Heipä hei mersutietäjät,
Ongelmana siis slk230 vm.2000 facelift katon toimimattomuus.
Autossa oli asennettuna reinhold engineeringin ideal solution kattomoduulit. Eräänä päivänä kun olin aamupäivällä avannut katon, se ei suostunut enää pihahtamaankaan. Keskikonsolin nappiin ei tullut valoa, eikä mikään moottori toiminut tms. Katto manuaalisesti ylös ja vikaa etsimään. Käytin vehon pikahuollossa, sanoivat että varaa aika sähkärille. Varasin ajan kolmen viikon päähän veho pitäjänmäkeen. Pitäjänmäellä sanoivat että eivät tee mitään ennenkuin ei-mersu osat ovat otettu pois. Johtuvat kuulemma mitä suurimmalla todennäköisyydellä niistä.
Päätin ottaa katon kaukosäädön pois. Tässä vaiheessa kyselin asennusohjeita tältä ja monelta muultakin foorumilta. Sain ohjeet avuliaalta herralta Floridasta.
Tänään oli edessä moduulien poisto. Ennen sitä veljeni oli tarkistanut moduulien juotokset. Juotosten testauksen jälkeen huomasimme että sulake nro 7. Oli palanut. Vaihdoimme siihen 15A sulakkeen ja testasimme katon toimintaa. Nyt keskikonsoliin tuli valo, katto lähti toimimaan mutta jumiutui kesken operaation ja reinholdin rele jäi nakuttamaan eikä lopettanut muulla kuin akun navan irroittamisella. Tämän jälkeen katto ei sanonut taas mitään. Moduulin kaikki osat irti, alkuperäisten johtojen yhteen juottaminen ja uusi yritys. Nyt katto ei taas toiminut yhtään. Keskikonsolin valo ei pala, eikä mikään moottori sano mitään. Sulakke 7. Ei ole palanut.
Nyt tarvitaan siis kipeästi apua. Surkuhupaisan tilanteesta tekee se, että minun täytyisi lähteä ko. autolla lomamatkalle 1.7. Eli 1.5 viikon päästä.
Lötyisikö joltain:
a) erittäin pätevää tietoa / arvausta siitä missä vika, ja mikä on korjaus?
2) tietoa siitä missä auton saisi 1.5 viikossa korjattua pääkaupunkiseudulla?
Olen siinä pisteessä että voin myös maksaa osaaville käsille korjausavusta 1.5 viikon sisällä rahallisen korvauksen. Omat käteni eivät nimittäin ole ihan liian osaavat.
Ozzy, jos luet tämän ja sinulla on jotain ideaa aiheeseen, voit soittaa mulle numeroon 0505602482. Pahoittelut etten soittanut kun tarjosit apua ongelman ohjeiden etsintä vaiheessa. Sain tosiaan ohjeet ulkomailta enkä ole ehtinyt laittaa sinulle viestiä.
Muutkin saavat toki soittaa apua jos uskovat pystyvänsä jeesaamaan. Tai laittaa sähköposti osoitteeseen joonas[piste]etholen[ät]gmail[piste]com
Kiitos paljon jo etukäteen.
Joonas E.
KIIREISTÄ SLK230 kattoapua kaivataan!
KIIREISTÄ SLK230 kattoapua kaivataan!
M-B SLK 230K facelift -00