Uusi auto, W210 hankittu, vanha W124 hävitetty

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
postiato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 481
Liittynyt: Ke 28.03.2007 20:30
Paikkakunta: KORIA

Uusi auto, W210 hankittu, vanha W124 hävitetty

Viesti Kirjoittaja postiato »

Eli nyt sitten olis hankittu uus työmatkakulkuneuvo entisen tilalle. Vanha W124 tuli myytyä helmikuussa pois, ainoastaan 17" AMG monoblockit jäi entisestä ja tilalle tuli hankittua samantien Virosta w210 E270CDI Avantgarde. Auto tuli "tuikutettua" melkein heti ostamisen jälkeen, vääntöä tuli mukavasti lisää ja auto on toiminut moitteetta. Vanhasta autosta juttua täällä: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=63830" onclick="window.open(this.href);return false;

Nyt kun kelitkin on lämmenneet niin tottakai piti ruveta heti rassaamaan autoa. Ilmastointilaitteen huollolla ajattelin aloittaa, eli kuivain vaihtoon kun ei ole tietoa koska viimeksi vaihdettu sekä viallinen paineanturi myös. Eipäs päässytkään niin helposti käsiksi siihen niinkuin W124:ssä. Eli ajovaloumpion irrottaminen helpottaa kovasti asiaa joten ne irti. Ja näköjään Facelift-mallissa täytyy irrottaa puskuri että saa noi umpiot irti.

No, puskuri on nyt irti ja umpiot myös. Kuivain on vaihdettu ja tänään pitäisi myllyttää ja kiillottaa umpiot kun ne kerta on irti, saa penkkiin kiinni ja eikun hommiin. Samalla tulee vaihdettua toi lampunpesin joka on toisella puolella halki.

Ja tietysti tuli urkittua olisko tilaa isommalle välijäähdyttimelle mutta aika ahdasta on.

Ja alla pari kuvaa projektista:




Kuva



Kuva
Viimeksi muokannut postiato, Ti 17.05.2011 19:58. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
S211 E320 CDI

ex W210 E270 CDI
ex S210 E320 CDI
ex W124 E300 D
Avatar
postiato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 481
Liittynyt: Ke 28.03.2007 20:30
Paikkakunta: KORIA

Re: Uusi projekti, vanha hävitetty

Viesti Kirjoittaja postiato »

Nyt kun tota keulaa on purettu, niin samalla noi xenonit noille kaukovaloille ajattelin asentaa. Lähivalothan tässä ovatkin xenonit alkujaan joten niitä ei tarvitse ruveta asentamaan.

Mukavampi asennella noi ballastitkin kun on tilaa, saa piilotettua hyvin tonne umpioiden alapuolella olevaan tilaan:


Kuva


Kuva


Kuva
S211 E320 CDI

ex W210 E270 CDI
ex S210 E320 CDI
ex W124 E300 D
Avatar
postiato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 481
Liittynyt: Ke 28.03.2007 20:30
Paikkakunta: KORIA

Re: Uusi projekti, vanha hävitetty

Viesti Kirjoittaja postiato »

Nyt on sitten umpioiden lasitkin myllytetty ja kiillotettu, tuli uuden näköiset. Purkasin myös ne jotta pääsen putsaamaan umpiot sisältä, noita sisältä ja ulkopuolelta tummuneita lamppujahan on W210:ssä nähty ihan tarpeeksi.
Umpioiden sisällä olikin nokikerros jonka pesemällä rupesivat umpiot näyttämään sisältäkin uusilta, valotehokin palannee lähelle alkuperäistä näiden toimenpiteiden jälkeen.

Umpion lasin irrottaminen kävi helposti, irrotti ne neljä klipsiä ja laittoi umpion kymmeneksi minuutiksi saunaan, pehmeni toi liima jolla lasi (tai muovi) on liimattu umpion pohjaan. Sitten eikun irrotti lasin. Kun umpio ja liima oli jäähtynyt, muotoilin liimanauhan alkuperäisen malliseksi, ts. muovasin liimaan uran johon lasin reuna uppoaa.

