Ilmastointiongelma / W124

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Team Ahma
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: To 15.06.2006 12:51

Ilmastointiongelma / W124

Viesti Kirjoittaja Team Ahma »

Huomasin viime keväänä (=2010), että aikaisemmin moitteettomasti toiminut ilmastointi ei puhalla ollenkaan kylmää ilmaa. Vein mersun ilmastointihuoltoon ja tulos oli ihmeellinen: järjestelmä oli melkein tyhjä mutta testin mukaan vuotoja ei ole ! Eli kylmäaineet häviää järjestelmästä vaikka vuotoja ei ole :shock: . Ei muuta kuin uudet aineet sisään ja koko kesä meni ongelmitta.

Tänä keväänä sama ongelma; järjestelmä tyhjä eikä puhalla kylmää ilmaa. Järjestelmä täytettiin toisessa korjaamossa ja ilmastointi toimi lähes viikon moitteettomasti minkä jälkeen ei toiminut. Aloin epäilemään ”sabotaasia” kyseisen korjaamon toimesta ja vein mersun samaan korjaamoon, jossa kylmäaineita oli lisätty keväällä 2010. He totesivat jälleen kerrran, että vuotoja ei ole ja lisäsivät järjestelmään noin 1000 g kylmäaineitta. Homma toimi hieman yli vuorokauden ja nyt ilmastointi ei enää puhalla kylmää.

Miten on mahdollista, että kylmäaine häviää vaikka vuotoja ei ole ? Osaisikohan joku valaista asiaa ? Mitä kannattaisi tehdä ?
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: Ilmastointiongelma / W124

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Kyllä siellä vuoto on epäilisin kompuran tiivisteitä ei välttämättä vuoda kun kone ei käy testaatinko tuo ilmastointi koneen käydessä
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
jsmaa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 918
Liittynyt: La 29.01.2005 12:25
Paikkakunta: Salo

Re: Ilmastointiongelma / W124

Viesti Kirjoittaja jsmaa »

Team Ahma kirjoitti:Huomasin viime keväänä (=2010), että aikaisemmin moitteettomasti toiminut ilmastointi ei puhalla ollenkaan kylmää ilmaa. Vein mersun ilmastointihuoltoon ja tulos oli ihmeellinen: järjestelmä oli melkein tyhjä mutta testin mukaan vuotoja ei ole ! Eli kylmäaineet häviää järjestelmästä vaikka vuotoja ei ole :shock: . Ei muuta kuin uudet aineet sisään ja koko kesä meni ongelmitta.

Tänä keväänä sama ongelma; järjestelmä tyhjä eikä puhalla kylmää ilmaa. Järjestelmä täytettiin toisessa korjaamossa ja ilmastointi toimi lähes viikon moitteettomasti minkä jälkeen ei toiminut. Aloin epäilemään ”sabotaasia” kyseisen korjaamon toimesta ja vein mersun samaan korjaamoon, jossa kylmäaineita oli lisätty keväällä 2010. He totesivat jälleen kerrran, että vuotoja ei ole ja lisäsivät järjestelmään noin 1000 g kylmäaineitta. Homma toimi hieman yli vuorokauden ja nyt ilmastointi ei enää puhalla kylmää.

Miten on mahdollista, että kylmäaine häviää vaikka vuotoja ei ole ? Osaisikohan joku valaista asiaa ? Mitä kannattaisi tehdä ?
Sulle on lisätty väärää ainetta! Siis jos auton malli on alta -93. Tätä vanhemmissa on R12 aine ja uudemmissa jotain R132 tms,joka ei pysy sisällä R12 järjestelmässä. Tulee läpi letkujen ja tiivisteiden.
Jos aineet on ok. niin sitte vaan on vuoto jossakin.Sisäkennossa mahdollisesti,jos ei moottoritilasta löydy. Jos ei R12 tai varmasti vastaavaa paksumpaa ainetta löydy niin sitte vaan kylmäsprayta sisään. Kyllä jäähtyy!
Nimim. Jo vuodesta 2002.
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.

