Käynnistin moottorin, konehuoneesta kuului naputusta. Paikallistin äänen oikean puolen kannen etupäähän, jossa jakoketju kulkee. Naputusääni kuuluu samaan tahtiin, kuin nokka-akselit pyörii. Näissä koneissa on todella pitkä jakoketju, joka venyy, mutta tuo naputuksen alkaminen yhtä-äkkiä mietityttää. Vika voi olla tosin muuallakin.
Kone on 500:nen V8 vm. 95
Kone alkoi naputtamaan.
Re: Kone alkoi naputtamaan.
onko se jatkuvaa vai loppuuko se joskus?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Kokosimme fordin dohc koneen ja startatessa naputti nokka-akselin tahtiin.Oli vaan vielä kiristymättä/vapauttamatta kiristäjän sylinteri pati joka sitten kyllä hiljeni kun paineet nousi.Eli nokka pyörähti ryntäyttäen edes taas ja ketju paukutti samanlaisen äänen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Pyöritin konetta jonkin aikaa, välillä sammutin, mutta naputus jatkuu. Olin huomaavinani käynnissä ontumista juuri samaan tahtiin, kuin naputusääni.Sergey kirjoitti:onko se jatkuvaa vai loppuuko se joskus?
Samantyyppinen ääni kuului aikoinaan vanhemmasta Mersusta(450 SE), kun nokka-akselin yksi nokka ei saanut öljyä ja naputti keinuvipuun kuiviltaan.
Lauantaina kävin koeajolla, kone sammui ajaessa, olin kuulevinani samaan aikaan kolinaa moottorista. Konehuoneesta voimakasta hajua, eikä enää käynnistynyt. Kone on kaputt.
Eipä hätää, onneksi varastosta löytyy toinen vähän ajettu moottori.
Eipä hätää, onneksi varastosta löytyy toinen vähän ajettu moottori.
eli se vissiin oli se jakoketju mikä sitä mekkalaa siellä piti? 

- Pakardinen
- Mersumies
Sulla ei nyt oikein lähe näiden isolohkojen kanssa...
Etkö pistäis möhkön paaliin ja ostais tuommosen kunnon klassikon, vähän niinkun mulla...?
Etkö pistäis möhkön paaliin ja ostais tuommosen kunnon klassikon, vähän niinkun mulla...?

Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.