W210 revennyt jousikuppi
W210 revennyt jousikuppi
Huomasin tossa, kun pyörä oli irti, että jousikuppi alkaa reunasta repeämään. En saanut selvyyttä, että korjaako veho -96 mallisen mersun jousikupit takuuseen vielä? Ajattelin kysyä varmuuden vuoksi, vaikka autolla alkaa olla ikää. Mites muilla on toimittu näissä tilanteissa?
http://www.minunauto.com/auto/13217
http://www.minunauto.com/auto/24871
http://www.minunauto.com/auto/24871
Re: W210 revennyt jousikuppi
Tuolta voisi löytyä apuja:
http://www.mersuforum.net/forum/search. ... ubmit=Etsi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/search. ... ubmit=Etsi" onclick="window.open(this.href);return false;
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: W210 revennyt jousikuppi
eihän se enää mene takuuseen.
ei muuta kun haet veholta kupit ja ostat niitit jostain, teräsharjalla puhtaaksi jne...
tuon yläpuolen linkin alta löytyy kaikki tarvittava mitä pitää ottaa huomioon ja mitä pitää varoa...esim. väärät jousipuristimet.
ei muuta kun haet veholta kupit ja ostat niitit jostain, teräsharjalla puhtaaksi jne...
tuon yläpuolen linkin alta löytyy kaikki tarvittava mitä pitää ottaa huomioon ja mitä pitää varoa...esim. väärät jousipuristimet.

Opel, "weird lieben autos"....
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5719
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: W210 revennyt jousikuppi
tartteekse kuppi niitellä kiinnittää paikalleen eikä hitsaamalla, onkos ne tehtaanki jäleltä vain niittaamallaLopenUupunut kirjoitti:eihän se enää mene takuuseen.
ei muuta kun haet veholta kupit ja ostat niitit jostain, teräsharjalla puhtaaksi jne...
tuon yläpuolen linkin alta löytyy kaikki tarvittava mitä pitää ottaa huomioon ja mitä pitää varoa...esim. väärät jousipuristimet.

mullon pelkkiä romuja vaan
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: W210 revennyt jousikuppi
ihan sata varma en ole onko vain niittaaminen tuossa korjauksessa ainoa sallittu (katsastus?) mutta jokuhan tuolla kirjoitti että katsuri ei ollut hyväksynyt muuta kuin niittauksen, niittaamalla vehollakin tekevät...ja minulle vehon huoltopuolelta annettiin myös ymmärtää että niittaaminen on oikea tapa....ja hitsaamista voi "joku pellepeloton" koittaa....touhottaja kirjoitti:tartteekse kuppi niitellä kiinnittää paikalleen eikä hitsaamalla, onkos ne tehtaanki jäleltä vain niittaamallaLopenUupunut kirjoitti:eihän se enää mene takuuseen.
ei muuta kun haet veholta kupit ja ostat niitit jostain, teräsharjalla puhtaaksi jne...
tuon yläpuolen linkin alta löytyy kaikki tarvittava mitä pitää ottaa huomioon ja mitä pitää varoa...esim. väärät jousipuristimet.
tosin enpä usko että katsuri edes asiaan kiinnittää huomiota jos homma tehty useampi kk ennen katsastusta ja alusta jo ihan paskassa....eiköhän ne vaan vilkaise että ehjää on?
mitä nyt niitaamiseen tulee muuten, niin onhan se järkevin kun tarkkaan miettii sen kupin pellin paksuutta....eihän se ole tehty kuin pistehitsattavaksi jos sitäkään....omasta tuli ainakin niiteillä (kopkop) tukeva ja helposti....loppupelissä se oli tunnin työ kaikkineen....tosin mullahan tohon meni viikko kun homma meni vähän niinkuin harrastuksena....