200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Team Ahma
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: To 15.06.2006 12:51

Re: Ilmastointiongelma / W124

Viesti Kirjoittaja Team Ahma »

Kiitoksia vastauksista !

Ensimmäisellä kerralla tänä keväänä sisään on laitettu kuitin mukaan kylmäainetta R134a:ta ja öljyä tyyppiä PAG. Lieneekö oikeita aineita ? Ja mitkä aineet ovat niitä paksumpia aineita ?
(Huomenna pitää soittaa toiseen korjaamoon ja kysyä mitä aineita he ovat laittaneet ja miten vuoto-testaus on suoritettu.)
Team Ahma
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: To 15.06.2006 12:51

Re: Ilmastointiongelma / W124

Viesti Kirjoittaja Team Ahma »

Team Ahma kirjoitti:Kiitoksia vastauksista !

Ensimmäisellä kerralla tänä keväänä sisään on laitettu kuitin mukaan kylmäainetta R134a:ta ja öljyä tyyppiä PAG. Lieneekö oikeita aineita ? Ja mitkä aineet ovat niitä paksumpia aineita ?
(Huomenna pitää soittaa toiseen korjaamoon ja kysyä mitä aineita he ovat laittaneet ja miten vuoto-testaus on suoritettu.)

Unohtui kertoa, että kysessä on 03/1993 mallinen W124 eli ennen heinäkuun (?) 1993 mallimuutosta tehty mersu.
Iraslak
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ti 27.07.2010 21:31
Paikkakunta: LPR

Re: Ilmastointiongelma / W124

Viesti Kirjoittaja Iraslak »

Itselläni oli W202:ssa viime kesänä samanmoista ongelmaa. Mitään vuotoja ei testauksen aikana löytynyt, mutta silti aineet karkaili ja vitutti. Lopuksi käytiin korjaamon äijän kanssa auton moottoritila ja alusta valoilla läpi ja ongelma paljastui "pahimmaksi"; höyrystin rikki. Kaiken kaikkiaan rahaa meni n. 1500€ remonttiin. Toivotaan ettei ole sama käikäle :/
Avatar
-O-
Valvoja
Valvoja
Viestit: 559
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:27
Paikkakunta: Harjavalta

Re: Ilmastointiongelma / W124

Viesti Kirjoittaja -O- »

Iraslak kirjoitti:Itselläni oli W202:ssa viime kesänä samanmoista ongelmaa. Mitään vuotoja ei testauksen aikana löytynyt, mutta silti aineet karkaili ja vitutti. Lopuksi käytiin korjaamon äijän kanssa auton moottoritila ja alusta valoilla läpi ja ongelma paljastui "pahimmaksi"; höyrystin rikki. Kaiken kaikkiaan rahaa meni n. 1500€ remonttiin. Toivotaan ettei ole sama käikäle :/
mistäs tämä W202:n höyrystin löytyy, A: autosta, B: mistä liikkeestä (saksasta)?
MB C126 420 -90
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
Avatar
jsmaa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 918
Liittynyt: La 29.01.2005 12:25
Paikkakunta: Salo

Re: Ilmastointiongelma / W124

Viesti Kirjoittaja jsmaa »

Team Ahma kirjoitti:Kiitoksia vastauksista !

