NRajis kirjoitti:
Tekee se samanlaista kiusaa vikatilassakin
No onpahan risan ilmamassamittarin mahdollisuus suljettu pois. Nyt alkaa keinot käydä arvuuttelulla vähiin. Pikaisesti tarvis saada jonnekin piuhan nokkaan. Jos aloittaa sokkona osienvaihtorumban, niin se käy kukkaron päälle..
NRajis kirjoitti:
Tekee se samanlaista kiusaa vikatilassakin
No onpahan risan ilmamassamittarin mahdollisuus suljettu pois. Nyt alkaa keinot käydä arvuuttelulla vähiin. Pikaisesti tarvis saada jonnekin piuhan nokkaan. Jos aloittaa sokkona osienvaihtorumban, niin se käy kukkaron päälle..
Juu, enköhän mä sen vie tohon tutulle korjaamoon, mikäli hän nyt saapuu lomareissultaan
Tänään oli viileä päivä ja olin tuossa kaupungilla käymässä (ilmastointi pois päältä, jos se jotain voisi merkitä) ja tyhjäkäynti ei heitellyt yhtään kun odottelin muijaa noin 10min autossa, auto käynnissä! Ilmastoinnin suodatin on tukossa, mutta voiko se tyhjäkäyntiin vaikuttaa? Savutus oli edelleen melko sakeaa..
Huomenna vihdoin pääsen piuhan päähän auton kanssa ja koitetaan laittaa kaikki vikakoodit kuntoon. Lisäksi autoon vaihdetaan ajoa haittaava etupyörän laakeri joka humisee :/
Noniin, vedetääs vähän yhteen, eli vein tänään auton vikakoodien lukuun ja etupyörän laakerin vaihtoon ja pyysin samalla tutkia tyhjäkäyntiä ja mahdollisia syitä sen seilaamiseen. Vikakoodeja tuli ilmamassamittarista ja hehkusta, hehkut ne tarkasti ja niissä ei ollut vikaa??? Tämän lisäksi auto oli ns. Kunnossa kun sen vein sinne, mutta kun sain takaisin niin auto oli todellakin vikatilassa ja se ilmamassamittari oli mennyt juuri sattumoisin huollon aikana rikki no ostin Porin motormarketista uuden ilmamassamittarin ja asensin sen paikoilleen ja lopputulos olis sama kuin ennen huoltoon menoa eli savuttaa,( mutta niin näyttää savuttavan Porin muutkin w210 facelift meset mitä tänään olen liikenteessä nähnyt) ja tyhjäkäynti heittelee varsinkin P päällä. D päällä jarru pohjassa on tyhjäkäynnin seilaus melko vähäistä. En tie mitä seuraavaks sit keksis, antaisko tuo railipaineen säädin tms. Jonkun koodin jos siellä olisi vikaa?
Ei sen kuulu savuttaa tyhjäkäynnillä, ei edes facelift-mallina. Käytä Staarin nokassa sitä niin saa kunnolla testattua sen railpaineensäädön. Siellä on hyvät testit sille, ei jää epäilyksen aihetta sen jälkeen. Mites imusarja? Jos EGR ollut käytössä niin pahoja juttuja sielläkin tapahtunut. Aiheuttaa kans varmasti savutusta. Onko katit paikoillaan vielä? Eikä varmasti tukossa?
Kuluneet tai vuotavat suuttimet alkaa heitellä tyhjäkäyntiä kun tulee hiukka kuormaa päälle mutta ne ei yleensä kuitenkaan savuta tyhjäkäynnillä.
barton kirjoitti:Ei sen kuulu savuttaa tyhjäkäynnillä, ei edes facelift-mallina. Käytä Staarin nokassa sitä niin saa kunnolla testattua sen railpaineensäädön. Siellä on hyvät testit sille, ei jää epäilyksen aihetta sen jälkeen. Mites imusarja? Jos EGR ollut käytössä niin pahoja juttuja sielläkin tapahtunut. Aiheuttaa kans varmasti savutusta. Onko katit paikoillaan vielä? Eikä varmasti tukossa?
Kuluneet tai vuotavat suuttimet alkaa heitellä tyhjäkäyntiä kun tulee hiukka kuormaa päälle mutta ne ei yleensä kuitenkaan savuta tyhjäkäynnillä.
Imusarjaa ei olla vielä avattu, eikä tutkittu EGR:ää. Katit on myös paikoillaan, eikä tietoa onko tukossa. Auto on tosiaan itsellä ollut vasta noin 1kk. Ei sattumoisin olisi ketään porista/satakunnasta kenellä tuollainen staari olisi? Ettei taas tarvitsisi viedä autoa johonkin korjaamolle.
Noniin, sain otettua itseäni niska kiinni. Se tosin johtu siitä pääosin, että tuo seilaus paheni ja sitä tapahtuu nykyään koko ajan. Suuttimet siellä ainakin vuotaa koska "Mustaa töhnää" on suuttimien ympärillä vähän ja dieseliä on kans siellä vähän. Maanantaina olisi heti aamusti aika porin dieselfitissä. Saas nähä kuin käy
Joo o. Eli kakkos suuttimen runko halki ja eikun uutta tilalle joka maksaa 353€+80€ koska vanhasta runko halki niin siitä tuo 80€ lisä. Mielenkiinnosta kysynkin, että onko täällä foorumilla joku joka olisi halvemmalla suuttimen saanut hommattua?
NRajis kirjoitti:Joo o. Eli kakkos suuttimen runko halki ja eikun uutta tilalle joka maksaa 353€+80€ koska vanhasta runko halki niin siitä tuo 80€ lisä. Mielenkiinnosta kysynkin, että onko täällä foorumilla joku joka olisi halvemmalla suuttimen saanut hommattua?