Opel, "weird lieben autos"....
Re: W210 revennyt jousikuppi
Missäs muut ovat teettäneet jousikuppien vaihtoja ja minkälaisilla hinnoilla. Itsellä ei tällä hetkellä ole ajan puolesta mitään mahdollisuuttaa ruveta itse korjaamaan.
http://www.minunauto.com/auto/13217
http://www.minunauto.com/auto/24871
http://www.minunauto.com/auto/24871
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: W210 revennyt jousikuppi
veholla oli hinta per puoli 450€......mas@ kirjoitti:Missäs muut ovat teettäneet jousikuppien vaihtoja ja minkälaisilla hinnoilla. Itsellä ei tällä hetkellä ole ajan puolesta mitään mahdollisuuttaa ruveta itse korjaamaan.
itse tehtynä (sis työkalut) maksoi 500€/2kpl.....no vähän liioittelua mukana...se nyt on vähän niin että riippuu miten asian laskee....
MB jousipuristin 219€ (biltema).
jousikuppi 34,90€ /kpl veholta.
uusi jousi merteililtä 75€/kpl.
pullo pohjamassaa 10€
pari teräsharjapäätä akkukoneeseen 10€
niitit hämeenlinnasta 3,90 / kasa.
ja itse ostin kaksi kuppia ja kaksi joista sekä työkalun, lisäksi ostin samalla uudet kunnon niittipihdit (24€) ja töitä meni loppupelissä kun sitten jaksoi alkaa siiderin litkimiseltä tekemään....noin 1-2h.
hommana ei vaativa kuitenkaan sitten loppupelissä.
Opel, "weird lieben autos"....
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5719
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: W210 revennyt jousikuppi
mites auton korjaajasta tulee pellepeloton jos hitsaa jousikupin kiinni ja taas jos korjaaja laittaa niittaamalla kupin kiinni , niin sitä pidetään huippu asentajana, vai onko sen tarkotuskin pysyä huonosti kiinniLopenUupunut kirjoitti:ihan sata varma en ole onko vain niittaaminen tuossa korjauksessa ainoa sallittu (katsastus?) mutta jokuhan tuolla kirjoitti että katsuri ei ollut hyväksynyt muuta kuin niittauksen, niittaamalla vehollakin tekevät...ja minulle vehon huoltopuolelta annettiin myös ymmärtää että niittaaminen on oikea tapa....ja hitsaamista voi "joku pellepeloton" koittaa....touhottaja kirjoitti:tartteekse kuppi niitellä kiinnittää paikalleen eikä hitsaamalla, onkos ne tehtaanki jäleltä vain niittaamallaLopenUupunut kirjoitti:eihän se enää mene takuuseen.
ei muuta kun haet veholta kupit ja ostat niitit jostain, teräsharjalla puhtaaksi jne...
tuon yläpuolen linkin alta löytyy kaikki tarvittava mitä pitää ottaa huomioon ja mitä pitää varoa...esim. väärät jousipuristimet.
tosin enpä usko että katsuri edes asiaan kiinnittää huomiota jos homma tehty useampi kk ennen katsastusta ja alusta jo ihan paskassa....eiköhän ne vaan vilkaise että ehjää on?
mitä nyt niitaamiseen tulee muuten, niin onhan se järkevin kun tarkkaan miettii sen kupin pellin paksuutta....eihän se ole tehty kuin pistehitsattavaksi jos sitäkään....omasta tuli ainakin niiteillä (kopkop) tukeva ja helposti....loppupelissä se oli tunnin työ kaikkineen....tosin mullahan tohon meni viikko kun homma meni vähän niinkuin harrastuksena....


