei oo tarpeeks hyvin suunniteltu että ne kestäis/toimis...


Tais olla myös seisotuksen takia vähän kaikki jumissa.
Ei oo nyt kuvaa mutta se on siinä ilma/bensajakajan vieressä, imusarjassa kiinni kumituella.
Eikös se kaikissa ole samanlainen?
Bemaris 1.8 ruisku. Kyllähä tuo suora verrokki w201:n on. Mutta ei tossa mitään verrattavaa, mersu on huomattavasti laadukkaampi.
Esim takana rumpujarrut....

Ei se paska ole, mutta verrattuna w201 niin on se jäljessä, tosin paremmin varusteluissa e30:ssa on "ajotietokonetta" ym semmoista ehkä vähän turhaakin sen aikakauden autoon, kun ei oo tarpeeks hyvin suunniteltu että ne kestäis/toimis...

Re: w201 - Less is More und shit
tyhjäkäynti moottori nyt ainakin oli väärinpäin , mutta ei sen pitäis käynnistykseen vaikuttaa ? no joka tapauksessa nyt toimii, siitä roplattiin / koiteltii toisilla osilla : ecu, yj-rele, pyörijä/kansi , tulpat , 4-napa kannen anturi, yks toinen rele akun takana, tyhjäkäynti moottoria, käynnistys suutinta. Joku noista kränäs, huono kontatki, tulpat kosteena jne yms. tai sitten näiden yhdistelmien kanssa ei lähtenyt käyntiin.
Re: w201 - Less is More und shit
Eli ei voi tietää mikä asian lopulta ratkas.epk kirjoitti:tyhjäkäynti moottori nyt ainakin oli väärinpäin , mutta ei sen pitäis käynnistykseen vaikuttaa ? no joka tapauksessa nyt toimii, siitä roplattiin / koiteltii toisilla osilla : ecu, yj-rele, pyörijä/kansi , tulpat , 4-napa kannen anturi, yks toinen rele akun takana, tyhjäkäynti moottoria, käynnistys suutinta. Joku noista kränäs, huono kontatki, tulpat kosteena jne yms. tai sitten näiden yhdistelmien kanssa ei lähtenyt käyntiin.
Re: w201 - Less is More und shit
Jees, mese katsastuskunnossa.

Semmosta tekee, kun kylmänä käynnistää, tarvii vähän kaasua antaa että lähtee käyntiin. Muuten ei lähde ollenkaan.

Semmosta tekee, kun kylmänä käynnistää, tarvii vähän kaasua antaa että lähtee käyntiin. Muuten ei lähde ollenkaan.
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3168
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: w201 - Less is More und shit
Nuo Lorinserit käy siis NIIN paljon paremmin tuohon, kun BBS:t... Siis minun mielestä...
Nythän tuolla takakaaressa on tietysti vähän liikaa tilaa, mutta noin niinkun muuten...

Nythän tuolla takakaaressa on tietysti vähän liikaa tilaa, mutta noin niinkun muuten...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: w201 - Less is More und shit
Ohan toi tommone pappa nyt, kyllähä noi menis olis vaa pari tuumaa leveemmät edes takana.