clk w208 , m111 230k , isompi kompura ?

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
volfram
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ti 13.07.2010 10:17
Paikkakunta: Vantaa

clk w208 , m111 230k , isompi kompura ?

Viesti Kirjoittaja volfram »

Hei

Siitä se ajatus sitten lähti. :problem: -> aijon "ängetä" clk w208 isomman kompuran.

Kysymys: :?: paljonko vakio lohko kestää ahtamista. (max ahdot) ? eli kestääkö 1 bar ? Koneessa taitanee olla nyt se 0.70bar (kleeman sarja) -> ilman että tarvitsee heittää uudet männät, kannen laitto..etc. puristus-suhdehan tässä koneessa on tuo 8:8.
:thumbup:

Jos kestää niin seuraavat palikat laitan kiinni:

- corveten vortex kompura ( 1bar )
- bensalinjat ( jos ei riitä )
- bensapumput
- suuttimet -.> koosta ei vielä tietoa- > oletettavasti riittänee clk430 suuttimet.. ?
- isompi cooleri
- penkissä säätö
- jäykempi kytkinasetelma

Onkohan tässä edes järkeä. ? mitä mieltä. ? onko ketään toteuttanut vastaavaa rojektia. ? :wave:

Ja tiedoksi loota on manuaali -> oletettavasti kestänee jäykemmällä asetelmalla.

t-vtf- :geek:
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: clk w208 , m111 230k , isompi kompura ?

Viesti Kirjoittaja tomant »

Tuollaista uudempaa autoa ei muutosten jälkeen ilmeisesti saa katsastettua, joten autosta tullee näyttelypeli / suljetulla alueella. ajettava.

Tuollainen 111.975-kone tuottaa vakiona reilut 220 hv, josta kompressori syö noin 30 hv. Kone kestänee helposti 300 hv, ainakin tuuninkilehtien juttujen perusteella.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
volfram
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ti 13.07.2010 10:17
Paikkakunta: Vantaa

Re: clk w208 , m111 230k , isompi kompura ?

Viesti Kirjoittaja volfram »

Hello

No niin... voihan sen katsastaa ilman että hihna on kiinni ;) sillon onnistuu ainakin eikä tarvitse teholappuja. ;)

Saahan minkä auton vaan katsastettua, ei kai siinä ole ongelmia. -> teho ei vaan saa nousta tietyn rajan yli, ja senkin voi kiertää. Tää autohan ei ole mikään uus. -> vm.-98. 8)

Kuulostaa hyvältä, ehkä se sitten kokeillaan miten kestää.. sen yhden baarin. :think: :thumbup:

t-ff-
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Re: clk w208 , m111 230k , isompi kompura ?

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Tuskin kukaa inssi alkaa sitä autoa penkittämää katsastuksessa tai edes tiiraamaan mikä ahdin siellä on paikallaan.
Enemmän kannattaa olla huolissaan vakuutusyhtiöstä mikä pesee kätensä varmasti kaikista maksuista jos sattuu käymään jotain.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: clk w208 , m111 230k , isompi kompura ?

Viesti Kirjoittaja napa »

volfram kirjoitti:Tää autohan ei ole mikään uus. -> vm.-98. 8)

tälläisten ahdinviritysten kohdalla jokainen vähäpäästöinen auto lasketaan "uudeksi" :wink: -89 malleistakin jo osa on liian uusia näille virityksille...

virallisesti näihin uusiin vähäpäästöisiin ei saa edes ilmanpuhdistinta vaihtaa :think: laittomuuden tielle lähdettäessa on ihan se ja sama onko sulla hieman isompi ahdin, vai 1000 hp:n 8 litran V8 pellin alla... laiton mikä laiton ja jos jotain sattuu, maksaja löytyy aina ratin takaa, vaikka olis millaiset kaskot ja muut vakuutukset, mutta kun tuon pitää mielessä, niin saa mun puolesta rakennella ihan vapaasti...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Sami T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: To 07.04.2005 17:53
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: clk w208 , m111 230k , isompi kompura ?

Viesti Kirjoittaja Sami T »

volfram kirjoitti:Hei

Siitä se ajatus sitten lähti. :problem: -> aijon "ängetä" clk w208 isomman kompuran.

Kysymys: :?: paljonko vakio lohko kestää ahtamista. (max ahdot) ? eli kestääkö 1 bar ?
t-vtf- :geek:
Kyllä se lohko kestää +1bar, anna mennä vaan, laitathan kuvia projektista!
volfram
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ti 13.07.2010 10:17
Paikkakunta: Vantaa

Re: clk w208 , m111 230k , isompi kompura ?

Viesti Kirjoittaja volfram »

Hello

Laitan kuvia ilman muuta. -> tosin rojekti taitaa jäädä talvelle. Nyt kesällä ei millään malta laittaa autoa talliin seisomaan. :thumbup:

t.ff
Avatar
SLC-450
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: Pe 23.05.2003 12:19
Paikkakunta: Orimattila

Re: clk w208 , m111 230k , isompi kompura ?

Viesti Kirjoittaja SLC-450 »

volfram kirjoitti:Hello

Laitan kuvia ilman muuta. -> tosin rojekti taitaa jäädä talvelle. Nyt kesällä ei millään malta laittaa autoa talliin seisomaan. :thumbup:

t.ff

No tuliko tasta projektista sitten mittaan?? On olluna talvea ja kesaakin valissa....??
Jos on uutta ketjua tarinasta, niin ilmoitathan... Olisi kiva kuulla toteutuksesta... ;-)
Edelliset mercedekset:
W 123 240 D -1984
W 107 450 SLC -1973
W 124 220CE -1992
w ??? 508 -1979
W170 230 SLK -1998
--------------------------------------------
Tämänhetkiset ajoneuvot:
1983 Mercedes 300SD
2002 316 Mercedes Sprinter ála FRANKIA 7000 (mobilehome)
2001 986 Porsche Boxster S
KTM 690 Rally 2008
volfram
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ti 13.07.2010 10:17
Paikkakunta: Vantaa

Re: clk w208 , m111 230k , isompi kompura ?

Viesti Kirjoittaja volfram »

Chao

Ei tullu rojektia. ! massit loppu :problem:

Entinen kone hajos ja eurot katos uuteen koneeseen. -> tosin nyt ois lohko josta rakennella. :thumbup:

Katsotaan tilanne ja sitten etiäpäin. -> meinaan jos rupeen nyt rakentelee niin teen sitten koko lohkon uusiks. -.> wisecosta lähtien.. yms. - > nyt ois helppo tehä kun sais koneen pöydälle ja rauhas vaihtelis kaikki osat uuteen. :D
Tosin voi olla niin kallis rojekti et kandeis ostaa sit se amg.. :think:

T.Raipe
Vastaa Viestiin