mullon pelkkiä romuja vaan
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: W210 revennyt jousikuppi
touhottaja kirjoitti:mites auton korjaajasta tulee pellepeloton jos hitsaa jousikupin kiinni ja taas jos korjaaja laittaa niittaamalla kupin kiinni , niin sitä pidetään huippu asentajana, vai onko sen tarkotuskin pysyä huonosti kiinniLopenUupunut kirjoitti:ihan sata varma en ole onko vain niittaaminen tuossa korjauksessa ainoa sallittu (katsastus?) mutta jokuhan tuolla kirjoitti että katsuri ei ollut hyväksynyt muuta kuin niittauksen, niittaamalla vehollakin tekevät...ja minulle vehon huoltopuolelta annettiin myös ymmärtää että niittaaminen on oikea tapa....ja hitsaamista voi "joku pellepeloton" koittaa....touhottaja kirjoitti:tartteekse kuppi niitellä kiinnittää paikalleen eikä hitsaamalla, onkos ne tehtaanki jäleltä vain niittaamallaLopenUupunut kirjoitti:eihän se enää mene takuuseen.
ei muuta kun haet veholta kupit ja ostat niitit jostain, teräsharjalla puhtaaksi jne...
tuon yläpuolen linkin alta löytyy kaikki tarvittava mitä pitää ottaa huomioon ja mitä pitää varoa...esim. väärät jousipuristimet.
tosin enpä usko että katsuri edes asiaan kiinnittää huomiota jos homma tehty useampi kk ennen katsastusta ja alusta jo ihan paskassa....eiköhän ne vaan vilkaise että ehjää on?
mitä nyt niitaamiseen tulee muuten, niin onhan se järkevin kun tarkkaan miettii sen kupin pellin paksuutta....eihän se ole tehty kuin pistehitsattavaksi jos sitäkään....omasta tuli ainakin niiteillä (kopkop) tukeva ja helposti....loppupelissä se oli tunnin työ kaikkineen....tosin mullahan tohon meni viikko kun homma meni vähän niinkuin harrastuksena....tarkistampa asian muistaassa kun käyn konttorilla ja taatusti vaadin perusteet asialle ja mielellään vielä painettuna
omat kokemukset on ihan kuulopuheisiin perustuvaa....eiköhän ne sen pellepelottoman liittäneet sen jousikupin pellin paksuuteen....?....siitä todella näkee läpi jo uutena...migillä se vielä onnistunee ihan kohtuullisesti mutta ei oikeen puikolla mitään kivaa asentohitsausta ole....itsellä oli vain raapaisutig ja puikko....ja ohuin puikko sattu olemaan 4mm joten tuota peltiä en jaksanut alkaa heppailemaan....kyllä se fiksuinta oli niittaamalla, tai mistä mä sen tiedän...katsastus on kohtapuoliin niin sitten sen näkee....
Opel, "weird lieben autos"....
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5719
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: W210 revennyt jousikuppi
kun käyt siellä konttorilla niin kysyppä asiaa ja ihan painetun tekstin muodossa, itte en ny pääse pariin viikkoon kyssyy sitä 

mullon pelkkiä romuja vaan
Re: W210 revennyt jousikuppi
202:een ainakin saa hitsattavaksi sopivaa kuppia KL:stä, hinta noin 17€/kpl. Vehon kuppi kuulemma on niitattavaa mallia.
Re: W210 revennyt jousikuppi
Joo elikkä kyseinen kuppi haettiin ja on nyt hitsattu paikoilleen. Eivät kai katsastuksessa puutu hitsaamiseen.
http://www.minunauto.com/auto/13217
http://www.minunauto.com/auto/24871
http://www.minunauto.com/auto/24871
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: W210 revennyt jousikuppi
espoossa finnoontien katsastuskonttorilla tänään muuten sanoi että niittaaminen on ainoa minkä hyväksyvät...?mas@ kirjoitti:Joo elikkä kyseinen kuppi haettiin ja on nyt hitsattu paikoilleen. Eivät kai katsastuksessa puutu hitsaamiseen.
onko omasi katsastettu hitsatulla jo ?
Opel, "weird lieben autos"....
Re: W210 revennyt jousikuppi
espoossa finnoontien katsastuskonttorilla tänään muuten sanoi että niittaaminen on ainoa minkä hyväksyvät...?LopenUupunut kirjoitti:mas@ kirjoitti:Joo elikkä kyseinen kuppi haettiin ja on nyt hitsattu paikoilleen. Eivät kai katsastuksessa puutu hitsaamiseen.
onko omasi katsastettu hitsatulla jo ?[/quot
Juu auto oli miltei heti sen jälkeen katsastuksessa, kuin kuppi oli hitsattu. Katsastusmies oli tyytyväinen kuppiin.
http://www.minunauto.com/auto/13217
http://www.minunauto.com/auto/24871
http://www.minunauto.com/auto/24871
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: W210 revennyt jousikuppi
mas@ kirjoitti:espoossa finnoontien katsastuskonttorilla tänään muuten sanoi että niittaaminen on ainoa minkä hyväksyvät...?LopenUupunut kirjoitti:mas@ kirjoitti:Joo elikkä kyseinen kuppi haettiin ja on nyt hitsattu paikoilleen. Eivät kai katsastuksessa puutu hitsaamiseen.
onko omasi katsastettu hitsatulla jo ?[/quot
Juu auto oli miltei heti sen jälkeen katsastuksessa, kuin kuppi oli hitsattu. Katsastusmies oli tyytyväinen kuppiin.
Eli jälleen kerran voimme todeta että suomessa on eri pitäjissä eri lait ja asetukset....kuten rakennuvalvonnassakin.