Ensimmäisellä kerralla tänä keväänä sisään on laitettu kuitin mukaan kylmäainetta R134a:ta ja öljyä tyyppiä PAG. Lieneekö oikeita aineita ? Ja mitkä aineet ovat niitä paksumpia aineita ?
(Huomenna pitää soittaa toiseen korjaamoon ja kysyä mitä aineita he ovat laittaneet ja miten vuoto-testaus on suoritettu.)
No kuten edellä,se R12 on sitä paksumpaa. Ja ehkä autosi on vielä R12 käyttäjä jos se tosiaan on enne -93 faceliftiä. En tosin tiedä missävaiheessa ilmastoinnin
höyryt on muutettu,tiedän vain sen että eräässäkin -93 250d:ssä oli jo R134 tms. Silloin esim. täyttöventtiili on erilainen. Ja kuten edellä kerroin tää R134 EI pysy sisällä R12 järjestelmässä. Mulla pysyi n. 3vkoa. Kun taas kerran systeemin paineet ei riittäneet,eikä vuotoa ollut tai siis oli,haistelija huusi letkujen pinnallakin,josta sitten totesin että R134 ei pysy mun järjestelmässä ja niinollen täytin sen kylmäspraylla. Hyvin on toiminut. Täytin v. 2002 ja olen kai pari kertaa lisännyt jonkin 50 tai 100g kun siellähän oli vielä jonkinverran R134 jäljellä joka tietysti tulee ulos.
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.

200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Avatar
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5425
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: Ilmastointiongelma / W124

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

jsmaa kirjoitti:
Team Ahma kirjoitti:Huomasin viime keväänä (=2010), että aikaisemmin moitteettomasti toiminut ilmastointi ei puhalla ollenkaan kylmää ilmaa. Vein mersun ilmastointihuoltoon ja tulos oli ihmeellinen: järjestelmä oli melkein tyhjä mutta testin mukaan vuotoja ei ole ! Eli kylmäaineet häviää järjestelmästä vaikka vuotoja ei ole :shock: . Ei muuta kuin uudet aineet sisään ja koko kesä meni ongelmitta.

Tänä keväänä sama ongelma; järjestelmä tyhjä eikä puhalla kylmää ilmaa. Järjestelmä täytettiin toisessa korjaamossa ja ilmastointi toimi lähes viikon moitteettomasti minkä jälkeen ei toiminut. Aloin epäilemään ”sabotaasia” kyseisen korjaamon toimesta ja vein mersun samaan korjaamoon, jossa kylmäaineita oli lisätty keväällä 2010. He totesivat jälleen kerrran, että vuotoja ei ole ja lisäsivät järjestelmään noin 1000 g kylmäaineitta. Homma toimi hieman yli vuorokauden ja nyt ilmastointi ei enää puhalla kylmää.

Miten on mahdollista, että kylmäaine häviää vaikka vuotoja ei ole ? Osaisikohan joku valaista asiaa ? Mitä kannattaisi tehdä ?
Sulle on lisätty väärää ainetta! Siis jos auton malli on alta -93. Tätä vanhemmissa on R12 aine ja uudemmissa jotain R132 tms,joka ei pysy sisällä R12 järjestelmässä. Tulee läpi letkujen ja tiivisteiden.
Jos aineet on ok. niin sitte vaan on vuoto jossakin.Sisäkennossa mahdollisesti,jos ei moottoritilasta löydy. Jos ei R12 tai varmasti vastaavaa paksumpaa ainetta löydy niin sitte vaan kylmäsprayta sisään. Kyllä jäähtyy!
Nimim. Jo vuodesta 2002.

Ilmeisesti joissain vanhemmissakin on jo käytetty uudempaa ainetta koskapa mulla on lankku vm 92 ja siihen pitää laittaa R143a:ta Pari vuotta edellisestä huollosta ja ainakin vielä pelittää. Plakaatit oikein laitettu konehuoneeseen tästä 143a:sta (oliko se nyt 143 vai 134 tuli oikosulku :problem: )
Nyt myynnissä kohtuuhinnalla tämä https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/3156661
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Ilmastointiongelma / W124

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

jsmaa kirjoitti:
Team Ahma kirjoitti:Kiitoksia vastauksista !

