Tuohan on polttoaine putki joka tulee korkeapaine pumpulta. En tiedä mikä toi tossa päässä on, mutta uus putki ei maksa kuin ~30€-40€. Varmaan sen vaihdolla loppuis kuseminen..
EDIT: Kannattaa harkita O-renkaiden vaihtoa samalla kaikkien putkien päähän. Ne on näissä ongelmallisia ja varsinkin talvella kylmässä. Jossakin foorumilla on kuva tuosta järjestelmästä ja O-renkaita sinne menee muistakseni sen 8 kpl..
Toi valkonen nappula lähtee irti ja siitä pystyy mittaamaan auton käydessä polttoaineen siirtopumpun paineen... siis jos omistaa sopivan mittalaitteen.
Ja Simppa80 antoi muuten hyvät ohjeet joita kannattaa noudattaa.
Mun kirjani mukaan sen valkoisen vimpaimen kautta pystyy myös ilmaamaan polttoainesysteemin suodattimen vaihdon yhteydessä. Sekin tosin vaatii sopivan vakuumipumpun.
Hei,
Näköjään oma 270CDI alkoi vuotamaan juuri samasta kohtaa.
Miten topicin aloittaja sai vian korjaantumaan? Vaihdoitko vain ko. osan vai oliko sielläkin jokin O-rengas?
Käytännössä turha osa(siirto paineen mittaus/ilmaus pumpun liitos paikka)
Sen voi korvata vaikka polttoaine letkun pätkällä suoraan siihen tee haraan
sitten tulppa letkuun tainsuora letku/putki siirtopumpun ja korkeapaine pumpun väliin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4 MA-PE 17-21 EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
Jostain löysin, että kyseinen osa olisi "vapour trap" eli jokin kaasuansa.. Eli voisiko tämä olla jokin paineventtiili, joka toimii polttoaineen kaasuuntuessa.
Ilmeisesti ei ole vuodon korjaamiseksi muuta vaihtoehtoa kuin osan vaihto.
Pitäisi huomenna lähteä pitkälle reissulle, joten mieten onko tuos venttiilin sisällä jotkin o-renkaat, jotka sinne voisi vaihtaa.
Jokkeri740 kirjoitti:Jostain löysin, että kyseinen osa olisi "vapour trap" eli jokin kaasuansa.. Eli voisiko tämä olla jokin paineventtiili, joka toimii polttoaineen kaasuuntuessa.
Ilmeisesti ei ole vuodon korjaamiseksi muuta vaihtoehtoa kuin osan vaihto.
Pitäisi huomenna lähteä pitkälle reissulle, joten mieten onko tuos venttiilin sisällä jotkin o-renkaat, jotka sinne voisi vaihtaa.
Jokkeri740 kirjoitti:Jostain löysin, että kyseinen osa olisi "vapour trap" eli jokin kaasuansa.. Eli voisiko tämä olla jokin paineventtiili, joka toimii polttoaineen kaasuuntuessa.
Ilmeisesti ei ole vuodon korjaamiseksi muuta vaihtoehtoa kuin osan vaihto.
Pitäisi huomenna lähteä pitkälle reissulle, joten mieten onko tuos venttiilin sisällä jotkin o-renkaat, jotka sinne voisi vaihtaa.
Se on siinä
CDI203 kirjoitti:Käytännössä turha osa(siirto paineen mittaus/ilmaus pumpun liitos paikka)
Sen voi korvata vaikka polttoaine letkun pätkällä suoraan siihen tee haraan
sitten tulppa letkuun tainsuora letku/putki siirtopumpun ja korkeapaine pumpun väliin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4 MA-PE 17-21 EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
urpitom kirjoitti:Käsittääkseni toi on moottorinhätäsammutin, vai?
Ei
Käytännössä turha osa(siirto paineen mittaus/ilmaus pumpun liitos paikka)
Sen voi korvata vaikka polttoaine letkun pätkällä suoraan siihen tee haraan
sitten tulppa letkuun tainsuora letku/putki siirtopumpun ja korkeapaine pumpun väliin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4 MA-PE 17-21 EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)