Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa
Re: Subiasennus w210 sedaniin?
105 Ah kertoo kapasiteetin, ei virranantokykyä. Jos ei vermeet vie virtaa hetkellisestikään yli sen muutaman sadan ampeerin mitä litkuakku antaa, niin jonkin aikaa voi pärjätä kun on varovainen eikä päästä akkua tyhjenemään liikaa soitellessa. Kannattaa katsoa vahvareiden manuaaleista Virrankulutus, laskea yhteen ja kertoa varoiksi 1,5:llä, niin saa jotain käsitystä verrata sen Boschin max oikosulkuvirtaan. Jos mittari/ajovalot välkkyy, niin volumea pois.
Re: Subiasennus w210 sedaniin?
Eipä sitä koskaan tule soiteltua ilman että ajaisi samalla, eli tuskin ainakaan tyhjäksi pääsee menemään.. Mutta täytyy koittaa laskea noiden vahvarien yhteinen virrankulutus.Scorpio kirjoitti:105 Ah kertoo kapasiteetin, ei virranantokykyä. Jos ei vermeet vie virtaa hetkellisestikään yli sen muutaman sadan ampeerin mitä litkuakku antaa, niin jonkin aikaa voi pärjätä kun on varovainen eikä päästä akkua tyhjenemään liikaa soitellessa. Kannattaa katsoa vahvareiden manuaaleista Virrankulutus, laskea yhteen ja kertoa varoiksi 1,5:llä, niin saa jotain käsitystä verrata sen Boschin max oikosulkuvirtaan. Jos mittari/ajovalot välkkyy, niin volumea pois.
W210 E320cdi
Re: Subiasennus w210 sedaniin?
No mulla on kans 100 ah akku ja eipä tuo jännite paljoa laske vaikka vähä voluumia löiski. Ja tuoki suht virtaa vievä laitteisto on
Re: Subiasennus w210 sedaniin?
Meniköhän bittitaivaaseen äskeinen vastaus... No, uudelleen:
Kannattaa katsoa ne laturin ampeerit myös. Jos laitteet vievät 100 A ja laturi antaa 50A, niin se loppu 50A otetaan akusta. Harvoin sieltä niin paljon menee muuten kuin hetkellisesti, eihän se virta tosiaan kaiken aikaa 100A ole, mutta oikein huolella luukuttamalla jännitteen saa kyllä notkahtamaan ajaessakin.
Tämä pätee tietty kaikkiin akkuihin, sen suhteen vain ampeerituntimäärällä on merkitystä: 100Ah akku kestää kauemmin kuin 50Ah:n akku (tai ei ihan pelkästään: hifiakun jännite pysyy pidempään ylhäällä ja tipahtaa sitten nopeammin, kun tavallisessa jännite alkaa laskea aiemmin mutta hitaammin). Tuollehan ei tietenkään voi mitään muuten kuin vaihtamalla laturin isompaan, joten se volttimittari kojelaudassa ei ole ihan huono idea. Tietää vääntää hetkeksi volaa pienemmälle, jos jännite alkaa pudota.
Kannattaa katsoa ne laturin ampeerit myös. Jos laitteet vievät 100 A ja laturi antaa 50A, niin se loppu 50A otetaan akusta. Harvoin sieltä niin paljon menee muuten kuin hetkellisesti, eihän se virta tosiaan kaiken aikaa 100A ole, mutta oikein huolella luukuttamalla jännitteen saa kyllä notkahtamaan ajaessakin.
Tämä pätee tietty kaikkiin akkuihin, sen suhteen vain ampeerituntimäärällä on merkitystä: 100Ah akku kestää kauemmin kuin 50Ah:n akku (tai ei ihan pelkästään: hifiakun jännite pysyy pidempään ylhäällä ja tipahtaa sitten nopeammin, kun tavallisessa jännite alkaa laskea aiemmin mutta hitaammin). Tuollehan ei tietenkään voi mitään muuten kuin vaihtamalla laturin isompaan, joten se volttimittari kojelaudassa ei ole ihan huono idea. Tietää vääntää hetkeksi volaa pienemmälle, jos jännite alkaa pudota.
Re: Subiasennus w210 sedaniin?
Humm humm.... tosiaan, tuli hommattua subi. Peerlessin resolution 12" hifitalon kotelolla ja macromin 250wrms 4ohmiin vahvari kylkeen, mitä tuo puhe nyt oli ettei väykyssä saa kuulumaan??
ajattelin ettei tämä kuuluis oikeen mihinkään tuolta, mutta kun äänieristeen(se vaahtomuovi tms) otti vain pois, niin se jo auttoi niin että tulee jopa painetta kabiiniin, ja subin saa kyllä helposti huutamaan liian kovaakin.. Tyyttyväisiä ollaan, eikä vilku valot vaikka huudattaakin 


