vakionopeudensäädin
vakionopeudensäädin
elikkäs. itselläni on W 202 220 cdi mese. puuttuu juuri tuo käytännöllinen varuste. onko hankala asentaa jälkiasennuksena ja mitä tarvii tehdä että saapi toimimaan.? ja paljonko säädin maksaa veholla? autohan on vuosimallia 2000.
Re: vakionopeudensäädin
pipari kirjoitti:elikkäs. itselläni on W 202 220 cdi mese. puuttuu juuri tuo käytännöllinen varuste. onko hankala asentaa jälkiasennuksena ja mitä tarvii tehdä että saapi toimimaan.? ja paljonko säädin maksaa veholla? autohan on vuosimallia 2000.


Löydät kyllä netistä asennusohjeita kun etsit.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Re: vakionopeudensäädin
Oho, nyt jatkuu kyllä off-topicina mutta kyllä useimmat tiet pystyy nopeusrajoituksen mukaan ajamaan vaikka olisi AMG65:n hepat konepellin alla, ehkä liukkaimpia talvikelejä lukuunottamatta. Ehkä sinä olet tottunut käyttämään ne kaikki hepat aina kun mahdollista, silloin vakionopeussäädin ei oikein toimi.tempera kirjoitti: En tiedä onko hankala asentaa mutta mulla on kolmessa autossa ollut se ja en ole muuta kun kokeillut että toimii. Mutkasella tiellä kun alla on 200 hp turbo niin se on hengevaarallinenkin. Tietysti jos ajaa pitkää suoraa niin voihan se olla mukava jaa voihan sitä vauhtia säädellä siitä nupista.Hinta taitaa liikkua siinä 500-700e kieppeillä. Jos on perillä tekniikasta niin voihan se itsekin räpeltää paikalleen mutta tavalliselta tallaajalta se ei onnistu. Noi hinnat on ohjeellisia ja saattaa olla että Veholla pyytävät vielä enemmän.
Löydät kyllä netistä asennusohjeita kun etsit.
WISissä näyttää olevan jälkiasennusohje automaattilaatikkoisille, ei se ihan mahdottomalta näytä itse asennettavaksi.
Re: vakionopeudensäädin
DBFI kirjoitti:Oho, nyt jatkuu kyllä off-topicina mutta kyllä useimmat tiet pystyy nopeusrajoituksen mukaan ajamaan vaikka olisi AMG65:n hepat konepellin alla, ehkä liukkaimpia talvikelejä lukuunottamatta. Ehkä sinä olet tottunut käyttämään ne kaikki hepat aina kun mahdollista, silloin vakionopeussäädin ei oikein toimi.tempera kirjoitti: En tiedä onko hankala asentaa mutta mulla on kolmessa autossa ollut se ja en ole muuta kun kokeillut että toimii. Mutkasella tiellä kun alla on 200 hp turbo niin se on hengevaarallinenkin. Tietysti jos ajaa pitkää suoraa niin voihan se olla mukava jaa voihan sitä vauhtia säädellä siitä nupista.Hinta taitaa liikkua siinä 500-700e kieppeillä. Jos on perillä tekniikasta niin voihan se itsekin räpeltää paikalleen mutta tavalliselta tallaajalta se ei onnistu. Noi hinnat on ohjeellisia ja saattaa olla että Veholla pyytävät vielä enemmän.
Löydät kyllä netistä asennusohjeita kun etsit.
WISissä näyttää olevan jälkiasennusohje automaattilaatikkoisille, ei se ihan mahdottomalta näytä itse asennettavaksi.

MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Ja sillonhan säästetään polttoainetta kun ajetaan vakkarilla.
Juurikin sen takia varmaan että henkilön ohjatessa kaasua se ei ole niin tasaista..
Ylämäessähän vakkaria kanaattaa kutienkin pudottaa niinkuin normaalistikkin kaasujalkaa keventää jos haluaa polttoainetta säästellä.. Niin ja alamäessä vauhtia lisätä kun parempi hyötysuhde.
Itselläni vakkari käytössä joskus jo 60km/h nopeuksillä kun on tottunut vähän liiankin käyttämään

Ylämäessähän vakkaria kanaattaa kutienkin pudottaa niinkuin normaalistikkin kaasujalkaa keventää jos haluaa polttoainetta säästellä.. Niin ja alamäessä vauhtia lisätä kun parempi hyötysuhde.

