Leehtolaaisen w124

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
AmppaMo_
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Leehtolaaisen w124

Viesti Kirjoittaja AmppaMo_ »

Elikkäs tollanen 230E märssy tuli hankittua pari viikkoo sitten. Oon nyt aloittelija näis hommissa mutta kyllä kai se siitä rupee luonnistamaan ja vanhemmilta konkareiltakin varmasti saa sitten apua :D Ruostetta autossa on hieman ja auto menee kyllä jossain vaiheessa maalaukseen ja tarkotus on laittaa korilta täysin kuntoon. koria liikuttelee 2.3 bensa kone ja manuaali laatikolla.
Tossa nyt varmaa listaa mitä tullaan tekemään:
Maalaus
17" jotain kivaa huulivannetta. ehdotuksia tulemaan.
tonttiiin!!
takavalot
etuvilkkujen sävytys
jenkkiparkit
sisätilojen siistimistä.
jonkun näköstä pikku hifiä

Tuossa on lähtötilanne! Vinkkejä vaan tulemaan ja kaikki vinkit otetaan huomioon!
http://s1184.photobucket.com/albums/z32 ... t=1242.jpg
Viimeksi muokannut AmppaMo_, La 28.05.2011 12:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viesti:

Re: Leehtolaaisen w124

Viesti Kirjoittaja napa »

yritä pitää mielummin mahdollisimman alkuperäisenä... nämä tusina terojen tuunaukset alkaa jo kyllästyttää... kaikilla samat jutut, eli madallus (pilaa auton ajominaisuudet), xenonit (ketuttaa vastaantulijoita) jne.

itse alan näkemään w124 koriset mersut jo niin "vanhoina", että ei niistä kannata enää yrittää mitään corollan korviketta tehdä, osta sellainen, jos haluat oikein "amis lookin", siihen vielä kipsilevystä kunnon takasiipi, niin avot...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
AmppaMo_
Sisäänajossa
Sisäänajossa

napa kirjoitti:yritä pitää mielummin mahdollisimman alkuperäisenä... nämä tusina terojen tuunaukset alkaa jo kyllästyttää... kaikilla samat jutut, eli madallus (pilaa auton ajominaisuudet), xenonit (ketuttaa vastaantulijoita) jne.

itse alan näkemään w124 koriset mersut jo niin "vanhoina", että ei niistä kannata enää yrittää mitään corollan korviketta tehdä, osta sellainen, jos haluat oikein "amis lookin", siihen vielä kipsilevystä kunnon takasiipi, niin avot...
Joo eli siis ihan yksinkertasesti tästä ei mitään amis auto räpellystä rakenneta. ei minkää näköstä lasikuitu paskaa oo tulossa.!! perus siisti pikku fiksausta. NPS LOOK!
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viesti:

AmppaMo_ kirjoitti:
Joo eli siis ihan yksinkertasesti tästä ei mitään amis auto räpellystä rakenneta. ei minkää näköstä lasikuitu paskaa oo tulossa.!! perus siisti pikku fiksausta. NPS LOOK!
mutta justiinhan sä nuo tyyppiliset "amis räpellykset" tuonne listasit :roll: eli ->
tonttiiin!!
etupuskurin muokkaus
klaseihin pikku tumennus
uudet takavalot
etuvilkkujen sävytys
jenkkiparkit
xenonit
jonkun näköstä pikku hifiä
Kristallivalot.

mikään noista ei ainakaan paranna w124 :wink:

ainoat mitkä puuttuu kliseiden listasta on kromikaaret ja kynsikupit :P

edit: rakenna toki sellainen kuin itse haluat, mutta koittakaa nyt keksiä välillä jotain omaperäistä... alkuperäiskuntoinen w124 herättää nykyään paljon enemmän huomiota/kunnioitusta, kuin nämä tusina terojen linttaan poljetut, kalvotetut, kristallit ja kirkkaat vilkut tuunaukset :evil:

edit 2: itse olen nyt siinä ja siinä, jos maalais koko auton (300E) mustalla vasaralakalla :D vielä kun osais päättää että telalla, pensellillä vai peräti ruiskulla :o
Viimeksi muokannut napa, Pe 27.05.2011 22:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Mäcciz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Mäcciz »

Porkkanat keulille ja kylkiin, maski vaihtoon 8) Ja sitte hommat monoblokit joko 17" tai 18" nii siinäpä se on ja ei muutaku :clap:
Jupa
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Jupa »

Mun mielestä tuo on jo ihan tarpeeksi matala mut jotain kivaa vannetta kaipais alleen :wink:
Tosin omistaja tekee mitä haluaa :D
S203 C240 -01
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
Roobert
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Roobert »

on kyllä niin nätti satalankku että.. :thumbup: tuota älä mene noin suuren listan mukaan muuttelemaan. korkeintaan avarimaskia ja orkkisvilkut olis tosiaan aika jees. nuo vanteetkin sopivat tuohon kuin nyrkki silmään(minun mielestä), mutta kukin tavallaan :wink:
Messerschmitt
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Messerschmitt »

E-mallin konepelti ja takaluukku tietenkin.. mitä matalampi, sitä parempi.

edit1: onhan tuo jo ihan hyvän korkuinen.

