Vitoon (w638) tekniikan vaihto?
Vitoon (w638) tekniikan vaihto?
Terveppa terve!
Onko täällä jollain VARMAA tietoa, että tuleeko ongelmia jos vaihtaa 108CDI:n 112CDI:hin ja mitä asioita täytyy/tulisi ottaa huomioon? Ongelmia katsastuksen suhteen? Eroavaisuuksia kyseisissä malleissa?
Kiitoksia tiedoista taikka myös arvauksista.
Onko täällä jollain VARMAA tietoa, että tuleeko ongelmia jos vaihtaa 108CDI:n 112CDI:hin ja mitä asioita täytyy/tulisi ottaa huomioon? Ongelmia katsastuksen suhteen? Eroavaisuuksia kyseisissä malleissa?
Kiitoksia tiedoista taikka myös arvauksista.
W126 300 SE -91
VITOn prutku
EX-W126 500SEC -81
VITOn prutku
EX-W126 500SEC -81
Re: Vitoon (w638) tekniikan vaihto?
Laitat siihen 108cdi välijäähdyttimmen putkineen siitä 112cdi:stä ja vaihdatat softan niin sulla on 112cdi 
Vai onko sulla moottori mennyt tosta 108cdi:stä? Molemissahan on sama kone, ainostaan 112 mallissa on völijähdytin ja eri softa..

Vai onko sulla moottori mennyt tosta 108cdi:stä? Molemissahan on sama kone, ainostaan 112 mallissa on völijähdytin ja eri softa..
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Re: Vitoon (w638) tekniikan vaihto?
Konehan tuosta kajahti, tai ei ole oikeastaan varmaa tietoa mikä vika on. Käyntiin ei ainakaan ole lähdössä ja korjaamolla ei oikein osattu vastata mihinkään, suutinvuotoa ja ehkä voi olla sitä ja tätä ja kalliiksi tulee jne. Ajattelin että olisi simppelimpi vaihtaa koko kone kun ei jaksa arvailusta maksaa yli seitsemääkymppiä tunnilta. Tulee työn osuus vähän turhan kalliiksi. Ellei sitten joku Turun lähistöltä osaa ehdottaa jotain pätevää korjaajaa taikka kiinnosta itse ruveta kropaamaan tuota. Korvausta vastaan luonnollisesti.joskami kirjoitti:Laitat siihen 108cdi välijäähdyttimmen putkineen siitä 112cdi:stä ja vaihdatat softan niin sulla on 112cdi
Vai onko sulla moottori mennyt tosta 108cdi:stä? Molemissahan on sama kone, ainostaan 112 mallissa on völijähdytin ja eri softa..
W126 300 SE -91
VITOn prutku
EX-W126 500SEC -81
VITOn prutku
EX-W126 500SEC -81
Re: Vitoon (w638) tekniikan vaihto?
Se onkin mielenkiintoinen näkökanta korjaamolta kun tietokonemoottoreiden aikakautena vaihdetaan moottori jos ei lähde käyntiin 

Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Vitoon (w638) tekniikan vaihto?
Mitkä putkineen? Eihän tuossa kuin korvata putki jäädyttimellä. Oli harvinaisen simppeli homma.joskami kirjoitti:Laitat siihen 108cdi välijäähdyttimmen putkineen siitä 112cdi:stä ja vaihdatat softan niin sulla on 112cdi
...on völijähdytin ja eri softa..
Mistäs tuollaisen 112CDI softan saisi, jäähdytin on jo paikallaan?

Mein erste MB, Vito 108CDI, mit Ladeluftkühler, heute mit neue Program, viel Kraft, jawohl!
Re: Vitoon (w638) tekniikan vaihto?
No, pelkkä välijäähdytin nähtävästi riittää, esim ohjelma voidaan muuttaa helposti samaksi kuin 112 mallin taikka lisätä vielä enemmän puhkua koneeseen..
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Re: Vitoon (w638) tekniikan vaihto?
Ei ne ollut konetta vaihtamassa. Olisi sitten pala kerrallaan purkanut, eikä tiedä mitä kaikkea vikaa on, todennäköisesti on "sitä ja tätä" rikki ja todella paljon maksaa työtunnit sekä osat ja oli sitä mieltä että kone voisi olla helpompi vaihtaa kun koitin jotain tietoa irti saada.. Taitaa olla siis syy se ettei ole mitään mielenkiintoa korjata että vie muualle. Tuo on se äärimmäinen vaihtoehto, olisi siis kiva tietää jos varsinais-suomesta löytyisi joku joka näistä tietää, olis jopa joku motivaatio laittaa kuntoonkin. Kyse ei ole siitä etten maksaisi työstä vaan mieluusti maksan jos vaan kaikki tehdään kunnolla, ei tule "valohoito" tunteja ja kommunikaatio toimii molempiin suuntiin.veskola kirjoitti:Se onkin mielenkiintoinen näkökanta korjaamolta kun tietokonemoottoreiden aikakautena vaihdetaan moottori jos ei lähde käyntiin
W126 300 SE -91
VITOn prutku
EX-W126 500SEC -81
VITOn prutku
EX-W126 500SEC -81
Re: Vitoon (w638) tekniikan vaihto?
Myös 108CDI:ssä on välijäähdytin jostain -01 vuosimallista eteenpäin.
Kai se nyt kannattaa tutkia mikä siinä on kun ei lähde käytiin. Voi aavistuksen tympäistä jos vika ei paranekaan koneen vaihdolla kun syyllinen on esim. moottoriohjausboksi tms.
Kai se nyt kannattaa tutkia mikä siinä on kun ei lähde käytiin. Voi aavistuksen tympäistä jos vika ei paranekaan koneen vaihdolla kun syyllinen on esim. moottoriohjausboksi tms.
Re: Vitoon (w638) tekniikan vaihto?
Kuulostaa vahvasti siltä että autoa on ollut katsomassa ihan väärät ihmiset...koita saada pois ja jonnekin jossa moottorista/autoista jotain ymmärretään...se tulee pidemässässä kaavassa halvemmaksi.
Moottori kannattaa vaihtaa jos siellä on mekaaninen vika _alakerrassa_
Moottori kannattaa vaihtaa jos siellä on mekaaninen vika _alakerrassa_
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Vitoon (w638) tekniikan vaihto?
Joo juurikin näin ajattelin, sen takia kyselin että onko tietoa noista Turun alueen korjaamoista joilla tieto/taito sekä myös kiinnostus riittäisi nyt ehkä löytyi, katsellaan kuinka tämä tästä etenee.
veskola kirjoitti:Kuulostaa vahvasti siltä että autoa on ollut katsomassa ihan väärät ihmiset...koita saada pois ja jonnekin jossa moottorista/autoista jotain ymmärretään...se tulee pidemässässä kaavassa halvemmaksi.
Moottori kannattaa vaihtaa jos siellä on mekaaninen vika _alakerrassa_
W126 300 SE -91
VITOn prutku
EX-W126 500SEC -81
VITOn prutku
EX-W126 500SEC -81