Mikä ohjaa imusarjanläppiä? c200cdi-04
Mikä ohjaa imusarjanläppiä? c200cdi-04
mikä anturitieto ohjaa imusarjaläppien moottoria? auto on farkku c 200 cdi -04.
testerillä moottori pelaa, mutta muuten ei ja vetää koneen vikatilaan..
apuja kaivatais!
testerillä moottori pelaa, mutta muuten ei ja vetää koneen vikatilaan..
apuja kaivatais!
Re: Mikä ohjaa imusarjanläppiä? c200cdi-04
.
Kierrosluku.
Vähän inhottavassa paikassahan se on.
Irtihän sitä kannattaisi käyttää ja vähän katsella, riittäiskö puhdistus.
Kierrosluku.
Vähän inhottavassa paikassahan se on.
Irtihän sitä kannattaisi käyttää ja vähän katsella, riittäiskö puhdistus.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: Mikä ohjaa imusarjanläppiä? c200cdi-04
Imusarja käytetty irti, putsattu ja läpät poistettu kokonaan, kun vuoti akseleista ja vivusto oli rikki.
Johto on paikallaan.. Kai nuo läpät voi heittää mäkeen c:stä samanlain kuin e:stä?
Jos auto on vikatilassa, pitäiskö läppien liikkua ollenkaan?
Vikakoodiksi antoi ennen remonttia jonku m55, vissiin läppämoottori?
Johto on paikallaan.. Kai nuo läpät voi heittää mäkeen c:stä samanlain kuin e:stä?
Jos auto on vikatilassa, pitäiskö läppien liikkua ollenkaan?
Vikakoodiksi antoi ennen remonttia jonku m55, vissiin läppämoottori?
Re: Mikä ohjaa imusarjanläppiä? c200cdi-04
Voi poistaa.urpitom kirjoitti: Imusarja käytetty irti, putsattu ja läpät poistettu kokonaan, kun vuoti akseleista ja vivusto oli rikki.
Johto on paikallaan.. Kai nuo läpät voi heittää mäkeen c:stä samanlain kuin e:stä?
Jos auto on vikatilassa, pitäiskö läppien liikkua ollenkaan?
Vikakoodiksi antoi ennen remonttia jonku m55, vissiin läppämoottori?
Pelkkä johdon paikoillaan olo ei riitä, purkin sisällä on asennon tunnistimet.
Vikatilassa ei liiku, vaan ovat auki, luulisin.
Joo, se läppämoottorivika.
Siitä seuraa sellainen, vikatilaa muistuttava tila, jossa moottori ottaa kyllä kierroksia, muttei anna tehoja.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: Mikä ohjaa imusarjanläppiä? c200cdi-04
mutta mutta mistä tuo edelleen päällä oleva vikatila johtuu?
eikö vian pitäis nollautua automaattisesti, vai pitääkö testerillä nollata?
eikö vian pitäis nollautua automaattisesti, vai pitääkö testerillä nollata?
Re: Mikä ohjaa imusarjanläppiä? c200cdi-04
Siis, jos tohon sun remonttiin ei kuulunut sen M55-moottorin uusimista niin se vikakoodi (ja vikatila) tulee siitä. Se moottori (mikäli hajalla) pitää uusia vaikka heivaisit läpät hiiteen.
Täällä samaa vikaa: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=104015
Täällä samaa vikaa: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=104015
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Re: Mikä ohjaa imusarjanläppiä? c200cdi-04
Käsittääkseni moottorin (servo) sisällä on asentoanturina potikka. Tämä kertoo takaisinkytkentänä eculle asennon.
Moottorille käytetään yhteistä johdinta pulssinleveys ohjaussignaalia (pwm) että takaisinkytkentä signaalia potikalta.
Toisin sanoen laitteelle menee pää sähkönsyöttö sekä yhteinen ohjaus/signaali. Ecu ohjaa pulssinleveysjännitesignaalilla servon asentoa ja aina, kun ohjausjännite on alhaalla, se mittaa servon potikalta takaisin tulevaa asentotietoa. Näin olen toiminnan ymmärtänyt. Selvitään vähillä johdinmäärillä, mutta ohjaus ja takaisinkytkentä saadaan hoidettua, vaikka kyseessä on analoginen toimilaite.
