Ostin osittain uteliaisuuttani elämäni ensimmäisen mersun. Muutaman vaihtoehdon jälkeen päädyin vuosimallin -03 E320 bensasedaniin (W211, 3.2V6). Autossa on kilometrilukema alle 100tkm, huoltokirjakin löytyy ja vaikuttaa asialliselta. Autokin on kaikin puolin siisti ja kahden koeajon perusteella tuntui kaikki toimivan, ettei kilometritkään ainakaan sadoilla tuhansilla heitä . Viimeisin huolto on tehty Suomessa maahantuonnin jälkeen pari kuukautta sitten. Autoa myyvässä liikkeessä oli vikakoodit luettu ennen myyntiä (tulos 0).
Mutta nyt auto vilkuttaa "reduce engine oil". Ja mittatikkuahan tuossa ei ole...eli mistäs nyt tietää, onko kyseessä anturavika vai onko öljyä todella liikaa?
-uusia ilmoituksia odotellessa(ko)?-
Nyk. S211 E320. Ex-autot: japanilaisia (3 kpl) ja ranskalaisia (3kpl), pari fiiattia. Exien Moottorit väliltä 1.0-3.0, bensaa ja dieseliä, manuaalia ja tomaattia.
Aina kun ostat tuontiauton niin vaihdata heti ihan kaikki nesteet ja öljyt! Tällä hetkellä sinun ei tarvitse alkaa mittailemaan (eikä varsinkaan lisäilemään!) mitään öljymääriä vaan pikavauhtia pikahuoltoon.
Pitääpä tutustua tuohon ohjeeseen. Tämä auto oli siis vastikään huollettu juuri tuossa suomalaisessa liikkeessä, josta sen ostin ja joka auton oli maahantuonut. Ei sitä nyt ollut syytä epäillä, tai sitten aika härskiä vedätystä (liike tuo ja myy paljon tuontiautoja paikkakunnalla). Joka tapauksessa soitan liikkeeseen ja kysyn, että mistä tuo ilmoitus voisi johtua. Auton oma ilmoitus, mikä tulee huollon tarpeesta käynnistettäessä, tukee huoltoajankohtaa, mikäli huoltoväli on vuosi. Eli siis ainakin se on nollattu tuolloin. Siihen tulee siis ilmoitus että huoltoon x päivää. Saako jostain näkymään myös saman kilometreissä? Suomenkielinen ohjekirja on vielä "matkalla", ja tuosta saksankielisestä ei tahdo saada tolkkua.
Kiitokset vastauksista.
-tuo km-määrän esiin saaminen näkykin noissa ohjeissa, eli siihen tuli jo vastaus-
Nyk. S211 E320. Ex-autot: japanilaisia (3 kpl) ja ranskalaisia (3kpl), pari fiiattia. Exien Moottorit väliltä 1.0-3.0, bensaa ja dieseliä, manuaalia ja tomaattia.
Niin se johtuu siis siitä että koneessa on tieturin mukaan liikaa öljyä. Saattaa olla, että korjaamolla huollossa on laitettu hiukan liikaa ja kun öljy lämpenessään laajenee tulee tuo herja. Käy tosiaan vaihdattaa öljyt, sillä se viesti / vika lähtee.
Liikaa öljyä oli, asia on kunnossa. Samalla tuli päivättyä tuo huoltoilmoitus kilometreiksi. Nyt kun sai vielä suomenkielisen ohjekirjan niin voi alkaa todenteolla tutkimaan, mitä nippeleitä kannattaa painella. Tänään hoksasin, että kuskinpenkissähän on tuo hierontatoiminto ja vielä toimii. Edellinen auto oli karvalakkiriisikippo, joten kyllä tuo mese nyt tuntuu aikamoiselta luxusautolta. Tuntuu vaan vähän juopommalta kuin pari aiempaa V6-autoa, toinen japanilainen ja toinen ranskalainen. No, kunnon maantiepätkä on ajamatta, uskon, että maantiellä pääsee siedettäviin lukemiin.
Nyk. S211 E320. Ex-autot: japanilaisia (3 kpl) ja ranskalaisia (3kpl), pari fiiattia. Exien Moottorit väliltä 1.0-3.0, bensaa ja dieseliä, manuaalia ja tomaattia.
tässä tuli hommattua S211 320cdi- 05 ja moottoritiellä herjasi punaisin sanoin että "reduce engine oil " , annoin kylmetä koneen ja sen jälkeen katsoin näytöstä öljyn määrän se oli 9,0/8,8L ... pitäiskö olla huolissaan vai mitä ... öljytikkuakaan tässä suora kutosessa ei näytä olevan kuten väyrysmersussa oli...
tässä tuli hommattua S211 320cdi- 05 ja moottoritiellä herjasi punaisin sanoin että "reduce engine oil " , annoin kylmetä koneen ja sen jälkeen katsoin näytöstä öljyn määrän se oli 9,0/8,8L ... pitäiskö olla huolissaan vai mitä ... öljytikkuakaan tässä suora kutosessa ei näytä olevan kuten väyrysmersussa oli...
Kyl tossa vaiheessa pitäs olla huolissaan ku öljyn oikea määrä on 7,2L. Äkkiä öljyt vaihtoon! Ettei sulla ois diisseliä öljyn seassa?
tässä tuli hommattua S211 320cdi- 05 ja moottoritiellä herjasi punaisin sanoin että "reduce engine oil " , annoin kylmetä koneen ja sen jälkeen katsoin näytöstä öljyn määrän se oli 9,0/8,8L ... pitäiskö olla huolissaan vai mitä ... öljytikkuakaan tässä suora kutosessa ei näytä olevan kuten väyrysmersussa oli...
Kyl tossa vaiheessa pitäs olla huolissaan ku öljyn oikea määrä on 7,2L. Äkkiä öljyt vaihtoon! Ettei sulla ois diisseliä öljyn seassa?
ei onneksi ollut dieseliä öljyn seassa, poistettiin 1,5 litraa öljyä propunkautta ja näyttö kertoi että "Oil level OK"
olivat laittaneet liikaa öljyä koneeseen autoliikkeessä kun pyysin vaihtamaan öljyt ennen kun haen sen liikkeestä, onneksi sain Sunnuntainna sen tehtyä ja vieläpä huoltoasemalla Kiiitos tuosta lukemasta , se auttoi paljon määrittämään kuinka paljon piti ottaa pois !
tässä tuli hommattua S211 320cdi- 05 ja moottoritiellä herjasi punaisin sanoin että "reduce engine oil " , annoin kylmetä koneen ja sen jälkeen katsoin näytöstä öljyn määrän se oli 9,0/8,8L ... pitäiskö olla huolissaan vai mitä ... öljytikkuakaan tässä suora kutosessa ei näytä olevan kuten väyrysmersussa oli...
Kyl tossa vaiheessa pitäs olla huolissaan ku öljyn oikea määrä on 7,2L. Äkkiä öljyt vaihtoon! Ettei sulla ois diisseliä öljyn seassa?
ei onneksi ollut dieseliä öljyn seassa, poistettiin 1,5 litraa öljyä propunkautta ja näyttö kertoi että "Oil level OK"
olivat laittaneet liikaa öljyä koneeseen autoliikkeessä kun pyysin vaihtamaan öljyt ennen kun haen sen liikkeestä, onneksi sain Sunnuntainna sen tehtyä ja vieläpä huoltoasemalla Kiiitos tuosta lukemasta , se auttoi paljon määrittämään kuinka paljon piti ottaa pois !
Hyvä homma et ei ollu diiseliä öljyn seassa! Ole hyvä vain