W210 E320cdi
Re: Subiasennus w210 sedaniin?
Jep, nythän siis sinulla on järki mukana siinä, että mikä lasketaan riittäväksi paineeksi.simoks kirjoitti:Humm humm.... tosiaan, tuli hommattua subi. Peerlessin resolution 12" hifitalon kotelolla ja macromin 250wrms 4ohmiin vahvari kylkeen, mitä tuo puhe nyt oli ettei väykyssä saa kuulumaan??ajattelin ettei tämä kuuluis oikeen mihinkään tuolta, mutta kun äänieristeen(se vaahtomuovi tms) otti vain pois, niin se jo auttoi niin että tulee jopa painetta kabiiniin, ja subin saa kyllä helposti huutamaan liian kovaakin.. Tyyttyväisiä ollaan, eikä vilku valot vaikka huudattaakin

Edelläkuvatunlaiset systeemit ovat tarpeellisia niillä voimakkuuksilla ja painallus, millä ei ole enää paljonkaan tekemistä terveen tolkun kanssa. Ihmisten mieltymykset on niin erilaisia... 250W ei myöskään aiheuta vilkkumisongelmia ehjässä virtajärjestelmässä, että sikälikin ongelmatonta.
Varoituksen sana, tosin: nälkä kasvaa syödessä, tämä harrastus haukkaa nopeasti koko käsivarren ja mopo lähtee lapasesta alta aikayksikön...

Re: Subiasennus w210 sedaniin?
Juu, kyllä tuo nucleari olisi ollu meikälle ihan liikaa. tuohon vahvariin nyt voi kytkeä toisenkin subin jos niin haluaa.. Jep kyllä tähän hifiharrastukseen rahaa saa kulumaan siinä missä muutenkin autoihin. Erkkasarja pitää vielä eteen vaihtaa niin sitten voi olla tyytyväinen, hyvin ne kyllä nytkin soi mutta vielä paremmin olis hyväScorpio kirjoitti:Jep, nythän siis sinulla on järki mukana siinä, että mikä lasketaan riittäväksi paineeksi.simoks kirjoitti:Humm humm.... tosiaan, tuli hommattua subi. Peerlessin resolution 12" hifitalon kotelolla ja macromin 250wrms 4ohmiin vahvari kylkeen, mitä tuo puhe nyt oli ettei väykyssä saa kuulumaan??ajattelin ettei tämä kuuluis oikeen mihinkään tuolta, mutta kun äänieristeen(se vaahtomuovi tms) otti vain pois, niin se jo auttoi niin että tulee jopa painetta kabiiniin, ja subin saa kyllä helposti huutamaan liian kovaakin.. Tyyttyväisiä ollaan, eikä vilku valot vaikka huudattaakin
Edelläkuvatunlaiset systeemit ovat tarpeellisia niillä voimakkuuksilla ja painallus, millä ei ole enää paljonkaan tekemistä terveen tolkun kanssa. Ihmisten mieltymykset on niin erilaisia... 250W ei myöskään aiheuta vilkkumisongelmia ehjässä virtajärjestelmässä, että sikälikin ongelmatonta.
Varoituksen sana, tosin: nälkä kasvaa syödessä, tämä harrastus haukkaa nopeasti koko käsivarren ja mopo lähtee lapasesta alta aikayksikön...

W210 E320cdi
Re: Subiasennus w210 sedaniin?
"...vielä paremmin olis hyvä" on juuri se kohtalokas lause. 

Re: Subiasennus w210 sedaniin?
Jos jotain kiinnostaa, niin voisi olla myynnissä kotelo 12" elementille väyrysen konttiin , n. 55l ja viritys 32hz . Kotelo on sellainen litteä ja juuri korkeutensa puolesta mahtuu kontiin ja leveydestä, näin jää myös tilaa kontiin(maitoitettu niin että lastenrattaat mahtuu just konttiin
). Putki on sivulle ampuva 3" aeroport päillä . Materiaali on 22-30mm mdffää , maalattu sisältä ja ulkoa(ei ime kosteutta) , ja etu/sivulevyt verhoiltu bilteman harmaalla matolla. Elementin reijissä iskumutterit ja 3mm(tai 4mm, en muista) pulteilla elementti kiinni. Myös basson saa tuohon pakettiin ostettu 2x2ohm keloilla oleva Alpine Type-R . Hinta kotelolle 60e ja bassolle 70e.

Mb star C3
w210 270cdi
EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
w210 270cdi
EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa
Joo-o subi on pelannu ihan priimasti. Saikos väykyn takaoviin vain 5,25" erkkasatsin kii? Vai meneekö 6,5" ongelmitta kans? Noista rainbowin sax:sta saa kyllä aika perkeleesti ääntä jo noistakin irti
Pitäis varmaan hankkia uusi kuskinpuolen ovipahvi kun siinä on toi yks ruuvin kiinnitys rikki jonka vuoks se resonoi ikävästi.. Eikä tonne pahvin ja oven väliin varmaan mahdu ite pahviin kiinnittään mitään vaimennusmattoa, solumuovia vai mitä ne on.

W210 E320cdi
Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa
jos väykys on samat haistapaska kaiutin koot ku c220 ni ne on isommat ku 4" ja pienemmät ku 5.25"simoks kirjoitti:Joo-o subi on pelannu ihan priimasti. Saikos väykyn takaoviin vain 5,25" erkkasatsin kii? Vai meneekö 6,5" ongelmitta kans? Noista rainbowin sax:sta saa kyllä aika perkeleesti ääntä jo noistakin irtiPitäis varmaan hankkia uusi kuskinpuolen ovipahvi kun siinä on toi yks ruuvin kiinnitys rikki jonka vuoks se resonoi ikävästi.. Eikä tonne pahvin ja oven väliin varmaan mahdu ite pahviin kiinnittään mitään vaimennusmattoa, solumuovia vai mitä ne on.

mercedes benz c280 amg look 194hv
Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa
ja niinku joku kerto et on tehny reiän takapenkin taakse peltii ni ajan myötä todennäkösest alkaa nitistä rakenne ellei oo tehty tukia reiän ympärille.
mercedes benz c280 amg look 194hv
Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa
Miten syvät kaiuttimet menee väyrysen etu- ja takaoviin ilman peltien leikkelemistä?
W210 300TD Avantgarde -97
Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa
Bai3r kirjoitti:Miten syvät kaiuttimet menee väyrysen etu- ja takaoviin ilman peltien leikkelemistä?
Meinasit siis laittaa elementin peltiin kiinni? Jos näin teet niin varmaan joku 60-70mm vois olla maksimi, mutta sen "muovikaukalon" kanssa 6,5":lla on varmaan likemmäs 100mm tilaa,ellei enemmän.
Tietenki ite mittaamalla ku otat ovipahvin pois saa parhaiten tiedon.
W210 E320cdi
Re: Subiasennus w210 sedaniin?
itellä on kyseinen akku ja on muuten perkeleen hyvämaKe| kirjoitti:Nyt kun tuli akut puheeksi niin mikä akku kohtaa hinta/laatu suhteen parhaiten? Oman setin yhteisteho voi pahimmassa luukutuksessa olla jotain 1.5kW luokkaa ja yhdellä akulla mielellään pitäisi pärjätä. Optima keltakantinen 75Ah vai joku Ground Zeron 90Ah? Optima reippaasti halvemi kuin Gz. Nytten pyörii 100Ah vesi Varta.
Alkuperäiset maadotukset ja virtapiuhat korvataan 50mm2 lakulla.

