Maskin maalaus

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

Re: No juu...

Viesti Kirjoittaja jarski »

JKL kirjoitti:Alkuperäinen on aina kaunista.. :D Mutta ku täytyy tuunata niin ei voi mitään.. Kerkeehän sitä myöhemmin laittamaan jonkun toisen mersun "orkkis" kuntoon.

Aivan, ehtiihän sitä laittaa joskus jonkun Mersun orkkiskuntoon. Ja sen meinasin tehdä tulle w115 240D:lle. No, täytyyhän ne 15" barokit siihen laittaa... Itellä oli w123:ssa teeseitse SEC-maski. Tavallisen maskin verkko mustaksi ja siihen iso kullanvärinen tähti ja sitten sellaiset listanpätkät siihen keskelle. Joo laitappa niitä kuvia tulemaan, olisi mukava nähdä minkälainen w123:si on, josko saisi vaikka jonkun tuning idean siitä. Niin maalasin muuten ne etuvalojen "sisuskalut" "kromi" maalilla ja se antoi keulaan vähän valoisamman ilmeen..
w115,123,124,126,210 yms.
Avatar
Timo K.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 332
Liittynyt: Ti 11.03.2003 22:41
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Timo K. »

KTM kirjoitti:Vanhan maskin maalaus on pirullinen juttu. Varsinkin jos sen haluaa tehdä kunnolla. Maski on puhdistettava liuottimella hyvin ja sitten hinkattava karhunkielellä mataksi. Seuraava vaihe on vetää muovipohjuste pintaan ja sitten pääväri + mahdolline lakka.
Vien tuota maskiprojektia hieman pidemmälle, eli olen sahannut kaikki muut muovilistat pois paitsi nuo joihin kromilistat kiinnittyvät. Pohjustus on maalausta vaille valmis. Taakse olisi sitten tarkoitus laittaa sellainen mustaksi eloksoitu salmiakkikuvioinen alumiiniverkko. Pistän sivulleni juttua ja kuvaa, kun saan tuon valmiiksi..
Koneella on koneen tahti
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Jep.

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Tuo jarskin kehittelemä etuhelma E-mallista oli muuten ideana melkoisen loistava. Tuningi ei välttämättä vaadi kuin hiukan ajattelua...

Millaiset keskiökupit noissa barokkialuissa on? Voitaisiinko kuvitella, että barokkialujen keskiökuppi sopisi meikän W124-aluihin? Halkaisija on työpaikan pihalla töistä lainatun viivoittimen mukaan 74 mm, ja kuppi painetaan vaan kiinni keskiöreikään. Kohokuviona on MB:n tähti?

(Loppupäätelmä: jos barokkikeskiö sopii "tähtivanteeseen" ja jollain on b-kuppeja :wink: yksi ylimääräinen, minä ostan sen.)
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Tjaa...

Viesti Kirjoittaja MercMan »

No tiedä häntä, et tuleeko tosta mun mesestä niin erikoista! Kunhan vähän tavallista erilaisempi, osaatteko muuten sanoa saisiko kireemmällä nokalla mitään irti M102:sta?? Olis ihan paikallaan jos saisi lisää alavääntöä, etenki kaupunkiajoon.. :) On kuitenkin toi koneen vaihto kova homma ja ku ei vielä tarttisi vaihtaakaan.
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Öh

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Ns. kireämmällä nokalla, eli sellaisella jollao n suuremmat nousukulmat saadaan lisää potkua yläkierroksille, alavääntö saattaa hieman kärsiä.

Eli alavääntöä hakisin putkella ja suodattimella. Tai sitten turbolla, sillä sitä ainakin saa :?
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Vai niin...

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Kuinkahan paljon tollaiset ideat maksaa?? Luultavasti tyydyn ajelemaan tuolla koneella niin kauan ku viittin. Olen harkinnut myös, et vaihtaisin seuraavaksi 3,5 V8:n tai sitten W124:n dieselin pellin alle.. Noop, aika näyttää mitä tuleman pitäää, saattaa olla, että siirryn nuihin VAG-konsernin autoihin jos tulee dieselille tarvetta, olen ajatellu Golf II:sta..
Mullahan ei ole korttia, mutta autoja on muutama ollut, tietysti en ole niillä liikenteessä ajellut.. Mulla oli VW Golf I -78, VW Jetta I -83, VW Polo -82,VW Golf Diesel II -86 ja eka auto oli Skoda 120GLS -83... Golf I ja Jetta olivat rekisterissä ja myin eteenpäin laiteltuani.. Noop, tylsää tekstiä teille, mun pitää ny mennä harjoittamaan opiskelijan arkea eli lähteä tunnile.... :(
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Tota noin