Ensimmäisellä kerralla tänä keväänä sisään on laitettu kuitin mukaan kylmäainetta R134a:ta ja öljyä tyyppiä PAG. Lieneekö oikeita aineita ? Ja mitkä aineet ovat niitä paksumpia aineita ?
(Huomenna pitää soittaa toiseen korjaamoon ja kysyä mitä aineita he ovat laittaneet ja miten vuoto-testaus on suoritettu.)
No kuten edellä,se R12 on sitä paksumpaa. Ja ehkä autosi on vielä R12 käyttäjä jos se tosiaan on enne -93 faceliftiä. En tosin tiedä missävaiheessa ilmastoinnin
höyryt on muutettu,tiedän vain sen että eräässäkin -93 250d:ssä oli jo R134 tms. Silloin esim. täyttöventtiili on erilainen. Ja kuten edellä kerroin tää R134 EI pysy sisällä R12 järjestelmässä. Mulla pysyi n. 3vkoa. Kun taas kerran systeemin paineet ei riittäneet,eikä vuotoa ollut tai siis oli,haistelija huusi letkujen pinnallakin,josta sitten totesin että R134 ei pysy mun järjestelmässä ja niinollen täytin sen kylmäspraylla. Hyvin on toiminut. Täytin v. 2002 ja olen kai pari kertaa lisännyt jonkin 50 tai 100g kun siellähän oli vielä jonkinverran R134 jäljellä joka tietysti tulee ulos.

taitaa tosiaan olla liittimet "eriparia"...mutta kyllähän tuossa aloittajan järjestelmässä on reikä....vuoto miksi sitä nyt sitten haluaa sanoa.
yleensä lauhdutin/höyrystin vuodot alkaa pienellä ja isonee sitten lisää ajan kanssa.....sitten tuli mieleen kompuran akseli, siitä oli juttua jossain täällä että tiiviste tekee uran siihen ja tätä kautta vuotaisi ulos aineet ?
Opel, "weird lieben autos"....
Iraslak
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ti 27.07.2010 21:31
Paikkakunta: LPR

Re: Ilmastointiongelma / W124

Viesti Kirjoittaja Iraslak »

-O- kirjoitti:mistäs tämä W202:n höyrystin löytyy, A: autosta, B: mistä liikkeestä (saksasta)?
A: Jos en aivan väärin muista niin apukuskin jalkatilasta, tulipellin tuntumasta. Joutuu purkamaan niin perkeleesti. (Annoin mieluummin osaavien henkilöiden tehdä sen.)
B: En tiedä, ostin paikallisesta varaosaputiikista, jolle iso kiitos ettei rahaa mennyt enempää. Marmoritiskin hinta oli jottain tonnin luokkaa, ja joku jobbari lupasi 500 euroon. Onneksi kävin pyörähtämässä paikallisessa. Behr Hellan uus käikäle 160€. (Ja asentaja sano että täysin samanlainen, mitä nyt uudesta puuttui Mersun stanssi :P)
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Re: Ilmastointiongelma / W124

Viesti Kirjoittaja Huikko »

RS-24 laitettiin omaan mersuun jossa alunperin R-12. Hyvin toimii. Kyseessä on uusi korvaava aine. Jenkeissä kyllä pysyi R-134kin sisällä kun vaihteli O-renkaat joka paikkaan.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Avatar
slammed
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: La 05.02.2011 23:28
Paikkakunta: Nousiainen

Re: Ilmastointiongelma / W124

Viesti Kirjoittaja slammed »

ekaan kirjoitukseen. mene sellaiseen oikeaan ilmastoinnin korjauspaikkaan käymään josta löytyy mm typpiponnistus vempeleet ni johan rupee löytymään vuodot tms.
ainakin w202 höyrystin on sisällä lämppärin kotelossa elijos joutuu vaihtamaan ni kojetaulu pois ja lämppärin kotelo pöydälle.
aina ei välttämättä vuotoa löydy uv lampulla ja värillä. nimimerkillä työ on opettanut... :wink:
mutta kun painaa järjestelmään 20 bar typpee ni johan rupee suhisemaan.. ja jollei suhise niin fairy vettä päällensä ja sitten kahville ja kahvilta pois ni sit rupee katteleen että missäs on isoja saippuakuplia
w203 c320
Team Ahma
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: To 15.06.2006 12:51

