vapaakytkin
vapaakytkin
mb 200 cdi -01 kuinka saa helpointen laturimen vapaakytkimen irti erikoistyökalu on eikä meinaa millään lähtee irti
Re: vapaakytkin
no, varmaan helpommin, kun ottaa koko laturin irti...
Lämpöäkin jouduin antamaan ja ruiskimaan irroitusöljyä sopivaan kohtaan, jotta saa lämpölaajenemista....loput isommalla avaimella.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Omassa oli aika tiukassa mutta sitten lähti nätisti kun pääsi alakautta riuhtasemaan. Meinas usko loppua että mikä pettää ekana mutta lopulta napsahti nätisti auki.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
ei meinaa lähtee ei kai siinä oo väärän puolen jengat siinä torgsissa väännetäänkö sitä torxia vai mutteria
onko laturin irrotus minkälainen homma onko monimutkanen
Mitä takoitat torgsissa? Mutterilla? Laturin aksilassa on oikeakätinen kierre ja vapaakytkin tulee suoraan siihen kiinni ilman mitää muttereita. Laturin akselia pidetään vastaan erikoistyökalun keskellä olevasta reiästä torx tai xzn aivamella ja väännetään erikosityökalulla vapaakytkintä vastapäivään.jenkkuli kirjoitti:ei meinaa lähtee ei kai siinä oo väärän puolen jengat siinä torgsissa väännetäänkö sitä torxia vai mutteria
Muualla nimimerkillä Turbiini
87 s124 300td ja Toyota
87 s124 300td ja Toyota
mulla on toi rulla lentäny pois että siinä ei oo ku vapakytkimen kehä jäljellä akselilla eikä se erikoistyökalu menny enää paikalle joten olen pitäny siitä kehästä putkitongilla kiinni ja vääntäny siitä keskeltä reijästä vasemmalle eli menikö täysin mettään niinkuin viinapulloo aukais siis tällä pitkällä torxsilla
Niin no jos pidät kytkintä paikallaan niin silloin tietysti akselia pitää ruuvata sisällepäin eli myötäpäivään.
Muualla nimimerkillä Turbiini
87 s124 300td ja Toyota
87 s124 300td ja Toyota
eli tota mä vähän pelkäsin eli mettään meni mun vääntäminen väänsin väärinpäin kiitos sulle selvityksestä se on ku on sama pää kesät talvet
Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 15:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mulla oli 470t