NRajis kirjoitti:Joo o. Eli kakkos suuttimen runko halki ja eikun uutta tilalle joka maksaa 353€+80€ koska vanhasta runko halki niin siitä tuo 80€ lisä. Mielenkiinnosta kysynkin, että onko täällä foorumilla joku joka olisi halvemmalla suuttimen saanut hommattua?
NRajis kirjoitti:Joo o. Eli kakkos suuttimen runko halki ja eikun uutta tilalle joka maksaa 353€+80€ koska vanhasta runko halki niin siitä tuo 80€ lisä. Mielenkiinnosta kysynkin, että onko täällä foorumilla joku joka olisi halvemmalla suuttimen saanut hommattua?
NRajis kirjoitti:Joo o. Eli kakkos suuttimen runko halki ja eikun uutta tilalle joka maksaa 353€+80€ koska vanhasta runko halki niin siitä tuo 80€ lisä. Mielenkiinnosta kysynkin, että onko täällä foorumilla joku joka olisi halvemmalla suuttimen saanut hommattua?
Noniin, ei olis pitäny edes kysyy no tietää sit seuraaval kerralla. Aika rajusti näytti olevan halvempi :/
ja oli vaain nopean haun tulos... halvemallakin noita hommaillut
Selvä. No hyvä tietää! Seuraavaks ko tällästä tapahtuu ni kai täälläkin foorumilla joku on niin ystävällinen, että kun laitan rahat tilille niin joku tilaisi, koska itse en osaa kuin Suomea.
Tuolla on ainakin jotain suuttimia, 199€ Nokialla Suomessa.
Motonetin tuotetunnus 26-2045 on 349,90€, Turussa 6kpl.
Jos jaksat/pystyt pari kolme päivää odottamaan, selviää minulle joudunko uusimaan omaani suuttimia. Voidaan tilata sitten vaikka kimpassa pötköt.
Olin hätähousu ja osa tilattiin korjaamol puolesta jo no seuraavalla kerralla tietää sitten! Sanoin sinne ensin että vanha takas että saan varmasti jostain halvemmalla, mutta hätäpäissäni soitin heti perään, että kerran se sit kirpasee ja pistäkää suutin vaan tilaukseen.
Noniiiin. Eli auton sain tänään ja sinne tosiaan vaihdettiin yksi suutin koska vanha oli halki. No tyhjäkäynnin humputus senkun jatkuu, tosin hieman miedompana, mutta savutus väheni mekein olemattomiin vedoissa(edelliseen verrattuna?, mutta tyhjäkäynnillä tulee edelleen P päällä ainakin. Mitäs me tai siis te viisaat nyt sanoisitte tuohon tyhjäkäynnin seilaamiseen? paineensäädin? railin o-rengas?
vaihda railputken paineen säädin niin loppuu se humpaaminen ite olen tuttujen ja omaan autoon 3 vaihtanu vastaavan vian takia ja aina on loppunut humpaaminen
124 w210 ja w202 purku osaa useampi kymmenen autoa purussa.
mage_90 kirjoitti:vaihda railputken paineen säädin niin loppuu se humpaaminen ite olen tuttujen ja omaan autoon 3 vaihtanu vastaavan vian takia ja aina on loppunut humpaaminen
Onko kellään tietoa mistä sellaisen saisi halvalla? Voi olla käytettykin.
Sellanen kysymys, että voiko sen sen jotenkin helposti tutkia, että onko se just sit se säädin mikä on rikki? Ettei käy niinku ton mun Yamaha R1:sen kanssa, että vaihdetaan ekaksi akku(100€) ja sit jännitteensäädin(131€) ja sit viiminen sähköosa koko moottoripyörästä eli staattori(189€), koska top-motor vetelee hatusta noita mitä voisi olla rikki, eikä viitsi tutkia. ps. ja sähköosilla ei ollut palautus oikeutta :/
Omasta E270CDI just vaihdoin noi säätimen tiivisteet mut ei auttanut ja siinä sitten testasin sitä, mitä olen täältä lukenut... Eli koputtelin ruuvimeisselin päällä (paksumalla) siihen säätimen kylkeen ja niihän se oli että niin kauan ku koputteli sitä niin tyhjäkäynti oli tasaista. Heti ku lopetti naputtamisen niin alko taas tyhjäkäynti seilaamaan. Omassa menee tuo kans vaihtoon, kunhan saa rahaa. Itellä myös savuttaa (liikaa) kun vaihde päällä seisoo esim. liikennevaloissa. Muuten ei mun mielestä savuta, eli ei liikkeessä tai vapaalla/parkissa.
Nyk: Japanilainen vispilä
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
jylppy kirjoitti:Omasta E270CDI just vaihdoin noi säätimen tiivisteet mut ei auttanut ja siinä sitten testasin sitä, mitä olen täältä lukenut... Eli koputtelin ruuvimeisselin päällä (paksumalla) siihen säätimen kylkeen ja niihän se oli että niin kauan ku koputteli sitä niin tyhjäkäynti oli tasaista. Heti ku lopetti naputtamisen niin alko taas tyhjäkäynti seilaamaan. Omassa menee tuo kans vaihtoon, kunhan saa rahaa. Itellä myös savuttaa (liikaa) kun vaihde päällä seisoo esim. liikennevaloissa. Muuten ei mun mielestä savuta, eli ei liikkeessä tai vapaalla/parkissa.
Muuten kuullostaa ihan samalta, mutta tuo minun savuttaa P päälläkin. Mutta kyllä varmaan se säädin sieltä on rikki ainakin. Täytynee koittaa koputella huomenna.