Re: Ilmastointiongelma / W124

Viesti Kirjoittaja Team Ahma »

No niin nyt alkoivat asiat hieman selviämään. Kolme kertaa alipaineella testattuun ja vuotamattomaksi todettuun :) järjestelmään laitettiin viimeviikon alkupuolella väriainetta ja uudet kylmäaineet tyyppiä R134a (konepellin alta löytyi tarra, jonka mukaan R134a on oikea kylmäaine).

Kului pari päivää ja "vuotamaton" järjestelmä lakkasi toimimasta ! Väriainetta löytyi maasta auton leveyssuunnassa keskikohdalta ja pituussuunnassa etuoven saranoiden etupuolelta. Ei muuta kun mersu ylös ja vuotoa paikantamaan. Aluksi väriainetta ei löytynyt kuin nopeusmittarin vaijerista (?) mutta kun tarkemmin katsoin niin vaihdelaatikon vierestä, oikealla puolella (edestäpäin katsottuna), "syvänteestä" löytyi letku, josta väriaine oli valunut. Letku osoittaa suoraan alaspäin ja "häviää" korin sisään. Vaikutti siltä, että letku olisi katkennut, koska reuna oli aika rosoinen. Jos letku on katkennut, niin kaiken järjen mukaan jossakin pitäisi olla letkun toinen pää. Ongelma on vain siinä, että letkun toista päätä ei näy missään.

Heräsi myös sellainen pelko, että ko. letku onkin valumaletku ja vuoto onkin jossakin muualla ? Onko ko. letku katkennut ja toinen pää on katkenneena jossakin vai onko kyseessä valumaletku ? Mitä seuraavaksi kannattaisi tehdä ? Jäljittää letkun alkupää purkamalla ilmeisesti kojelauta/lämmitylaite tms. ? :?
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Ilmastointiongelma / W124

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Team Ahma kirjoitti:No niin nyt alkoivat asiat hieman selviämään. Kolme kertaa alipaineella testattuun ja vuotamattomaksi todettuun :) järjestelmään laitettiin viimeviikon alkupuolella väriainetta ja uudet kylmäaineet tyyppiä R134a (konepellin alta löytyi tarra, jonka mukaan R134a on oikea kylmäaine).

Kului pari päivää ja "vuotamaton" järjestelmä lakkasi toimimasta ! Väriainetta löytyi maasta auton leveyssuunnassa keskikohdalta ja pituussuunnassa etuoven saranoiden etupuolelta. Ei muuta kun mersu ylös ja vuotoa paikantamaan. Aluksi väriainetta ei löytynyt kuin nopeusmittarin vaijerista (?) mutta kun tarkemmin katsoin niin vaihdelaatikon vierestä, oikealla puolella (edestäpäin katsottuna), "syvänteestä" löytyi letku, josta väriaine oli valunut. Letku osoittaa suoraan alaspäin ja "häviää" korin sisään. Vaikutti siltä, että letku olisi katkennut, koska reuna oli aika rosoinen. Jos letku on katkennut, niin kaiken järjen mukaan jossakin pitäisi olla letkun toinen pää. Ongelma on vain siinä, että letkun toista päätä ei näy missään.

