Nykyinen 200d on loppupään malleja, rekisteröity -94. Tekniikalta ihan ok, mutta pelleiltään alkaa olla vähän lopussa.. Harvinaista, mutta tästä petti vetoakseli pari viikkoa sitten. Oon ymmärtäny että noita ei kovin usein katkeile..
Nyt ajattelin sitten kokeilla hankkiutua eroon ruosteista. Kylkilistojen yläpuolella alkoi nopeasti ruoste laajenemaan ja etulokasuojasta meni vahingossa kengän kärki läpi kun varovasti koputin jotain lumisohjoa talvella siitä pois..

Tänään pelkästään tuli purkailtua kylkilistat ja puskurit pois. Etulokasuojat on uudet odottamassa, oli mukavan edulliset, 45e kpl.. Tuossa purkuvaiheessa helpottikin kun puhelmella haki täältä foorumilta ohjeita puskurien ja listojen irrotukseen, niin ei tarvinnut kauaa haeskella että missä ruuvit sijaitsee jne. Ovista en oikein tiedä että kannattaako niitä paikkailla vai etsiskö jostain purkaamolta ehjät tilalle? Takaluukku menee kyllä uusiksi ainakin.. Vinkkejä koko operaatioon saa kertoa, koska tälläisiä ruostekorjauksia ei ole tullut ikinä tehtyä ennemmin. Maalaustakin aion kokeilla itse ensimmäistä kertaa, toki vieressä tulee olemaan ammattilainen joka saa ohjeistaa..
Lähtokohta oli tämä:

Näistä edelliset kuvat on otettu joskus viime syksynä, että ruosteet on levinny jonku verran vielä noista kuvista..
Tänään näyttää tälläiseltä:

Kuvat on huonoja puhelimella otettua, mutta otan jatkossa tuon järkkärin mukaan, niin saa parempia kuvia.
Tarkoitus olis nyt parin päivän aika ehtiä tekemään noita pohjia. Mulla on kalenteri vain sen verran täynnä tekemistä että maalauksestakaan en tiedä koska ehtii tekemään.. Tekemistä kyllä riittäisi, noita harrasteautojakin odottaa tallissa useampia, ne on tosin erästä toista saksalaismerkkiä..