Mauri H. kirjoitti:Sitten ne kunnon kannen halkeamiset on asia erikseen, voi jopa puristukset hävitä jos oikein miehekkäästi halkeaa...
Kyllä. Siinä on sivullisillakin hauskaa. Itse yhden Volsun turbodieselin kannen halkaisseena voin vakuuttaa. Ensin tuli tsernobyliin verrattava musta öljy-naftasavu konehuoneen tuuletusritilöistä, sitten sinivalkoista pakarin täydeltä -- samassa rämähtikin sitten öljynpainesummeri rääkymään ja kone alkoi ravistaa koko autoa kuin parempikin.
Onneksi oli takamoottorimalli, edessä olevasta konehuoneesta kun olisi tullut tuommoinen sauhu niin siinä olisi ollut näkyvyys hetkeksi förbi...
No Reijohan (työkaveri) ajaa omallaan (v70) polttopuita. Ei kuulemma kestä takakumit kauheen pitkään. Ja vetokoukkukin oli liian kallis ettei voinu yli 50kEur apinakiikkuun semmosta ostaa.
Day Downhill kirjoitti:Appiukon korjausmetodi aikanaan oli ottaa paisuntasäiliöstä anturin piuha irti.... Piheyden huippu Minä laitoin sen talvella takaisin, mutta taas oli piuha otettu irti.
Hieman samaa mentaliteettiä on noissa armeijan hommissa. Jos käsijarrukytkin ei toiminut ja jarru laahasi ihan simona, niin varoituspolttimo vaan veke. Eipä ollu sitten kellään mitään sanomista, paitsi ehkä seuraavan saapumiserän asentajilla...
Antti K kirjoitti:No Reijohan (työkaveri) ajaa omallaan (v70) polttopuita. Ei kuulemma kestä takakumit kauheen pitkään. Ja vetokoukkukin oli liian kallis ettei voinu yli 50kEur apinakiikkuun semmosta ostaa.
Samaa vikaa täälläkin. Sen takia nuo takakelkan kumit ovat varmaan hieman kuoleentuneetkin.
....Mutta ruostetta ei autossa sitten olekkaan. Talven suolat kyllä huuhdottiin tiuhaan pois.
Se tässä hauskinta on, kun autolla olis vielä 2 viikkoa sitten ollut jonossa ostajia ja joka vuosi katsastusmieskin olis kuulemma ostamassa.
Kai se ruosteettomuus sitten on kaiken A ja O.
Minun mielestäni ainakaan käytöautossa enään ei ole niin. Sen verran on tullut ropoja laitettua tekniikan ylläpitoon. Maalirempat ja peltihommat on nykyään halpoja, kun tarvike rautaakin saa edullisesti. Alkuperäisiä osiakin edullisesti saksan maalta.
Vielä ei ole koneistamosta soitettu, vaikka Ti tai Ke lupasivat soittaa.