tietoa lastuttamisesta..
tietoa lastuttamisesta..
Ajattelin et jos jollain kokemusta lastuttamisesta vois vähän valaista
tietämätöntä.. kyseessa C220 B muistelen et hevosia tulis n.14 lisää..
miten miten lastuttaminen vaikuttaa koneen toimintaan? muuttuuko kulutus ja miten vaikuttaa esim. vääntöön..
tietämätöntä.. kyseessa C220 B muistelen et hevosia tulis n.14 lisää..
miten miten lastuttaminen vaikuttaa koneen toimintaan? muuttuuko kulutus ja miten vaikuttaa esim. vääntöön..
Tämä kuuluu osioon mikä on järkevää ja mikä ei,eli oli tossa taannoin puhetta vapaavirtaussuodattimen hyödyistä ja putkiston muutoksista yms.
Odotettaan Jokon "penkitystä",kun uhkasi ajaa auton penkkiin ennen ja jälkeen vaparin ja putken laittoa
Itse aiemmin escortteja viilanneena,voin todeta että bensakoneestakin saa aika kiukkuisen,mutta rahaa se vaatii uskomattoman paljon,noista lastuista on puhuttu iät ja ajat ja niiden tuoma hyöty on kiistaton ahdetuissa autoissa,mutta vapaasti hengittävissä tehon lisäys hintaan nähden jää ostajan mietittäväksi.
Itse ostan kuitenkin tuon suodattimen varmaankin kun mennään tutustumaan turbohuolto-riikoseen,en sen takia,että tulee valtavasti lisää tehoa
,vaan siksi,että originaali putsari on aika hintava vaihtaa,esim vuoden välein,ja aion myös putkiston,kun se mätänee,teettää Terolla(sponsorimme),se on varmaa ettei tehot ainakaan laske,jos ei ne huimasti nousekkaan.
"meissä jokaisessa asuu pieni tuning",heh!
Odotettaan Jokon "penkitystä",kun uhkasi ajaa auton penkkiin ennen ja jälkeen vaparin ja putken laittoa

Itse aiemmin escortteja viilanneena,voin todeta että bensakoneestakin saa aika kiukkuisen,mutta rahaa se vaatii uskomattoman paljon,noista lastuista on puhuttu iät ja ajat ja niiden tuoma hyöty on kiistaton ahdetuissa autoissa,mutta vapaasti hengittävissä tehon lisäys hintaan nähden jää ostajan mietittäväksi.
Itse ostan kuitenkin tuon suodattimen varmaankin kun mennään tutustumaan turbohuolto-riikoseen,en sen takia,että tulee valtavasti lisää tehoa

"meissä jokaisessa asuu pieni tuning",heh!
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Noniin, luultavasti omaan tyyliini olen varmasti ohittanut jotain tosi tärkeätä jälleen (onneksi ees aamuisin muistaa tarkistaa että housut on päällä), mutta mutta milloin mitä Riikosella, olisi kiva mennä katsomaan pajaa sisältä, nimimerkki "1,5 vuotta naapurissa asunut ja myöhemmin hyvästä palvelusta nauttinut!"
Toinen, kuka Tero, missä, ja tekee viel putkia. Mie tahon kanssa, tai en niin haluaisi, mutta aika ja kemian riemuvoitto Korroosio haluaa, ehkä jo aiheellista tuossa ensi talvena, ettei tule Amis ääniä..
Toinen, kuka Tero, missä, ja tekee viel putkia. Mie tahon kanssa, tai en niin haluaisi, mutta aika ja kemian riemuvoitto Korroosio haluaa, ehkä jo aiheellista tuossa ensi talvena, ettei tule Amis ääniä..
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Oma tulee ajettua penkkiin varmana vasta hilujen laiton jälkeen. Ei viitsi ylimäräisiä kustannuksia hommata....Make kirjoitti:Tämä kuuluu osioon mikä on järkevää ja mikä ei,eli oli tossa taannoin puhetta vapaavirtaussuodattimen hyödyistä ja putkiston muutoksista yms.
Odotettaan Jokon "penkitystä",kun uhkasi ajaa auton penkkiin ennen ja jälkeen vaparin ja putken laittoa![]()
Mutta faktatietoa on esim. opel kadett GSI:stä ja sen tehoputkesta. Vakioputkella 154hv ja tehoputkella 162. Ei ollut edes vaparisuodinta. Kuulemma mersuun pitäisi saada tehoa vielä enemmän, sillä GSI:n vakioputki ahdistaa paljon vähemmän.
Teho sitäpaitsi nousee koko alueella tasaisesti, eli se tosiaan pitäisi huomata.
Ensin putki ja filtteri ja sen jälkeen lastu. Luulisi hyödyn tuntuvan.
Tuolla muuten on aika hyvin selitetty eri moottorityyppien lastutuksesta asiallisesti.
http://www.turbotec.com/
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Tähtiklubin asioista ei puhuta muilla forumeilla!!!!PT kirjoitti:Noniin, luultavasti omaan tyyliini olen varmasti ohittanut jotain tosi tärkeätä jälleen (onneksi ees aamuisin muistaa tarkistaa että housut on päällä), mutta mutta milloin mitä Riikosella, olisi kiva mennä katsomaan pajaa sisältä, nimimerkki "1,5 vuotta naapurissa asunut ja myöhemmin hyvästä palvelusta nauttinut!"
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Kun kerran luvattu on, niin lupaus pitää toteuttaa.Day Downhill kirjoitti:älä nyt masennu. Ensiviikolla taas portit aukeaa. Mitään ei jää keltään kokematta/näkemättä tällä aikaaPT kirjoitti:Ja sinnekkään ei saa liittyä. Surku, aina mulle käy näin
Virallisia uusia liittymisohjeita ei ole vielä julkistettu, mutta kerho on tekemässä vierailua turbohuoltoon lähiaikoina ja halukkaat pääsevät mukaan... Mutta se edellyttää liittymistä.
Sen verran tiedetään, että n.1kk:n sisällä jäseniltä tullaan perimään 5€:n vuosimaksu.
Jos liittyminen kiinnostaa, laittakaa allekirjoittaneelle yv:nä tarkat yhteystietonne, ainakin nimi, osoite, puhelin....Otamme uusia jäseniä poikkeuksellisesti tämän viikon ajan.
Jatkosta ja tarkemmista liittymisohjeista tiedotetaan mahdollisimman pian.
T: hallituksen pj ja tähtiklubi ylläpito