Itselläni vakkari käytössä joskus jo 60km/h nopeuksillä kun on tottunut vähän liiankin käyttämään

Viimeksi muokannut simppa80, Ti 09.02.2010 13:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Tarkoitat kai "jopa niinkin alhaisilla nopeuksilla kuin 60 km/h? Minulla on työmatkalla pitkä ja autio 40 km/h rajoitusalue jossa vakkari on tosi tehokas säästämään jos ei polttoainetta niin ainakin sakkoja. Kaasupolkimella ohjattuna olisi täysin luonnotonta ajaa alle sakkonopeutta.simppa80 kirjoitti: Itselläni vakkari käytössä jopa 60km/h nopeuksillä välillä kun on toottunut vähän liiankin käyttämään
Juu, sitä juuri tarkotin. Hyvä sakkon estäjähän tuo on kyllä myös. Mutta ei aina kun jokuaika sitten kun EX-audilla ajoin vakkari päällä 80 alueella 117km/h tutkaan kun luulin että 100km/h rajoitusDBFI kirjoitti:Tarkoitat kai "jopa niinkin alhaisilla nopeuksilla kuin 60 km/h? Minulla on työmatkalla pitkä ja autio 40 km/h rajoitusalue jossa vakkari on tosi tehokas säästämään jos ei polttoainetta niin ainakin sakkoja. Kaasupolkimella ohjattuna olisi täysin luonnotonta ajaa alle sakkonopeutta.simppa80 kirjoitti: Itselläni vakkari käytössä jopa 60km/h nopeuksillä välillä kun on toottunut vähän liiankin käyttämään

Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: vakionopeudensäädin
Kaikissa ohjelmissa ei sitä ole.pipari kirjoitti:elikkäs. itselläni on W 202 220 cdi mese. puuttuu juuri tuo käytännöllinen varuste. onko hankala asentaa jälkiasennuksena ja mitä tarvii tehdä että saapi toimimaan.? ja paljonko säädin maksaa veholla? autohan on vuosimallia 2000.
Eli sellaisiin sen joutuu vaan sinne lisäämään.
Muuten viiksen osto ja sopeutus staarilla.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Meikä vähän lainaa, ainaki otsikko sopii tähän..
Eli ostaa tärskäytin röntän, jossa VIN-koodin mukaan on vakkari (ja myös myynti-ilmotuksen). Olen onnistunut hienosti hukkaamaan tämän myyjän numeron joten on hieman hankaluuksia ottaa siihen yhteyttä..
Eli, ko autossa ei näy mitään vakkarin viikseä tai vastaavaa. Mistä helvatusta mää sen totean että siinä edes on vakkari ? Miten sen viiksen saa takas sinne ? tä hä apua. Alkaa tuossa ens kuun lopussa meinaan tulla pitkän matkan ajoa 260km/päivä..
edit: jep, harmaa alumiiniboxi ratin alla (tjsp).. häätyy kattoa löytyykö
Eli ostaa tärskäytin röntän, jossa VIN-koodin mukaan on vakkari (ja myös myynti-ilmotuksen). Olen onnistunut hienosti hukkaamaan tämän myyjän numeron joten on hieman hankaluuksia ottaa siihen yhteyttä..
Eli, ko autossa ei näy mitään vakkarin viikseä tai vastaavaa. Mistä helvatusta mää sen totean että siinä edes on vakkari ? Miten sen viiksen saa takas sinne ? tä hä apua. Alkaa tuossa ens kuun lopussa meinaan tulla pitkän matkan ajoa 260km/päivä..
edit: jep, harmaa alumiiniboxi ratin alla (tjsp).. häätyy kattoa löytyykö
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: vakionopeudensäädin
tempera kirjoitti:pipari kirjoitti:elikkäs. itselläni on W 202 220 cdi mese. puuttuu juuri tuo käytännöllinen varuste. onko hankala asentaa jälkiasennuksena ja mitä tarvii tehdä että saapi toimimaan.? ja paljonko säädin maksaa veholla? autohan on vuosimallia 2000.En tiedä onko hankala asentaa mutta mulla on kolmessa autossa ollut se ja en ole muuta kun kokeillut että toimii. Mutkasella tiellä kun alla on 200 hp turbo niin se on hengevaarallinenkin. Tietysti jos ajaa pitkää suoraa niin voihan se olla mukava jaa voihan sitä vauhtia säädellä siitä nupista.
Hinta taitaa liikkua siinä 500-700e kieppeillä. Jos on perillä tekniikasta niin voihan se itsekin räpeltää paikalleen mutta tavalliselta tallaajalta se ei onnistu. Noi hinnat on ohjeellisia ja saattaa olla että Veholla pyytävät vielä enemmän.
Löydät kyllä netistä asennusohjeita kun etsit.
painavaa puhetta!.
itse kyllä käytän cruisea jokaisessa autossani alkaen 30kmh nopeuksista (ducato)...mersu ja audi alkaen 40kmh ja joka paikassa, kaupungissakin. koskaan ei ole yllätyksiä tullut millään saralla käytön aikana.
jopa muumioikäinen isäni käyttää potkulaudassaan (nissan note) cruisea kaupunkiolosuhteissakin...
mihin tottuu....

