tietoa lastuttamisesta..

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Toniv
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 14.04.2004 09:59

tietoa lastuttamisesta..

Viesti Kirjoittaja Toniv »

Ajattelin et jos jollain kokemusta lastuttamisesta vois vähän valaista
tietämätöntä.. kyseessa C220 B muistelen et hevosia tulis n.14 lisää..
miten miten lastuttaminen vaikuttaa koneen toimintaan? muuttuuko kulutus ja miten vaikuttaa esim. vääntöön..
Make
Mersumies
Mersumies
Viestit: 971
Liittynyt: To 15.05.2003 12:27
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Make »

Tämä kuuluu osioon mikä on järkevää ja mikä ei,eli oli tossa taannoin puhetta vapaavirtaussuodattimen hyödyistä ja putkiston muutoksista yms.
Odotettaan Jokon "penkitystä",kun uhkasi ajaa auton penkkiin ennen ja jälkeen vaparin ja putken laittoa :wink:
Itse aiemmin escortteja viilanneena,voin todeta että bensakoneestakin saa aika kiukkuisen,mutta rahaa se vaatii uskomattoman paljon,noista lastuista on puhuttu iät ja ajat ja niiden tuoma hyöty on kiistaton ahdetuissa autoissa,mutta vapaasti hengittävissä tehon lisäys hintaan nähden jää ostajan mietittäväksi.
Itse ostan kuitenkin tuon suodattimen varmaankin kun mennään tutustumaan turbohuolto-riikoseen,en sen takia,että tulee valtavasti lisää tehoa :wink: ,vaan siksi,että originaali putsari on aika hintava vaihtaa,esim vuoden välein,ja aion myös putkiston,kun se mätänee,teettää Terolla(sponsorimme),se on varmaa ettei tehot ainakaan laske,jos ei ne huimasti nousekkaan.
"meissä jokaisessa asuu pieni tuning",heh!
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Noniin, luultavasti omaan tyyliini olen varmasti ohittanut jotain tosi tärkeätä jälleen (onneksi ees aamuisin muistaa tarkistaa että housut on päällä), mutta mutta milloin mitä Riikosella, olisi kiva mennä katsomaan pajaa sisältä, nimimerkki "1,5 vuotta naapurissa asunut ja myöhemmin hyvästä palvelusta nauttinut!"

Toinen, kuka Tero, missä, ja tekee viel putkia. Mie tahon kanssa, tai en niin haluaisi, mutta aika ja kemian riemuvoitto Korroosio haluaa, ehkä jo aiheellista tuossa ensi talvena, ettei tule Amis ääniä..
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Make kirjoitti:Tämä kuuluu osioon mikä on järkevää ja mikä ei,eli oli tossa taannoin puhetta vapaavirtaussuodattimen hyödyistä ja putkiston muutoksista yms.
Odotettaan Jokon "penkitystä",kun uhkasi ajaa auton penkkiin ennen ja jälkeen vaparin ja putken laittoa :wink:
Oma tulee ajettua penkkiin varmana vasta hilujen laiton jälkeen. Ei viitsi ylimäräisiä kustannuksia hommata....
Mutta faktatietoa on esim. opel kadett GSI:stä ja sen tehoputkesta. Vakioputkella 154hv ja tehoputkella 162. Ei ollut edes vaparisuodinta. Kuulemma mersuun pitäisi saada tehoa vielä enemmän, sillä GSI:n vakioputki ahdistaa paljon vähemmän.
Teho sitäpaitsi nousee koko alueella tasaisesti, eli se tosiaan pitäisi huomata.

Ensin putki ja filtteri ja sen jälkeen lastu. Luulisi hyödyn tuntuvan.

Tuolla muuten on aika hyvin selitetty eri moottorityyppien lastutuksesta asiallisesti.
http://www.turbotec.com/
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

PT kirjoitti:Noniin, luultavasti omaan tyyliini olen varmasti ohittanut jotain tosi tärkeätä jälleen (onneksi ees aamuisin muistaa tarkistaa että housut on päällä), mutta mutta milloin mitä Riikosella, olisi kiva mennä katsomaan pajaa sisältä, nimimerkki "1,5 vuotta naapurissa asunut ja myöhemmin hyvästä palvelusta nauttinut!"
Tähtiklubin asioista ei puhuta muilla forumeilla!!!!
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Ja sinnekkään ei saa liittyä. Surku, aina mulle käy näin :cry:
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

PT kirjoitti:Ja sinnekkään ei saa liittyä. Surku, aina mulle käy näin :cry:
älä nyt masennu. Ensiviikolla taas portit aukeaa. Mitään ei jää keltään kokematta/näkemättä tällä aikaa :)
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Tämä hyvä, pittee sitten vaan niitä sivuja tuijotella, ettei taas jäädä kelkasta..
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Tähtiklubi ylläpito

Viesti Kirjoittaja Tähtiklubi ylläpito »

Day Downhill kirjoitti:
PT kirjoitti:Ja sinnekkään ei saa liittyä. Surku, aina mulle käy näin :cry:
älä nyt masennu. Ensiviikolla taas portit aukeaa. Mitään ei jää keltään kokematta/näkemättä tällä aikaa :)
Kun kerran luvattu on, niin lupaus pitää toteuttaa.
Virallisia uusia liittymisohjeita ei ole vielä julkistettu, mutta kerho on tekemässä vierailua turbohuoltoon lähiaikoina ja halukkaat pääsevät mukaan... Mutta se edellyttää liittymistä.

Sen verran tiedetään, että n.1kk:n sisällä jäseniltä tullaan perimään 5€:n vuosimaksu.

Jos liittyminen kiinnostaa, laittakaa allekirjoittaneelle yv:nä tarkat yhteystietonne, ainakin nimi, osoite, puhelin....Otamme uusia jäseniä poikkeuksellisesti tämän viikon ajan.
Jatkosta ja tarkemmista liittymisohjeista tiedotetaan mahdollisimman pian.

T: hallituksen pj ja tähtiklubi ylläpito
Vastaa Viestiin