Lähtökohtana oli alunperin lähes alkuperäistä vastaava 190D vm-90 n. 493 000km höylätty 5-vaihtenen manuaali pappamalli. Kävin pirssin reilu vuosi sitten mikkelistä autoliikkeestä ostamassa. Kuluvia osia on vaihdeltu suhteellisen reilusti sekä esim. vähän isommat vanteet, syöttöjä roplattu ja viimeisin rötöstys on tuo "virtaavampi putki". Auto on ollut minulla ollessaan kokoajan käyttöautona ja niin sen tulenkin säilyttämään. Välillä pyyhitään n.1000km työreissuja ja välillä vähän vähemmällä ajolla johtuen työaikamuodosta.
Eli mieltäni on kummitellut jo tovin tuo vaparikoneen ahtaminen maltillisesti. Viime työreissulla tein päätöksen ,kun porukkaa on kyydissä 3+kuski, joten ei ne ohitukset ylämäkeen enää liian liukkaasti mene. Siispä tässä vapaaviikon aikaan on tullut haalittua jo joitain osia talliin. Pakosarjan hilut, kopio garretin 3/4, 7mm pumppu tulossa, öljylinjat ja pienehkö cooleri.
Auto tullaan muutoskatsastamaan turbolle ja välijäähylle tottakai. Ja siitä jos jollain olis tarjota kokemuksiaan olisin kiitollinen. Meinasin itsekkin tänne hieman tarkemmin pistää ylös mitä kaikkea kommelluksia tässä touhussa joutuu tekemään ennen kun on virallinen leima paperissa.
Tehotavoitteena on n. 150-180hv maltillisilla paineilla. Suunnitelmissa on ahtaa tuo vakio vapari kone ja jos poksahtaa niin sitten tehdään toinen versio turbon lohkolla. Tässä vaiheessa ei kumminkaan ole tarkoitus 500-600hv tehot joten näillä mennään. Pikku vinkkejä voin antaa koko touhusta jos mennään ihan päin metsiä.

Lisäilen kuvia sikäli kun niitä kerkeen napsimaan.