Ce 300 kat + putkisto
Ce 300 kat + putkisto
Omistan 300 Ce 124 koppasen vm 1990 12v.(bensa)
Auto on Suomi-auto.
Nyt täytyisi uusia pakoputkisto ja katti.
Vehollahan maksaa ihan stanasti,paljon tuntui maksavan kl-varaosissakin.
Onko vinkkejä mistä kannattaa ostaa.
Tuntuu 1500€ yhteensä kovalta,ilman etupään putkea.
Tiedoista olisin kovin kiitollinen.
Kannattako kysellä malliautosta,vanha kun on aina vanha.
Auto on Suomi-auto.
Nyt täytyisi uusia pakoputkisto ja katti.
Vehollahan maksaa ihan stanasti,paljon tuntui maksavan kl-varaosissakin.
Onko vinkkejä mistä kannattaa ostaa.
Tuntuu 1500€ yhteensä kovalta,ilman etupään putkea.
Tiedoista olisin kovin kiitollinen.
Kannattako kysellä malliautosta,vanha kun on aina vanha.
Autoina: MB C 200T CDI A Avantgarde 2006
Ex MB CE 300 Autom. 1990
Ex MB E 220 DIESEL manual 1998
Ex MB C 180 Sport manual.1994
+ Parikymmentä sekalaisia erimerkkisiä.
Ex MB CE 300 Autom. 1990
Ex MB E 220 DIESEL manual 1998
Ex MB C 180 Sport manual.1994
+ Parikymmentä sekalaisia erimerkkisiä.
Re: Ce 300 kat + putkisto
http://www.a-alt-avgassystem.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuolta tilasin omaan w124 220te autoon kattisysteemit. Tuli ruotsista.
Hintaa jäi noin 400 euroon posteineen...
Tuolta tilasin omaan w124 220te autoon kattisysteemit. Tuli ruotsista.
Hintaa jäi noin 400 euroon posteineen...
Re: Ce 300 kat + putkisto
narg kirjoitti:http://www.a-alt-avgassystem.fi/
Tuolta tilasin omaan w124 220te autoon kattisysteemit. Tuli ruotsista.
Hintaa jäi noin 400 euroon posteineen...
Kiitos vinkistä.säästää taas satasia.

Miks aina muualla halvempaa kun Suomessa?
Autoina: MB C 200T CDI A Avantgarde 2006
Ex MB CE 300 Autom. 1990
Ex MB E 220 DIESEL manual 1998
Ex MB C 180 Sport manual.1994
+ Parikymmentä sekalaisia erimerkkisiä.
Ex MB CE 300 Autom. 1990
Ex MB E 220 DIESEL manual 1998
Ex MB C 180 Sport manual.1994
+ Parikymmentä sekalaisia erimerkkisiä.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 372
- Liittynyt: Pe 11.12.2009 22:48
Re: Ce 300 kat + putkisto
Itse kysyin paikallisesta tarvikeliikkeestä,1500e tohon selliin.
Paikallinen Tammer Diesel yllätti,koko putkisto alle 600e! Koivuselta yleensä
tilaavat osat.Lähtöhinta/listahinta oli 1100e.En kuitenkaan vielä ostanut,hitsautin 18euron edestä vanhaa
Paikallinen Tammer Diesel yllätti,koko putkisto alle 600e! Koivuselta yleensä
tilaavat osat.Lähtöhinta/listahinta oli 1100e.En kuitenkaan vielä ostanut,hitsautin 18euron edestä vanhaa

