No niin nyt alkoivat asiat hieman selviämään. Kolme kertaa alipaineella testattuun ja vuotamattomaksi todettuun

järjestelmään laitettiin viimeviikon alkupuolella väriainetta ja uudet kylmäaineet tyyppiä R134a (konepellin alta löytyi tarra, jonka mukaan R134a on oikea kylmäaine).
Kului pari päivää ja "vuotamaton" järjestelmä lakkasi toimimasta ! Väriainetta löytyi maasta auton leveyssuunnassa keskikohdalta ja pituussuunnassa etuoven saranoiden etupuolelta. Ei muuta kun mersu ylös ja vuotoa paikantamaan. Aluksi väriainetta ei löytynyt kuin nopeusmittarin vaijerista (?) mutta kun tarkemmin katsoin niin vaihdelaatikon vierestä, oikealla puolella (edestäpäin katsottuna), "syvänteestä" löytyi letku, josta väriaine oli valunut. Letku osoittaa suoraan alaspäin ja "häviää" korin sisään. Vaikutti siltä, että letku olisi katkennut, koska reuna oli aika rosoinen. Jos letku on katkennut, niin kaiken järjen mukaan jossakin pitäisi olla letkun toinen pää. Ongelma on vain siinä, että letkun toista päätä ei näy missään.
Heräsi myös sellainen pelko, että ko. letku onkin valumaletku ja vuoto onkin jossakin muualla ? Onko ko. letku katkennut ja toinen pää on katkenneena jossakin vai onko kyseessä valumaletku ? Mitä seuraavaksi kannattaisi tehdä ? Jäljittää letkun alkupää purkamalla ilmeisesti kojelauta/lämmitylaite tms. ?