Kasaus menee siten että uutta liimaa pursotetaan kapea nauha sinne uran pohjalle, lasi uraan ja painaa lasia niin syvälle että saa klipsit takaisin. Sitten taas saunan lauteille kymmeneksi minuutiksi niin klipsit vetävät lasin pohjaan asti kun alkuperäinen liimamassa pehmenee ja saumasta tulee tiivis.

Alla pari kuvaa kun umpiot ovat purettuna ja pestynä kuivumassa ja odottamassa kasausta. Kuvissa lasit näyttävät jotenkin harmailta ja likaisilta, kuva kuitenkin vääristää, luonnossa lasit ovat täysin kirkkaat ja kiiltävät:



Kuva



Kuva
S211 E320 CDI

ex W210 E270 CDI
ex S210 E320 CDI
ex W124 E300 D
Avatar
postiato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 481
Liittynyt: Ke 28.03.2007 20:30
Paikkakunta: KORIA

Subwoofer paikalleen

Viesti Kirjoittaja postiato »

Eli tuli tossa aloitettua äänentoiston muokkausoperaatio. Saksasta tuli tilattua subwooferin vahvistimeksi Rainbow Ipaul 2.400 ja itse subbariksi Helix P12 Precision subwoofer.
En viitsinyt alkaa laittamaan mitään koteloa tavaratilaan joka pienentäisi sitä, joten päädyin rakentamaan varapyöräkoteloon subbarikotelon. Kotelo ja kansirakenne tuli rakennettua mdf-levystä.

Alla muutama kuva operaatiosta. Tavaratila pieneni korkeussuunnassa 19 mm, sen verran jonka tuo kansirakenne tuohon pohjaan lisää korkeutta tuo.
Nyt siis tavaratila säilyi suht ennallaan, tämä hyvä koska mökkireissut ja muut tulee yleensä heitettyä perheen kanssa tällä autolla, joten tavaratila on tarpeen.

Kuva


Kuva


Kuva


Kuva


Kuva

Kuva


Kuva


Kuva
S211 E320 CDI

ex W210 E270 CDI
ex S210 E320 CDI
ex W124 E300 D
Tape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 468
Liittynyt: Ma 16.06.2008 21:47

Re: Uusi auto, W210 hankittu, vanha W124 hävitetty

Viesti Kirjoittaja Tape »

Pieni kysymysripuli tähän, kun on tuo umpioitten huolto itselläkin suunnitelmissa.

Irroitus ja kasaus tuli tuossa selväksi, kiitos siitä! Teitkö lasin sisäpuolelle muita toimenpiteitä kuin putsauksen? Myllytys tuli varmaan vain ulkopuolelle? Eihän tuonne sisään mitään mahdu tekemäänkään.
Millä aineilla puhdistit peilipinnat ja muut?
Avatar
postiato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 481
Liittynyt: Ke 28.03.2007 20:30
Paikkakunta: KORIA

Re: Uusi auto, W210 hankittu, vanha W124 hävitetty

Viesti Kirjoittaja postiato »

Lasin sisäpuolelta pyyhin mikrokuituliinalla astianpesuaine-vesiliuoksella. Sen jälkeen huuhtelin lasit kunnolla hanan alla vedellä.
Peilipinnat pyyhin varovasti kostealla mikrokuituliinalla (ilman pesuainetta). Peilipintojen kanssa saa olla varovainen, toisten autojen peilipinnoista lähtee se pinnoite todella herkästi irti. Niin myös näissä umpioissa, ainakin vilkkujen osalta, nimittäin kertapyyhkäisyn jälkeen lähti pinnoitetta irti niin että musta alkoi paistaa läpi.

Eli kertapyyhkäisyllä kostealla mikrokuituliinalla ilman painamista/hankaamista ja ilman pesuaineita suosittelen käymään läpi noi peilipinnat.