Vai olisko niin että kun veho tekee parhaan tilin niittaamalla ovat ottaneet käytännöksi sanoa niittaamisen olevan ainoa oikea tapa....tänä pänä kun on vaikea löytää hitsaustaitoista autonasentajaa ja moni ei itse ala niittihommiin kun pitää olla normia isommat niittisakset jne. ?
nyt kuitenkin tiedetään että molemmat (HITSATTU JA NIITATTU) ovat hyväksyttäviä, asiaa ei tarvitse enää arpoa.
tosin jos hitsaa kannattaa käyttää sitä 124 korisen kuppia....niittaamiseen taitaa olla paree tuo 210:n koska on ohkasempaa peltiä....tai mitä sen oikeestaan väliä...

.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: W210 revennyt jousikuppi
Kuppi tarttuu hitsaamalla kiinni niin ettei maalaisjärjellä ajatellen ole perusteita olla hyväksymättä sitä katsastuksessa.
wiimax.fi
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: W210 revennyt jousikuppi
dealer kirjoitti:Kuppi tarttuu hitsaamalla kiinni niin ettei maalaisjärjellä ajatellen ole perusteita olla hyväksymättä sitä katsastuksessa.
eikös jolleen tässä topicissa tai jossain muussa asiaa käsittelevässä ollut katsuri sanonut että hitsattua ei hyväksytä siksi että korroosio iskee....tms ?
tosin eihän se minneen iske jos sen massaa kunnolla ja homma tehdään kuivassa tilassa....
-
Opel, "weird lieben autos"....
Re: W210 revennyt jousikuppi
Tolla perusteellahan sen pitäis hylätä puolet koko autosta, sillä se korroosio iskee varmastiLopenUupunut kirjoitti:dealer kirjoitti:Kuppi tarttuu hitsaamalla kiinni niin ettei maalaisjärjellä ajatellen ole perusteita olla hyväksymättä sitä katsastuksessa.
eikös jolleen tässä topicissa tai jossain muussa asiaa käsittelevässä ollut katsuri sanonut että hitsattua ei hyväksytä siksi että korroosio iskee....tms ?
tosin eihän se minneen iske jos sen massaa kunnolla ja homma tehdään kuivassa tilassa....
-