Joten tuosta edellä mainitusta seikasta johtuen, jos moottori toimii pakko-ohjattuna se osio on kunnossa, mutta asentotietoa ei saada tai se on kiinteä käyttötilanteessa, on vikatilanne päällä. Ecu luulee moottorin olevan rikki tai se on jumissa, koska se ei sen mielestä liiku.
Eli vaikka varsinaiset läpät poistaa pitää moottoripaketin toimia moitteetta ja liikkua siellä yksikseen turhan päiten.
Moottorille käytetään yhteistä johdinta pulssinleveys ohjaussignaalia (pwm) että takaisinkytkentä signaalia potikalta.
Toisin sanoen laitteelle menee pää sähkönsyöttö sekä yhteinen ohjaus/signaali. Ecu ohjaa pulssinleveysjännitesignaalilla servon asentoa ja aina, kun ohjausjännite on alhaalla, se mittaa servon potikalta takaisin tulevaa asentotietoa. Näin olen toiminnan ymmärtänyt. Selvitään vähillä johdinmäärillä, mutta ohjaus ja takaisinkytkentä saadaan hoidettua, vaikka kyseessä on analoginen toimilaite.
Joten tuosta edellä mainitusta seikasta johtuen, jos moottori toimii pakko-ohjattuna se osio on kunnossa, mutta asentotietoa ei saada tai se on kiinteä käyttötilanteessa, on vikatilanne päällä. Ecu luulee moottorin olevan rikki tai se on jumissa, koska se ei sen mielestä liiku.
Eli vaikka varsinaiset läpät poistaa pitää moottoripaketin toimia moitteetta ja liikkua siellä yksikseen turhan päiten.
Kaikki vikakoodihuolesi heitä!
Vikakoodinlukua ja muita apuja: vikakoodi@gmail.com
Vikakoodinlukua ja muita apuja: vikakoodi@gmail.com
Re: Mikä ohjaa imusarjanläppiä? c200cdi-04
eli se moottori voi olla rikki, vaikka se testerillä toimisikin.. vai?
Re: Mikä ohjaa imusarjanläppiä? c200cdi-04
Niin sitä juuri tarkoitan.
Vikakoodissa muistakseni on viittaus M55 moottorin asentoanturiin (inlet shutt off m55 motor positioner, tai jotain sinnepäin).
Moottori siis toimii, mutta sen liikkeestä ja vallitsevasta asennosta ei tule tietoa. Siis moottoripaketin sisällä tähän liittyvää jotain rikki.
Vikakoodissa muistakseni on viittaus M55 moottorin asentoanturiin (inlet shutt off m55 motor positioner, tai jotain sinnepäin).
Moottori siis toimii, mutta sen liikkeestä ja vallitsevasta asennosta ei tule tietoa. Siis moottoripaketin sisällä tähän liittyvää jotain rikki.
Kaikki vikakoodihuolesi heitä!
Vikakoodinlukua ja muita apuja: vikakoodi@gmail.com
Vikakoodinlukua ja muita apuja: vikakoodi@gmail.com
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Mikä ohjaa imusarjanläppiä? c200cdi-04
Justiinsa näin pakkoohjaus kyllä toimii mutta tieto asenosta ei tulle oikeen
Tai tulee pätkittäin
(asennon tunnistelua varten siellä on ainakin 2likupinta/kärkeä
Piiri ja muuta sälää)
Tai tulee pätkittäin
(asennon tunnistelua varten siellä on ainakin 2likupinta/kärkeä
Piiri ja muuta sälää)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Mikä ohjaa imusarjanläppiä? c200cdi-04
juu juu.. kai tuon moottorin saa vaihdettua ilman koko imusarjan irroitusta?
ei kellään satu oleen nurkissa ylimääräistä moottoria?
ei kellään satu oleen nurkissa ylimääräistä moottoria?