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Suodatin oli muistaakseni jotain 500 mk ainoinaan M103:een. Jos ihmettelet onko siitä hyötyä, kokeile autoasi ilman putseria jossain missä ei pöly lennä, vapasti virtaava suodatin auttaa jos ilman saanti on niukkaa muuten, samoin on putken kanssa, jos alkuperäinen ahdistaa, voi uusi putki auttaa paljonkin. Ainakin M103:een tuli tuntuvati lisäystä, tietty myös kierrosherkkyys oli ihan toista luokkaa..

Putkia saa vissiin 400 - 500 €:llä, itse tosia aikoinaan laitoin n. 1000 €:tä kiinni rosteriseen tilaustyönä tehtyyn. Oli kyllä todella hyvä :D

Turbosta en viitsi arvella mitään, Demeciltä saa mutta hinnat tiedetään.
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

ÖHÖM!!!

Viesti Kirjoittaja MercMan »

TOTA ÖÖ.. :? Taidanpa unohtaa sen idean!! Josko tyydyn vakio 200 bensaan.. :lol:
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Niih...

Viesti Kirjoittaja Aku P »

jotta ei se nokka-akselin vaihto aina saa aikaan sitä, että yläkierrosveto paranee. Kyllä ainakin jenkki- ja volkkariporukoissa puhutaan erikseen myös alapään vääntöä lisäävistä nokka-akseleista. Jostain nostoista horisevat. Teoriassa voisi ajatella, että mersuun löytyisi viriviri-nokka tarvikkeenakin, mutta silloin pitäisi tietää orggisosan arvot, mitä asteita siinä sitten onkin.

Taitaa muuten olla tuo M102 aika hankala viritettävä, jos itsellä ei ole valmiutta rakennella alusta alkaen esimerkiksi imusarjoja. Semminkin, että niiden kanssa ei pelkkä taito riitä vaan tietoakin tarvittaisin...

Olisiko sittenkin helpompaa/halvempaa ettiä tilalle 2,3-litrainen...? :roll:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

NIIN NO..

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Mutta ku haaveissa on saada W123 250D tai W123 350 V8.. Haaveensa kullakin.. :roll: Onhan toi 230E käynyt mielessä, mutta ostan sitten valmiin auton jos tarve tulee... 8) Noop, tuota viriviri nokkaa täs oon ajaatellukki, mutta liian kallista lystiä, saahan sitä 200D:lläkin ylinopeus-sakot, niin eiköhän tuolla 200B:lla jo saa kortinki hyllylle, ainaki velipojan kans päästeltiin tuleen sillä 170km/h mittarin mukaa ja kaasu ei ollut pohjassakaan.. (LUE: Velipoika ajoi!) :D Jeps, mittarivirhettä on 100km/h jotain 5km/h liikaa, eli 95km/h on totta, noop täytyy tarkistaa joskus toi mittarivirhe, alkaa jo näin nuorena tuo varhaisdementiaki kiusaamaan eli en mene vannomaan mistään..!! :?
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

Viesti Kirjoittaja jarski »

Timo K. kirjoitti:
Vien tuota maskiprojektia hieman pidemmälle, eli olen sahannut kaikki muut muovilistat pois paitsi nuo joihin kromilistat kiinnittyvät. Pohjustus on maalausta vaille valmis. Taakse olisi sitten tarkoitus laittaa sellainen mustaksi eloksoitu salmiakkikuvioinen alumiiniverkko. Pistän sivulleni juttua ja kuvaa, kun saan tuon valmiiksi..
Kiitti vinkistä! Arvaappas haenko purkaamolta maskinverkon ja alan "virittelemään" sitä? Sama homma, eli "ylimääräiset" rivat pois ja sitten jotain kiiltävää, tai kiiltävän mustaa peltisiivua niiden omien kromilistojen jatkoksi maskin "sisään" meneväksi. Siitähän voi tulla tyyliin w210 Avantgarde-maski w123:een..
w115,123,124,126,210 yms.
Vieras

Re: NIIN NO..