----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Re: W210 revennyt jousikuppi
Huono sanoa, kun ei ole omakohtaista kokemusta kyseisestä asiasta. Mutta kyseinen paikkahan kuuluu oleellisesti ajo turvallisuuteen, ja jos se pettää pahimmalla hetkellä mutkassa tjms, niin silloin on mahdollisesti tapahtua vahinkoja joissa voi olla myös kanssa ihmiset vaarassa itsensä lisäksi...LopenUupunut kirjoitti:dealer kirjoitti:Kuppi tarttuu hitsaamalla kiinni niin ettei maalaisjärjellä ajatellen ole perusteita olla hyväksymättä sitä katsastuksessa.
eikös jolleen tässä topicissa tai jossain muussa asiaa käsittelevässä ollut katsuri sanonut että hitsattua ei hyväksytä siksi että korroosio iskee....tms ?
tosin eihän se minneen iske jos sen massaa kunnolla ja homma tehdään kuivassa tilassa....
-
Ne varmaan tietävät joilla tämä keulan alas romahtaminen on tapahtunut ajossa, kuinka olisi voinut esim kyseisessä tilanteessa käydä...
Aiemmin oli ainakin käytäntö, että tiiettyjä tärkeämpiä osia kun hitsaili, piti olla hitsaustaidosta luokka osoittava pätevyys todistukset juuri sille prosessille jolla kyseinen operaatio toteutetaan. Eli Mig 131,Tig 141, Puikko 111 yms jossa mainitaan lisäaineet, suojakaasut, materiaalit ja jne.
Yleisesti näitä tiiettyjä osia ei saanut hitsailla kuten esim tiiettyjä tukivarsia, kun on tunnettua että joka kylällä on näitä "harrastaja" hitsareita jotka voivat saada enempi haittaa kun hyötyä jos liitos / liitokset ratkeaa käytössä. Yleisin hitsaus muoto näissä autojen rakenteluissahan on ollut Mig, joka on tunnetusti huonoiten materiaaliin tunkeutuva / kunnolla tarttuva. Tosin näissä ohuissa pelti töissä tuo on sangen toimiva ja nopea menetelmä.
Jos nuo kuppien ohjeet on tulleet itse MB valmistajalta niin sekin on ymmärrettävää, kun tuolla globaalissa maailmassa tämä "hitsaajien" kirjo on oleellisesti vieläkin suurempi. Niin voi olla että ovat päätyneet tuohon turvallisempaan ratkaisuun.
Tosin tuo sitten pitäisi kaiken järjen mukaan tehdä samaa materiaalia olevilla niiteillä kuin itse kuppi ja ajoneuvon kori, eli sinne on turha mennä räpeltään alumiini niittejä, kun ne tahtoo reagoida epäjalomman materiaalin kanssa ja ns syövyttää reikää ajansaatossa suuremmaksi varsinkin näissä pohjoisen ilmastoissa. Vastaavasti RST / SS niitti käyttäytyy samanlailla vaikka onkin jo ominaisuksiltaan vahvempaa.
Muutenkin alumiini niitti ei kestä kyseistä rasitusta niin hyvin kuin vastaava rautainen.
Kun taas hitsaa oikein, niin jos pellin vastapuolella jonne hitsataan on pinnoitetta tjms, niin se aivan varmasti palaa, joka on syytä puhdistaa ja suojata kunnolla uudelleen ettei korroosio pääse iskemään myös toiselta puolelta.
Eli kumpikin on käytännössä toimiva ratkaisu jos ne tekee oikein.
Mutta tuohon hitsaamiseen kannattaa kysyä etukäteen kirjallinen lupa paikalliselta konttorilta, luokka todistuksineen jos sitä aikoo koittaa, ja ei tulis niitä ikäviä yllätyksiä jossain vaiheessa.
Niin tietää samalla miten he siihen suhtautuvat. Jos lupa tulee niin ok.
Jos taas on kerennyt aiemmin jo hitsata ne sinne, niin en itse menis huutelemaan miten se on tehty. Vaan hoitelisin tuon ns huomaamattomaksi.
Re: W210 revennyt jousikuppi
Mikäli haluaa jousikupista "ikuisen" voi ylälaitaan hitsata (tai niitata) vinotuen.
Pariin autoon on näin tehty eikä ole katsastuksessa tullut ongelmia, ei ainakaan minun korviini ole kuulunut että olisi yhtään hitsattua kuppia hylätty.
Pariin autoon on näin tehty eikä ole katsastuksessa tullut ongelmia, ei ainakaan minun korviini ole kuulunut että olisi yhtään hitsattua kuppia hylätty.
wiimax.fi
Re: W210 revennyt jousikuppi
Niin käsittääkseni hitsaamalla siitä tulee vahvempi kuin on koskaan ollutkaan... Tai kunnollinen hitsaussauma on ainakin vahvempi kun mitä itse jousikuppi tai kori. Eipä sen puoleen, kyllä se paikoillaan pysyis vaikka laittas vaan muutamalla niitillä, jos vaan on jotain niitillä mistä pitää kiinnidealer kirjoitti:Kuppi tarttuu hitsaamalla kiinni niin ettei maalaisjärjellä ajatellen ole perusteita olla hyväksymättä sitä katsastuksessa.

Re: W210 revennyt jousikuppi
Omassa w202 alko kuulumaan rahisevaa ääntä ja aluks epäiltii et jousi poikki, noh eiku rengasta irti ja jousen yläkuppiha sielt oli revenny saumoistaa. Väänsin pellist vahviketta kupin ympärille ja eiku lankaa palamaan. Hitsaamal heitin kupin kiinni ja luulis pysyvän. Massaa vaan tarpeeks päälle ni ei luulis katastusmiehilläkää sanomista olla?
Sattumalt vilkasin myös toisenpuolen tilanteen ja sama homma, repeämäisillään. Sitä oli joku kylän puuseppä joskus jo koittanu roiskii kiinni oli sen näköstä, mutta eiku puhtaaks ja tukevaa saumaa. Eipähä tartte murehtii noide osalta enää kestääkö vaikö eikö
Eikös nuo kupit ole alunperin parilla pistehitsillä kiinni, tässä voi sanoo että on parempi kuin uusi
Sattumalt vilkasin myös toisenpuolen tilanteen ja sama homma, repeämäisillään. Sitä oli joku kylän puuseppä joskus jo koittanu roiskii kiinni oli sen näköstä, mutta eiku puhtaaks ja tukevaa saumaa. Eipähä tartte murehtii noide osalta enää kestääkö vaikö eikö