Heräsi myös sellainen pelko, että ko. letku onkin valumaletku ja vuoto onkin jossakin muualla ? Onko ko. letku katkennut ja toinen pää on katkenneena jossakin vai onko kyseessä valumaletku ? Mitä seuraavaksi kannattaisi tehdä ? Jäljittää letkun alkupää purkamalla ilmeisesti kojelauta/lämmitylaite tms. ? :?
taitaa ainoa "letku" olla juurikin tuo kondenssivesiletku ja nythän näyttää että sulla on kojelaudan sisältä se kenno paskana, väriaine valuu siihen alla olevaan kaukaloon ja siitä pihalle....
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ilmastointiongelma / W124

Viesti Kirjoittaja felmit »

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 998#p81998
oisko apua :?:
kuvat pitäisi muokata uusiksi :oops:
autodidakti
Iraslak
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ti 27.07.2010 21:31
Paikkakunta: LPR

Re: Ilmastointiongelma / W124

Viesti Kirjoittaja Iraslak »

Aikamoinen hommahan tuo on itse vaihtaa. Googleen kun rykii hakusanoiksi W124 evaporator ja kattelee kuvia niin tälläinen kuva löytyypi. En tiedä onko tehty jotain muutakin samalla mut aika hommahan tuo vaihto tuntuu olevan. Ja tuota höyrystintä kannattaa tosissaan kysellä useammasta paikasta; omalla kohdalla kuitenkin hinta haitari oli 160€ - 1200€

Edittiä sen verta että se paikallinen pulju tilasi höyrystimeni Örumin kautta ja sieltä saa noita Behr Hellan tavaroita. Hellalla on hyvä online kataloogi ja sieltä näkee sekä Hellan osanumeron että Mersun osanumeron. Eli ei muuta kuin VIN dekooderi laulamaan ja osanumeroa metsästämään.
Team Ahma
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: To 15.06.2006 12:51

Re: Ilmastointiongelma / W124

Viesti Kirjoittaja Team Ahma »

Pahalta alkaa näyttämään :(
Avatar
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5425
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: Ilmastointiongelma / W124

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Team Ahma kirjoitti:Pahalta alkaa näyttämään :(
En tiä mitä meinaat mutta kyllä se siitä. Usko meinasi joskus ittelläkin olla koetuksella kun kojelautaa purin mutta kyllä se lämpäri lopulta tiensä pöydälle löysi. Kasaaminen menikin sitten jo paljon helpommin. Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä :D sillä asenteella ittekkin joutuu välillä menemään :)
Nyt myynnissä kohtuuhinnalla tämä https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/3156661
etrade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1979
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54

Re: Ilmastointiongelma / W124

Viesti Kirjoittaja etrade »

Kylmähommis on aina ongelma löytää vuotokohta ja joskus niitä on useitakin :( . Kuten edellä sanottiin niin typpeä kun olis laittanu sisään ja katsonu painemittareilla seuraavana päivänä et onko paineet pysyny samas niin tietää onko reikää tai tyhjiöinti alle 7 milli baaria (virallisesti 2,7mBar). Käytännös ei noin kukaan jaksa tehdä ja sitten sanotaankin että tiivis on.

Nythän toi oli helppoa kun löysit vuodon. Paljonko maksoi höyrystin? Ei taida olla henkilöautoa mihin se olis helppo vaihtaa...
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Re: Ilmastointiongelma / W124

Viesti Kirjoittaja Huikko »

etrade kirjoitti:Ei taida olla henkilöautoa mihin se olis helppo vaihtaa...
OG Saab 900, jossa koko höyrystin on raitisilmasuodattimen paikalla konehuoneen puolella. Vaihtuu 15min.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12749
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Ilmastointiongelma / W124

Viesti Kirjoittaja epk »

w201:ssa vaihtuu aikasta helposti konehuoneen puolelta höyrystin.
Avatar
slammed
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: La 05.02.2011 23:28
Paikkakunta: Nousiainen

Re: Ilmastointiongelma / W124

Viesti Kirjoittaja slammed »

no mää sit taas asennan täl hetkel tohon omaan w202:seen ilmastointia. huame pitäs repiä kojelauta pois ja asennella höyrystin ja johtosarja. konehuoneen väsäilin n3.5 tunnis kuntoon. oli töihin jääny edukkaasti yksi w202:sen sarja niin pakkohan se oli asentaa ja estää hikoilut.
w203 c320
Vastaa Viestiin