Onko kenelläkään kokemuksia SprintBoosterista?
Kyseessä on siis elektronisen kaasupolkimen viripalikka, joka poistaa Mersumaisen hienostuneen viiveen kaasusta ja antaa kaasun painamiselle välittömän vasteen. Laite ei siis kasvata tehoja vaan ohjaa niiden käyttöä, enemmän kuskin jalan asennon mukaiseksi.
Jostain syystä minulla on pikkuhiljaa alkanut kasvamaan halu, muokata auton käytöstä hieman sporttisempaan suuntaan. Tuon laitteen etuhan on se, että siitä voi sen vasteen myös tarvittaessa valita erilaiseksi, eli ei ole aina pakko ajaa sillä "kiukkuisella" autolla, jos tulee tarve sunnuntaiköröttelylle.
Tämän ei pitäisi vaikuttaa auton moottorin softaan millään tavalla, eli lastutettu auto toimisi edelleen kuten pitääkin. Tosin vastaväitteitäkin on muutamasta paikasta löytynyt. Osaavatko foorumin softagurut kommentoida tähän asiaan, ainakin teoreettisella tasolla? Tuo SprintBoosterihan muuttanee vain polkimelta lähteviä voltteja ja softan pitäisi reagoida niihin signaaleihin aina ihan samalla tavalla, eli ainakaan itse en keksi, että lastu lakkaisi ns. toimimasta tuon SprintBoosterin kanssa.
Tässä muutamia juttuja aiheeseen liittyen:
Asennus:
http://www.youtube.com/watch?v=5fWcOYY4 ... re=related
Mersun testaus SprintBoosterilla:
http://www.youtube.com/watch?v=JmtIOiUj1XQ
Myynti-ilmoitus:
http://www.sprintboostersales.com/detai ... r%20Diesel
SprintBooster
SprintBooster
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Re: SprintBooster
Mulla on nyt ollut n. 1,5 vuotta SprintBooster käytössä, mutta se malli jossa ei ole napista vaihdettavia asetuksia.
Ja kyllä, se todellakin toimii. Hinta tosin tuntui aika suolaiselta tuollaisesta pikku palikasta. Eihän se automaattimersusta urheiluautoa tee, mutta ripeässä liikkumisessa tuntuu kivalta. Kun taas edetään kävelyvauhtia keskustan ruuhkassa, kaasujalka saa olla kuin höyhenen kosketus ettei menosta tule nykivää. Talven liukkailla saa myös olla tarkkana liikkeellelähdöissä, mutta pienessä sladissa ajaminen on ehkä jopa helpompaa. Siinä säädettävässä mallissahan on tietysti vähän pelivaraa noiden suhteen. Rauhallisessa nopeuden nostossa (esim. 60-80) boosteri saa mielestäni vaihteiston vaihtamaan pienemmän pykälän turhan helposti, mutta se saattaa kuulua vaihteiston ominaisuuksiin ja muistiin ihan ilman sprintboosteriakin.
Softasta en tiedä mutta minunkin käsitykseni mukaan tuon laatikon ei pitäisi muuttaa mitään.
Ainiin, viime syksynä otin usean 0-100kmh vedon kännykän gps-toimisella kellotusohjelmalla ja sain 7,1-7,2 sekunnin aikoja, kun tehdas lupasi uutena 7,5 sekuntia. Edellisenä kesänä, ennen sprintboosteria
, iridium-tulppia
ja k&n-paneelisuodatinta
ajat olivat 7,8-8 sekuntia. Tiedä siitä sitten.
Ja kyllä, se todellakin toimii. Hinta tosin tuntui aika suolaiselta tuollaisesta pikku palikasta. Eihän se automaattimersusta urheiluautoa tee, mutta ripeässä liikkumisessa tuntuu kivalta. Kun taas edetään kävelyvauhtia keskustan ruuhkassa, kaasujalka saa olla kuin höyhenen kosketus ettei menosta tule nykivää. Talven liukkailla saa myös olla tarkkana liikkeellelähdöissä, mutta pienessä sladissa ajaminen on ehkä jopa helpompaa. Siinä säädettävässä mallissahan on tietysti vähän pelivaraa noiden suhteen. Rauhallisessa nopeuden nostossa (esim. 60-80) boosteri saa mielestäni vaihteiston vaihtamaan pienemmän pykälän turhan helposti, mutta se saattaa kuulua vaihteiston ominaisuuksiin ja muistiin ihan ilman sprintboosteriakin.
Softasta en tiedä mutta minunkin käsitykseni mukaan tuon laatikon ei pitäisi muuttaa mitään.