Eikös nuo kupit ole alunperin parilla pistehitsillä kiinni, tässä voi sanoo että on parempi kuin uusi

- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: W210 revennyt jousikuppi
Nyt kun olen muutamia kuukausia seurannut että kestääkö tuo niitattuna (oma tekemänä) paikallaan....olen sitä mieltä että eihän tuota kannata alkaa hitsailemaan vaikka olisi 5:en luokkahitsaaja ja olisi talli täynnä koneita....
niittaamalla tulee vähemmän "ruostesuojattavaa" ja ruostuvaa pintaa ja omalla taktiikallani 10 niittiä (6,0mm rst muistaakseni) tuo on vähintään yhtä kovaa kiinni kuin tuollaisen peltiläpyskän saa hitsiliimalla, jollei vahvempi ?.
työnäkin huomattavasti "kotiteko" ystävällisempi ja voi tehdä lähes kerrostalon parkkiruudussa.....ei ole palovaaraa eikä mene sähkölaitteet autosta rikki vaikka salama iskisi asentajaan
itse en voi kuin ehdottaa tekemään niittaamalla jatkossa niitä jotka tämän ongelman eteen joutuvat...ohjeita saa jos haluaa kirjoittamani jutun lisäksi yv:llä jos tekee mieli ja on epävarma.
ainoa ehkä mitä tekisin eritavalla olisi kupin valinta....ottaisin sen paksumman 124 mallin kupin.
ja voihan se olla että itse päädyin tähän helppoon ratkaisuun kun ei ole kuin kaasulla 4:sen luokat....ja nekin vanhentuneet jo 15v sitten...ja ehkä oli väärä konekin tallissa (puikko).
.
niittaamalla tulee vähemmän "ruostesuojattavaa" ja ruostuvaa pintaa ja omalla taktiikallani 10 niittiä (6,0mm rst muistaakseni) tuo on vähintään yhtä kovaa kiinni kuin tuollaisen peltiläpyskän saa hitsiliimalla, jollei vahvempi ?.
työnäkin huomattavasti "kotiteko" ystävällisempi ja voi tehdä lähes kerrostalon parkkiruudussa.....ei ole palovaaraa eikä mene sähkölaitteet autosta rikki vaikka salama iskisi asentajaan

itse en voi kuin ehdottaa tekemään niittaamalla jatkossa niitä jotka tämän ongelman eteen joutuvat...ohjeita saa jos haluaa kirjoittamani jutun lisäksi yv:llä jos tekee mieli ja on epävarma.
ainoa ehkä mitä tekisin eritavalla olisi kupin valinta....ottaisin sen paksumman 124 mallin kupin.
ja voihan se olla että itse päädyin tähän helppoon ratkaisuun kun ei ole kuin kaasulla 4:sen luokat....ja nekin vanhentuneet jo 15v sitten...ja ehkä oli väärä konekin tallissa (puikko).
.
Opel, "weird lieben autos"....
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 193
- Liittynyt: Su 31.01.2010 23:38
- Paikkakunta: Turku
Re: W210 revennyt jousikuppi
Aikanaan kun sen aikaisesta farkustani(W210) hakattiin katsastuksessa tuo jousikuppi auki,annettiin ohjeet,ettei uutta kuppia saa kiinnittää kuin niittaamalla.Tämä siis tapahtui loimaalla ja vuosi taisi olla 2007.Niittaus siis on alkuperäinen tehtaan tapa kiinnittää se kuppi.
Pari vuotta myöhemmin katsastin turussa varaveturini(myöskin w210),jonka vanha jousikuppi oli hitsattu ystäväni toimesta,eikä asiasta mainittu yhtään mitään,vaikka jousikuppien kuntoon kiinnitettiinkin erityistä huomiota.Melko vaihtelevaa näyttää olevan käytäntö.
Pari vuotta myöhemmin katsastin turussa varaveturini(myöskin w210),jonka vanha jousikuppi oli hitsattu ystäväni toimesta,eikä asiasta mainittu yhtään mitään,vaikka jousikuppien kuntoon kiinnitettiinkin erityistä huomiota.Melko vaihtelevaa näyttää olevan käytäntö.