Viesti Kirjoittaja Vieras »

JKL kirjoitti:Mutta ku haaveissa on saada ... W123 350 V8.. Haaveensa kullakin.. :roll:
Tervetuloa joukkoon... (hetkinen)... kaljuuntuvien :lol:

Itsekin olen tuota täysmoottorin asennusta heitellyt ilmaan...

Valurautainen 350 ei innosta, ja alukoneet menevät karvan verran liian isoiksi... Mutta...

Konstit on monet, eli homma on ratkaistavissa...

380 myllyä on olemassa kaksi eri versiota, versiomuutos tuli 10/81

vanhempi - 92,0 x 71,8 = 3818ccm/218hp
uudempi - 88,0 x 78,9 = 3839ccm/204hp

Noista kun uudempaan asentaa vanhemman kampiakselin, niin tilavuus mahtuu muutoskatsastusrajoihin W123:n keulalla (max. 3756,25ccm).

Tuloksena 88,0 x 71,8 = 3493ccm

Toinen ratkaisu on ottaa se vanhempi versio ja hioa kampiakselin, kiertokangenlaakeri epäkeskeisesti halkaisijaltaan pienemmäksi, jolla saavutetaan riittävä iskunpituuden pienennys tilavuuden saamiseksi muutoskatsastusrajoihin.

Iskunpituuden muutostarve tuossa vanhemmassa myllyssä on 1,2mm, joka tarkoittaa kiertokangenlaakerikaulan siirtämistä 0,6mm:n verran sisemmäksi, joka ymmärtääkseni mahtuu vielä ylikokolaakereiden alueelle.

Tuloksena 92,0 x 70,6 = 3756ccm (eli 3,8 litraa :lol: )

Pihalla odottaa vanha 240D -80 hylsy, johon tuota tulen vielä kokeilemaan, kunhan ensin saan harrastusvajan rakennettua :wink:

Mielenkiintoisempiakin yhdistelmiä noista voisi rakennella, mutta itselläni ei ole riittäviä tietoja esim valurautaisten/alumiinisten, tai "iso-" ja "pikkulohkojen" välisistä eroista tai yhtenevyyksistä mittojensa puolesta.

Esim. mikäli 350 koneen kampiakseli kävisi tuohon uudempaan 380 lohkoon, niin tuloksena saisi erinomaisen pienen, ja ilmeisen kierrosherkän Mersun vinkkelin... (88,0 x 65,8 = 3202ccm)

... Taidetaan muuten maalata jo muutakin kuin maskia... :mrgreen:
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

HEH!!

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Joo, asiat tuppaa poistumaan linjoiltaan!! Jeps, kiitti vinkeistä, mutta eiköhän tuo 3,5 moottorin vaihto jää johonkin hamaan ties minne.. :lol: Noop, mutta tuota 250 diisseliä harkitsen enemmän, koska mä olen kylläkin myös järkeilly jossain välis elämää omistaa SLC:n, se olisi kiva peli, serkulla moinen on ja myisikin, mutta ku ei oo nappulaa, hynää tiex...??
:lol:
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
eino12
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Ti 28.12.2010 01:55

Re: Maskin maalaus

Viesti Kirjoittaja eino12 »

Maalailin eilen maskin mustaksi ja lakkailin äsken, nyt vain mietin tuleeko aivan typerän näköinen jos jätän kromilistat kokonaan maskista pois, tietenkin kromikehys maskiin jää.
w201 2.0TD vm.1988
Avatar
Scr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: Ke 11.11.2009 17:36

Re: Maskin maalaus

Viesti Kirjoittaja Scr »

eino12 kirjoitti:Maalailin eilen maskin mustaksi ja lakkailin äsken, nyt vain mietin tuleeko aivan typerän näköinen jos jätän kromilistat kokonaan maskista pois, tietenkin kromikehys maskiin jää.
ohhoh. jätkä kaivoi jostain yli 8 vuotta vanhan topicin :shock:

kokeilemallahan tuo selviää ja ihan mikä miellyttää silmää. Luulisin kyllä että tulee vähän vajaavaisen näköinen ilman listoja :)
-Mercedes-Benz W124 Bagged 300 CE 24, Kesäkulkine
-Volvo 940 2.3 SE, Talvilintta
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5497
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Maskin maalaus

Viesti Kirjoittaja S202 »

Suoraansanoen hirvittävän ruma. Ruma siitä tulee aina kun sitä jollain maalilla tuhraa
S124 300TE
W124 300D
Vastaa Viestiin