Re:
Noni, nyt jo katoin sinne ratin alle. Kyllähän siellä boxi oli! ( Löysin myös myyjän e-mailin ja kysyin asiaa häneltä, mutta eipäs suostunut vastailemaan..)h3ba kirjoitti:Meikä vähän lainaa, ainaki otsikko sopii tähän..
Eli ostaa tärskäytin röntän, jossa VIN-koodin mukaan on vakkari (ja myös myynti-ilmotuksen). Olen onnistunut hienosti hukkaamaan tämän myyjän numeron joten on hieman hankaluuksia ottaa siihen yhteyttä..
Eli, ko autossa ei näy mitään vakkarin viikseä tai vastaavaa. Mistä helvatusta mää sen totean että siinä edes on vakkari ? Miten sen viiksen saa takas sinne ? tä hä apua. Alkaa tuossa ens kuun lopussa meinaan tulla pitkän matkan ajoa 260km/päivä..
edit: jep, harmaa alumiiniboxi ratin alla (tjsp).. häätyy kattoa löytyykö
Eli onko tuossa nyt muuta sitten, ko hankkia se viiksi, ja laittaa paikalleen ? Vai tarviiko sinne ramboilla jotain muuta ?

xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Re: vakionopeudensäädin
http://www.w124-zone.com/downloads/MB%2 ... 30-545.pdf
Minne tuo S40 liitin tulee kiinni ? Itellä näytti se roikkuvan sieltä vapaana, mutta viikseä ei ole. Oiskohan se sitten menny rikki poikki särki. Täytynee käyttää auki tuota, että näkee mitä se on syöny.
Minne tuo S40 liitin tulee kiinni ? Itellä näytti se roikkuvan sieltä vapaana, mutta viikseä ei ole. Oiskohan se sitten menny rikki poikki särki. Täytynee käyttää auki tuota, että näkee mitä se on syöny.
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Re: vakionopeudensäädin
pipari kirjoitti:elikkäs. itselläni on W 202 220 cdi mese. puuttuu juuri tuo käytännöllinen varuste. onko hankala asentaa jälkiasennuksena ja mitä tarvii tehdä että saapi toimimaan.? ja paljonko säädin maksaa veholla? autohan on vuosimallia 2000.
mun mersuun on joskus oisko n.5v sitte asennettu, hintaa tuli melkeen tonni

kyseessä w124 vm-85
