Muuten toimii moitteetta pakilla liikkuu hiukan jos antaa reippaasti kaasua. öljyt hyvät ja kirkkaat eikä haise palaneelta. mikä voi olla vikana? vaihteistona 5 vaihteinen automaatti eli se malli missä D:n vieressä vielä nelonen (sivuttain keppiä liikuttamalla voi vaihdella 4 ja d:n välillä) ja sitten vielä tälläinen kysymys sopiiko 280 C-mallista vm. -93 siinä oleva 4-vaihteinen automaatti ns. heittämällä ilman muutoksia tähän 300 te farmariin 4 vaihteinenhan siitä sitten jää,mutta käykö se sinne heittämällä vai pitääkö vaihtaa jotain muutakin? vai käykö ollenkaan? molemmissa siis kutos bensa moottori ja ihan samannäköiset koneet päälleppäin vaikka toinen 280 ja toinen 300 24 valve..
Kiitos jo etukäteen tiedoista.
Mb 300te automaatti luistaa pakilla
Re: Mb 300te automaatti luistaa pakilla
Jo kolmas topikki samasta aiheesta parin päivän sisään. 
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=104170" onclick="window.open(this.href);return false;
Mun mielestä tuo C 280 aski ei käy suoraan. Se on 722.4 kun taas 300TE-24:ssä on 722.5.

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=104170" onclick="window.open(this.href);return false;
Mun mielestä tuo C 280 aski ei käy suoraan. Se on 722.4 kun taas 300TE-24:ssä on 722.5.
S204
Mitähän esteitä tuon vaihtamisella olisi? Se tietenkin että 4-vaihteinen mutta minua ei haittaa muuta? Kiinnitykset kai samat. onko eri mittanen? Jotain sähköjuttuja?
Jonze kirjoitti:Jo kolmas topikki samasta aiheesta parin päivän sisään.
722.4 on ns. pikkulaatikko. 722.3 ja siihen pohjautuva 722.5 taas isompia. Eksaktia faktatietoa ei mulla ole, mutta moottorin pään kiinnitys on mitä ilmeisimmin sama, ovathan molemmat M104-koneen jatkeena. Kardaanin päässä tulee varmastikin ongelmia.
S204
Ok. täytyypä tutkia asiaa.. Ja jos joku nyt varmaksi tietää sopiiko vaiko ei niin kirjoitelkaahan tänne..
Jonze kirjoitti:722.4 on ns. pikkulaatikko. 722.3 ja siihen pohjautuva 722.5 taas isompia. Eksaktia faktatietoa ei mulla ole, mutta moottorin pään kiinnitys on mitä ilmeisimmin sama, ovathan molemmat M104-koneen jatkeena. Kardaanin päässä tulee varmastikin ongelmia.
Mikä ihme tässä nyt oikein on?? eilen illalla poljin kaasua aika reippaasti vaihdevalitsin R asennossa yrittäen saada autoa liikkumaan taakseppäin ja aika epätoivosta oli otti aina pienen liikahduksen taakseppäin ja palasi aina lähtökuoppiin kunnes yhtäkkiä kas kummaa pakki olikin normaali ja lähdettiin taakseppäin no siitä intona ajattelin että annetaan nyt sitten samantien hanaa jos siellä joku venttiili tms oli tukossa ja nyt aukesi no jarru pohjaan ja kaasua takarenkaat kuopi montut maahan sitten oli pakko ottaa eteenpäin että pääsin tielle ja peruttamaan pidemmän matkan d asentoon tielle ja samantien r ja kaasua ja taas mentiin ja ihan normaalisti ei luistanut yhtään annoin mennä aika reippaastikkin mutta sitten tie päättyi ja vaihde d asentoon ja takas eteenpäin sitten taas pakille no eipä enää toiminutkaan eli sellasen pikku liikkeen ottaa taakseppäin mutta ei vedä.. Elikkä auto korjasi itse itsensä hetkeksi miten mahdollista ja mikä vika tuskin mikään panta kulunut tms. koska ei luistanut yhtään kun pakitin.. voiko olla jossain johtosarjassa jotain häikkää ettei kytke pakkia aina päälle joku jumissa lootan sisällä jotai hapettumaa? missä ja mistä kannattaa etsiä??
pakin männän tiiviste...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Onko paha homma vaihtaa? Tietoa kuka pystyis homman pohjanmaan suunnalla tekemään? Ite asun Teuvalla ja minkähänsuuruiset kustannukset moisessa hommassa arviolta olis osaatko sanoa?napa kirjoitti:pakin männän tiiviste...