ja sitten topiikin alottajalle jos meinasit oikiasti tekasta 8 tuumasille paikat hattuhyllylle ja freeairina soittaa niin tässä ois varteen otettava vaihto ehto jos lompsa kestää

pitäs tulla painetta

Diiiiiiiissseli
Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa
itellä tenavassa soipi 15" Jacksonin dreampro 115 litran refleksikotelossa, 4" / 23cm putkella. elementtiä soittaa kiinalainen megakick silversonic 2200, pitäs tulla 2200 w vaan ee sieltä varmaan kun puol kiloo tule jatkuvaa, lähemmäs kahta kiloo ehkä piikkitehoilla. hyvin jytkää ja painetta on reilusti, toisto on optimaalinen tuolla kotelolla ja viritys 23 hz. hattuhyllyllä mohawkin 6,5 " erkkasatsi ja paineita varten leikattu kaksi 8" reikää aluspeltiin ja hattuhyllyyn, reikien päällä siistit alumiiniverkkohässäkät. konttia verhoiltu pyöräkoteloiden kyljestä jollain eristesysteemillä, ei rapise ajaessa edes refleksireikien koosta huolimatta 

Re: Subiasennus w210 sedaniin?
Laittelin YV:täTurmelo kirjoitti:Jos jotain kiinnostaa, niin voisi olla myynnissä kotelo 12" elementille väyrysen konttiin , n. 55l ja viritys 32hz . Kotelo on sellainen litteä ja juuri korkeutensa puolesta mahtuu kontiin ja leveydestä, näin jää myös tilaa kontiin(maitoitettu niin että lastenrattaat mahtuu just konttiin). Putki on sivulle ampuva 3" aeroport päillä . Materiaali on 22-30mm mdffää , maalattu sisältä ja ulkoa(ei ime kosteutta) , ja etu/sivulevyt verhoiltu bilteman harmaalla matolla. Elementin reijissä iskumutterit ja 3mm(tai 4mm, en muista) pulteilla elementti kiinni. Myös basson saa tuohon pakettiin ostettu 2x2ohm keloilla oleva Alpine Type-R . Hinta kotelolle 60e ja bassolle 70e.

Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa
Moro.
olisin vaihtamassa w210:iin erillisarjat ja soittimen niin minkälaisia erillissarjoja olette laittaneet kun siinä on etu- ja takaoviissa ja hattuhyllyllä kaiuttimet. kaikki on ilmeisesti kooltaan 6,5"
olisin vaihtamassa w210:iin erillisarjat ja soittimen niin minkälaisia erillissarjoja olette laittaneet kun siinä on etu- ja takaoviissa ja hattuhyllyllä kaiuttimet. kaikki on ilmeisesti kooltaan 6,5"
Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa
Eteen mahtuu 3-tie erkkasatsi jossa midi 6,5" keskari 3" ja diskantti nyt minne sitten haluaakin... Kannattaa hommata ne ovipahvien kiinnitysnappulat uudet jos on vähänkin ottanu osumaa, noi väyrysen ovet meinaan sitten rämisee vittumaisesti jos ne ei oo kunnos ja pahvi oikein kiinni.^Kojola^ kirjoitti:Moro.
olisin vaihtamassa w210:iin erillisarjat ja soittimen niin minkälaisia erillissarjoja olette laittaneet kun siinä on etu- ja takaoviissa ja hattuhyllyllä kaiuttimet. kaikki on ilmeisesti kooltaan 6,5"
Hattuhyllyllä on 6,5" kajareille paikat, että jos sinne nyt on pakko jotaki pistää niin jotkut koaksiaalit voi siellä soida ihan ok, ite panostaisin vaan etupäähän senki edestä. Takaovii muistaakseni oli 5,25" paikat mutta saatto olla 6,5":llekkin.. en muista.
W210 E320cdi
Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa
Olen nyt lueskellut mersufoorumin läpi, ainakin väyrysen osalta, näistä hifiasennuksista, mutta aika heikosti löytyy tietoa näistä.
Elikkäs tämä on lähtötilanne, meikäläiseltä löytyy:
12" Rainbow Hammer, mk2, suljetussa 24l kotelossa
Magnat The Rock 1000w
1Faradin konkka
Ovat olleet ennemmin mm. Mondeossa ja Passatissa ja ovat soineet aivan mukavasti niissä. Mutta nyt samat värkit pitäisi laittaa -96 väykkyyn ja hieman mietityttää, että kun on johdot saanut vedettyä siististi ja subin ja vahvarin konttiin ja alkaa testailemaan, niin ei saakkaan enää tarpeeksi painetta aikaan.
Sanotaan nyt heti, että en ala isompaa subia hankkimaan, sen verran hyvä tämä Hammeri kuitenkin on. Miten tätä systeemiä kannattaisi lähteä laittamaan meseen, niin että tarvittaessa kuuluisikin jotain? Refleksikoteloa rakentamaan ja putki hattuhyllyn läpi? Vai miten?
Elikkäs tämä on lähtötilanne, meikäläiseltä löytyy:
12" Rainbow Hammer, mk2, suljetussa 24l kotelossa
Magnat The Rock 1000w
1Faradin konkka
Ovat olleet ennemmin mm. Mondeossa ja Passatissa ja ovat soineet aivan mukavasti niissä. Mutta nyt samat värkit pitäisi laittaa -96 väykkyyn ja hieman mietityttää, että kun on johdot saanut vedettyä siististi ja subin ja vahvarin konttiin ja alkaa testailemaan, niin ei saakkaan enää tarpeeksi painetta aikaan.
Sanotaan nyt heti, että en ala isompaa subia hankkimaan, sen verran hyvä tämä Hammeri kuitenkin on. Miten tätä systeemiä kannattaisi lähteä laittamaan meseen, niin että tarvittaessa kuuluisikin jotain? Refleksikoteloa rakentamaan ja putki hattuhyllyn läpi? Vai miten?
Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa
hattuhyllyn alle lyöt ton subbari ja kotelon kiinni paril naulal kiinni vaa ei mitää putkeee
Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa
Henri243 kirjoitti:Olen nyt lueskellut mersufoorumin läpi, ainakin väyrysen osalta, näistä hifiasennuksista, mutta aika heikosti löytyy tietoa näistä.
Elikkäs tämä on lähtötilanne, meikäläiseltä löytyy:
12" Rainbow Hammer, mk2, suljetussa 24l kotelossa
Magnat The Rock 1000w
1Faradin konkka
Ovat olleet ennemmin mm. Mondeossa ja Passatissa ja ovat soineet aivan mukavasti niissä. Mutta nyt samat värkit pitäisi laittaa -96 väykkyyn ja hieman mietityttää, että kun on johdot saanut vedettyä siististi ja subin ja vahvarin konttiin ja alkaa testailemaan, niin ei saakkaan enää tarpeeksi painetta aikaan.
Sanotaan nyt heti, että en ala isompaa subia hankkimaan, sen verran hyvä tämä Hammeri kuitenkin on. Miten tätä systeemiä kannattaisi lähteä laittamaan meseen, niin että tarvittaessa kuuluisikin jotain? Refleksikoteloa rakentamaan ja putki hattuhyllyn läpi? Vai miten?
no mulla on nyt aktiivinen 4-tie setti koko järjestelmä ja subina toimii edelleen peerless 12" resolutioni suljetussa kotelossa.. Oon kokeillu pitää tota elementtiä suoraan kabiiniin päin,taaksepäin ja sivulle. Joka tavalla se kuuluu hyttiin riittävästi ja tarvittaessa liikaakin, eli jos yhtään kiinnostaa se muukin toisto ettei pelkkä basso ölise kabiiniin niin varmasti kuuluu toi hammeri sieltä.
W210 E320cdi
Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa
Ourait, nimenomaan haen sitä, että se basso säestää musiikkia, ei kuulu sen yli. Ajattelin vain, että kun tuo takapenkin seinämä on niin tiivis paketti, että sieltä ei kuulu kuin resonoivien osien pärinää.simoks kirjoitti: no mulla on nyt aktiivinen 4-tie setti koko järjestelmä ja subina toimii edelleen peerless 12" resolutioni suljetussa kotelossa.. Oon kokeillu pitää tota elementtiä suoraan kabiiniin päin,taaksepäin ja sivulle. Joka tavalla se kuuluu hyttiin riittävästi ja tarvittaessa liikaakin, eli jos yhtään kiinnostaa se muukin toisto ettei pelkkä basso ölise kabiiniin niin varmasti kuuluu toi hammeri sieltä.
Oletko leikannut hattuhyllyllä ylimääräiset kaiutin paikat auki vai laittanut subin sellaisenaan sinne? Entä huomasitko sillä eroa, että miten päin subi oli suunnattu? Edellisissä autoissani subi ei ole kuulunut oikein mihinkään jos ei se ollut kontin oikeassa laidassa suunnattuna vasempaan laitaan. Jos se oli suunnattuna ylöspäin tuntui että paine katosi johonkin aivan muualle. Toki tuohon varmaan toisi helpotusta äänenvaimennus. Varmaan kannattaa varapyörä kotelo vuorota bitumilla tms.?
Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa
Kyllä itellä ainakin kuuluu ihan hyvin sielt kontist subi äänet
kuhan vaan on kunnon vahvari ja säätää oikein
kuhan vaan on kunnon vahvari ja säätää oikein

Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa
Henri243 kirjoitti:Ourait, nimenomaan haen sitä, että se basso säestää musiikkia, ei kuulu sen yli. Ajattelin vain, että kun tuo takapenkin seinämä on niin tiivis paketti, että sieltä ei kuulu kuin resonoivien osien pärinää.simoks kirjoitti: no mulla on nyt aktiivinen 4-tie setti koko järjestelmä ja subina toimii edelleen peerless 12" resolutioni suljetussa kotelossa.. Oon kokeillu pitää tota elementtiä suoraan kabiiniin päin,taaksepäin ja sivulle. Joka tavalla se kuuluu hyttiin riittävästi ja tarvittaessa liikaakin, eli jos yhtään kiinnostaa se muukin toisto ettei pelkkä basso ölise kabiiniin niin varmasti kuuluu toi hammeri sieltä.
Oletko leikannut hattuhyllyllä ylimääräiset kaiutin paikat auki vai laittanut subin sellaisenaan sinne? Entä huomasitko sillä eroa, että miten päin subi oli suunnattu? Edellisissä autoissani subi ei ole kuulunut oikein mihinkään jos ei se ollut kontin oikeassa laidassa suunnattuna vasempaan laitaan. Jos se oli suunnattuna ylöspäin tuntui että paine katosi johonkin aivan muualle. Toki tuohon varmaan toisi helpotusta äänenvaimennus. Varmaan kannattaa varapyörä kotelo vuorota bitumilla tms.?
Mulla se on soinu parhaiten noi että se on suunnattuna suoraan taaksepäin. Mullahan on kontti vuorattu kauttaaltaan vibroplastilla ja siinä päällä on vielä sitte sentin paksusta vaimennuslevyä, jotka vaikuttaa kans aika laajalti. Takapenkin takana oleva pelti on myös vuorattu vibrolla kauttaaltaan ja hattuhyllyyn en oo tehny mitään muuta kun poistanu sen äänieristeen sieltä välistä. Pelkkä bitumihan ei varsinaisesti mölyä vähennä vaan niitä värinöitä nimenomaan.
W210 E320cdi
Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa
Jees, kiitoksia jo tulleista vastauksista. Täytyypi kokeilla nyt vlopun aika asennella popit paikoilleen ja ryhtyä vahvistinta säätelemään ja kokeilla subia pyöritellä, että miten itselle toimii parhaiten. Palaillaan raporttien kera, kunhan on homma hoidossa.simoks kirjoitti: Mulla se on soinu parhaiten noi että se on suunnattuna suoraan taaksepäin. Mullahan on kontti vuorattu kauttaaltaan vibroplastilla ja siinä päällä on vielä sitte sentin paksusta vaimennuslevyä, jotka vaikuttaa kans aika laajalti. Takapenkin takana oleva pelti on myös vuorattu vibrolla kauttaaltaan ja hattuhyllyyn en oo tehny mitään muuta kun poistanu sen äänieristeen sieltä välistä. Pelkkä bitumihan ei varsinaisesti mölyä vähennä vaan niitä värinöitä nimenomaan.
Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa
Kyllähän w210 kuuluu, mutta eriasia paljonko. Verrattuna jos asentaa saman setin w210 sedaniin tai johonkin farmariautoon on eroa kuin yöllä ja päivällä
. Järeempiä vehkeitä kun laittaa, niin tehosta aika iso osa menee kontin/auton takaosan peltien liikutteluun---->räminää. Nyt seuraava setti tulee olemaan 2-3kpl 8" subeja bandpass kotelossa ja putket hyllyn läpi, niin ei pitäisi rämistä ulospäin 


