Ruiskutuspumpun säätäminen
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
joo eli otan tuota tyhjäkäynninsäätöruuvvii vielä auki siinä ei mitkään rajat tulleet vastaan.. ja sit alasyöttöä voisin ottaa lisää niin ehkä heräisi vähän nopeemmin. ja tuon ilmamassamittarin voisin ottaa pois ja cooleria jos koittas sovitella.
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Ellet saa siitä tyhjäkäynnin hienosäädöstä tiputettua tyhjäkäyntiä, niin valitettavasti ainoa konsti on hitusen laskea sitä syöttöä sielä alakulman ruuvista. Tietysti jos siinä kannen alla olevassa syöttöruuvissa on vielä varaa aukaista, niin kokeile ensin sitä. Voit vaikka käyttää moottorin lämpimäksi kun kansi on vielä auki, rättiä vain alle / eteen.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
kyllä tyhjäkäynnin sain tiputettuu hienosäätö ruuviata mut kierrokset vapaalla poljettaessa tippuvat tosi hitaasti..
vähänparantuivat kun tuosta tyhjäkäynti ruuvista joka on tuon sähkösäätimen alla otin siitä vielä puoli kierrosta auki eli nyt yhteensä 3 kierrosta on se auki.. tämä on paha kun ei tiedä onko pumppua aijemmin räplätty syöttö ruuvvi ei kyllä vielä siihen peltikanteen osunut. pitääkö vielä koittaa tuota tyhjäkäynti ruuvvii ottaa aukipäin
kettu kun on kylmä pohjolantallissa 
vähänparantuivat kun tuosta tyhjäkäynti ruuvista joka on tuon sähkösäätimen alla otin siitä vielä puoli kierrosta auki eli nyt yhteensä 3 kierrosta on se auki.. tämä on paha kun ei tiedä onko pumppua aijemmin räplätty syöttö ruuvvi ei kyllä vielä siihen peltikanteen osunut. pitääkö vielä koittaa tuota tyhjäkäynti ruuvvii ottaa aukipäin


Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
nyt loppu rajat 3.1/4 tuli se tyhjäkäyntiruuvvi auki ei jääny kantaa ajossahan tuo toimii tyhjänä ei vaa tiputa kiekkaa hyvin ite tyhjäkäynti on nyt maltillinen taitaa jäädä säädöt tähän en sitä isoo kantta jaksa avata.. oisko yks vaihtoehto että tosta mekaanisesta sammuttimesta laskis syöttöö ?
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
saa siitä laskettua maksimi syöttöä vaan ei sillä ole vaikutusta kierrosten laskemiseenTDi kirjoitti:nyt loppu rajat 3.1/4 tuli se tyhjäkäyntiruuvvi auki ei jääny kantaa ajossahan tuo toimii tyhjänä ei vaa tiputa kiekkaa hyvin ite tyhjäkäynti on nyt maltillinen taitaa jäädä säädöt tähän en sitä isoo kantta jaksa avata.. oisko yks vaihtoehto että tosta mekaanisesta sammuttimesta laskis syöttöö ?
syöttö ryyvia puoli kerrosta kiinni sillä luultavasti tokenee
tyhäkäynnin hienosäätö ruunin kärjestä lukitus mutteriin pitäis olla n. 9,5mm että tyhjäkäynnilläkin on koneessa vääntöä
jos siitä on paljon yritetty pienentää tyhjäkäyntiä niin auto sammuu kun vetää vaihteen päälle viimmeistään sitten kun ratti käännetään äärilaitaan
eikä myöskään lähde käyntiin ellei paina kaasua ( suomeksi ruuvi ei ole tarkoitettu tyhjäkäyti kierrosten muuttamiseen vaikkakin vaikuttaa siihen)
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
joo pitääpä säätää kun saa motivaatioo. tyhkäkäynti on kaikki sähkölaiytteet päällä ollessa ja vapaalla n700-800 ja vaihdepäällä n +600 vaikka mitätekis ei sammu lähtee hyvin käyntiin mitä tuos kokeilin eli aika normaalia. mutta kiitos kuitenkin ohjeista kylläse ensi hätään auttoi tässä kuitenkin siirrytään kohta leveäkantiseen ja jonkun pajan tekemään pumppuun viimeistään kesän lopussa 

