5-vaihteisten manuaalilootien 717-numerot (124,G, paku, 126)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Kipsu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2066
Liittynyt: To 29.07.2004 20:17

5-vaihteisten manuaalilootien 717-numerot (124,G, paku, 126)

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Moi

Tietääkö kukaan mitä eroa on 5-vaihteisilla manuaalilootilla joissa lukee:

717.412
717.431
717.411

??
Avatar
roiala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 478
Liittynyt: To 24.02.2005 17:09
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: 5-vaihteisten manuaalilootien 717-numerot (124,G, paku,

Viesti Kirjoittaja roiala »

En tiedä muuta kuin mitä epävarmana tietona itsellä oman selvittelyn tuloksena. Eli varauksella tämä.

Nuo 411 ja 412 on pikkukoneisista (esim 200d) ja ovat väännön kestoltaan heikompia kuin tuo 431 jota on ollut esim 300d:ssä. Sellaisen ostin juurikin ja se kävi ilmi että tuolla koodistolla ei vielä käy ilmi onko pitkä vai lyhyt akselinen eli kytkinakselia on kahta eri pituutta. Tämä pitää ottaa ensin selville jotta mikä on itsellä ennen kuin kannattaa ostaa uutta. Kukaan ei oikein tunnu tietävän miten sen akselin pituuden voisi saada näkösälle ulospäin/koodeista vaikka luulisi sen niistä tavalla tai toisella selviävän. Liittyy kuitenkin kiinteästi saamani käsityksen mukaan siihen onko kaksimassavauhtipyörä vaiko ei. Ei mitä ilmeisimmin sovi kumminkaan päin ristiin, mutta tämä taas mutua ja netistä lueskeltua!

Perusperiaatteena jotenkin niin jotta piemnempi luku pisteen jälkeen niin pienempi momentinkesto.
Kuitenkin poikkeuksiakin tuntuu olevan eli getragit on pikkunumerolla vaikka tuntuvat kestävän suupperi käytössäkin aikaste hyvin.
300td -91, manuaali.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: 5-vaihteisten manuaalilootien 717-numerot (124,G, paku,

Viesti Kirjoittaja tomant »

Olen samoilla linjoilla roialan kanssa. EPC-netin mukaan 717.411 on tyyppiä GL68/20 B-5 ja 717.412 on tyyppiä GL68/20 C-5. Vastaavasti 717.431 on tyyppiä GL76/27 B-5. Tuo kauttaviivan jälkeinen luku viitannee vääntömomentin kestävyyteen, jolloin 717.43X on kestävämpi kuin 717.41X. Kestävin laatikko tässä sarjassa on 717.45X ja se on tyyppiä GL76/30 ja sitä on ollut mm. mallissa W124 320E.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Vastaa Viestiin