Valojen korkeussäätö puuttuu.
Valojen korkeussäätö puuttuu.
Ei autoni on Amerikanvientimallia SLK 230 -98. Katsastuksessa autoa testattiin kuormittamalla ja valot nousivat kuormituksessa liikaa. Nyt pitäisi rakentaa korkeussäätö. Umpioissa on onneksi valmiina alipainekorkeussäätö valmius. Tietääkö kukaan otetaanko alipaine lukkojen alipainesysteemistä? Minun täytyy myös hankkia uusi valokatkaisija jonka vieressä on korkeussäätökytkin. Kiertääköhän alipaine tämän säätimen kautta vai ohjaako tämä erillistä säädintä. Kaikki vinkit niin asennusten kun osienkin puolesta ovat tervetulleita..
Re: Valojen korkeussäätö puuttuu.
Eikö jo tuossa vuosimallissa pitäisi olla automaattin valojen korkeuden säätö jos oon väärässä niin viisaammat kyllä korjaa
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Valojen korkeussäätö puuttuu.
Siis kun ei oo. Kuten kirjoitin niiin tämä on Amerikanvientimalli.arska10 kirjoitti:Eikö jo tuossa vuosimallissa pitäisi olla automaattin valojen korkeuden säätö jos oon väärässä niin viisaammat kyllä korjaa
Re: Valojen korkeussäätö puuttuu.
Sori luin vähän väärin tuon kaikki alipaine letkut tulee samasta paikasta joka on näissä eu maleissa vänkärin puolen takapenkin alla
Siinä voi olla aika viritteliminen noiden letkujen kanssa jos ei oo valmiiks vedetty koelautaan ja vaan tulpattu
Siinä voi olla aika viritteliminen noiden letkujen kanssa jos ei oo valmiiks vedetty koelautaan ja vaan tulpattu
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Valojen korkeussäätö puuttuu.
Tässä ohje 124:en, mutta periaate lienee sama:
http://www.w-124.info/w124/W124Agj.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Otat jostain alipaineen ja viet sen säätimen ja y-haaran kautta molemmille lampuille.
Tässä alipaine on otettu T-haaralla mittariston taloudellisuusmittarin alipaineletkusta.
Toinen vaihtoehto on jäykistää alustaa.
http://www.w-124.info/w124/W124Agj.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Otat jostain alipaineen ja viet sen säätimen ja y-haaran kautta molemmille lampuille.
Tässä alipaine on otettu T-haaralla mittariston taloudellisuusmittarin alipaineletkusta.
Toinen vaihtoehto on jäykistää alustaa.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: Valojen korkeussäätö puuttuu.
Suuret kiitoksetJarkkoN kirjoitti:Tässä ohje 124:en, mutta periaate lienee sama:
http://www.w-124.info/w124/W124Agj.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Otat jostain alipaineen ja viet sen säätimen ja y-haaran kautta molemmille lampuille.
Tässä alipaine on otettu T-haaralla mittariston taloudellisuusmittarin alipaineletkusta.
Toinen vaihtoehto on jäykistää alustaa.



Kuten arvelinkin, otan tuon säädinosan purkaamolta jostain mersumallista jossa tämä systeemi on. Taloudellisuusmittaria ei ole mutta kuskin oveen menevästä keskuslukituksen alipaineletkusta otan haaroituksen säätimelle..
Alustaa on myöhäistä jäykistää kun katsastuskonttorilla jo mittasivat että valokiila nousee liikaa kuormitettuna.
Sallittu valokiilan nousu on 0,5%. Minun auton tapauksessa tulos oli 2.0% eli korkeussäätö tarvitaan.
Re: Valojen korkeussäätö puuttuu.
Älä ota keskuslukolta vaan moottorin ali paine systeemistä.Eli samasysteemi joka käytää lämmityslaiteen läppiä.Koska keskuslukossa ei ole jatkuva alipaine ainoastaan tarvittaessa.Valojen säädöstä alipaine pumppu ei saa tieto eikä osaa käynistyä.Kuten kuvassa sanotaan engine vacuum.
Re: Valojen korkeussäätö puuttuu.
Eli jos en väärässä ole niin imusarjastakin taitaa saada alipaineen? Näin muistelen kun aikoinaan asensin taloudellisuusmittarin Corollaan..Motu kirjoitti:Älä ota keskuslukolta vaan moottorin ali paine systeemistä.Eli samasysteemi joka käytää lämmityslaiteen läppiä.Koska keskuslukossa ei ole jatkuva alipaine ainoastaan tarvittaessa.Valojen säädöstä alipaine pumppu ei saa tieto eikä osaa käynistyä.
Re: Valojen korkeussäätö puuttuu.
Kyllä kai ne hyväksyisivät *riittävästi* jäykistetyn alustan korjauksena.Raneite kirjoitti: Alustaa on myöhäistä jäykistää kun katsastuskonttorilla jo mittasivat että valokiila nousee liikaa kuormitettuna.
Sallittu valokiilan nousu on 0,5%. Minun auton tapauksessa tulos oli 2.0% eli korkeussäätö tarvitaan.
Vaan mukavampi ja halvempi on tuo valojen säätö.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: Valojen korkeussäätö puuttuu.
Suoraan imusarjalta näyttäisi olevan otettu alipaine tehtaan asennuksissa (45):

Uploaded with ImageShack.us
Noita kuvia kannattaa ja voi itsekin katsella:
http://www.auto-parts.spb.ru/cat/cats/m ... ent=dr2000" onclick="window.open(this.href);return false;
Марка :Mercedes Benz Модель :170.447 SLK 230 KOMPRESSOR Регион :Europa
80 HYDRAULIC AND VACUUM SYSTEM
015 ENGINE VACUUM CONNECTION AND LIGHT RANGE REGULATOR

Uploaded with ImageShack.us
Noita kuvia kannattaa ja voi itsekin katsella:
http://www.auto-parts.spb.ru/cat/cats/m ... ent=dr2000" onclick="window.open(this.href);return false;
Марка :Mercedes Benz Модель :170.447 SLK 230 KOMPRESSOR Регион :Europa
80 HYDRAULIC AND VACUUM SYSTEM
015 ENGINE VACUUM CONNECTION AND LIGHT RANGE REGULATOR
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: Valojen korkeussäätö puuttuu.
Kiitos tästäkin kaaviosta. Osat kävin jo hakemassa autopurkaamolta 10 euron hintaan.JarkkoN kirjoitti:Suoraan imusarjalta näyttäisi olevan otettu alipaine tehtaan asennuksissa (45):
[ [url=http://img860.imageshack.us/img860/1496/vacuumslk.jpg] ][/url]
Uploaded with ImageShack.us
Noita kuvia kannattaa ja voi itsekin katsella:
http://www.auto-parts.spb.ru/cat/cats/m ... ent=dr2000" onclick="window.open(this.href);return false;
Марка :Mercedes Benz Модель :170.447 SLK 230 KOMPRESSOR Регион :Europa
80 HYDRAULIC AND VACUUM SYSTEM
015 ENGINE VACUUM CONNECTION AND LIGHT RANGE REGULATOR