Hei kaikki. BMW leiristä "ehkä" siirtymässä mersu leiriin Jotkin asiat vain mietityttää, kuten mitä eroa näillä malleilla on? Mitä yleensä kannattaa huomioida käytettyä diesel mersua ostaessa? Omakohtaiset kokemuksenne ko. malleista yms.
Kovin vähän näistä mersuista löytyy keskustelua vs. bmw foorumit.
Kiitos kaikille vastanneille.
Jos puhutaan "facelift" -mallista, niin moottori tietääkseni sama V6, mutta ohjelma eri, eli tehoa 320:ssa enemmän. Normikäytössä 280 kulkee 190hv/440nM avuin tarpeeksi Suomen teille.
Mersuissa kuluvia osia alakerrassa voi tulla vaihtoon jo 100tkm paikkeilla, riippuu niin paljon ajosta/käytöstä. Oma haettu Saksasta 120tkm ajettuna ja kohta 2 vuotta ja 50 tkm kohtuullisilla kustannuksilla (nyt 166tkm)
-alapallo (120 tkm:n kohdalla)
-koiranluut eteen (turhaan?, kolina tuli muualta)
-iskarit eteen (155tkm:n kohdalla, kolisivat)
-hehku
-jarrulevyt taakkse heti Suomeen tuonnin yhteydessä
-normaalit huollot
Huolehdittava että automaattilaatikon öljyt vaihdettu! Erittäin tyytyväinen hankintaani! Ja farkussa tilaa kontin puolella vaikka kuinka, mutta ilmeisesti hankkimassa sedanin kun otsikossa W211 eikä S211...
Ruosteista ei suurempaa huolta kuin muissakaan autoissa, omasta ei löydy toistaiseksi.
lkosso kirjoitti:Jos puhutaan "facelift" -mallista, niin moottori tietääkseni sama V6, mutta ohjelma eri, eli tehoa 320:ssa enemmän. Normikäytössä 280 kulkee 190hv/440nM avuin tarpeeksi Suomen teille.
Mersuissa kuluvia osia alakerrassa voi tulla vaihtoon jo 100tkm paikkeilla, riippuu niin paljon ajosta/käytöstä. Oma haettu Saksasta 120tkm ajettuna ja kohta 2 vuotta ja 50 tkm kohtuullisilla kustannuksilla (nyt 166tkm)
-alapallo (120 tkm:n kohdalla)
-koiranluut eteen (turhaan?, kolina tuli muualta)
-iskarit eteen (155tkm:n kohdalla, kolisivat)
-hehku
-jarrulevyt taakkse heti Suomeen tuonnin yhteydessä
-normaalit huollot
Huolehdittava että automaattilaatikon öljyt vaihdettu! Erittäin tyytyväinen hankintaani! Ja farkussa tilaa kontin puolella vaikka kuinka, mutta ilmeisesti hankkimassa sedanin kun otsikossa W211 eikä S211...
Ruosteista ei suurempaa huolta kuin muissakaan autoissa, omasta ei löydy toistaiseksi.
Eli kuten huomaatte niin uusi mb leirissä Eli farkkua S211 lähinnä itse hankkimassa. 320cdi kiinnostaa myös se suora kutoskoneinen, kaverilla c 270cdi ja se ei oikein tehojen puolesta sytyttänyt. Tai jotenkin tuntuu että turbiini luistaa ja syö tehoa kohtuuttomasti, kaveri koitti myös lastuttaa autonsa mutta otti lastun pois koska ei oikeastaan vaikuttanut mitenkään. Mutta asiaan eli kaikki tieto autosta olisi mukava kuula Onko näissä vaihdelaatikko ongelmia? entä suutin vikoja yms kalliita vikoja, onko näissä mitään prefacelift malleja ja onko ensimmäiset maillit huonompia? Siinä nyt jotain
Tässä aluksi luettavaa.-04 ja uudemmat on jo aika varmoja ,ei pitäisi olla enää noita klykooli ongelmia ja joitakin muita.
Moneen autoon ne on oletettavasti korjattu.
Joo noistahan oli jo apua jonkinverran. Sellaista haluaisin vielä tietää että onko 280 ja 320cdi moottorit samoja? Eli saako 280cdi:stä jotenkin samat tehot kun 320cdi:stä?
charlerssi kirjoitti:Joo noistahan oli jo apua jonkinverran. Sellaista haluaisin vielä tietää että onko 280 ja 320cdi moottorit samoja? Eli saako 280cdi:stä jotenkin samat tehot kun 320cdi:stä?
charlerssi kirjoitti:Joo noistahan oli jo apua jonkinverran. Sellaista haluaisin vielä tietää että onko 280 ja 320cdi moottorit samoja? Eli saako 280cdi:stä jotenkin samat tehot kun 320cdi:stä?
Saa, ja enemmänkin.
Tämä perustuu mihin Suorakutonenkin on täysin sama moottori 280cdi ja 320cdi
charlerssi kirjoitti:Joo noistahan oli jo apua jonkinverran. Sellaista haluaisin vielä tietää että onko 280 ja 320cdi moottorit samoja? Eli saako 280cdi:stä jotenkin samat tehot kun 320cdi:stä?
Saa, ja enemmänkin.
Tämä perustuu mihin Suorakutonenkin on täysin sama moottori 280cdi ja 320cdi
Ymmärsin että tässä puhuttiin OM642-koneesta. Siitä saa tietääkseni ohjelmoimalla reilusti enemmän tehoa (ja vääntöä) kuin 320CDI:ssä on vakiona, riippumatta onko se myyty 280CDI:nä vai 320CDI:nä. Aiheesta lienee foorumillakin lukuisia keskusteluja.
Miksi tässä nyt verrataan ohjelmoitu 280 ja vakio 320. Kyllähän tuolla netissä on taulukot mistä näkee, että paljonko tulee ja kyllähän näissä taulukoissa 320:ssä on enemmän kaakkeja ohjelmoituna kuin ohjelmoitu 280.
S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
PEPI kirjoitti:Miksi tässä nyt verrataan ohjelmoitu 280 ja vakio 320. Kyllähän tuolla netissä on taulukot mistä näkee, että paljonko tulee ja kyllähän näissä taulukoissa 320:ssä on enemmän kaakkeja ohjelmoituna kuin ohjelmoitu 280.
Niinno. Itse ymmärsin charlessin kysymyksen niin, että saako 280:stä tehoja saman verran kuin vakio 320:stä, mutta ymmärsin varmaan väärin.
PEPI kirjoitti:Miksi tässä nyt verrataan ohjelmoitu 280 ja vakio 320. Kyllähän tuolla netissä on taulukot mistä näkee, että paljonko tulee ja kyllähän näissä taulukoissa 320:ssä on enemmän kaakkeja ohjelmoituna kuin ohjelmoitu 280.
Niinno. Itse ymmärsin charlessin kysymyksen niin, että saako 280:stä tehoja saman verran kuin vakio 320:stä, mutta ymmärsin varmaan väärin.
Ei kun ymmärsit täysin oikein Ajattelin vain että olisiko siihen ollut ihan joku helppo ohjelmisto päivitys että saisi 280cdi:n 320cdi:ksi.
Mutta karalan sivuilla näytti että rivi6 280 ja 320.stä lastulla samat tehot.
Viimeksi muokannut charlerssi, Su 05.06.2011 10:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
PEPI kirjoitti:Miksi tässä nyt verrataan ohjelmoitu 280 ja vakio 320. Kyllähän tuolla netissä on taulukot mistä näkee, että paljonko tulee ja kyllähän näissä taulukoissa 320:ssä on enemmän kaakkeja ohjelmoituna kuin ohjelmoitu 280.
Niinno. Itse ymmärsin charlessin kysymyksen niin, että saako 280:stä tehoja saman verran kuin vakio 320:stä, mutta ymmärsin varmaan väärin.
Ei kun ymmärsit täysin oikein Ajattelin vain että olisiko siihen ollut ihan joku helppo ohjelmisto päivitys että saisi 280cdi:n 320cdi:ksi.
Mutta karalan sivuilla näytti että rivi6 280 ja 320.stä lastulla samat tehot.
Katoppa ymmärsin väärin.