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Tarkoitin sitä kannen alla olevaa tyhjäkäyntiruuvia, sitä ulospäin vielä lisää jos vain tulee.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
joo sitä minäkin tarkotin 3.1/4 kierrosta tuli yhteensä. kaikki otettu. vahän rauhottu mites onko kukaan säätänyt tuota kierrosten tippumis nopeussäätö ruuvvii ?veskola kirjoitti:Tarkoitin sitä kannen alla olevaa tyhjäkäyntiruuvia, sitä ulospäin vielä lisää jos vain tulee.
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
pienensin syöttöä puolikierrosta ja tulos oli toivottu samalla säädin fiilispohjalta ennakkoa ja rupes käymäänkin nätisti ja lähtee hyvin käyntiin n 1mm pumpun nykyisestä tilasta käänsin. kyllähän nuo säädöt ensihätään auttaa mutta tehoon tottuu niin helposti 

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Mites tuo om605 vaparipumppu kun siinä tuli pumpun perään jotain johtoja, lienee sähköohjattu tyhjäkäynti??? Laiton G-mersuun tuollaisen moottorin ja siihen pikkuturbon kylkeen, jätin sähköjohdot vallan pois ja laitoin syöttöä 2kierrosta auki, käy tyhjäkäyntiä ihan ok mutta jättää kanssa kierroksia päälle eikä tule yhtään mustaa... tehdäänkö tähän kanssa noita lisäruuvauksia pumppuun lisää jotta lisää voimaa ja kierrokset laskemaan, ahtoja vielä 0,5bar kun en enempää uskaltanut nostella ennen lopullisia säätöjä.
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Ei kukaan ymmärtänyt vai?
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
No ei, käytä pumppu säädettävänä pajalla niin alkaa liikkumaan ...
Lisää tietoa: www.skg.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 87
- Liittynyt: Ti 21.12.2010 15:50
- Paikkakunta: HELSINKI
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Nonniin säädin tossa tånään vähän pumppua. Käänsin syöttöä 1.5 kiekkaa auki tyhjäkäyntä jonkun verran auki mutta oli heti löysä ja isoa kuusiokolo pulttia fiiliksen mukaan kiinni. Nyt auto kulkee rivakammin ja kierrokset palautuu normaalisti mutta tyhjä käynti korvaluulolla (kiekkamittari ei toimi) 1200rpm. Mitenkäs tästä edetään jotta saisi kiekkaa alemmas? Auto siis w124 300d elr härpäkkeellä
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Jees. Tuli tuo uusikin tulokas ruuvvattua. Perantai ehtoona pikku kaljapäissään.. koneena 2litran rieseli tommonen tenavatähti.
Piti käydä vähän sitten koe ajamassa.
Tuloksia: Paljon enemmän iloa kuin samanlaisesta automaatista. Eli kiihtyy yllättävän nätisti ja jaksaa polttaa kumia ja heittää rinkiä jne kuivalla asfaltilla.
Mutta lopuksi kysymys. ruuvasinko liikaa? autolla ajettu 393 000 ja ruuvasin syöttöä 3kierrosta ja max kierrokset melkein tappiin.
Autohan on siis 87vm ja nyt pelottaa jotta kestääkö moottori?
Piti käydä vähän sitten koe ajamassa.
Tuloksia: Paljon enemmän iloa kuin samanlaisesta automaatista. Eli kiihtyy yllättävän nätisti ja jaksaa polttaa kumia ja heittää rinkiä jne kuivalla asfaltilla.
Mutta lopuksi kysymys. ruuvasinko liikaa? autolla ajettu 393 000 ja ruuvasin syöttöä 3kierrosta ja max kierrokset melkein tappiin.
Autohan on siis 87vm ja nyt pelottaa jotta kestääkö moottori?

