Tuntuu että polttoainejärjestelmään pääsee jostain ilmaa. Yön seisokin jälkeen kone hörähtää käyntiin mutta sammuu parissa sekunnissa. Ihan kuin se naftamäärä joka on pumpussa loppuisi eikä uutta tule. Sammumisen jälkeen minuutin startilla kone käynnistyy (järjestelmä ilmeisesti ilmautuu) ja käy normaalisti. Muutaman tunnin seisokin jälkeen käynnistyy hyvin.
Naftasuodatin on vaihdettu äskettäin ja ihan kuin tilanne olisi pahentunut sen yhteydessä. Suodattimelta ruiskutuspumpulle menevä erikoisen hempulanoloisilla liittimillä oleva letku näytti ehjältä liittimien suhteen. Voisko sen O-renkaat olla kovettuneet. Onkohan imuputkessa jotain takaiskuventtiiliä joka estää polttoaineputkea valumasta tyhjäksi? Jos on niin missä ja kuinka vaihdetaan.
Kaikki neuvot ovat tervetulleita. Kone on 220 TDI ja vuosimallia 2002.
Dieselin polttoainesyöttö
Re: Dieselin polttoainesyöttö
Ne kuuluisat polttoaine putkien o-renkaat siellä vuotaa
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan