(C) 200 CDI "pompottaa" tyhjäkäynnillä!
(C) 200 CDI "pompottaa" tyhjäkäynnillä!
Eli tuo C W203 -01 200CDI (229tkm) on tehnyt ostettaesta asti satunnaisesti niin että kun koneen laittaa tulille niin käynti on kovanlaista ja auto tärisee tai pikemminkin pompottaa huomattavasti. Tähän menessä oiretta on esiintynyt harvakseltaan, ja kun auton on käynnistänyt uudelleen niin oire on poistunut. Nyt vika on alannut ilmenemään useammin, ja ihan viime päivinä se on ollut lähes kokoajan samanlaista. Kyseinen ilmiö tapahtuu siis tyhjäkäynnillä esim. käynnistettäessä ja liikkeelle lähdettäessä. Ajossa auto vaikuttaa normaalilta, mutta sitten taas esim. risteykseen saapuessa hytinä alkaa taas kun kierrokset tippuu tuonne 1500 alle. Tälläkin hetkellä auto saattaa käydä välillä normaalisti, mutta jossain vaiheessa se pompotus alkaa taas.
Lisäksi auto näkuttaa suhteellisen voimakkaasti liikkeelle lähdettäessa ja esim. moottorijarrutuksessa. Tätäkään ei tapahdu muutakuin yhtäaikaa tuon pompottamisen kanssa.
Autoon on tehty B-huolto n.2500km / 1kk sitten jonka jälkeen etupään alatukivarret vielä laitettiin uusiksi. Työmatkaa on senverran että pitäisi saada auto luotettavaksi taasen ettei tarvitisi norkoilla tuolla motarin varressa joku aamu.
Jos vastaavaa ongelmaa on ollut tai ideoita mikä vastaavan voisi aiheuttaa niin kommentit on tervetulleita.
Lisäksi auto näkuttaa suhteellisen voimakkaasti liikkeelle lähdettäessa ja esim. moottorijarrutuksessa. Tätäkään ei tapahdu muutakuin yhtäaikaa tuon pompottamisen kanssa.
Autoon on tehty B-huolto n.2500km / 1kk sitten jonka jälkeen etupään alatukivarret vielä laitettiin uusiksi. Työmatkaa on senverran että pitäisi saada auto luotettavaksi taasen ettei tarvitisi norkoilla tuolla motarin varressa joku aamu.
Jos vastaavaa ongelmaa on ollut tai ideoita mikä vastaavan voisi aiheuttaa niin kommentit on tervetulleita.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: (C) 200 CDI "pompottaa" tyhjäkäynnillä!
.
Railpaineen tunnistin.
Siinä putken etupäässä.
Railpaineen tunnistin.
Siinä putken etupäässä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: (C) 200 CDI "pompottaa" tyhjäkäynnillä!
Mulla oli moottorintyyny rikki ja se kyllä puisti kuin piru kerjäläistä. Tosin ainoastaan kun pultin päät vastasi toisiinsa tyynyn sisällä. Luulisin että ei oo sama vika kuitenkaan kyseessä, se nimittäin pitää sellaista jurinaa että ei sitä ihan pompotukseksi voi kuvata. Ääni on sama kuin pakoputki olis pohjaa vasten.
Polttoainejärjestelmän o-renkaat jos falskaa niin pääsee ilmaa sekaan ja se saattaa vähän aiheuttaa käyntihäiriöitä ja niinkutsuttua pitkää vieteriä (sahauttaa piiiiiitkään ennenkuin käynnistyy). Eihän tuo CDi koneessa niin tavatonta ole että ne joutuu vaihtamaan. Kokenut dieselhuolto vaihtaa koko paletin muutamassa tunnissa.
Polttoainejärjestelmän o-renkaat jos falskaa niin pääsee ilmaa sekaan ja se saattaa vähän aiheuttaa käyntihäiriöitä ja niinkutsuttua pitkää vieteriä (sahauttaa piiiiiitkään ennenkuin käynnistyy). Eihän tuo CDi koneessa niin tavatonta ole että ne joutuu vaihtamaan. Kokenut dieselhuolto vaihtaa koko paletin muutamassa tunnissa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 147
- Liittynyt: Su 26.08.2007 20:54
Re: (C) 200 CDI "pompottaa" tyhjäkäynnillä!