Raato W202 200Cdi
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Ei sitä tarvitse pelätä, samanlaisesta moottorista otetaan suuriakin tehoja ulos. Tuossa taitaa olla vielä laakerointikin suht ehjää, mikäli kilometrit
pitävät paikkaansa.
Moottoritkaan ei ole kalliita jos se sattuu sanomaan poks.

Moottoritkaan ei ole kalliita jos se sattuu sanomaan poks.

Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Juuh selvä kiitos tiedosta
Millä's tuosta saisi viellä enemmän tehoa irti laittamatta miljoonia rahaa?

Raato W202 200Cdi
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Hehee, tänään käytiin mynäpapan pumpulla katsastuksessa. Savutusarvot 3,50.. voipi olla et joutuu vähän ruuvaan syöttöruuvia pienemmälle 

- w124 300D '91-
- s124 E300TD '96-
- Opel Astra 1.6 '01 - <--- sairaus.
- s124 E300TD '96-
- Opel Astra 1.6 '01 - <--- sairaus.
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
ainahan niistä pitää pienentää 2kierrosta. sama ppd.llä. oli ainakin omassa
w201 om605
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Nii tai sit pyörittää mynäpapan tekemää ruuvia ni ei tarttee kantta aukoa. On se vaan kätevää..
- w124 300D '91-
- s124 E300TD '96-
- Opel Astra 1.6 '01 - <--- sairaus.
- s124 E300TD '96-
- Opel Astra 1.6 '01 - <--- sairaus.
- ventti-ville
- Vakiokalustoa
- Viestit: 143
- Liittynyt: Ma 09.05.2011 13:02
- Paikkakunta: Haukipudas
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
alettii tossa ruuvaa syöttöjä tosta vm95 200D vaparista ja sattui PIENI moka. pumpun takakannessa oli tämä nykimisenesto solenoidi ja sen vuoksi syöttöruuvi oli hieman eri näköinen kuin kuvissa, eli siinä on se mötikkä ja sen sisässä syöttöruuvi jota ei näe (jos olen oikein ymmärtänyt) no aluksi luulin että se mötikkä lähtee irti kun otan siitä keskeltä irti sen pultin mutta kas kummaa pultti tuli jotain 10 kiekkaa ulos ja "lukittui" eli ei liiku sisäänpäin eikä ulospäin, sitten tajusin että se olikin se syöttöruuvi
ja koska se ei mene enää sisäänpäin niin onkohan pumpun sisältä irronnut jotain?
onko peli nyt menetetty vai mitä voisi tehdä?