Tähti näyttäköön tien.
Re: W210 revennyt jousikuppi
voi jeesus millä te ootte noita 6.4mm teräs niittejä vedelly kiinni, töistä otin lainaksi paineilma niittivetimen, ei mitään jakoa että jaksais vetää kiinni noita. Vinkkejä otetaa mistä sais vuokrattua laitteen....
tuolla ehkä menis, mutta ei taida mahtua ko. tilaan :/ : http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Kasit ... lla-12915/" onclick="window.open(this.href);return false;
tuolla ehkä menis, mutta ei taida mahtua ko. tilaan :/ : http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Kasit ... lla-12915/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W210 revennyt jousikuppi
jos noin paksuilla niiteillä meinaa vetää, niin tarvii kyllä sitten jo jyräkät työkalutkin. ja nehän sitten yleensä maksaakin jo jonkun verran enemmän, kun harrastelija luokan vehkeet. käsityökalulla periaatteessa ainakin pitäis onnistua, mutta ne sattuu vaan oleen niin isoja, ettei välttämättä sovi joka koloon. saattaa tollaset niittipihditkin olla äkkiä pulimetriä leveet aukastuna.. ja sähkö-, taikka paineilmatoimisesta loppuu potku, taikka tarvii olla se ammattilais sarjalainen, mikä sinne mahtuu ja maksaa sen tonnin.
äkkiä sanoisn, että kun mig:illä, eli käytännössä mag:illa sen sinne hitsuuttelee kunnolla, niin voi äkkiä olla halvempi ja parempikin ratkasu..? niittaamalla en kyllä itse lähtis omaan autooni tekeen mitään jousikuppeja. luoten enemmän siihen, kun rauta sulaa rautaan, eikä sitä liitetä millään niiteillä. pultit toki sopii myös, mutta ei varmaan tässä kohtaa ole se paras mahdollinen vaihtoehto.
äkkiä sanoisn, että kun mig:illä, eli käytännössä mag:illa sen sinne hitsuuttelee kunnolla, niin voi äkkiä olla halvempi ja parempikin ratkasu..? niittaamalla en kyllä itse lähtis omaan autooni tekeen mitään jousikuppeja. luoten enemmän siihen, kun rauta sulaa rautaan, eikä sitä liitetä millään niiteillä. pultit toki sopii myös, mutta ei varmaan tässä kohtaa ole se paras mahdollinen vaihtoehto.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: W210 revennyt jousikuppi
kyllä se niittaus on 100% varma tapa laittaa noita, sen huomaa kun pitää niitä niittejä kädessä ja on ko. homman suorittanut. Periaattessa epävarmempi tapa hitsata se, no se siitä.
Vinkkejä otan vastaan mistä sais vuokrattua laitteen, täytyy hitsuutella jollei löydy mistään.
Vinkkejä otan vastaan mistä sais vuokrattua laitteen, täytyy hitsuutella jollei löydy mistään.
Re: W210 revennyt jousikuppi
Ootko kysynyt tuolta http://www.konerent.com/fin/etusivu/" onclick="window.open(this.href);return false;
S203 C240 -01
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
Re: W210 revennyt jousikuppi
juu konerentin listassa o paineilma kone , täytyy sinne soitella huomen aamulla.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: W210 revennyt jousikuppi
Ei niitten tartte olla 6.4mm niittejä...kuten varmaan kirjoittelin käytin 5mm teräsniittejä, menee vähän isommilla niittitongeilla ihan kivasti. Jos pistää 6,4:lla riittää muistaakseni kolme niittiä, minä taisin laittaa 5:llä 5mm niitillä....epk kirjoitti:juu konerentin listassa o paineilma kone , täytyy sinne soitella huomen aamulla.
.
Opel, "weird lieben autos"....