Tosta irrotuksesta sen verran että toisinaan lasit ovat vähän tiukemmassa, eli vaikka liima onkin pehmitetty niin irrottamiseen saattaa tarvita talttaa tai muuta jolla kammeta lasit irti.
Tällä kertaa lasit lähtivät irti ilman kampeamista.
S211 E320 CDI

ex W210 E270 CDI
ex S210 E320 CDI
ex W124 E300 D
Avatar
postiato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 481
Liittynyt: Ke 28.03.2007 20:30
Paikkakunta: KORIA

Re: Uusi auto, W210 hankittu, vanha W124 hävitetty

Viesti Kirjoittaja postiato »

Ei nyt liity mitenkään projektiin, mutta piti laittaa muutama kuva autosta kun on pesty ja puunattu, tulee tehtyä sen verran harvoin että näyttää niin siistiltä kun sen sitten kerran pesee ja putsaa, ainakin omaan silmään :) Pitäs jossain vaiheessa kai vahatakin kun ei oo kertaakaan vielä tullu vahattua.

Kuva

Kuva


Kuva
S211 E320 CDI

ex W210 E270 CDI
ex S210 E320 CDI
ex W124 E300 D
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Re: Uusi auto, W210 hankittu, vanha W124 hävitetty

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Upea on! Onko sulla perä jotenkin matalalla vai johtuuko kaltevasta pihasta?
Avatar
postiato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 481
Liittynyt: Ke 28.03.2007 20:30
Paikkakunta: KORIA

Re: Uusi auto, W210 hankittu, vanha W124 hävitetty

Viesti Kirjoittaja postiato »

Ei oo perä matalammalla, piha on tosiaan kalteva. Kun ajaa auton tasaiselle, niin ei näytä enää matalalta...
S211 E320 CDI

ex W210 E270 CDI
ex S210 E320 CDI
ex W124 E300 D
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Re: Uusi auto, W210 hankittu, vanha W124 hävitetty

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

postiato kirjoitti:Ilmastointilaitteen huollolla ajattelin aloittaa, eli kuivain vaihtoon kun ei ole tietoa koska viimeksi vaihdettu sekä viallinen paineanturi myös. Eipäs päässytkään niin helposti käsiksi siihen niinkuin W124:ssä. Eli ajovaloumpion irrottaminen helpottaa kovasti asiaa joten ne irti. Ja näköjään Facelift-mallissa täytyy irrottaa puskuri että saa noi umpiot irti.

No, puskuri on nyt irti ja umpiot myös. Kuivain on vaihdettu ja tänään pitäisi myllyttää ja kiillottaa umpiot kun ne kerta on irti, saa penkkiin kiinni ja eikun hommiin. Samalla tulee vaihdettua toi lampunpesin joka on toisella puolella halki.
Itse onnistuin vaihtamaan kuivaimen pelkästään irroittamalla tuon alamuovi"panssarin" puskurin alta, ja pissapojan säiliön nostin pois päältä. Eli ei puskuria ja valoja olisi välttämättä tarvinnut purkaa. No ei se sinulla hukkaan mennyt kun tuli muutakin tehtyä.

Kummallisen lyhyt etu-rekkarikilven paikka. :eh:
Tämä yksilö taitaa liikkua aina silloin tällöin Porvoossa, vai?
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Avatar
postiato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 481
Liittynyt: Ke 28.03.2007 20:30
Paikkakunta: KORIA

Re: Uusi auto, W210 hankittu, vanha W124 hävitetty

Viesti Kirjoittaja postiato »

Joo mä huomasin sen vasta tuota kuivainta vaihtaessa että olis päässy pienemmälläkin, mutta tuli tosiaan tehtyä noita muitakin juttuja tolle.
Auto on alkujaan Italiasta ja siellä oon nähny joskus noita pikkuruisia kilpiä, tässäkin lienee olleet sellaiset pienet kilvet.

Juu, Porvoossa liikutaan silloin tällöin, samoissa maisemissa kuin säkin ne kaksi aamua ja kaksi yötä :)
S211 E320 CDI

ex W210 E270 CDI
ex S210 E320 CDI
ex W124 E300 D
Vastaa Viestiin