terokoo kirjoitti:siinä on sellanen ura joka painetaan sinne autossa olevaan vastapeluriin.eli meisselillä hiukan avitat sieltä tuulilasin alareunasta niin alkaa lähtemään...
Kiitos vinkistä! Nyt pienen herkistelyn jälkeen venttiili pelaa taas kuten pitääkin, jääkylmää tulee molemmille puolille
c220cdi kirjoitti:minulla oli sama ongelma kunnes kävin täytättämässä ilmastoinnin. siihen loppu se ongelma!
Hyvä huomioida jos ilmastointi toimii vajaatehoisesti tai toispuoleisesti. Mutta jos lämmityslaite puskee kuumaa, ei sitä kannata korjata lisäämällä ilmastoinnin tehoa vaan kannattaa ensin korjata se lämmityspuoli.
Minun vanhassa w124:ssa oli muoviputki irti peruutuspeilin/sisävalon laatikosta, joka aiheutti sen ettei lämmitys toiminut niin kuin sen pitäisi.
Miten w211:ssa saa nuo imurien kunnon tarkistettua? Ne on varmaan täynnä pölyä.
Katso sivu 23: http://www.mercedestechstore.com/pdfs/W ... -30-02.pdf
mikaks kirjoitti:Saakos mersuista luettua ilmastoinnin näytöltä vikakoodeja esim. tästä W220. Sitten vaan pitäisi olla kataloogi, mistä katsoa koodien selitykset.
Kyllä varmaan saa. Jos joku W220 omistaja ei tule selittämään tarkemmin niin google kertoo mitä ja miten. En muista minkälainen paneeli 220:ssä on mutta varmaan siinä on REST-nappi ja siitä pitkään painamalla saa antureiden datat näkyville. Vasemmanpuoleista lämpötilasäädintä käyttämällä muistaakseni saa selattua eri tietoja.
Vikakoodien lukuun piti kai asettaa lämpötilat sopivasti ennen REST-napin painamista.
Vastaavat toiminnot löytyy W210:n automaatti-ilmastoinnista ja W211-mallin 4-alueilmastoinnista. Jonkun näistä ohjeet varmaan googlettamalla löytää (eli en osaa nyt enempää auttaa kuin että ohjeiden etsiminen ei ole turhaa).
Edit: tässä linkki W210:n ja W140:n ilmastointilaitteen diagnostiikasta. Samat funktiot toimii ainakin W211-mallin 4-alueilmastoinnilla vaikka nappulat ihan eri näköiset, veikkaisin että samat funktiot löytyy myös 220:stä vaikka 221:stä ei enää löydykään.
C220 vuodelta 96 sama ongelma. Otin "kivekset" pois avaamalla siitä päältä. Pinnoissa oli sellaista tummaa ja kiinnijuuttunutta töhnää ohut kerros. Vesihiomapaperilla se lähti ja kun laitoin "kivekset takaisin pusseihinsa" niin nyt pelannut kolmatta vuotta ihan ok!
Kyllä varmaan saa. Jos joku W220 omistaja ei tule selittämään tarkemmin niin google kertoo mitä ja miten. En muista minkälainen paneeli 220:ssä on mutta varmaan siinä on REST-nappi ja siitä pitkään painamalla saa antureiden datat näkyville. Vasemmanpuoleista lämpötilasäädintä käyttämällä muistaakseni saa selattua eri tietoja.
REST-nappi kyllä löytyy, mutta googlettamalla ei täysosumaa saatu ko. autoon. Laittakee nyt joku W220:n omistaja vinkkiä, miten/mistä saa koodit ulos ja tuon listan, niin pääsee näpläilemään
rest ja aktiivihiilisuodatin namiskaa kun painat muutaman sekan niin tulee search ja hetken päästä koodit jos sellasia löytyy.jos tulee useempi vikakoodi niin niitä sai selattua niistä lämppärin painikkeista.ja muistaakseni nollattua ne sai painamalla molemmat säätönännit yhtä aikaa pohjaan ja vapautus.tulevat tietysti uudestaan jos laitteessa joku pysyvä vika.mulla herjas molempia jalkotilan läppiä.kuittasin pois eikä ole uusinut.noin 2kk aikaa.eli kantsii eka nollata ja koittaa jollei uusis.koodeja löysin googlettamalla.ja niitä mitä en ole löytänyt niin apua olen saanu täältä foorumilta! ja hakua käyttämällä muuten löytyy tästä aiheesta lisääkin...