Voisin vielä lisätä mahdollisen suutinvian, joka saattaisi aiheuttaa kuvatunkaltaista oiretta. Joka tapauksessa kannattaa hoitaa ripeästi kuntoon, ettei tuu ikäviä yllätyksiä myöhemmin
--
W111 -Projekti
W906 -07
MB W213 220d -17
MB W204 220cdi -13
MX-5 NC 2.0
*
W111 -Projekti
W906 -07
MB W213 220d -17
MB W204 220cdi -13
MX-5 NC 2.0
*
Re: (C) 200 CDI "pompottaa" tyhjäkäynnillä!
Elikkä putkessa on kaksi jonkinmoista anturia niin tarkoitat sitä keulan puoleista? Tulipellin puolella on sitten toinen..tuikku kirjoitti:.
Railpaineen tunnistin.
Siinä putken etupäässä.
Voiko tuon nykäistä irti ilman suurempia tunnontuskia, vai onko järjestelmä jotenkin ilmattu että joutuu jumppaamaan kun asentaa takasin?
Muoviset "suutinrungot" ei ole likaiset eikä vuoda. Talvella koneesta tuli kuitenkin vahva pakokaasun katku sisään käynnistettäessä. Nyt lämpöisemmillä tuota ongelmaa ei ole esiintynyt. Myöskin nämä suutinten väliset letkut jotka ainakin 124:sta oli aina haperolla ovat ehjät.
Taas tultiin motaria kotiin aivan normaalisti eli ajossa ei ongelmaa huomaa mitenkään, mutta sitten kun taas päästään tyhjäkäynti alueelle niin tuntuu niinkun istuin pesukoneen päällä.
Niin joo kumityyny se ei kyllä ole sillä sen jo huomaisin..
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: (C) 200 CDI "pompottaa" tyhjäkäynnillä!
.
Voi vaihtaa ilman "tuskia".
Ensimmäinen startti on vähän pidempi.
Voi vaihtaa ilman "tuskia".
Ensimmäinen startti on vähän pidempi.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: (C) 200 CDI "pompottaa" tyhjäkäynnillä!
Pari lisähuomiota, eli vielä en ole vaihtanut tunnistinta, lähinnä koska olen juuri kantanut rahaa huoltoon 800e ja saamarin anturinköntsä maksaa 200e (morjens!)
Se unohtui mainita että jokin aika sitten tulin motaria normaalisti töihin ja nousin ramppia ylös risteykseen, tsekkasin sopivan välin ja hieman liikaa kaasuttaen liityin maantielle, keli oli sateinen ja renkaat saattoivat hieman suttasta ja yhtäkkiä kaikki seis ja auto sammu. No onneksi linkkapysäkki oli lähellä joten rullailin siihen. Ei mitään muutaku virrat pois ja auto uudelleen käyntiin. sen jälkeen ei oo ollut mitään--->erikoista?
Toinen asia mitä aloin pohtimaan tänään on se että auto on "pompottanut" käytännössä maanantaista alkaen, tänään kävin tankilla ST1:llä ja lähdin ajamaan niin auto kävi nätimmin ja kertaakaan ei esiintynyt pompottamista kotiinpäin ajeltaessa. Aloin siinä sitten miettimään että maanantaina tankkasin auton täyteen Lahden Kärkkäisellä, jonka jälkeen oireet ovat olleet jatkuvasti esillä. Tänään illalla nafta alkoi olla taas vähissa kun en tankannut kuin 15l ja samanmoista pompottamista alkoi esiintyä. Kävin kumminkin tankkaamassa tuossa Shellillä täyteen ja ajelin hetken ja käynnistelin autoa muutamaan otteeseen eikä oireita taaskaan ilmennyt. Herääkin kysymys että voiko tuossa Kärkkäisen -ties mistä- hankkimassa naftassa olla jotain vialla? Olen tankannut pääosin autoa juuri kärkkäisellä joten outoa on että se juuri nyt sitten alkaa takkuamaan.