onko peli nyt menetetty vai mitä voisi tehdä?
124 E 200D Voimakone
124 CE 300 24V
124 CE 300 24V
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
voiko ajotusta muuttaa ilmat että lukittee pumppua? että vain irrottaa pumpun ja kääntäis pumppua 1mm niinkun joku jossakin mainitsi!?
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
jos meinaa ajoitusta muuttaa niin pumppua ei saa lukita! kolme pulttia alipainepumpun ympäriltä löysälle ja yksi pumpun takakannen vierestä lohkonpuolelta (kaikki 13mm kannalla).
hienosäätöruuvi löytyy siitä ohjaustehostimen luota (8mm kanta)
hienosäätöruuvi löytyy siitä ohjaustehostimen luota (8mm kanta)
w201 om605
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
ventti-ville kirjoitti:alettii tossa ruuvaa syöttöjä tosta vm95 200D vaparista ja sattui PIENI moka. pumpun takakannessa oli tämä nykimisenesto solenoidi ja sen vuoksi syöttöruuvi oli hieman eri näköinen kuin kuvissa, eli siinä on se mötikkä ja sen sisässä syöttöruuvi jota ei näe (jos olen oikein ymmärtänyt) no aluksi luulin että se mötikkä lähtee irti kun otan siitä keskeltä irti sen pultin mutta kas kummaa pultti tuli jotain 10 kiekkaa ulos ja "lukittui" eli ei liiku sisäänpäin eikä ulospäin, sitten tajusin että se olikin se syöttöruuvija koska se ei mene enää sisäänpäin niin onkohan pumpun sisältä irronnut jotain?
onko peli nyt menetetty vai mitä voisi tehdä?
nyt en muista onko mahdollista, että se hantaaki, mitä syöttöruuvvi pitää paikoillaan vois lähteä irti ilman, että irrottaa koko syöttöruuvvin, tai muita osia.
onko se syöttöruuvvi nyt kuitenkun paikoillaan ja jengallaan? jos on, niin koitas painella kaasua samalla, kun kääntelet sitä syöttöruuvvia, jos alkais vaikka liikkumana. kaasun painelu liikuttaa samaa hantaakia, mikä on nivelöity syöttöruuvviin.
jos ei lähde silläkään liikkeelle, niin pumppu irti ja säädinosa irti. sitten pääset kunnolla näkeen ja ihmetteleen, että mikä siellä jumittaa.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
- ventti-ville
- Vakiokalustoa
- Viestit: 143
- Liittynyt: Ma 09.05.2011 13:02
- Paikkakunta: Haukipudas
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
joo kiitoksia neuvosta, en tiedä onko se jengoilla ku se löysästi pyöri ulos päin ja yhtäkkiä toppas eikä pyöri sisään eikä ulos päin.
124 E 200D Voimakone
124 CE 300 24V
124 CE 300 24V
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Kun oon tarkistanu ennakon joka on nytte 15jykk ja nytte voi ottaa pumpun löyhälle ja ruuvata tota 8mm pitkää ruuvia niin et pumppu liikkuu 1mm niin että yläosa menee lohkoon päin. Tarkistaa sitte vielä ennakko mihin se meni?!jekku90 kirjoitti:jos meinaa ajoitusta muuttaa niin pumppua ei saa lukita! kolme pulttia alipainepumpun ympäriltä löysälle ja yksi pumpun takakannen vierestä lohkonpuolelta (kaikki 13mm kannalla).
hienosäätöruuvi löytyy siitä ohjaustehostimen luota (8mm kanta)
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
- ventti-ville
- Vakiokalustoa
- Viestit: 143
- Liittynyt: Ma 09.05.2011 13:02
- Paikkakunta: Haukipudas
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
ei onnistunut liikuttamalla kaasua, elikkä onko kovin hirveä homma purkaa toi pumpun pääty, onko paljon irtoilevia osia? ja olisiko jollakin räjäytyskuvaa tosta?!pera8x kirjoitti:ventti-ville kirjoitti:alettii tossa ruuvaa syöttöjä tosta vm95 200D vaparista ja sattui PIENI moka. pumpun takakannessa oli tämä nykimisenesto solenoidi ja sen vuoksi syöttöruuvi oli hieman eri näköinen kuin kuvissa, eli siinä on se mötikkä ja sen sisässä syöttöruuvi jota ei näe (jos olen oikein ymmärtänyt) no aluksi luulin että se mötikkä lähtee irti kun otan siitä keskeltä irti sen pultin mutta kas kummaa pultti tuli jotain 10 kiekkaa ulos ja "lukittui" eli ei liiku sisäänpäin eikä ulospäin, sitten tajusin että se olikin se syöttöruuvija koska se ei mene enää sisäänpäin niin onkohan pumpun sisältä irronnut jotain?
onko peli nyt menetetty vai mitä voisi tehdä?