Mb star C3
w210 270cdi
EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
w210 270cdi
EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa
Ei siellä rämise kun hoitaa vaimennuksen kunnollaTurmelo kirjoitti:Kyllähän w210 kuuluu, mutta eriasia paljonko. Verrattuna jos asentaa saman setin w210 sedaniin tai johonkin farmariautoon on eroa kuin yöllä ja päivällä. Järeempiä vehkeitä kun laittaa, niin tehosta aika iso osa menee kontin/auton takaosan peltien liikutteluun---->räminää. Nyt seuraava setti tulee olemaan 2-3kpl 8" subeja bandpass kotelossa ja putket hyllyn läpi, niin ei pitäisi rämistä ulospäin


Kaverilta lainaan SPL dynashitsin XTR väliaikasesti kunnes saan hommattua uuden.
W210 E320cdi
Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa
Oliko muuten tuolla hattuhyllyn äänieristeen poistolla paljonkin vaikututusta äänen kuuluvuuteen kabiinin puolelle? Ilmeisesti pitää melko paljon purkaa, että hattuhyllyn päällisen saa irti? Eikö sitä kautta sen eristeenkin pidä irrottaa?
Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa
siis se lähtee ihan repimällä takaluukun kautta sieltä välistä. Mä en tiedä oliko sillä vaikutusta kun revin sen jo ennen kun pistin ekaa subia kiinniHenri243 kirjoitti:Oliko muuten tuolla hattuhyllyn äänieristeen poistolla paljonkin vaikututusta äänen kuuluvuuteen kabiinin puolelle? Ilmeisesti pitää melko paljon purkaa, että hattuhyllyn päällisen saa irti? Eikö sitä kautta sen eristeenkin pidä irrottaa?

W210 E320cdi