Jos öljyn pinta on alle puolen välin, niin saattaa syttyä kiihdytyksessä. Sammuu sit kun keula laskee. Mulla ainaskin alkaa vilkkumaan vaikka alamerkkiin on vielä 2-3 mm matkaa.
--Tuuria on kahdenlaista, aina se vaan ei tunnu siltä...--
Eikös se valo syty myös jos öljyn pinta on liian korkealla. Öljy laajenee melko paljon kuumana (jotkut merkit hyvinkin paljon) jolloin varoitusvalo syttyy.. Alkuperäinen kysyjä mainitsi että kun ajaa sataa, viittaisi tähän. Pieni tauko ja öljynpaineen lasku saattaa nollata valon. Itse ottaisin öljyä pari desiä pois siten että mittatikku ei ole ihan ylärajassa ja katsoisin tilanteen uudelleen.
tuo valo ilmoittaa sekä öljynvähyydestä ja huonoista öljynpaineista. tätä ohjaavat öljynpaineanturi sekä öljymäärän anturi. jos öljyä on mittatikun ylärajaan asti tasaisella alustalla mitattuna, sitten on vika öljynpaineissa tai jommankumman anturin väärästä toiminnasta tai mittariston takana olevasta kontaktihäiriöstä. ihan ensiks kokeile uusilla öljyillä/suodattimella ja jos valo vieläkin palaa niin sitten öljykello uusiks, harvoin noita määränantureita menee