P.S Napa hei , maalaa se omasi ruiskulla niin näyttää eniten orggikselta.Jos telalla tai sprayllä vetäsee niin se on sitä räpellystä ehkä enemmän.
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
veskola
Valvoja
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ei muutaa kuin auton alle ja kolkuttelemaan tukivarsien juuresta meisselillä, sitten siirtyy tunkin reikien kohdalle, siitä ei ole pitkä matka taakakaarien takajuuristoon ja sama homma, lopuksi sinne kaarien ulkoreunamille jos vieläkään ei löydy hitsattavaa niin sitten on ihan sama vaikka alkaisi tuunaamaan...tosin on sitä parempaakin tekemistä maailmassa housut jalassa ja varsinkin ilman housuja...mutta se on vain mun mielipide.

Mitään e-mallin luukkuja kukaan jaksa vaihtaa...helpommalla saa saksasta 10x paremman pelliin ja auto tulee kaupan päälle. Hetken päästä originaali on arvostetumpi...
Lisää tietoa: www.skg.fi
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viesti:

Messerschmitt kirjoitti:
P.S Napa hei , maalaa se omasi ruiskulla niin näyttää eniten orggikselta.Jos telalla tai sprayllä vetäsee niin se on sitä räpellystä ehkä enemmän.
ehkä se maalin (vasaralakka... :wtf: ) valinta jo osoittaa, että kyseessä on lievää vittuilua, virheetöntä pintaa vaalivia kohtaan :wink: no, eihän tuossa mun 300E:ssä ole mersua muutenkaan enää kuin jotain 40 %... eli paperit ja kori ja ne mersun osat mitä vielä löytyy, niin niitäkin on jotenkin käpäilty :twisted:

toisaalta ei tuo musta vasaralakka niin kaukana ole tuosta mersun "antasiitin harmaasta" (172) ja jotenkin olen oppinut pitämään sen "synkkyydestä"/karuudesta :think: voishan sen vetää ruiskulla, niin ei olis tosiaan ihan niin jaloin tehdyn näköinen...

Manu300cea24
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Makuja on monia.
Nättihän tuo on jo nuinkin.
Onko etupuskuri korinvärinen ja kylkimuovit ja takapuskuri harmaat??
Sama sävy niihin tai korin väriin.

Vanteet kyllä ite vaihtasin ensimmäiseksi ,kun nuista viispuolasista en tykkää sitten ollenkaan. En sitten mistään viispuolasista.
Käy ehkä uudempiin autoihin mut ei mun mielestä 100lankkuun.

Ja maskista sen verran et omasta mielestä painotan omasta mielestä... täysin musta maski antaa halvan "amistuuninki" meiningin.
Kyllä mersu pitkälti tunnetaan mun mielestä ennenkaikkee maskista.
Eli kyllä siinä jotain kiiltävää pitää olla.
Ei ylimääräsiä tähtiä vaan rivat edes jonkunlaiset.

Mut nää on niitä makuasioita :!: :thumbup:
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
AmppaMo_
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Manu300cea24 kirjoitti:Makuja on monia.
Nättihän tuo on jo nuinkin.
Onko etupuskuri korinvärinen ja kylkimuovit ja takapuskuri harmaat??
Sama sävy niihin tai korin väriin.

Vanteet kyllä ite vaihtasin ensimmäiseksi ,kun nuista viispuolasista en tykkää sitten ollenkaan. En sitten mistään viispuolasista.
Käy ehkä uudempiin autoihin mut ei mun mielestä 100lankkuun.

Ja maskista sen verran et omasta mielestä painotan omasta mielestä... täysin musta maski antaa halvan "amistuuninki" meiningin.
Kyllä mersu pitkälti tunnetaan mun mielestä ennenkaikkee maskista.
Eli kyllä siinä jotain kiiltävää pitää olla.
Ei ylimääräsiä tähtiä vaan rivat edes jonkunlaiset.

Mut nää on niitä makuasioita :!: :thumbup:
Etupuskuri on vaalean sininen niinkuin kylkimuovit ja takapuskuri. Puskurit ja kylkimuovit tulee varmaankin korin väriin.
Jep ite en myös tykkää tuosta täysin mustasta maskista, pistää liikaa silmään. :problem:
Ja vanteet ny tulee olemaan ensimmäinen hankinta ja sit katotaan että mitä aletaan tekemään :D
Vinkkejä vaan lisäää!!!!
AmppaMo_
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Jep elikkäs projekti lähteny ihan mukavasti käytiin :P vähä tullu purettua ja hiottua jo. ens viikon aikana tarvis sisusta repii auki saas nähä tuleeko uudet jakkarat vai tyydynkö vanhoihin. :o

http://s1184.photobucket.com/albums/z32 ... ioooo4.jpg
Vastaa Viestiin