Re: Ce 300 kat + putkisto
tekee itte tarvikekateista ni tulee hyvä. Niin ja tuo 400 eur on jo nii halpa että kannattanee se ostaa, maksaneehan se tarvikkeistakin koottu sen verran jos teettää muualla.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Ce 300 kat + putkisto
Sergey kirjoitti:tekee itte tarvikekateista ni tulee hyvä. Niin ja tuo 400 eur on jo nii halpa että kannattanee se ostaa, maksaneehan se tarvikkeistakin koottu sen verran jos teettää muualla.
No joo,jätti eilen huoltoaseman pihaan.
Ei käynnistynyt,tänään hain ja lähti heti käymään.
Voisko vikaa olla bensapumpussa tai bensasuodattimessa?
Missä sijaitsevat ,auto kävi "röpöttämällä" ennen sammumistaan,
samanlailla viimeviikolla muttei sammunut.
Pakari ja katti edelleen hakusessa.Tai sitten hitsautan pakarin
ja odotan koska katti menee.
On kurja vika kun ei uskalla lähtee mihinkään pihasta.
Autoina: MB C 200T CDI A Avantgarde 2006
Ex MB CE 300 Autom. 1990
Ex MB E 220 DIESEL manual 1998
Ex MB C 180 Sport manual.1994
+ Parikymmentä sekalaisia erimerkkisiä.
Ex MB CE 300 Autom. 1990
Ex MB E 220 DIESEL manual 1998
Ex MB C 180 Sport manual.1994
+ Parikymmentä sekalaisia erimerkkisiä.
Re: Ce 300 kat + putkisto
bensapumppu + suodin makaavat vierekkäin auton alla, sellaisen mustan muovilirpakkeen alla. mallista riippuen joko kuskin puolen tai hantin puolen takarenkaan etupuolella.
Re: Ce 300 kat + putkisto
Roobert kirjoitti:bensapumppu + suodin makaavat vierekkäin auton alla, sellaisen mustan muovilirpakkeen alla. mallista riippuen joko kuskin puolen tai hantin puolen takarenkaan etupuolella.
Kiitokset nopeasta vastauksesta,kuinka useasti suodatin olisi vaihdettava ja onko iso homma?
Autoina: MB C 200T CDI A Avantgarde 2006
Ex MB CE 300 Autom. 1990
Ex MB E 220 DIESEL manual 1998
Ex MB C 180 Sport manual.1994
+ Parikymmentä sekalaisia erimerkkisiä.
Ex MB CE 300 Autom. 1990
Ex MB E 220 DIESEL manual 1998
Ex MB C 180 Sport manual.1994
+ Parikymmentä sekalaisia erimerkkisiä.
Re: Ce 300 kat + putkisto
eiköön tuo olis suotavaa vaihtaa jossain +90 tkm välein, eipä niitä monesti vaihdeta ennen kuin tulee ongelmia autoon 

Re: Ce 300 kat + putkisto
Roobert kirjoitti:eiköön tuo olis suotavaa vaihtaa jossain +90 tkm välein, eipä niitä monesti vaihdeta ennen kuin tulee ongelmia
autoon
Ok.Mitä arvelet voisko vika olla bensan suodattimessa?
Autoina: MB C 200T CDI A Avantgarde 2006
Ex MB CE 300 Autom. 1990
Ex MB E 220 DIESEL manual 1998
Ex MB C 180 Sport manual.1994
+ Parikymmentä sekalaisia erimerkkisiä.
Ex MB CE 300 Autom. 1990
Ex MB E 220 DIESEL manual 1998
Ex MB C 180 Sport manual.1994
+ Parikymmentä sekalaisia erimerkkisiä.
Re: Ce 300 kat + putkisto
minäpä väitän että vika on virranjakajassa... Oireet on samat kuin omissani jotka jämähti tien varteen eikä inahtanukkaa sen jälkee.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Ce 300 kat + putkisto
Sergey kirjoitti:minäpä väitän että vika on virranjakajassa... Oireet on samat kuin omissani jotka jämähti tien varteen eikä inahtanukkaa sen jälkee.
Auto seisoi yön ja lähti sen jälkeen normaalisti käymään.
7km ajo sujui vaivatta.Virranjakajan kanttako epäilet?
Olisipa vikakoodinukija jolla paikallistaisi vian...
Autoina: MB C 200T CDI A Avantgarde 2006
Ex MB CE 300 Autom. 1990
Ex MB E 220 DIESEL manual 1998
Ex MB C 180 Sport manual.1994
+ Parikymmentä sekalaisia erimerkkisiä.
Ex MB CE 300 Autom. 1990
Ex MB E 220 DIESEL manual 1998
Ex MB C 180 Sport manual.1994
+ Parikymmentä sekalaisia erimerkkisiä.
Re: Ce 300 kat + putkisto
joo sama juttu, lähti sitten taas parin päivän päästä käyntii ku ei mitää olis vikaa ollu. ei näis mitää vikakoodeja ole 