Ainiin, viime syksynä otin usean 0-100kmh vedon kännykän gps-toimisella kellotusohjelmalla ja sain 7,1-7,2 sekunnin aikoja, kun tehdas lupasi uutena 7,5 sekuntia. Edellisenä kesänä, ennen sprintboosteria



w208 CLK 320
Re: SprintBooster
Eli normikaasupolkimen painaminen pohjaan kestää melkein sekunnin pitempään kuin sprint-boosterilla varustetun (huomaan että olit vaihtanut myös tulpat ja jotain muuta mutta kommentti tuntui viittaavan siihen että kiihtyvyysparannus oli saatu boosterilla)? Vai miten tuo kiihtyvyysero selittyy (sorry vaan, en osaa ajatella tällaisia juttuja tunteella vaan haluan tekniset perustelut).Rankkuri kirjoitti:
Ainiin, viime syksynä otin usean 0-100kmh vedon kännykän gps-toimisella kellotusohjelmalla ja sain 7,1-7,2 sekunnin aikoja, kun tehdas lupasi uutena 7,5 sekuntia. Edellisenä kesänä, ennen sprintboosteria, iridium-tulppia
ja k&n-paneelisuodatinta
ajat olivat 7,8-8 sekuntia. Tiedä siitä sitten.
Eihän se sprint-boosteri pysty moottori-ECU:lta pyytämään 120% tehoja normipolkimeen verrattuna, kyse on vain kaasupolkimen kulma-anturin lukeman vääristämisestä ja ihan samaan tulokseen pääsee jos käyttää sitä vanhaa poljinta sopivasti. Ymmärrän laitteen hyödyt silloin jos haluaa pienellä nilkan ojennuksella reippaan kiihdytyksen sen sijaan että pitäisi ojentaa sitä nilkkaa reippaasti.
Re: SprintBooster
Saman jutun voi tehdä myös ohjelmallisesti, eli "chippauksen" yhteudessä muuttaa kaasupoljinta... joskus vaan tullut hankala ajettava kun poljin on niin herkkä et 100km/h nopeuden pitäminen on hankalaa, kun liikautat millin nin nopeus on jo 110km/h..DBFI kirjoitti:Eli normikaasupolkimen painaminen pohjaan kestää melkein sekunnin pitempään kuin sprint-boosterilla varustetun (huomaan että olit vaihtanut myös tulpat ja jotain muuta mutta kommentti tuntui viittaavan siihen että kiihtyvyysparannus oli saatu boosterilla)? Vai miten tuo kiihtyvyysero selittyy (sorry vaan, en osaa ajatella tällaisia juttuja tunteella vaan haluan tekniset perustelut).Rankkuri kirjoitti:
Ainiin, viime syksynä otin usean 0-100kmh vedon kännykän gps-toimisella kellotusohjelmalla ja sain 7,1-7,2 sekunnin aikoja, kun tehdas lupasi uutena 7,5 sekuntia. Edellisenä kesänä, ennen sprintboosteria, iridium-tulppia
ja k&n-paneelisuodatinta
ajat olivat 7,8-8 sekuntia. Tiedä siitä sitten.
Eihän se sprint-boosteri pysty moottori-ECU:lta pyytämään 120% tehoja normipolkimeen verrattuna, kyse on vain kaasupolkimen kulma-anturin lukeman vääristämisestä ja ihan samaan tulokseen pääsee jos käyttää sitä vanhaa poljinta sopivasti. Ymmärrän laitteen hyödyt silloin jos haluaa pienellä nilkan ojennuksella reippaan kiihdytyksen sen sijaan että pitäisi ojentaa sitä nilkkaa reippaasti.
Tuossa coupessa on aika herkkä poljin vaimo kiroaa sillä ajoa, kun kuulemma hyökkii pienelläkin kaasunpainalluksella verrattuna tuohon omaansa missä poljin melko vakio, automaatilla tuo tasanopeuden pitäminen ei ole niin vaikeaa kuin esim. manuaalilla.. mut kukin tyylillään..