nyt en muista onko mahdollista, että se hantaaki, mitä syöttöruuvvi pitää paikoillaan vois lähteä irti ilman, että irrottaa koko syöttöruuvvin, tai muita osia.
onko se syöttöruuvvi nyt kuitenkun paikoillaan ja jengallaan? jos on, niin koitas painella kaasua samalla, kun kääntelet sitä syöttöruuvvia, jos alkais vaikka liikkumana. kaasun painelu liikuttaa samaa hantaakia, mikä on nivelöity syöttöruuvviin.
jos ei lähde silläkään liikkeelle, niin pumppu irti ja säädinosa irti. sitten pääset kunnolla näkeen ja ihmetteleen, että mikä siellä jumittaa.
124 E 200D Voimakone
124 CE 300 24V
124 CE 300 24V
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
ei se kovin erikoinen homma ole. jos pumpun saa irti, niin siitä on hyvä jatkaa.
pumppu viilapenkkiin kiinni, sitten pumpun takakansi irti, taikka jos on semmonen erimallinen, alumiininen monesta osastatehty se takaosa, niin kaikki ne hilut irti vaan. sitten syöttöpumpun keskellä on sauma, siitä saa erotettua säädinosan ja pumpun runkoosan. mitään ei tipu ja mene sekasin, kun se aukasee. sitä vaan 6 kappaletta 6kolopultteja irti ja raottamaan. sitten siitä pienestä raosta irrottan sokan, mikä pitää syöttötankoo vielä kiinni säätimen puolella kiinni. se on semmonen levitettävää mallia oleva sokka. kun näkee sen, niin ymmärtää kuinka se aukee.
sitten onkin pumppu auki ja pääsee ihmetteleen, että mikä siellä kinnaa. syöttöruuvi ja se hantaaki, mitä on nivelöity sinne syöttöruuvviin on ainakin hyvin esillä ja näkyvillä.
sitten kasatessa kannattaa ottaa pumpun kyljestä peltilätkänen poski pois, että näkee syöttötangon. ja kun pumppu on kasassa, niin kokeilee siinä vääntää kaasua, että kaikki liikkuu hyvin ja vielä tärkeämpää on kokeilla sammutinta ja todeta, että se liikkuu ja toimii hyvin. eipä siinä muuta, eikä mitään erikoista ole. uudet tiivisteet tietenkin tekee poikaa, kun vanha voi revetä aukastessa.
pumppu viilapenkkiin kiinni, sitten pumpun takakansi irti, taikka jos on semmonen erimallinen, alumiininen monesta osastatehty se takaosa, niin kaikki ne hilut irti vaan. sitten syöttöpumpun keskellä on sauma, siitä saa erotettua säädinosan ja pumpun runkoosan. mitään ei tipu ja mene sekasin, kun se aukasee. sitä vaan 6 kappaletta 6kolopultteja irti ja raottamaan. sitten siitä pienestä raosta irrottan sokan, mikä pitää syöttötankoo vielä kiinni säätimen puolella kiinni. se on semmonen levitettävää mallia oleva sokka. kun näkee sen, niin ymmärtää kuinka se aukee.
sitten onkin pumppu auki ja pääsee ihmetteleen, että mikä siellä kinnaa. syöttöruuvi ja se hantaaki, mitä on nivelöity sinne syöttöruuvviin on ainakin hyvin esillä ja näkyvillä.
sitten kasatessa kannattaa ottaa pumpun kyljestä peltilätkänen poski pois, että näkee syöttötangon. ja kun pumppu on kasassa, niin kokeilee siinä vääntää kaasua, että kaikki liikkuu hyvin ja vielä tärkeämpää on kokeilla sammutinta ja todeta, että se liikkuu ja toimii hyvin. eipä siinä muuta, eikä mitään erikoista ole. uudet tiivisteet tietenkin tekee poikaa, kun vanha voi revetä aukastessa.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
- ventti-ville
- Vakiokalustoa
- Viestit: 143
- Liittynyt: Ma 09.05.2011 13:02
- Paikkakunta: Haukipudas
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
joo kiitoksia neuvosta pitänee alkaa irroittelemaan.
124 E 200D Voimakone
124 CE 300 24V
124 CE 300 24V
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Niin onnistuuko se tuolla lailla`?TUUTTERO kirjoitti:Kun oon tarkistanu ennakon joka on nytte 15jykk ja nytte voi ottaa pumpun löyhälle ja ruuvata tota 8mm pitkää ruuvia niin et pumppu liikkuu 1mm niin että yläosa menee lohkoon päin. Tarkistaa sitte vielä ennakko mihin se meni?!jekku90 kirjoitti:jos meinaa ajoitusta muuttaa niin pumppua ei saa lukita! kolme pulttia alipainepumpun ympäriltä löysälle ja yksi pumpun takakannen vierestä lohkonpuolelta (kaikki 13mm kannalla).
hienosäätöruuvi löytyy siitä ohjaustehostimen luota (8mm kanta)
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000