W124 todella linttaan
W124 todella linttaan
Onko ehdotuksia millä sarjalla w124:n saisi todella linttaan, vai pitääkö itse tehdä vakiojousista?
Mielellään ei mitään kauhean kallista, kun autokaan ei monta satasta maksa.
Onko mitä huomioon otettavaa rajua madallusta toteutettaessa?
Mielellään ei mitään kauhean kallista, kun autokaan ei monta satasta maksa.
Onko mitä huomioon otettavaa rajua madallusta toteutettaessa?
Re: W124 todella linttaan
Laillisuus nyt ensimmäisenä tulee mieleen. Sen jälkeen ajo-ominaisuuksien ja maavaran katoaminen...Hyväksytyt jouset nyt ilman muuta alle. Ainakin täällä Tampereella konttorilla tulee musta pekka kouraan jos on itse pätkittyjä jousia alla.aliasJ kirjoitti:Onko mitä huomioon otettavaa rajua madallusta toteutettaessa?
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Re: W124 todella linttaan
Itse saa kyllä pilkkoa jousia ja on täysin laillista. Aken sivuilta löytyy tuosta tieto. se on eri asia jos niitä katkoo niin paljon että alusta ei pelitä / jousi tippuu välistä pois isossa ulosjoustossa
Ekana nyt tulee mieleen että vakio iskarit on aika kamalat ajaessa oikeasti matalalla
että ilman iskarien vaihtoa ei kannata paljoa pudottaa.
Niin ja nopeasti ovat pojaanlyöntikumien varassa edestä,että ne tarkkailuun. Voihan niistä sipaista vaikka puolet pois mutta eipä se ihmeitä tee.

Ekana nyt tulee mieleen että vakio iskarit on aika kamalat ajaessa oikeasti matalalla

Niin ja nopeasti ovat pojaanlyöntikumien varassa edestä,että ne tarkkailuun. Voihan niistä sipaista vaikka puolet pois mutta eipä se ihmeitä tee.
-Mercedes-Benz W124 Bagged 300 CE 24, Kesäkulkine
-Volvo 940 2.3 SE, Talvilintta
-Volvo 940 2.3 SE, Talvilintta
Re: W124 todella linttaan
lisäkuormajousia lyhentämällä saa kyllä auton nii tonttii että pohja ottaa maahan. Iskaritki sit pitänee vaihtaa. ei se ole älyttömän halpaa saaha niin matalaksi kuin haluaisit. Ongelma ei ole jouset vaan iskarit. mistä saisi niin lyhyet.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: W124 todella linttaan
Aivan, kiitos vastauksista
Mitenkäs pyörien kulmille tuppaa näissä käymään, muuttuuko camperit yms. rajusti ja renkaita rupeaa kulumaan urakalla. Onko
mitä säätömahdollisuuksia? Toinen juttu tietty puslat alustassa, nämäkin varmaan rupeavat kulumaan nopeasti kun rajun
madalluksen seurauksena saattavat olla jatkuvasti "vänkäämässä"?
Kai sitä aina joutuu ajo-ominaisuuksista tinkimään kovan tontituksen seurauksena, varmaankin nuo iskarit tosiaan suurin
huolenaihe seuraavaksi.
Mitenkäs pyörien kulmille tuppaa näissä käymään, muuttuuko camperit yms. rajusti ja renkaita rupeaa kulumaan urakalla. Onko
mitä säätömahdollisuuksia? Toinen juttu tietty puslat alustassa, nämäkin varmaan rupeavat kulumaan nopeasti kun rajun
madalluksen seurauksena saattavat olla jatkuvasti "vänkäämässä"?
Kai sitä aina joutuu ajo-ominaisuuksista tinkimään kovan tontituksen seurauksena, varmaankin nuo iskarit tosiaan suurin
huolenaihe seuraavaksi.
Re: W124 todella linttaan
http://www.paha.net/index.php?page=proj ... ge2=camber
Kannattaa lukaista läpi. (Kiitokset sivuston tekijälle)
Puslat eivät sen pahemmin kulu enempää, koska kestävät muutenkin pitkään. Toki halvimpia matonetin puslia kannattaa välttää.
Kannattaa lukaista läpi. (Kiitokset sivuston tekijälle)
Puslat eivät sen pahemmin kulu enempää, koska kestävät muutenkin pitkään. Toki halvimpia matonetin puslia kannattaa välttää.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Re: W124 todella linttaan
miksi ostaa/tehdä huonot unipallit kun saa kunnolliset ihan foorumilta?
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&p=665469" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&p=665469" onclick="window.open(this.href);return false;
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: W124 todella linttaan
..
Viimeksi muokannut TS_W124, Ti 03.04.2012 23:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W124 todella linttaan
Iskarissa olevasta kumitutista pitää leikata palat pois, muuten auto roikkuu iskareiden varassa.
En kyllä millään tavalla suositele tämmöstä, mulla ihan asiallisilla jousillakin on pyörät raapineet sinne pyöränkoteloon (ei kaariin).
En kyllä millään tavalla suositele tämmöstä, mulla ihan asiallisilla jousillakin on pyörät raapineet sinne pyöränkoteloon (ei kaariin).
Lisää tietoa: www.skg.fi