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: SprintBooster
Jos parempaa kiihtymistä tulis pelkästä boosterista niin selittyy vain sillä että
Kaasu on nopeamin pohjassa(lyhyemmällä liikeelä) eli poljin pohjassa tieto lähtee anturilta ECU:le,
Saman saa kun painaa poljinta nopeammin ja ohjelmasta voi polkimen käytöksen ronkkia "nopemamaksi"
Vaikka alusta alken tai vasta kovemmin polkiessa
Mitä vähemmän mitään anturihuijaus tietoa ECU:le tulee
Sitä helpomin mahdoliset viat löytyy jos niitä tulee(kun ja kaiken laisilla anturi huijaus boxsilla niitä yleensä tulee vielä helpommin)
Kaasu on nopeamin pohjassa(lyhyemmällä liikeelä) eli poljin pohjassa tieto lähtee anturilta ECU:le,
Saman saa kun painaa poljinta nopeammin ja ohjelmasta voi polkimen käytöksen ronkkia "nopemamaksi"
Vaikka alusta alken tai vasta kovemmin polkiessa
Mitä vähemmän mitään anturihuijaus tietoa ECU:le tulee
Sitä helpomin mahdoliset viat löytyy jos niitä tulee(kun ja kaiken laisilla anturi huijaus boxsilla niitä yleensä tulee vielä helpommin)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: SprintBooster
Juu, en usko että sprintbooster parantaa kiihtyvyystulosta, mutta ei noiden muidenkaan muutoksien pitäisi merkittävästi vaikuttaa. Siksi laitoinkin hymiöitä perään.DBFI kirjoitti:Eli normikaasupolkimen painaminen pohjaan kestää melkein sekunnin pitempään kuin sprint-boosterilla varustetun (huomaan että olit vaihtanut myös tulpat ja jotain muuta mutta kommentti tuntui viittaavan siihen että kiihtyvyysparannus oli saatu boosterilla)? Vai miten tuo kiihtyvyysero selittyy (sorry vaan, en osaa ajatella tällaisia juttuja tunteella vaan haluan tekniset perustelut).Rankkuri kirjoitti:
Ainiin, viime syksynä otin usean 0-100kmh vedon kännykän gps-toimisella kellotusohjelmalla ja sain 7,1-7,2 sekunnin aikoja, kun tehdas lupasi uutena 7,5 sekuntia. Edellisenä kesänä, ennen sprintboosteria, iridium-tulppia
ja k&n-paneelisuodatinta
ajat olivat 7,8-8 sekuntia. Tiedä siitä sitten.
Eihän se sprint-boosteri pysty moottori-ECU:lta pyytämään 120% tehoja normipolkimeen verrattuna, kyse on vain kaasupolkimen kulma-anturin lukeman vääristämisestä ja ihan samaan tulokseen pääsee jos käyttää sitä vanhaa poljinta sopivasti. Ymmärrän laitteen hyödyt silloin jos haluaa pienellä nilkan ojennuksella reippaan kiihdytyksen sen sijaan että pitäisi ojentaa sitä nilkkaa reippaasti.
w208 CLK 320
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: SprintBooster
Rankkuri kirjoitti:Juu, en usko että sprintbooster parantaa kiihtyvyystulosta, mutta ei noiden muidenkaan muutoksien pitäisi merkittävästi vaikuttaa. Siksi laitoinkin hymiöitä perään.DBFI kirjoitti:Eli normikaasupolkimen painaminen pohjaan kestää melkein sekunnin pitempään kuin sprint-boosterilla varustetun (huomaan että olit vaihtanut myös tulpat ja jotain muuta mutta kommentti tuntui viittaavan siihen että kiihtyvyysparannus oli saatu boosterilla)? Vai miten tuo kiihtyvyysero selittyy (sorry vaan, en osaa ajatella tällaisia juttuja tunteella vaan haluan tekniset perustelut).Rankkuri kirjoitti:
Ainiin, viime syksynä otin usean 0-100kmh vedon kännykän gps-toimisella kellotusohjelmalla ja sain 7,1-7,2 sekunnin aikoja, kun tehdas lupasi uutena 7,5 sekuntia. Edellisenä kesänä, ennen sprintboosteria, iridium-tulppia
ja k&n-paneelisuodatinta
ajat olivat 7,8-8 sekuntia. Tiedä siitä sitten.
Eihän se sprint-boosteri pysty moottori-ECU:lta pyytämään 120% tehoja normipolkimeen verrattuna, kyse on vain kaasupolkimen kulma-anturin lukeman vääristämisestä ja ihan samaan tulokseen pääsee jos käyttää sitä vanhaa poljinta sopivasti. Ymmärrän laitteen hyödyt silloin jos haluaa pienellä nilkan ojennuksella reippaan kiihdytyksen sen sijaan että pitäisi ojentaa sitä nilkkaa reippaasti.
Racechronolla jos olet mittaillut niin voit heti lisätä sekunnin noihin aikoihin....

tuo ohjelmahan lähtee vasta kaksi sekuntia liikkeelle lähdön jälkeen käyntiin

eiheeseen liittyen, tuohan on aivan normaali "pikakaasu" jota on räärää pyörissä käytetty jo vuosia....eli lyhentää kaasupedaalin liikettä.
.
Opel, "weird lieben autos"....