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Ce 300 kat + putkisto
Sergey kirjoitti:joo sama juttu, lähti sitten taas parin päivän päästä käyntii ku ei mitää olis vikaa ollu. ei näis mitää vikakoodeja ole
Vaihdoikko virranjakajan kannen vai jotakin muutakin.
ei viittis turhaan vaihdella jos muuten pelittää.
Vika voi olla missä vaan,sais vaan paikannettua.
Ei uskalla lähtee mihinkään autolla kun ei tiedä jääkö tielle.
Joskus mulla oli 518i Bemari ja se sammu käsiin,vähän aikaa seisottuaan matka jatkui.
Vika paikallistettiin bensan suodattimeen,sen kun vaihto niin taas pelitti.
Vidu ota näistä ny selvää...
Autoina: MB C 200T CDI A Avantgarde 2006
Ex MB CE 300 Autom. 1990
Ex MB E 220 DIESEL manual 1998
Ex MB C 180 Sport manual.1994
+ Parikymmentä sekalaisia erimerkkisiä.
Ex MB CE 300 Autom. 1990
Ex MB E 220 DIESEL manual 1998
Ex MB C 180 Sport manual.1994
+ Parikymmentä sekalaisia erimerkkisiä.
Re: Ce 300 kat + putkisto
bensansuodatinta minä epäilen kuitenkin
se on nyt melkein tukossa ja kun se menee tukkoon niin matka loppuu mutta kun auto seisoo aikansa niin suodin aukeaa ja taas pelaa hetken. tosin vj-kansikin tekee juuri samaa tai kulunut pyörrin, eli röpöttää ja voi sammua totaalisesti mutta kun seisottaa päivän niin taas saa kontaktia. kokeile kattoon sillon kun ei lähde enää että tuleeko tulpille kipinää. jos tulee niin pa-suodin ekaks vaihtoon, jos ei tule niin jakajan koppa ja pyöriäinen vaihtoon
toki se jakajankansi kannattaa myös tsekata eli hioa nastat puhtaaksi sekä testata että hiili liikkuu juohevasti, myös pyörijän kärki huolellisesti puhtaaksi.


Re: Ce 300 kat + putkisto
Roobert kirjoitti:bensansuodatinta minä epäilen kuitenkinse on nyt melkein tukossa ja kun se menee tukkoon niin matka loppuu mutta kun auto seisoo aikansa niin suodin aukeaa ja taas pelaa hetken. tosin vj-kansikin tekee juuri samaa tai kulunut pyörrin, eli röpöttää ja voi sammua totaalisesti mutta kun seisottaa päivän niin taas saa kontaktia. kokeile kattoon sillon kun ei lähde enää että tuleeko tulpille kipinää. jos tulee niin pa-suodin ekaks vaihtoon, jos ei tule niin jakajan koppa ja pyöriäinen vaihtoon
toki se jakajankansi kannattaa myös tsekata eli hioa nastat puhtaaksi sekä testata että hiili liikkuu juohevasti, myös pyörijän kärki huolellisesti puhtaaksi.
Kiitokset vinkeistä,täytynee tsekata nuo paikat.
Autoina: MB C 200T CDI A Avantgarde 2006
Ex MB CE 300 Autom. 1990
Ex MB E 220 DIESEL manual 1998
Ex MB C 180 Sport manual.1994
+ Parikymmentä sekalaisia erimerkkisiä.
Ex MB CE 300 Autom. 1990
Ex MB E 220 DIESEL manual 1998
Ex MB C 180 Sport manual.1994
+ Parikymmentä sekalaisia erimerkkisiä.