S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
PEPI kirjoitti:Miksi tässä nyt verrataan ohjelmoitu 280 ja vakio 320. Kyllähän tuolla netissä on taulukot mistä näkee, että paljonko tulee ja kyllähän näissä taulukoissa 320:ssä on enemmän kaakkeja ohjelmoituna kuin ohjelmoitu 280.
Niinno. Itse ymmärsin charlessin kysymyksen niin, että saako 280:stä tehoja saman verran kuin vakio 320:stä, mutta ymmärsin varmaan väärin.
280 CDI V6 facelift = 320 CDI V6 facelift.
Tehoero aiheutuu erinlaisesta ecun ohjelmasta, mutta joissain auto-yksilö tapauksissa ecun päivitys täysitehoiseksi vaatii lisä-osaamista / ecun nastoilta ohjelmointia. Jos tätä ei hallita, niin 280 CDI: tä ei saada päivitettyä täysitehoiseksi.
Oma 280 CDI V6 on menestyksekkäästi muutettu täysitehoiseksi powerflashilla oulussa (http://www.powerflash.fi" onclick="window.open(this.href);return false;). Autoni vaati sitä edellämainittua erityisosaamista.
Ehdottomasti suosittelen facelift versiorta eemelistä... ( katso allekirjoituksen ex autoni )
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
charlerssi kirjoitti:Hei kaikki. BMW leiristä "ehkä" siirtymässä mersu leiriin . Mitä yleensä kannattaa huomioida käytettyä diesel mersua ostaessa?
Penari-leiristä siirryttäessä, kannattaa ottaa huomioon se, että Mersulla saa naapurin vaimon omakseen. Pahimmillaan siis Mersun osto käy todella kukkaron päälle
charlerssi kirjoitti:Joo noistahan oli jo apua jonkinverran. Sellaista haluaisin vielä tietää että onko 280 ja 320cdi moottorit samoja? Eli saako 280cdi:stä jotenkin samat tehot kun 320cdi:stä?
Eli selkeään kysymykseen myös selkeä vastaus: molemmat ovat 3 litran V6 CDI autoja ja identtisiä kaikilta osin. 280 CDI on kuristettu tietokone-ohjelmalla, mutta 280 CDI: tä eivät likikään kaikki ohjelmasepät osaa muuttaa täysitehoiseksi.
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Kylmänraudanseppä kirjoitti:Eli selkeään kysymykseen myös selkeä vastaus: molemmat ovat 3 litran V6 CDI autoja ja identtisiä kaikilta osin. 280 CDI on kuristettu tietokone-ohjelmalla, mutta 280 CDI: tä eivät likikään kaikki ohjelmasepät osaa muuttaa täysitehoiseksi.
Juu ja pahinta on se että ei monetkaan edes kerro, ettei homma toimi. Eli ottavat kyllä lastutusrahan vaikka mitään ei tapahdukaan. Softa kun menee autoon kuulemma ihan ok, mutta välttämättä ei toimi oikein = nollahyöty. (näin minulle kerrottiin)
MiHe kirjoitti:Siks kannattaa viedä paikaan missä on dyno, niin näkee het tehoista tapahtuiko mitään...
ei sillä dynolla mitään tee! kakista paras dyno on oma persedyno.
jos ei ite huomaa tehon nousua niin onko tuosta lastutuksesta silloin mitään hyötyä vai onko se ihan sama miltä se auto tuntuu ajaa kunhan papereissa vaan on tarpeeksi lukuja?
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
No ei sitä talviliukkailla helposti pysty sanomaan onko sulla 130 vai 160 kW, siksi hyvin tuo alkuperänenkin jo vie. Toki kuivalta paikaltaan lähdös sen sitten huomaa, kun vääntöjäkin tulee kivasti lisää (kaverin E280 just oon testannu ennen/jälkeen ohjelmoinnin).
Mutta mussa on ainakin sen verran insinööriä että on kiva tietää paperillakin todellinen/teoreettinen ero.
(Se on vähän sama kun hifissä; jos setti maksaa useita tonneja, sen on PAKKO kuulostaa paremmalta kuin tonnin setti. Tai no ainakin sen jälkeen kun on mitannut sen paremman järjestelmän paremmaksi )