Huomenna ajattelin nyppästä ton tunnistimen irti kun kone on kylmä ja kattoo mitä se on syönyt. Uutta taidan alata etsimään ebaystä jos nuo ongelmat vielä voimistuu.
Nakutus on kuitenkin suhteellisen voimakasta joten se pitäisi selvittää ettei tuo lapsimersu nyt ihan mee paskaksi..
Se unohtui mainita että jokin aika sitten tulin motaria normaalisti töihin ja nousin ramppia ylös risteykseen, tsekkasin sopivan välin ja hieman liikaa kaasuttaen liityin maantielle, keli oli sateinen ja renkaat saattoivat hieman suttasta ja yhtäkkiä kaikki seis ja auto sammu. No onneksi linkkapysäkki oli lähellä joten rullailin siihen. Ei mitään muutaku virrat pois ja auto uudelleen käyntiin. sen jälkeen ei oo ollut mitään--->erikoista?
Toinen asia mitä aloin pohtimaan tänään on se että auto on "pompottanut" käytännössä maanantaista alkaen, tänään kävin tankilla ST1:llä ja lähdin ajamaan niin auto kävi nätimmin ja kertaakaan ei esiintynyt pompottamista kotiinpäin ajeltaessa. Aloin siinä sitten miettimään että maanantaina tankkasin auton täyteen Lahden Kärkkäisellä, jonka jälkeen oireet ovat olleet jatkuvasti esillä. Tänään illalla nafta alkoi olla taas vähissa kun en tankannut kuin 15l ja samanmoista pompottamista alkoi esiintyä. Kävin kumminkin tankkaamassa tuossa Shellillä täyteen ja ajelin hetken ja käynnistelin autoa muutamaan otteeseen eikä oireita taaskaan ilmennyt. Herääkin kysymys että voiko tuossa Kärkkäisen -ties mistä- hankkimassa naftassa olla jotain vialla? Olen tankannut pääosin autoa juuri kärkkäisellä joten outoa on että se juuri nyt sitten alkaa takkuamaan.
Huomenna ajattelin nyppästä ton tunnistimen irti kun kone on kylmä ja kattoo mitä se on syönyt. Uutta taidan alata etsimään ebaystä jos nuo ongelmat vielä voimistuu.
Nakutus on kuitenkin suhteellisen voimakasta joten se pitäisi selvittää ettei tuo lapsimersu nyt ihan mee paskaksi..
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: (C) 200 CDI "pompottaa" tyhjäkäynnillä!
Sitä anturia voi tutkia myös niin että ottaa siitä johdon irti
(paineen säädin ~200€ anturi ~60€ ainakin joku aika sitten vielä KL hintoja)
(paineen säädin ~200€ anturi ~60€ ainakin joku aika sitten vielä KL hintoja)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: (C) 200 CDI "pompottaa" tyhjäkäynnillä!
Ookko hehkuja kattonu? mulla oli 2 hehkuu rikki ja kylmänä ku käynnisti nii pompotti nii paljo et tuntu et auto menee ympäri
W124 300d-24v
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: (C) 200 CDI "pompottaa" tyhjäkäynnillä!
Jos hehku valo jää/syttyy palaman käynnistymisen jälkeen on hehku systeemissä vikaa (siis cdi kone)Akke kirjoitti:Ookko hehkuja kattonu? mulla oli 2 hehkuu rikki ja kylmänä ku käynnisti nii pompotti nii paljo et tuntu et auto menee ympäri
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: (C) 200 CDI "pompottaa" tyhjäkäynnillä!
Hehkuvalo on jäänyt nyt muutaman kerran palamaan käynnistyksen jälkeen mutta oireet ovat esiintyneen jo aiemmin eikä valoa ole näkynyt. Pitää vilkasta onko rikki jokin tulppa..
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)